Veď ako som minule písal, tento mesiac príde prvá električka na košickú stanicu Pravidelná linka Praha - Košice - Prešov, medzinárodno-regionálne prepojenie ?
Ja s Tatrankom plne súhlasím. A ja som ich videl. A to nie len raz. Dokonca súkromného dopravcu, bo už rušia štátne IC. Keď neveríš, tak ja som ich aj odfotil :
Južná tr., atď., to bolo financované z rozpočtu mesta a DPMK, takže ročne nevydalo na viac ako haluška tu, haluška tam a látali sa najkritickejšie úseky. Potom už na to mesto s...alo lebo sa spoliehali, že sa bude robiť IKD a MEU, tak to nejak s prižmúrením všetkých očí na DÚ staré trate doklepali do konca.
btw ked uz ste spominali tu el.trat na jazere hned mi prislo na um videjko ktore tu par mesiacov dozadu brazdilo vody serveru, velmi uzka paralela akurat ze na kolajniciach https://www.youtube.com/watch?v=Dp54CWEK2uI inak ten borat sa k tomu bohovsky hodi ?
Samozrejme, nikto nechce aby sa vozy rozbili na tratiach v dezolátnom stave, nech už sú akékoľvek... A práve to, že sa (oficiálne) nevedelo aké vozy sa kúpia by mal byť dôvod na to, aby sa prioritizovalo. Aj keď je pekné mať vynovené celé súvislé úseky. Ale v meste, ktoré živorí? Ktoré nebyť eurofondov, nedokáže zaistiť ani len minimálnu úroveň?
K tomu kúskovaniu. No ja si nemyslím, že trať na Jazere je nejaký bezvýznamný "kúsok trate". Ani úsek na Alejovej nie, navyše plynule nadväzuje na Jazero. Takže argumentom o typizácii/štandardizácii zastávok, si taký istý nie som. Obzvlášť keď si spomenieme, ako sa Južná trieda robila na dva či trikrát. Alebo križovatka na ČSA. Alebo stanica. Alebo ako sa idú ďalšie opravy robiť na osem etáp...
Nie som žiaden "jazerofil", ale keď sa zamyslím nad tým, že tá trať by mala byť už zatvorená pre havarijný stav a že sa hocikedy môže stať, že studňa vyschne a peniaze nakoniec nebudú, nemal by som toľko odvahy riskovať, že sa zakáže prevádzka na 30-tisícovom sídlisku. Obzvlášť v prípade, keď jediná alternatíva je Slanecká, dlhodobo najväčší neuralgický bod v celom meste. O totálnom rozbití celého linkového vedenia nehovoriac.
ved preco asi taskentwageny mesto kupovalo, idealny model na trate ako jazero a pod.. aspon sa clovek kusok pohojda pocas jazdy ? aspon netreba ist za atrakciou az do uzbekistanu ? ..a co tam klima a nizkopodlaznost.. pche!
Najprv k 2. výhrade: súvislosť s nákupom električiek je úplne logická. Predstav si, že "si Európska únia" a dávaš niekomu peniaze na električky. Ako donor asi nebudeš chcieť, aby si ich príjemca rozdrbal na tratiach v havarijnom stave. Že u nás nové električky (zrejme) nepôjdu primárne na nové trate (linku 2 a 6), to je druhá vec. Pri určovaní rozsahu rekonštrukcií sa ešte nevedelo, aké vozidlá sa to idú kúpiť. Aj keď niektorí už vtedy zrejme presne vedeli, čo budú chcieť, že jo...
A teraz k prvej: Kúskovaním úsekov (najprv len najhoršie a medzi nimi necháem "nie až také zlé" ladom) nič nezískaš, dokonca si dovolím tvrdiť, že stratíš. Už len na takej veci, ako sú zastávky a displeje. Niekde by to teda bolo, inde nie. Alebo trakčné vedenie, stĺpy atď. Bohate stačí, že sa nové vedenie ukotvovalo na staré stĺpy, ktoré pôjdu o dva roky preč. Kúskovaním v projekte sme sa mohli dožiť oveľa väčších "zverstiev".
Bjorn