Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
btw ked uz ste spominali tu el.trat na jazere hned mi prislo na um videjko ktore tu par mesiacov dozadu brazdilo vody serveru, velmi uzka paralela akurat ze na kolajniciach https://www.youtube.com/watch?v=Dp54CWEK2uI inak ten borat sa k tomu bohovsky hodi ?
kedy sa obnoví električková doprava po nových úsekoch nevedno?
Reply on: veteran #78410:
Samozrejme, nikto nechce aby sa vozy rozbili na tratiach v dezolátnom stave, nech už sú akékoľvek... A práve to, že sa (oficiálne) nevedelo aké vozy sa kúpia by mal byť dôvod na to, aby sa prioritizovalo. Aj keď je pekné mať vynovené celé súvislé úseky. Ale v meste, ktoré živorí? Ktoré nebyť eurofondov, nedokáže zaistiť ani len minimálnu úroveň?

K tomu kúskovaniu. No ja si nemyslím, že trať na Jazere je nejaký bezvýznamný "kúsok trate". Ani úsek na Alejovej nie, navyše plynule nadväzuje na Jazero. Takže argumentom o typizácii/štandardizácii zastávok, si taký istý nie som. Obzvlášť keď si spomenieme, ako sa Južná trieda robila na dva či trikrát. Alebo križovatka na ČSA. Alebo stanica. Alebo ako sa idú ďalšie opravy robiť na osem etáp...

Nie som žiaden "jazerofil", ale keď sa zamyslím nad tým, že tá trať by mala byť už zatvorená pre havarijný stav a že sa hocikedy môže stať, že studňa vyschne a peniaze nakoniec nebudú, nemal by som toľko odvahy riskovať, že sa zakáže prevádzka na 30-tisícovom sídlisku. Obzvlášť v prípade, keď jediná alternatíva je Slanecká, dlhodobo najväčší neuralgický bod v celom meste. O totálnom rozbití celého linkového vedenia nehovoriac.
Reply on: Tatranka #78413:
ved preco asi taskentwageny mesto kupovalo, idealny model na trate ako jazero a pod.. aspon sa clovek kusok pohojda pocas jazdy ? aspon netreba ist za atrakciou az do uzbekistanu ? ..a co tam klima a nizkopodlaznost.. pche!
Reply on: veteran #78410:
Taškentwagen dokáže jazdiť aj po rozoranom poli a v tom je jeho hlavná devíza... ?
Reply on: veteran #78411:
Vytríííím! V roku 2025 to už bude zohľadnené...?
Reply on: Yogi616 #78409:
Ha! Ďalší dôkaz o tom, ako je naše školstvo odtrhnuté od reality. V zadaní sa vôbec nespomína, aká je vôľa finančnej skupiny! ? ? ?
Reply on: Bjorn #78408:
Najprv k 2. výhrade: súvislosť s nákupom električiek je úplne logická. Predstav si, že "si Európska únia" a dávaš niekomu peniaze na električky. Ako donor asi nebudeš chcieť, aby si ich príjemca rozdrbal na tratiach v havarijnom stave. Že u nás nové električky (zrejme) nepôjdu primárne na nové trate (linku 2 a 6), to je druhá vec. Pri určovaní rozsahu rekonštrukcií sa ešte nevedelo, aké vozidlá sa to idú kúpiť. Aj keď niektorí už vtedy zrejme presne vedeli, čo budú chcieť, že jo...

A teraz k prvej: Kúskovaním úsekov (najprv len najhoršie a medzi nimi necháem "nie až také zlé" ladom) nič nezískaš, dokonca si dovolím tvrdiť, že stratíš. Už len na takej veci, ako sú zastávky a displeje. Niekde by to teda bolo, inde nie. Alebo trakčné vedenie, stĺpy atď. Bohate stačí, že sa nové vedenie ukotvovalo na staré stĺpy, ktoré pôjdu o dva roky preč. Kúskovaním v projekte sme sa mohli dožiť oveľa väčších "zverstiev".
Fuuuuj. Ake zadania nam davaju v škole. Mal by to vyratať niekto z DPMK.
Reply on: veteran #78407:
Do istej miery súhlasím, mám ale dve výhrady.
Aj keď stav tratí je viac ako zlý globálne, vždy sa dajú nájsť konkrétne body/úseky, ktoré sú na tom horšie. Viď križovatka VSS, obratisko pri botanickej záhrade, ktoré sa do "prvého kola" nedostali. Prepadajúca sa Alejová, alebo vyslovene nebezpečná trať na Jazere taktiež nie sú žiadna sláva. Minimálne sú na tom určite horšie, ako bola Terasa...
Okrem toho, zrekonštruovať úseky pre jednotlivé linky v súvislosti s obnovou vozidlového parku by malo zmysel vtedy, ak by sa na nové vozy nasadzovali predovšetkým na linky jazdiace po týchto tratiach. Unifikácia podľa liniek ale v Košiciach neexistuje, všetko jazdí všade. Keby na linke 3, 7, 9 jazdili iba T6, KT8, tak nepoviem nič.
Reply on: Bjorn #78402:
Nevidím na tom nič scestné, jednoducho vo veľmi zlom stave bola drvivá väčšina koľajovej siete a je výrazne výhodnejšie (najmä v kontexte nákupu nových vozidiel) mať zrekonštruované súvislé úseky dvoch liniek (aby sa to navyše aj vošlo do vyhradeného finančného stropu), ako to kúskovať.
Reply on: Rudyke902 #78401:
1. Áno, trať na Jazere je najstrašia a rekonštruovať sa mala už dávno.
2. Zbytočne pozerať do histórie, čo na Jazere jazdilo, po Terase toho jazdilo ešte viac.
3. Dvakrát vyhodené peniaze: to sme tu už nie raz riešili ? Ako hlúpo sme napísali projekt, tak hlúpo peniaze investujeme.
4. Trate pokrývajúce linky 2 + 6 majú v konečnom dôsledku väčšiu hustotu spojov, ako kombinácia 2 + 9. Trasu linky 9 tlačí "k zemi" málo využívaný úsek na Alejovej.
Reply on: Dispecer #78403:
Čo by si čakal od toho reklamného letáku? Či otvoríš noviny Kauflandu alebo toto, máš to isté. ?
Reply on: Rudyke902 #78401:
Je to pravda, trať na Jazere je veľmi dôležitá a zaslúži si kompletnú generálku....len to treba urobiť s rozvahou a dodržať, aby táto trať bola pojazdná naďalej aj pre AD a zároveň lepšie vyriešiť aj množstvo prejazdov cez trať.
Aj keď trať NO - Staničné námestie bolo stavané neskôr ako Jazero, žiaľ odvodnenie v úseku NO - Senný trh bolo nefunkčné, stačilo aby chvíľu pršalo a električky sa brodili vo vode....
Reply on: Rudyke902 #78398:
Tak v prvom rade, rekonštruovali sa trate pre tramtrainy (odhliadnuc od ich nereálnosti).

Mimochodom, rekonštruovať trate podľa linkového vedenia mi príde, slušne povedané, scestné.
Reply on: veteran #78400:
Ano, videl som tie mapky, aj tam je to vidieť že trať na jazere patrí medzi kapacitne najviac vyťažené počas špičky - teraz po reko usekov ktore už su "nove", ostava jej skoro prvenstvo. Dalšia vec - dátum toho prieskumu je jedná vec - no ta trať má za sebou aj väčšiu premávku ako je teraz, jazdili na nej aj L 1 a L 5, tak isto L R2 aj mimo špičky a cez víkendy, (a boli tam nasadzovane 3 x T3), jazdili po tej trati aj autobusy (počas výluk a pod), celá trať je v pôvodnom stave (okrem useku VSS - levočska) - to všetko a aj zub času sa podpisal na to v akom stave tá trať je, a to v tých mapkach zohladnené nieje.. Myslím si teda že tá trať je hodna ( trať L 9) na generálku - určite viac ako bola trat napríklad v useku N.Oslob - Stanične nám (stači sa pozrieť do histórie kedy ju postavili, kedy použili panele a kedy usek od seneho trhu po stanicu zgenerálkovali a teraz znova celý usek prešiel GO) ... To len na porovnanie ... niekde 2x "vyhodene peniaze" podľa mna a niekde pôvodný stav od prvého dňa .. Ešte si treba uvedmiť že jazero je také isté sídlisko ako iné v meste (kvp, th. furča), a ED je nosný systém dopravy.. Keby ED nejazdila, AD nemá šancu obslužiť celé jazero v takom rozsahu miesto ED pri sučasnom stave neúnosnej dopravnej situácie na Slaneckej ceste .., ?
Reply on: Rudyke902 #78398:
Zasa na tému chudáčik trpiace Jazero?

Požiadavka súvislé dve linky bola od poskytovateľa NFP.

A čo sa týka intenzít... Pozri si tieto mapky:
https://imhd.sk/ke/media/mn/00001342/Kartogramy-Kartogram-intenzity-spojov-medzi-7-a-8-hodinou-so-zvyraznenim-usekov-rekonstruovanych-v-ramci-IKD-MUzMET-a-MET-20140501.pdf
https://imhd.sk/ke/media/mn/00001343/Kartogramy-Kartogram-intenzity-spojov-v-rannej-spicke-so-zvyraznenim-usekov-rekonstruovanych-v-ramci-IKD-MUzMET-a-MET-20140501.pdf

...a nájdi tam SÚVISLÉ a NEZREKONŠTRUOVANÉ úseky dvoch iných liniek, než 2 a 6.
Reply on: veteran #78391:
No "požiadavka" rekonštruovať trate aby sa dali dokopy dve súvislé linky - to vyšla od koho? Vari nie z "EU" ?? Ak to vyšlo od mesta či DP - to mohla byť aj linka 2 + 9 nie? ? Trebalo si zobrať vyťaženosť tratí a uzlov či usekov, kde koľko liniek jazdí a v akom intervale,, Na jazere je ED nosná doprava a jazdí tam podľa mňa najviac vozov ! Netreba zabudať že trať na jazere je NAJSTARŠIA BKV trať postavena v KE a ani v najbližšom čase sa nepredpoklada s jej opravou - to je zarážajuce. !! Dokonca ani jazda busov (ako Náhradna doprava) počas tých rokov jej na kvalite nepridalo,, No som zvedavý ak už fakt nebude možnosť na nej jazdiť (z technického a bezpečnostného hladiska), čo potom nastane ... Teda ten kto nejake "požiadavky" dával ohľadom projektov reko trati - mal zohľadniť aj vek jednotlivých tratí, vyťaženosť, alebo najdlhšiu linku (a to je 9), ak už to ide z časti z EU penazi ... No zdravý rozum asi aj tu chýbal, nielen pri "utlme" trolejbusov..
?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.