Pripomínam, že sa bavíme v hypotetickej rovine - za predpokladu, že uvažovaná prestavba komunikácií je JEDINOU prekážkou výstavbe trolejbusových tratí. Za tejto situácie niet dôvodu so stavbou otáľať, pretože radikálna prestavba Staničného nám. v najbližších desiatich rokoch nehrozí. Na svojom trvám.
Ale, ale, Vlado! Odklon železničnej trate je, a to sme už predsa dávnejšie preberali, v územnom pláne pre "rok tritisíc", takže železnica si isto aspoň 3x prerátala návratnosť investícii do zatrolejovania súčasného úseku trate v PO. Naviac, železnice majú s mestskými dopravnými podnikmi len veľmi málo spoločného.
V KE bola naopak naplánovaná výstavba električkovej trate NMMM-Žel. stanica už na rok 1992. Ak by sa to stihlo, výstavbe trolejbusovej trate na Žel. stanicu by už nič nebránilo. Ak však mesto a DPMK nevie, kedy túto trať kvôli nedostatku financií postaví, ale pritom si je vedomé dôležitosti a potreby takejto trate, tak asi naozaj nezostáva nič iné, len počkať, ako sa situácia v najbližších rokoch vyvinie. Pri súčasnej zadĺženosti mesta a archaicko-prebujnelej administratívy DP asi nemôžne očakávať žiadne zázraky.
Myslím si, že v súčasnej dobe nie je vedenie DP prijať ani návrh na zlepšenie MHD, ktorý by v konečnom dôsledku priniesol zvýšené zisky, tobôž by teda prešiel návrh na zatrolejovanie žel. stanice, veci vopred odsúdenej na zánik.
V schválenom územnom pláne mesta Prešov je odklon železničnej trate na Plaveč. Preložka zahŕňa zdvojkoľajnenie trate Prešov - Šarišské Lúky a výstabu dvojkoľajnej trate zo Šarišských Lúk tunelom popod Dúbravu až niekam za Veľký Šariš. Toto všetko je riadne schválené, projektovo vypracované a zahrnuté do územného plánu mesta Prešov. NAPRIEK TOMU v roku 1996 ŽSR elekrifikovali dnešnú jednokoľajnú trať v úseku Prešov - Plaveč, pretože reálne vyhliadke na realizáciu preložky trate sú v dnešných finančných podmienkach mizivé. Odvtedy prešlo 7 rokov, elektrické lokomotívy si do Plavča veselo jazdia a na výstavbe preložky sa ešte neskosilo ani len steblo trávy.
Čo tým chcem povedať... Je to podľa mňa veľmi výstižná paralela k MHD Košice. Podľa mňa, za predpokladu, že pripravovaná rekonštrukcia ulíc je jedinou prekážkou výstavbe TR trate, niet dôvodu tieto trate nevybudovať (Žel. stanica, Hviezdoslavova). Tie komunikácie nebudú prestavované ani do roku 2010, ver mi! A ak sa raz v ďalekej budúcnosti mesto odhodlá radikálne prestavať predstaničný priestor, či Hviezdoslavovu ul., bude to stáť také nehorázne peniaze, že prekladanie TR trate bude absolätne bezvýznamnou finančnou položkou na zozname prác.
Ak toto mesto nepochopí, tak nevybuduje trolejbusový systém nikdy.
P.S. Dúfam, že lanovka z MMM na Furču už v územnom pláne nie je.
S tými prestupmi by to vyzeralo horšie ako v lotérii
Čo sa týka Staničného nám., neviem, skús sa vžiť sám do tej situácie, že máš schálenú prestavbu a čakáš na samotnú vžstavbu, ale nečakáš s výstavbou trolejbusovej trate, ktorú bude potom potrebné aj tak zniesť.
Treba si uvedomiť, že aj trať z Mlynskej bašty cez Štefánikovu na N.O. je v podstate tiež neplánovaný úsek. V skutočnosti boli naplánované tieto etapy tratí:
I. Lingov-Mier-Mlynská bašta
II. Mlynská bašta-Hviezdoslavova-Moyzesova-Poštová-Vojenská-Trieda KVP-Lechkého
III. Exnárova-Sečovská-Prešovská-Palackého-N.O.-Toryská-Moskovská-Myslava (s prepojením na Lechkého)
Z uvedeného vyplýva, že II. etapa sa nerealizovala, naopak, realizovala sa časť III. etapy. Je to z dôvodu plánovanej a schválenej rekonštrukcie jednosmernej Hviezdoslavovej na obojsmernú komunikáciu a Bačíkovú s Továrenskou na pešiu zónu. Tu takisto DPMK nezačal stavbu, kým nebude jasné, aký bude konečný stav na dotknutých uliciach.
Od pondelka 20. 10. 2003 dochádza k týmto trvalým zmenám v autobusovej MHD: Na linkách č. 16 a 30 sa obmedzuje základný interval z 20 na 30 minút (okrem ranných a popoludňajších špičiek pracovných dní budú teda premávať vždy len každých 30 minút). Na linke č. 18 sa obmedzuje základný interval z 20 na 30 minút (okrem ranných a popoludňajších špičiek pracovných dní bude teda premávať vždy len každých 30 minút). Na linke č. 36 sa ruší premávka v okrajovom režime (bude teda premávať cez pracovné dni len cca od 5. do 21. hodiny a cez voľné len cca od 7. do 21. hodiny).
Bližšie informácie sú v cestovných poriadkoch na zastávkach dotknutých liniek.
Nie, v tomto neustúpim. Pár slepých by sa potešilo, ale ďalšie tisíce cestujúcich by sa zbláznilo. Skús zabrieť oči a predstaviť si samého seba v nejakom Solarise L19 idúceho z Toryskej do centra a "započúvaj sa" do hlásenia:
1. nasleduje zastávka --> Dom umenia. Možnosť prestpu na linky č. 2, 4, 6, 7, 11, 12, 15, 16, 20, 21, 22, 23, 25, 29, 30, 37, 38, 54, 55 a 56.
2. DOM UMENIA
3. nasleduje zastávka --> Nám. osloboditeľov. Možnosť prestupu na linky č. 2, 3, 4, 6, 7, 11, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 29, 30, 33, 37, 38, 53, 54, 55 a 56.
4. NÁM. OSLOBODITEĽOV
5. nasleduje zastávka Palackého. Možnosť prestupu na linky č. 11, 13, 15, 18, 20, 25, 27, 30, 33, 37, 53, 54, 55 s 56
atď., atď., atď...
Opakujem, ľudia by sa z toho zbláznili.
Áno, pri problémoch s kĺbom si spomínal 4802. Ale to je jeduiný, ktorý si spomínal. Ak sa raz na jednom Ikaruse pokazia dvere, tak začneme hľadať autobus bez dverí? Všetko sa môže pokaziť.
Radšej kratší autobus a kratší interval. Súhlasím, ale som realista. Kto na Slovensku Ti bude nahradzovať klbáky 15m busmi a skracovať intervaly? Kto? Nebodaj vaši v BA? DPB, čo všetky svoje služby počíta na kilometre? Nežartuj!
Re #764 Sarko: Pýtam sa > KEDY sa bude rekonštruovať priestor Staničného nám.? V roku 2015? V roku 2022? V tej dobe možno už finančné pomery DPMK budú oveľa lepšie (alebo DPMK vôbec nebude existovať ). Za môj názor hovoria aj fakty. Trať po Štefánikovej s nevybudovaním zachádzky na stanicu sa vybudovala v r. 1995. Len odvtedy už prešlo osem rokov, počas ktorých sa pri stanici neprebudovalo nič.
Tu nejde o kladení prekážok zo strany mesta, ale o princíp. Ak viem, že predstaničný priestor a priľahlé komunikácie majú výraznejšie zmeniť svoju tvár, postavenie trate by som v tomto prípade považoval sa šafárenie s financiami.
Zober si pozitívny prípad z úseku trate N.O.-Protifaš. bojovníkov. Cez Bottovu a Rooseveltovu ul. sa malo premávať do rekoštrukcie križovatky. Niekoho však napadlo, že tých pár metrov trolejovej stopy s pár trakčnými stĺpmi nestojí za to, aby sa trolejbusy zdĺhavo predierali cez Rooseveltovu.
Čo sa týka obdobia stagnácie elektrickej dopravy v minulosti, je to síce o ľuďoch, ale na vysokých straníckych postoch. Napokon, všetko zlé je na niečo dobré a platí to aj v prípade KE.
zo štátneho rozpočtu 220 300tis.Sk
z mestského rozpočtu 157 800tis.Sk
Z tých kapitálových išlo napr. 103mil. na reko 30 busov a ich prerobenie na CNG. Už ich je takmer 80 aj keď jedným dychom musím dodať, že sú s nimi isté problémy.
Neviem kde by som sa mohol dopátrať tých Košických. Jednoducho je jasné, že aj mesto muselo dať niečo na kapitálové investície a tie by som navrhoval presunúť z položky kapitálové do položky bežné.
Sarko: U Citara išlo hlavne o to, že by Bratislava nekupovala 50ks za desať rokov, ale 200 do roku 2007 a to je aj pre výrobcu niečo iné a dá sa rozprávať o iných cenách.
Re #755 Vladimír:
1)A slepý si ju na vnútornom transparente prečíta. Nezabúdajte prosím, prečo sa hlásenie zaalo používať.
2) Asi by bolo rozumnejšie "Nasleduje zastávka ..."
Re #758 Vladimír: No v BA sú problémy s kĺbom. Už som spomínal 4802. Nepoprieš, že kĺb je na údržbu náročný, či náročnejší ako 15m voz. A znovu:radšej v 15m voze každých 6min ako v 18m voze každých 8min.
Re #759 Diggi: Žiadne Ik435 sa nám v garážach nerozpadávajú. Problém tu bol, ale všetky boli spojazdnené až na tuším dva, ktoré čakajú na ND. Je tam nejaký problém s clom. Avšak problém s dlhodobo odstavenými Ik435 mali aj KE. Nevidím do toho úplne, ale čo to mohlo zapríčiniť aj problémy Ikarusu.
Dotácia od štátu a aj mesta je tých 180mil a to kapitálová a nie na nákup nových vozov. Z kapitálovej ide všetko. Čiže aj nákup nového PC, či písacieho stroja, prerábanie na CNG, opravy tratí, proste všetky financie, ktoré boli použité inak ako na vykrytie nákaldov prepravy osôb. Ak by mesto nedalo na SU tak ich môže dať na lepšie intervaly.
Inak keď tak húfne predávate prebytočné vozy elektrických dráh, čo spravíte potom keď mesto bude mať prachy o 5 - 6 rokov a bude chciež navýšiť vozokilometre. Odkiaľ zoberete vozy?
Pokiaľ mi je známe, naše prešovské všetky šťastne jazdia. A pokiaľ by takýto problém pri autobusoch Karosa existoval, stále nie je vysvetlené, prečo zavrhovať kĺbový autobus ako taký. Karosa nie je jediná.
J : Neviem ako je to v Blave, veď vy sa musíte topiť v peniazoch, keď sa vám garážach rozpadávajú ik435. U nás pokiaľ viem je dotácia na nákup nových vozidiel ročne okolo 180 mil.
Mám tomu teda rozumieť tak, že DPMK je všetkými desiatimi za vybudovanie trolejbusovej odbočky na stanicu, ale mesto mu bráni, odmieta to schváliť a prideliť financie?
Všetko je o ľuďoch. Boli mestá, kde sa v období stagnácie elektrifikovanej dopravy miestne systémy rušili. Rovnako však boli mestá, kde sa nerušilo nič. A práve tak rozvnako boli mestá, kde v dobách, kde zanikali celé systémy trolejbusovej dopravy, navzdory všetkým problémom nové trate veselo budovali. Lacná nafta nebola jediným dôvodom masového likvidovania električkových tratí v Košiciach. Všetko je o ľuďoch.
Re #757 Nodes: Aké zvýšené riziko? Nemôžem si pomôcť, ale keď sa zrazu na scéne objavili 15m autobusy, zrazu sa objavili názory, že kĺby sú poruchové. Netreba hneď podliehať každej propagande. Prípadne mi skús vymenovať aspoň 10 vozidiel, ktoré mali v ostatnom čase problémy s kĺbom.
Čo sa týka kĺbových autobusov. Na jednej strane ich máme málo, takže by sme ich asi potrebovali viac. Na druhej strane je tu zvýšené riziko poruchovosti vozidiel v kĺbe a vysoká cena. A teraz babo raď.
Aké typické pre DPMK?!? Myslíš si, že DP súhlasil s akýmkoľvek nezmyselným rušením tratí na Masarykovej, Aničku, Čermeľa a Boženy Němcovej, čo vyplývalo zo schváleného smerného územného plánu v čase totality? Výstavba a prepojenie Starého mesta a centrálnej časti sídliska Dargovských hrdinov bola len zakrývacím manévrom. Skutočnosť bola taká, že za komunizmu sme mali lacnú ropu zo ZSSR a preto aj vláda podporovala rozmach dopravných prostriedkov fungujúcich na naftu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír