Ako som Ti už hovoril osobne, som zhrozený a zhnusený. 30 min. interval v sedle na L16, 18 a 30 je prisilné kafe.
Do pozornosti dávam legendárny opravný vzťah železničná stanica - stará nemocnica - blšaák, ktorý sa vždy riešil posilovými spojmi. V čase, keď som začal chodievať do Košíc, jazdilo sa v sedle medzi stanicou a blšákom každých 7-8 minút a už to som sa čudoval, keď som zistiť, že ešte skôr to bolo 5 minút. Neskôr sa v rámci úsporných opatrení DPMK dopracoval od 7-8 min. k 10 min. intervalu. Plno návštevníkov mesta, ktorí vás sa pred stanicou pýtajú, odkiaľ ide autobus na blšák, a ako sa dostanú k starej nemocnici je už doslova klasika. I tak v eoku 2003 DPMK pristúpil k zrušeniu zachádzania L30 na stanicu, čím vzťah stanica - blšák predĺžením intervalu z 10 na 20 min. redukoval na 50%. A teraz, len pár mesiacov od tejto zmeny sa chystá predĺženie tohto intervalu z 20 na 30 minút. Vážení, obmedzovalo sa kdekade všeličo, ale tuto klobúk dolu! Za jedno desaťročie prejsť z 5 min. intervalu na 30 min., to je výkon. A z 10 min. na 30 min. dokonca v priebehu pol roka.
Pani a co vravite na redukciu liniek 18, 30, 32 z 20 minutoveho intervalu na 30 interval? Mesto sa zosalelo, redukuju kilometre a nech sa potom cuduju ze pomer IAD a MHD je v Kosiciach 80:20.
V Kosiciach sa na trolejbusoch jazdit da rychlo, ved nemame sindrom pevnej svorky na nepotrebnych miestach, my mame sindrom slabych tlakov "lesenarskych trubok" (palic)
Hlásenie v Trolejbusoch sa nepoužíva už od roku 1998.
Pamätám si, ako (trvalo to asi polrok) bolo púšťané špeciálne vysielanie pre MHD. (reklama, pesničky, hitparáda - Marek Petráš to moderoval). Bolo to cooooooolll . Napraskaný trolej a dotoho pesnička!!!
Co sa tyka hlasenia zastavok, v trolejbusoch sa asi uz vobec nepouziva. Ked mam stastie, vidim akurat len vypisovanie zastavok na vnut. displeji. A v poslednom case som hlasenie nepocul ani v ziadnom autobuse.
Isteže rýchlosť závisí od vodiča. Ak som povedal, že vo všeobecnosti sú v Košiciach najpomalše trolejbusy na Slovensku, myslel som tým samozrejme, že sú to vodiči, ktorí s nimi jazdia najpomalšie.
Mne sa celkom pozdával aj ten dnešný (druhý) vodič, s ktorým som šiel.
Na začiatok - rýchlosť záleží od vodiča.
A to predbehnutie Ikarusu - musel to byť pôvodný vodič (čo jazdil ešte v časoch, keď premávali len L70). Robili to všetci (kvôli zlému terénu vozovky) Od zastávky Národné námestie sa hneď zaradili do druhého jazdného pruhu a obehovali Autobusy (smer Mlynská bašta).
Dnes to je katastrofa! Dosť veľa je nových vodičov (staršej vekovej kategórie) a oni jazdia ako "prispatí" alebo "zaspatí"
A to si sa neviezol večer po 20 hod. Aby nenadbehli, tak jazdia tak, že pr. príde k semafóru na ktorom je zelená a zastane a čakáme na ďalšiu zelenú.
Ale, máme pár vodičov, čo stoja zato. Odporúčam sa Ti previesť s vodičom z ... (to dám vedieť mimo fóra). Takú jazdu si ešte nezažil!!!
Dnes som opäť surfoval v sieti liniek košickej MHD. Mal som tú česť previezť sa celú trasu L72 z Myslavy na Furču. To, čo som však zažil bolo niečo neskutočné. Povedal by som, že košické trolejbusy sú vo všeobecnosti najpomalšie na Slovensku, ale to, čo som absolvoval dnes ma dostalo. Plazivá jazda, takmer nikdy poriadny nášľap na jazdu, brzdenie pred každou nielen výhybkou, či krížom, ale aj oblúkom (!). Bol som otrasený. Brzdiť pri tom minioblúčiku medzi Jakabovym palácom a Vodnou je niečo neskutočné. Po príchode na Lingov som sa vrátil do mesta iným trolejbusom. Ten sa však s tým prvým nedal porovnať. Vodič neustále naberal na jazdu, oblúky takmer ignoroval, Furčou sme sa doslova rútili. Bol to skvelý pocit. Vrcholom predstavenia bolo, keď sa na Gorkého rozhodol obehnúť Ikarus 415 na L29. Krása. Ešte na Mieri sme stáli na semafore naraz s Ikarusom 280. Bolo nádherné sledovať ako po zasvietení zelenej sme oproti Ikarusu okamžite získali náskok a čoskoro ho predbehli o celú dĺžku kĺbového vozidla. Ak by jazda tohto trolejbusu bola vzatá ako základ, jazdné časy by vyzerali nasledovne:
0´ Lingov
1´ OC Laborec
1´ OC Hornád
2´ OC Torysa
3´ Poliklinika
4´ Fábryho
5´ Kalinovská
8´ Hypermarket TESCO
9´ Pri hati
...
Keďže neviem, aké postoje sa rôznym štýlom jazdy prechovávajú na DPMK, nebudem uvádzať čísla týchto dvoch trolejbusov ani časy odchodov jednotlivých spojov.
Okrem toho som si dnes poriadne všimol najnovšiu verziu BUSE na trolejbusoch. Kolegovi 1018 týmto vyjadrujem pochvalu, font na prednom transparente vyzerá veľmi dobre (chýbajúce číslo teraz neberiem do úvahy). Na vnútornom displeji sa mi páči, mne už z iných miest dobre známa, šípka vyjadrujúca smer linky. Trochu ma však sklamalo tučné číslo na vnútornom displeji (nikdy som mu neprišiel na chuť). Neviem, od čoho to závisí, ale uvítal by som, keby aj trolejbusy hlásili zastávky. Ten, ktorým som šiel dnes, nehlásil. Alebo to opäť raz len nezapol vodič?
Vies, kedy by sa mi ta vyluka pocitala? Hadaj.:-) Ked by sa cela rychlodraha, alebo minimalne jej polovica, upravila do normalneho stavu. Je vytrepana ze hroza. Preberali sme to minule.
Takže na rýchlodráhe sa nám začala výluka a nie hocijaká. Oddnes, až do 29.10., bude etapovitá výluka, keď električky budú premávať len na výmeny zmien na 6:00, 7:00, 14:00, 14:36 a 22:00. V ostatnom čase sú nahradené autobusmi.
Pripomínam len, že v blízkosti začiatku rekonštrukcie slučky na žliabkových koľajniciach typu NP4, ktorá je mimochodom z roku 1964 (39 rokov...), sú položené nové železničné výhybky, takže to vyzerá, že budeme mať novú čiri-čari (v košickej dopravárskej reči úvrať, resp. výhybňa :-D), kde sa zrejme nejaký čas budú vlaky aj obracať.
Hmm... zaujímavé... To tu už dávno nebolo, aby v jednom vydaní Korzára boli hneď tri články o MHD. Odporúčam teda kliknúť na hlavnú stránku a všetky prečítať.
A tu je článok o Jazde zručnosti v Košickom večere
Košičania víťazmi medzinárodnej súťaže vodičov električiek
Generálny riaditeľ dobre držal palce
Účastníkom medzinárodnej súťaže zručnosti vodičov dopravných podnikov zo 6 miest Českej republiky, z Bratislavy a domácich - z Košíc, počasie v sobotu neprialo. Chvíľu dokonca tak lialo, že organizátori uvažovali o prerušení súťaže. Ale išlo sa ďalej. "Po teoretickej časti, ktorá pozostávala z pravidiel dopravy, sme vodičom neoznámili výsledky, aby sme ich pred praktickou previerkou neznervóznili. Niekto by si mohol prípadnú stratu bodov zobrať veľmi k srdcu a celkom by sa strémoval," prezradil taktiku poroty generálny riaditeľ DPMK Ing. Igor Reiprich, CSc., ktorý tiež prišiel držať palce. Všetkým, ale najviac predsa len svojim, dvojici z DPMK Kataríne Demjanovej a Petrovi Benkemu, víťazom podnikového kola súťaže, ktorá bola pred týždňom.
V praktickej časti vodiči museli zistiť poruchu na vozidle, vymeniť poistku, lištou zberača prvého vozidla zastaviť na označenom úsekovom deliči, správne zastaviť na imaginárnej zastávke MHD, tlačiť pokazené vozidlo, zvládnuť rýchlostnú skúšku, prejsť zníženým profilom, zastaviť pred prekážkou vpredu a vzadu.
Spomedzi 18 súťažiacich, keď bol pomer 50:50, teda 9 mužov a rovnaký počet žien, sa najlepšie darilo Košičanom. Katarína Demjanová a Peter Benke vyhrali v súťaži družstiev. P. Benke bol v jednotlivcoch prvý a Katarína Demjanová tretia.
A tu čo napísal Korzár:
Vodiči košických električiek zvíťazili v medzinárodnej súťaži
Košice - Pri príležitosti 90. výročia električkovej dopravy v Košiciach sa v sobotu v areáli vozovne Dopravného podniku mesta Košice uskutočnila Medzinárodná súťaž Jazda zručnosti vodičov električiek. Zúčastnilo sa jej dovedna osem družstiev. Dve pochádzali zo Slovenska a tvorili ich súťažiaci z Bratislavy a Košíc, no do súťaže sa zapojili aj tímy z Českej republiky, ktoré postavila Praha, Ostrava, Liberec, Olomouc, Most a Plzeň.
Hoci počasie vodičom električiek absolútne neprialo, o zrušení zápolení sa neuvažovalo. Už aj z hľadiska skutočnosti, že vodiči sa v plnej prevádzke, keď prepravujú tisíce ľudí, nestretávajú len s dobrým počasím. Súťažilo sa vo viacerých diciplínach. Všetko načali testy z oblasti dopravy, zdravovedy a histórie. Nasledovali odborné témy ako jazda na presnosť, čas či jazda cez zúžený priestor. Svoju zručnosť však vodiči dokazovali aj v odhadovaní vzdialenosti, zisťovaní a odhadovaní porúch. Tie, samozrejme, museli namieste odstrániť.
Chýbali však avizovní Poliaci a Maďari. "Roky sa to robí v rámci združení Čiech a Slovenska, no keďže si ma kolegovia z Bratislavy doberajú, nabudúce budeme uvažovať aj o týchto krajinách," vysvetľuje dopravný riaditeľ DPMK Bc. Štefan Dutko, ktorý zároveň vysvetlil podstatu takýchto stretnutí. "Tieto súťaže sa robia v rámci združenia dopravcov. Dopravné podniky sa dokážu stretnúť nielen na úrovni vrcholových manažérov, ale aj vodičov, čo je nesporne prínosom. Pokiaľ ide o tieto električky, ktoré sa vyrábali v Čechách a dodnes sa na Slovensku používajú, ide o výmenu skúseností v rámci prevádzky. Jej cieľom bolo preveriť schopnosti vodičov električiek všetkých dopravných podnikov zo Slovenska a Čiech a zvýšiť tým bezpečnosť a plynulosť mestskej dopravy i spokojnosť cestujúcich. V neposlednom rade si súťažiaci utvrdili stavovskú česť a dopravárske cítenie," dodal riaditeľ dopravy DPMK Štefan Dutko.
V súťaži jednotlivcov i družstiev sa najviac darilo domácim vodičom. Práve Košičania totiž všetkým ukázali, že veru vedia, čo je to riadiť električku. Ba poradia si i s nejednou poruchou. V zápolení jednotlivcov teda na prvom mieste skončil Košičan Peter Benke, ktorý aj v disciplíne družstiev v spoločnosti Kataríny Demjanovej nedal nikomu šancu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dopravák
Košičania víťazmi medzinárodnej súťaže vodičov električiek
Generálny riaditeľ dobre držal palce
Účastníkom medzinárodnej súťaže zručnosti vodičov dopravných podnikov zo 6 miest Českej republiky, z Bratislavy a domácich - z Košíc, počasie v sobotu neprialo. Chvíľu dokonca tak lialo, že organizátori uvažovali o prerušení súťaže. Ale išlo sa ďalej. "Po teoretickej časti, ktorá pozostávala z pravidiel dopravy, sme vodičom neoznámili výsledky, aby sme ich pred praktickou previerkou neznervóznili. Niekto by si mohol prípadnú stratu bodov zobrať veľmi k srdcu a celkom by sa strémoval," prezradil taktiku poroty generálny riaditeľ DPMK Ing. Igor Reiprich, CSc., ktorý tiež prišiel držať palce. Všetkým, ale najviac predsa len svojim, dvojici z DPMK Kataríne Demjanovej a Petrovi Benkemu, víťazom podnikového kola súťaže, ktorá bola pred týždňom.
V praktickej časti vodiči museli zistiť poruchu na vozidle, vymeniť poistku, lištou zberača prvého vozidla zastaviť na označenom úsekovom deliči, správne zastaviť na imaginárnej zastávke MHD, tlačiť pokazené vozidlo, zvládnuť rýchlostnú skúšku, prejsť zníženým profilom, zastaviť pred prekážkou vpredu a vzadu.
Spomedzi 18 súťažiacich, keď bol pomer 50:50, teda 9 mužov a rovnaký počet žien, sa najlepšie darilo Košičanom. Katarína Demjanová a Peter Benke vyhrali v súťaži družstiev. P. Benke bol v jednotlivcoch prvý a Katarína Demjanová tretia.
A tu čo napísal Korzár:
Vodiči košických električiek zvíťazili v medzinárodnej súťaži
Košice - Pri príležitosti 90. výročia električkovej dopravy v Košiciach sa v sobotu v areáli vozovne Dopravného podniku mesta Košice uskutočnila Medzinárodná súťaž Jazda zručnosti vodičov električiek. Zúčastnilo sa jej dovedna osem družstiev. Dve pochádzali zo Slovenska a tvorili ich súťažiaci z Bratislavy a Košíc, no do súťaže sa zapojili aj tímy z Českej republiky, ktoré postavila Praha, Ostrava, Liberec, Olomouc, Most a Plzeň.
Hoci počasie vodičom električiek absolútne neprialo, o zrušení zápolení sa neuvažovalo. Už aj z hľadiska skutočnosti, že vodiči sa v plnej prevádzke, keď prepravujú tisíce ľudí, nestretávajú len s dobrým počasím. Súťažilo sa vo viacerých diciplínach. Všetko načali testy z oblasti dopravy, zdravovedy a histórie. Nasledovali odborné témy ako jazda na presnosť, čas či jazda cez zúžený priestor. Svoju zručnosť však vodiči dokazovali aj v odhadovaní vzdialenosti, zisťovaní a odhadovaní porúch. Tie, samozrejme, museli namieste odstrániť.
Chýbali však avizovní Poliaci a Maďari. "Roky sa to robí v rámci združení Čiech a Slovenska, no keďže si ma kolegovia z Bratislavy doberajú, nabudúce budeme uvažovať aj o týchto krajinách," vysvetľuje dopravný riaditeľ DPMK Bc. Štefan Dutko, ktorý zároveň vysvetlil podstatu takýchto stretnutí. "Tieto súťaže sa robia v rámci združenia dopravcov. Dopravné podniky sa dokážu stretnúť nielen na úrovni vrcholových manažérov, ale aj vodičov, čo je nesporne prínosom. Pokiaľ ide o tieto električky, ktoré sa vyrábali v Čechách a dodnes sa na Slovensku používajú, ide o výmenu skúseností v rámci prevádzky. Jej cieľom bolo preveriť schopnosti vodičov električiek všetkých dopravných podnikov zo Slovenska a Čiech a zvýšiť tým bezpečnosť a plynulosť mestskej dopravy i spokojnosť cestujúcich. V neposlednom rade si súťažiaci utvrdili stavovskú česť a dopravárske cítenie," dodal riaditeľ dopravy DPMK Štefan Dutko.
V súťaži jednotlivcov i družstiev sa najviac darilo domácim vodičom. Práve Košičania totiž všetkým ukázali, že veru vedia, čo je to riadiť električku. Ba poradia si i s nejednou poruchou. V zápolení jednotlivcov teda na prvom mieste skončil Košičan Peter Benke, ktorý aj v disciplíne družstiev v spoločnosti Kataríny Demjanovej nedal nikomu šancu.