Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Čakal som až do večera, aby som zistil, kto si spomenie prvý... Asi si nespomenul nikto.

Opravte ma, ak sa mýlim, ale nie je to práve dnes
10 ROKOV ODO DŇA, KEDY SA MALI MOŽNOSŤ KOŠICKÍ CESTUJÚCI PO PRVÝ RAZ PREVIEZŤ TROLEJBUSOM?
Ja myslím, že áno. Len pripomeňme, že sa premávalo na jedinej linke - č. 70 na trase Dom kultúry VSŽ - Lingov. V čase špičky linka premávala v 5 min. intervale, v čase sedla v dvojnásobnom intervale. Podnik mal k dispozícii 15 trolejbusov Škoda 15 Tr. 27. september 1993 je jedným z najvýznamnejších dní pre košickú MHD.
Reply on: Sarko #628:
Ako myslíš. Do Košíc sa tento systém nehodí...

Re #622 Andy: Uff, ťažko sa mi to popisuje cez fórum, chcelo by to osobný rozhovor...
Volanie na dispečing? Denne zmešká v Prešove, a nielen tam, niekoľko stovák spojov. To revízor bude volať dispečerovi (a teda obsadzovať linku), aby sa spýtal, či skutočne ten a ten spoj mešká 2 minúty? Ja si to v praxi neviem predstaviť. To by volal z každého druhého spoja v špičke. Okrem toho sú tu spoje, ktorýmch vodičom sa podarí vojsť do náskoku.
Predstavme si situáciu, kedy cestujem na nejaký 15 min. lístok trasu, ktorá má trvať presne 15 min. Vozidlo mi však príde na zastávku s náskokom 1 min. Označím si lístok, v priebehu trasy si vodič uvedomí, že je v náskoku, spomalí a náskok eliminuje. Lehota 15 min. mi teda uplynie ešte pred príchodom na cieľovú zastávku a pritom spoj príde na sekundu presne. A čo teraz? Revízor sa pôjde spýtať vodiča, či šiel s náskokom? Ťažko...
Okrem toho sa pri krátkodobých časových lístkoch oveľa citlivejšie môže vnímať pristavovanie na východzie zastávky. V Prešove sa vždy na východziu zastávku pristavuje cca 20-60 sekúnd pred odchodom. Ak si cestujúci hneď označí lístok, môže vnímať ako nespravodlivé, že vyčkávaním na odjazd stratil nejakú polminútu. Pri dlhodobých časových CL to nebude problém, pretože tam sa už tá polminúta stratí.
Reply on: BM #627:

Ak je to tak, ze na CL sa oznacuje aj kod zastavky, tak je to potom jasne a ziadne teripetie s revizormi by cestujuci nemal mat a cela debata s meskanim vozidiel je potom bezpredmetna!
Reply on: Vladimír #622:
Ale vsak revizor si to moze overit napriklad cez dispecing, ze zavola, ci meskali cestujucim popisovane linky.
Reply on: Vladimír #625:

Iste, lenže tí ostatní čitajú príspevky veľmi neporiadne. Ja sa tu nachádzam v košickom fóre, preto som uviedol príklad, ako by Tvoj návrh pre Prešov vyzeral v Košiciach. Za predpokladu, že by si nenavrhoval žiadne výnimky á la nástup a výstup cestujúcich v Košiciach 😉.
Reply on: Sarko #621:
Plati to ak vozidlo meska v Blave tak ti revizor nemoze spravit nic pokial sa nedas dobehnut.
revizorovy staci ovladat kody zastavok ale na to ma papier. vsetko sa da vycitat z cestovneho listku.

Udaje vyzeraju nasledovne: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3433292c34332523ef2f262e29
Joj, preklep... Nie 32, ale 21 km, aby niekto nechytal za slovo 🙂
Reply on: Sarko #624:
Nechcem rýpať, ale nie si to práve Ty, čo stále vytýkaš ostatným, že nečítajú Tvoje príspevky poriadne? 😉 Tak čítaj poriadne aj Ty! Návrh tarify som písal PRE MESTO PREŠOV ako reakciu na Petra K. V Košiciach sa môže uplatniť iná tarifa. Každé mesto má svoje špecifické podmienky, všade sa hodí iný spôsob účtovania za služny MHD.
Myslím, že mi nebudeš tvrdiť, že v Prešove sa niekam v rozpätí 5 zastávok dostaneš o 32 km ďalej.
Reply on: Vladimír #622:

Ale však ak revízor nastupuje na určitej zastávke do určitého spoja, to je hádam problém sa pozrieť do zastávkového CP na jeho príchod a potom už len pozerať na príchod? Takto môže revízor budiť aj menšie podozrenie, že je to nejaká kontrola 🙂. Okrem toho, revízori často ovládaju aspoň určité úseky, na ktorých vedia kde a akými prestupmi pohodlne a bez čakania prechádzať medzi jednotlivými spojmi. A napokon by tu nemal byť problém buď mať CP so sebou, resp. vypracovaný vlastný plán postupu kontroly jednotlivých spojov.

Ale o tom som sa veľmi rozoberať nechcel. Skôr sa chcem zameriať na CL. Zoberme si príklad, že neprestupný CL do 5 zastávok je niečo ako prestupný na 10 min. Uvediem však niektoré zaujímavé prípady:


-veziem sa 5 zastávok zo žst. ku hlavnej pošte, doba jazdy spoja 6 min., dĺžka jazdy spoja 2,2 km,

-veziem sa 5 zastávok z VA USS ku zimnému št., doba jazdy spoja 21 min., dĺžka jazdy spoja 12,3 km,

-veziem sa 5 zastávok zo Sídl. Ťahanovce-nadchod do VA USS, doba spoja 32 min., dĺžka spoja cca 21 km... 🙂
Dnes sa uskutočnilo miestne kolo jazdy zručnosti vodičov električiek. Jazdy sa uskutočnili na dvoch súpravách T3SUCS #386+387 a 423+424, kvázi poruchového "B" vozidla #383, školského vozidla #100/II (ex 261/II) a pojazdnej jedálne Cassovia #104 (ex Praha služobný 4031, ex osobný 364).

Z teoretickej časti sa hodnotila PCD, technika a doprava, zdravoveda a história a súčasnosť. Z praktickej časti to bolo zistenie poruchy, výmena poistky, praktická zdravoveda, štart, úsekový delič, odsunutie závory, zastávka MHD, hala DO, tlačenie poruchového vozidla, odhad vzdialenosti od zadného spriahadla, obmedzená rýchlosť, prejazd zúženým profilom, prekážka vpred, prekážka vzad, cieľ a čas celkovej jazdy.

Pokiaľ by v jednom prípade nedošlo k pravdepodobnému úmyselnému sabotovaniu (vojdenie pracovníka organizačného výboru do dráhy účastníkovi súťaže), suverejne by to vyhral Shorty, ktorý mal napokon o 200 trestných bodov viac (spolu 2173 trestných bodov) a tak sa umiestnil až na 2. mieste. 1. miesto obsadil vodič s 1966 trestnými bodmi. Hodnotenie bolo prísne a v dvoch prípadoch došlo aj ku diskvalifikácii (v prípade tlačenia poruchového vozidla došlo k ťahaniu vozidla).

Najlepší vodič a vodička sa zúčastnia medzinárodného kola jazdy zručnosti 4.10.2003, ktoré sa uskutoční takisto v Košiciach, ktorého sa zúčastnia vodiči slovenských a českých DP s električkovou dopravou.
Reply on: Sarko #621:
Pravidlo, ktoré popisuješ, platí v Bratislave.
Lenže ak vozidlo mešká, revízor musí byť o tom oboznámený. Prípadne, ak mu túto skutočnosť oznámi cestujúci, môže buď uveriť alebo si to overiť. Ale ako overiť? Odčítanie informácie z palubného počítača alebo informáciu od vodiča vylučujem - moja zásada ostáva nemenná: revízor nemá čo robiť v kabíne vodiča (s výnimkou vybraných prípadov ako upovedomenie vodiča, aby neotváral dvere, volal políciu a pod.). Ostáva teda možnosť posúdenia meškania podľa cestovného poriadku. Nuž, mne sa ale vidí zvláštne, chcieť od revízora, aby ovládal kompletný cestovný poriadok a jazdné časy v rôznych časových režimoch dňa.
Stále si myslím, že ideálne je, aby krátkodobé CL boli vymedzené zastávkami, a teda nezávislé od času a dlhodobé vymedzené časom. Je to môj názor, ak má niekto iný, beriem to ako jeho názor.
Reply on: Vladimír #613:

Ale predsa ak si označím časový CL, rozhodujúci je čas označenia a čas jazdnej doby podľa CP. Revízor si v prvom rade pozrie čas označenia a v druhom aktuálny čas a všetko je jasné.

Možno by mohlo platiť pravidlo, ak vozidlo mešká, označenie CL by platilo poďľa CP. T.j. ak sa má vozidlo nachádzať už o 3 zastávky ďalej, tak by sa to posudzovalo, akože cestujúci nastúpil na uvedenej zastávke podľa CP (ako keby vozidlo nemalo meškanie) a k tomu sa pripočíta výsledný čas platnosti časového CL, t.j. ak je jeho platnosť napr. 10 min., vozidlo mešká 5. min, tak v skutočnosti podľa CP bude CL platiť rovných 15 min. Jednak by tým odpadlo akékoľvek dokazovanie a jednak by to bolo akési odškodnenie cestujúceho za meškanie daného spoja.

Revízor by tak podľa času označenia časového CL musel vedieť z akej zastávky podľa CP mal spoj odchod a k tomu by pripočítal minutáž. Toto pravidlo by mohlo platiť iba v prípade 10 až 20 minútových CL, hodinový by už bol závislý iba od času znehodnotenia.
Reply on: Andy #619:
Tieto veci by sa dali rozoberať ďalej, ale zdá sa, že každý máme na vec odlišný názor. Navyše, táto diskusia sa v nijakom ohľade netýka Košíc, preto asi bude lepšie ju ukončiť.
Vladimir: No za tych 3,5 roka som sa nestretol s tym, ze by bola nejaka hadka co sa tohoto tyka cestujuci + revizor. to s tym OP som bral skor ako krajny pripad. Inac, mne sa stalo, ze mi nesla precitat bezkontaktna karta, tak si vypytal rodne cislo, zavolal niekam a tam mu povedali, ze moja elektricekna je platna. A ani tu neboli ziadne hadky.
Skrátka sa snažím myslieť aj na psychologický rozmer veci. A bratislavský systém môže podľa mňa byť ohniskom úplne zbytočných napätí a konfliktov medzi cestujúcim a DP.
Reply on: Andy #616:
Mne ide o akúsi úctu k cestujúcemu. Prečo by som sa ja ako cestujúci, ak som si všetky náležitosti splnil a riadne za cestu zaplatil, mal preukazovať revízorovi svojím OP, či inými dokladmi? Prečo by si mal revízor zisťovať moje údaje, ak som ja nič nespravil? V tomto je najlepší systém v Žiline - revízor si koná svoju prácu nezávisle od vodiča, dopravnej situácie a pod.
Vsak ja nehovorim, ze revizor v kabine, ale keby revizor neveril, ze meska, tak sa nejako dohodne napr. ta cislo OP revizorovi ten cestujuci, a overi si to na druhy den cez dispecing a ten rozhodne, ci nieco meskalo.
Reply on: Andy #614:
Ja som spomínaný systém navrhol pre mesto Prešov, kde priemerná linka má v jednom smere 25-30 min., max. 40 min. Takže 50 min. jazda za 10 Sk nehrozí.
Ale ako som už uviedol, možno ten 10-korunový by nemusel byť a bol by iba krátkodobý neprestupný za 8 Sk a dlhodobý prestupný za 12 Sk. Ale na to všetko je ešte čas rozhodnúť sa.

Andy, podľa mňa revízor nemá v kabíne vodiča čo robiť. Vrátane zisťovania meškania.
Reply on: Vladimír #610:
Tam zvyhodnujes tych, co idu jednym spojom napriklad 50 minut. Maju to za 10 sk, lenze ti, co idu 50 minut dvoma, musia platit 16.

Re #613 Vladimir: Ziadnych svedkov nepotrebujes, vsak mas palubny pocitac.
Budem ešte nad tým rozmýšľať, možno by sa mohol ten CL strednej hodnoty vypustiť a ostal by len lístok neprestupný do 5 zastávok a prestupný do 60 minút.

J: Veď ja som predsa tých, čo cestujú menej vyčlenil a ponúkol možnosť neprestupného lístka do 5 zastávok.

Sarko: Aj v PO sú zastávky, kde je jazdná doba 3 min., ale v čase špičky, keď vozidlo uviazne v kolóne sa predĺžia aj na 8-10 min. Teória o uznávanie platnosti podľa CP je jedna vec, a následný boj s revízorom vec druhá. Vôbec neviem, prečo by mal cestujúci presviedčať revízora a nebodaj si hľadať nejakých svedkov (vodič), aby dokázal, že vozidlo meškalo. Lístok na počet zastávok je v tomto ohľade lepší. Oproti nejakému krátkodobému časovému CL má jedinú nevýhodu, a to, že je neprestupný. To však podľa mňa nevadí, pretože si myslím, že by aj neprestupný mal byť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.