Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
BM: nie diskusia ale anketa, niekto ta hackol? 🙂
BM: Kam sa stratili fotky a diskusia zuvodnej stránky?
Reply on: Peter K #604:
Dobre, ale preda nie je možné úplne znížiť príjmy dopravcu. Buď výhody jedného systému alebo druhého. Nemožno mať všetko.
Jednorazove alebo niekolkominutove listky? Na toto nemaju vsetci cestujuci rovnaky nazor. Ktori prestupuju alebo v danom case vykonaju viac jazd budu asi za casove, ten , kto cestuje bez prestupu na dlhsej linke zase za jednorazove. Pri cestovani vlakom si clovek vypocuje aj take rozhovory, kde sa cestujucim viac pacia jednorazove, lebo nemusia stale sledovat cas, ale len si stiknu listok a maju pokoj. Otazka> Musia sa zavedenim niekolkominutovych listkov automaticky zrusit jednorazove?
Reply on: Nodes #601:
Cieľ jazdy, zdá sa mi, akurát chýba na linkách, kde sa v ostatnom čase menila trasa, napr. 32-ka.

Re #602 J: Môžeš pokojne spávať, DPMP bol jedným z prých na Slovensku, čo chceli zaviesť prestupnú tarifu. Pôvodne sme ju mali mať ešte pred vami (BA), ale nedostatok financií jej zavedenie odsunul. Najnovší predpoklad je, že sa zavedie v roku 2004.

V Košiciach teta toho veľa nehlási. Povie len nasledujúcu zastávku. I keď, teraz ma napadá, že v Košiciach to častokrát rozhodne nie je málo, napr. "nasledujúca zastávka - Sídlisko Košického vládneho programu - miestny úrad" a iné typické košické názvy zastávok. Pokiaľ Ťa zaujíma displej tak vonkajší predný aj bočný ukazuje okrem čísla linky v hornom riadku tučnejším fontom cieľ (spravidla mestská časť + názov konečnej zastávky) a v spodnom riadku tenším fontom je buď jeden alebo viacerých významných bodov na trase, ktoré môžu rotovať (DPMK však nie veľmi rád necháva text rotovať a radšej používa skratky "cez N. oslob. a Mier" alebo "cez MMM a Palackého"). V niektorých prípadoch sa však ako cieľ zjavuje iné pomenovanie ako je názov konečnej zastávky. DPMK to zdôvodňuje tým, že niektoré názvy zastávok sú také nepopulárne, že ako cieľ radšej nastavia niečo celkom iné. A tak napr. na L16 nájdeš v cestovnom poriadku, že končí na zastávke Juh - hala Cassosport, ale dopraví Ťa tam autobus s dispelom "16 BLŠÁK".
Vnútorný displej počas pobytu na zastávke zobrazuje linku a cieľ. Po odchode zo zastávky sa na chvíľu zobrazí pásmo a čas a potom názov nasledujúcej zastávky. Názvy zastávok sú zásadne malými písmenami a názvy cieľov VEĽKÝMI PÍSMENAMI.
Informačná hodnota displejov nie je nič prevratné. Ak som sa vyjadril o košickom hlásení takto pozitívne, mal som najmä na mysli výber hlasu pre hlásenie (i keď spočiatku sa mi nepáčil), hlasitosť hlásenia (aspoň v tej 5240-ke bola optimálna). I keď je čo na hlásení vylepšovať.
Vladimír: A Prešov nechystá časovú platnosť lístkov? Myslím si, že aj to je služba zákazníkom. Pre mňa to už bolo dosť často výhodné. Napríklad išiel som do obchodu, cvakol som si 60min. a platil som tak len jeden lístok. A to je len jeden z prípadou. dôležité je aj predlžovanie platnosti 30 a 60min cez víkned o 50%.

Mohol by si mi popísať čo všetko ti teta v reproduktore počas jazdy zahlási?
Reply on: Vladimír #600:
Napriek tomu stale obcas vidno na displeji len cislo linky. Chyba ciel aj smer jazdy.
Reply on: J #598:
V Prešove si môžeš kúpiť jednorazový neprestupný cestovný lístok. Ak sa budeš pohybovať len po Prešove, stačí Ti zatiaľ 8 Sk, aj chceš MHD-čkou jazdiť aj po okolitých mestách a obciach, tak 12 Sk.

V Prešove boli po zavedení palubných počítačov dosiahnuté hádam ešte výraznejšie úspory v spotrebe PHM. Následne sa ešte pristúpilo k "hmotnej zainteresovanosti vodiča na spotrebe PHM" a momentálne sa dostávame na historické minimá v spotrebe.

Dnes som v Košiciach vo výnimočnej situácii doslova musel použiť MHD. Celkom príjemne ma prekvapilo, že 5240 hlásil zastávky - ešte som to od júna nepočul. Myslím, že košické hlásenie zastávok je v rámci Slovenska na poprednej úrovni.
Inak keby sme chceli ísť do detialov tak od roku 1998 kedy sa začali používať palubné počítače do roku 2000 klesla spotreba nafty na 100 km z 44,88 v roku 1998 na 43,65 v roku 1999 a na 42,67 v roku 2000(kedy všetky busy mali palubáky, čo je 2,21 litra rozdiel. Ročne autobusy najazdia 27mil kilometrov. Takže 27mil delene 100 krát 2,21 krát 27SK(liter nafty) je 16,1 milióna SK. Takže inestície sa vrátili skôr ako za jeden rok.
Nie je to dosť pádny dôvod na to zaviesť niečo podobné aj v Košiciach a zobrať si dvojročný úver a splatiť ho z ušetrených peňazí.
Vladimír: No ja som len chcel vedieť že či keď si chcem kúpiť v Prešove lístok tak mám na výber medzi 10, 30 a 60 minútovým (resp. iné kombinácie), alebo je len na jednu cestu.
Reply on: Sarko #593:
Ja keby som bol Vladimir, tak by som sa na DPMK zvysoka vies co. Co som ja pre DPMK, aby so mu vybavoval masinky?

K ostatnemu sa vratim cez viknend, teraz musim bezat.
Reply on: Vladimír #594:

Iste, rovnako ako môže byť zbytočná intervencia za ich opravu. Je to historická budova a tu je aj priestor pre realizáciu pamiatkárov. DPMK nemá žiadnu právomoc zasiahnúť do súkromného majetku.

Inak Názvoslovná komisia, rovnako ako aj mesto si už opravilo chybný prepis názvu ulice "Rooseweltova" na "Rooseveltova". Chybne ho už uvádzala iba Tatra banka, na ktorú som o tom upozornil ešte v roku 2001 a zmenili si to tiež.

Čo sa týka mašiniek, aj tak si myslím, že ich hodnota, resp. investícia do nových by nebola veľkou položkou. Hádam je všetkým jasné, že vo viacerých oblastiach ani nejde tak o peniaze, ako ignoráciu a absolútnu absenciu poznania problematiky.
Reply on: Sarko #593:
Jedna stará mašinka ešte slúži v predpredaji na žel. stanici na výdaj 24h CL, jedna by sa mala ešte pohľadať pre centrálny predpredaj na Tkáčskej. Ostatné mašinky sú, obávam sa, už vyhodené.
Reply on: Sarko #592:
Rekonštrukcia Rooseweltky je chvályhodná, je to krok vpred. Ale to, že fasáda a viacmenej aj prístupová chodba ku kancelárii DPMK nie je majetkom podniku nezmení otrasný prvotný dojem návštevníka. Tomu vysvetľovať, že budova nie je majetkom DPMK, je zbytočné.

Súhlasím, s J, že úrovaň košickej MHD by pozdvihlo, keby sa začali využívať palubné počítače. Ich hromadné zavedenie v Bratislave, Žiline a Prešove je v jednotlivých DP jednoznačne brané ako prínos. Človeka mrzí, že podobne, ako sú zatiaľ košické palubáky nevyzužité, ostávajú nevyužité aj viactarifné automaty, ktoré DPMK vlastní. Z tých 16-tich tlačidiel DPMK využíva koľko? Päť?
Reply on: Vladimír #587:

Vsetci dobre vieme, co by kosickej MHD tak velmi a jednoznacne pomohlo. Co keby si sa spytal na vedeni DPMP, ci by sami nevyvinuli iniciativu s ponukou odpredaja a strucnym vysvetlenim vyhod klzavych predplatenych CL? Stacil by jeden list. Mozno by v DPMK niekoho aj osvietilo. Snad by som za uvedenu vec zaloboval aj sam, ale zial, mam dost vlastnych problemov a malo casu.
Reply on: Papyr #585:

Ako si to preboha myslel s tou Rooseveltkou? Ved ten predpredaj je po rekonstrukcii, su tam prepazky ako v banke a baby su tam oblecene v slusivych oranzovych uniformnach. Ked bol na navsteve Kosic kolega z Plzne, tak sa mi nielen zdoveril, ako sa mu to tam pacilo (fasada budovy zial DPMK nepatri, preto je osarpana, ale to je vec vedlajsia), ale aka uzasna obsluha ho cakala. Pani pracovnicky sa s nim pustili do obsiahlejsej debaty, podavali mu nejake materialy gratis a este sa s nim jedna dohodla, ze ak pride na druhy den rano, ze mu da CD-cko 110 rokov historie kosickej MHD! Co slubila, to splnila. Tak to uz som si vyvaloval oci aj ja. Vsetka im cest!

K tej zene, co pise CP, tak ona nielen pise CP, ale robi aj vsetky ukony suvisiace s CP, ich vylepovanie, vypracovavanie grafikonov, vykonavanie a spracovavanie statistik a kopec dalsich uzitocnych veci. Ona je tam prilis mala (ale dolezita) ryba na to, aby sa DPMK spasil. Okrem toho, ak aj nakupis osobne pocitace, niekto tie CP musi aj tak vytlacit a vyvesit.

Ja naopak tvrdim, ze je potrebne vyhodit zbytocnych ludi a velke ryby, ktore naopak, nic nerobia. Ide o funkcie sekretarok a to sa podzrte, uz aj psychologicka ma vlastny sekretariat... Takze vsetky desiatky sekretarok, roznych asistentov, veducich, veducich podveducich a podobne. Trufam si odhadnut, ze na takychto ludi by dokazal DPMK usetrit radovo miliony. Tie peniaze by aj boli, ale 75% ich vsetky zhltne byrokraticky rodinny klan, vystupujuci pod skratkou DPMK.
Reply on: J #590:
Hej, časové - ale reč je o predplatných, nie jednorazových CL.
balky: jo a tie vaictarifné označovače majú 16 položiek.

Vladimír: Prešov má časové lístky?
Balky: No Bratislavu prechod na palubné počítače, elektronické označovače, časové lístky, zápis na čípovú kartu bez rôznych papierikov a 200 nových viactarifných lístkových automatov vyšiel na 200,000 DM čo bolo okolo 4,2 milióna SKK. Myslím si, že služby cetujúcej verejnosti, ČIŽE ZÁKAZNÍKOM sú aj iné veci ako len busy a tak namiesto jednej novej Karose ste mohli prejsť na niečo také. Okrem iného u vás by toho bolo menej.

Okrem iného zmena mala za následok:
1) zníženie spotreby nafty, keďže palubák vedel koľko sa jej minulo a nitko ju nekradne
2)Keď stratím električenku,tak mi bez problémov vydajú novú s platnosťou tej tej ktorú som mal.
3) vodiči sa dajú lahšie kontrolovať, ale k tomu DPB ešte nedospel, aj keď som počul, že zaviedli nulovú toleranicu náskoku. Samozrejme zapisuje sa mu to na katru, ktoré sa kontrolujú.
4) Odbúrala sa solidarita cestujúcich, ktorý nehávali lístky v označovačoch.

Neviete si poraiť so kováčmi s USS a z ich podomácky vyrobenými označovačmi a nechcet zaviesť časovú platnosť lístkov. Veď by sa vám to len a len oplatilo a vrátilo na tržbách.
Reply on: Vladimír #587:

k bodu 2. --> mal tam byť rok 2002 a nie 2003

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.