Budem ešte nad tým rozmýšľať, možno by sa mohol ten CL strednej hodnoty vypustiť a ostal by len lístok neprestupný do 5 zastávok a prestupný do 60 minút.
J: Veď ja som predsa tých, čo cestujú menej vyčlenil a ponúkol možnosť neprestupného lístka do 5 zastávok.
Sarko: Aj v PO sú zastávky, kde je jazdná doba 3 min., ale v čase špičky, keď vozidlo uviazne v kolóne sa predĺžia aj na 8-10 min. Teória o uznávanie platnosti podľa CP je jedna vec, a následný boj s revízorom vec druhá. Vôbec neviem, prečo by mal cestujúci presviedčať revízora a nebodaj si hľadať nejakých svedkov (vodič), aby dokázal, že vozidlo meškalo. Lístok na počet zastávok je v tomto ohľade lepší. Oproti nejakému krátkodobému časovému CL má jedinú nevýhodu, a to, že je neprestupný. To však podľa mňa nevadí, pretože si myslím, že by aj neprestupný mal byť.
Prekvapuje ma Tvoj názor pre zavedenie kombinovanej tarify. Ale myšlienka to nie je na zahodenie.
Neviem prečo si myslíš, že cestujúci s prestupnou tarifou na kratšie časy by mali byť stresovaní napr. dopravnou situáciou. Predsa tá časový CL neovplyvňuje. Smerodajná má byť informácia podľa CP, kde má byť uvedené, koľko minút trvá cesta do cieľovej zastávky. Inak teoreticky aj počítanie do 5 zastávok može byť stresujúcim faktorom .
Vladimír: Je spravodlivé, že ten kto cestuje menej aj platí menej, bo aj autom je rozdiel či ide 5 km alebo 25km. A preto je správny rozdiel že sú len časové cestovné lístky. A kto nechce trpieť stresom nech si kúpi električenku.
Žilinský systém je oproti tomu bratislavskému lepší napr. o to, že cestujúci nie je v strese, platnosť cestovného lístka neovplyvňuje dopravná situácia a pod. To, že sa platnosť časového lístka úmerne predlžuje so zdržaním vozidla je síce fajn, ale vytvára to zbytočné napätie medzi cestujúcim, vodičom a revízorom.
Čím, myslíš, zvýhodňujem tých, čo cestujú dlhšie?
To je dufam len vtip. Preco do toho chces zamontovat ten exoticky zilinsky tarifny system(jedina vec, co mi vadi na DPMZ), ked ten v Bratislave je v skutku najnormalnejsi? Cela momentalna diskusia je divna, vsak preco by sa mala zvyhodnovat ta polovica cestujucich, ktori cestuju dlhsie? Malo by to byt casovo ako v BA. Nikto sa neciti byt diskriminovany..
Nechcem sa veľmi na tomto fóre montovať do Prešova, ale v zásade si myslím, že pre Prešov sa hodí najviac kombinácia bratislavského a žilinského systému. Oneskorené zavedenie výkonovej tarify môže priniesť ovocie vo význame, že si už môžeme na základe skúseností z BA a ZA vyberať to najlepšie. Môj návrh je pre Prešov nasledovný:
- neprestupný - max. 5 zastávok: 8 Sk
- neprestupný - nebmedzený počet zastávok: 10 Sk
- prestupný - max. 60 min.: 16 Sk
Jednorazove alebo niekolkominutove listky? Na toto nemaju vsetci cestujuci rovnaky nazor. Ktori prestupuju alebo v danom case vykonaju viac jazd budu asi za casove, ten , kto cestuje bez prestupu na dlhsej linke zase za jednorazove. Pri cestovani vlakom si clovek vypocuje aj take rozhovory, kde sa cestujucim viac pacia jednorazove, lebo nemusia stale sledovat cas, ale len si stiknu listok a maju pokoj. Otazka> Musia sa zavedenim niekolkominutovych listkov automaticky zrusit jednorazove?
Cieľ jazdy, zdá sa mi, akurát chýba na linkách, kde sa v ostatnom čase menila trasa, napr. 32-ka.
Re #602 J: Môžeš pokojne spávať, DPMP bol jedným z prých na Slovensku, čo chceli zaviesť prestupnú tarifu. Pôvodne sme ju mali mať ešte pred vami (BA), ale nedostatok financií jej zavedenie odsunul. Najnovší predpoklad je, že sa zavedie v roku 2004.
V Košiciach teta toho veľa nehlási. Povie len nasledujúcu zastávku. I keď, teraz ma napadá, že v Košiciach to častokrát rozhodne nie je málo, napr. "nasledujúca zastávka - Sídlisko Košického vládneho programu - miestny úrad" a iné typické košické názvy zastávok. Pokiaľ Ťa zaujíma displej tak vonkajší predný aj bočný ukazuje okrem čísla linky v hornom riadku tučnejším fontom cieľ (spravidla mestská časť + názov konečnej zastávky) a v spodnom riadku tenším fontom je buď jeden alebo viacerých významných bodov na trase, ktoré môžu rotovať (DPMK však nie veľmi rád necháva text rotovať a radšej používa skratky "cez N. oslob. a Mier" alebo "cez MMM a Palackého"). V niektorých prípadoch sa však ako cieľ zjavuje iné pomenovanie ako je názov konečnej zastávky. DPMK to zdôvodňuje tým, že niektoré názvy zastávok sú také nepopulárne, že ako cieľ radšej nastavia niečo celkom iné. A tak napr. na L16 nájdeš v cestovnom poriadku, že končí na zastávke Juh - hala Cassosport, ale dopraví Ťa tam autobus s dispelom "16 BLŠÁK".
Vnútorný displej počas pobytu na zastávke zobrazuje linku a cieľ. Po odchode zo zastávky sa na chvíľu zobrazí pásmo a čas a potom názov nasledujúcej zastávky. Názvy zastávok sú zásadne malými písmenami a názvy cieľov VEĽKÝMI PÍSMENAMI.
Informačná hodnota displejov nie je nič prevratné. Ak som sa vyjadril o košickom hlásení takto pozitívne, mal som najmä na mysli výber hlasu pre hlásenie (i keď spočiatku sa mi nepáčil), hlasitosť hlásenia (aspoň v tej 5240-ke bola optimálna). I keď je čo na hlásení vylepšovať.
Vladimír: A Prešov nechystá časovú platnosť lístkov? Myslím si, že aj to je služba zákazníkom. Pre mňa to už bolo dosť často výhodné. Napríklad išiel som do obchodu, cvakol som si 60min. a platil som tak len jeden lístok. A to je len jeden z prípadou. dôležité je aj predlžovanie platnosti 30 a 60min cez víkned o 50%.
Mohol by si mi popísať čo všetko ti teta v reproduktore počas jazdy zahlási?
V Prešove si môžeš kúpiť jednorazový neprestupný cestovný lístok. Ak sa budeš pohybovať len po Prešove, stačí Ti zatiaľ 8 Sk, aj chceš MHD-čkou jazdiť aj po okolitých mestách a obciach, tak 12 Sk.
V Prešove boli po zavedení palubných počítačov dosiahnuté hádam ešte výraznejšie úspory v spotrebe PHM. Následne sa ešte pristúpilo k "hmotnej zainteresovanosti vodiča na spotrebe PHM" a momentálne sa dostávame na historické minimá v spotrebe.
Dnes som v Košiciach vo výnimočnej situácii doslova musel použiť MHD. Celkom príjemne ma prekvapilo, že 5240 hlásil zastávky - ešte som to od júna nepočul. Myslím, že košické hlásenie zastávok je v rámci Slovenska na poprednej úrovni.
Inak keby sme chceli ísť do detialov tak od roku 1998 kedy sa začali používať palubné počítače do roku 2000 klesla spotreba nafty na 100 km z 44,88 v roku 1998 na 43,65 v roku 1999 a na 42,67 v roku 2000(kedy všetky busy mali palubáky, čo je 2,21 litra rozdiel. Ročne autobusy najazdia 27mil kilometrov. Takže 27mil delene 100 krát 2,21 krát 27SK(liter nafty) je 16,1 milióna SK. Takže inestície sa vrátili skôr ako za jeden rok.
Nie je to dosť pádny dôvod na to zaviesť niečo podobné aj v Košiciach a zobrať si dvojročný úver a splatiť ho z ušetrených peňazí.
Vladimír: No ja som len chcel vedieť že či keď si chcem kúpiť v Prešove lístok tak mám na výber medzi 10, 30 a 60 minútovým (resp. iné kombinácie), alebo je len na jednu cestu.
Iste, rovnako ako môže byť zbytočná intervencia za ich opravu. Je to historická budova a tu je aj priestor pre realizáciu pamiatkárov. DPMK nemá žiadnu právomoc zasiahnúť do súkromného majetku.
Inak Názvoslovná komisia, rovnako ako aj mesto si už opravilo chybný prepis názvu ulice "Rooseweltova" na "Rooseveltova". Chybne ho už uvádzala iba Tatra banka, na ktorú som o tom upozornil ešte v roku 2001 a zmenili si to tiež.
Čo sa týka mašiniek, aj tak si myslím, že ich hodnota, resp. investícia do nových by nebola veľkou položkou. Hádam je všetkým jasné, že vo viacerých oblastiach ani nejde tak o peniaze, ako ignoráciu a absolútnu absenciu poznania problematiky.
Jedna stará mašinka ešte slúži v predpredaji na žel. stanici na výdaj 24h CL, jedna by sa mala ešte pohľadať pre centrálny predpredaj na Tkáčskej. Ostatné mašinky sú, obávam sa, už vyhodené.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Re #602 J: Môžeš pokojne spávať, DPMP bol jedným z prých na Slovensku, čo chceli zaviesť prestupnú tarifu. Pôvodne sme ju mali mať ešte pred vami (BA), ale nedostatok financií jej zavedenie odsunul. Najnovší predpoklad je, že sa zavedie v roku 2004.
V Košiciach teta toho veľa nehlási. Povie len nasledujúcu zastávku. I keď, teraz ma napadá, že v Košiciach to častokrát rozhodne nie je málo, napr. "nasledujúca zastávka - Sídlisko Košického vládneho programu - miestny úrad" a iné typické košické názvy zastávok. Pokiaľ Ťa zaujíma displej tak vonkajší predný aj bočný ukazuje okrem čísla linky v hornom riadku tučnejším fontom cieľ (spravidla mestská časť + názov konečnej zastávky) a v spodnom riadku tenším fontom je buď jeden alebo viacerých významných bodov na trase, ktoré môžu rotovať (DPMK však nie veľmi rád necháva text rotovať a radšej používa skratky "cez N. oslob. a Mier" alebo "cez MMM a Palackého"). V niektorých prípadoch sa však ako cieľ zjavuje iné pomenovanie ako je názov konečnej zastávky. DPMK to zdôvodňuje tým, že niektoré názvy zastávok sú také nepopulárne, že ako cieľ radšej nastavia niečo celkom iné. A tak napr. na L16 nájdeš v cestovnom poriadku, že končí na zastávke Juh - hala Cassosport, ale dopraví Ťa tam autobus s dispelom "16 BLŠÁK".
Vnútorný displej počas pobytu na zastávke zobrazuje linku a cieľ. Po odchode zo zastávky sa na chvíľu zobrazí pásmo a čas a potom názov nasledujúcej zastávky. Názvy zastávok sú zásadne malými písmenami a názvy cieľov VEĽKÝMI PÍSMENAMI.
Informačná hodnota displejov nie je nič prevratné. Ak som sa vyjadril o košickom hlásení takto pozitívne, mal som najmä na mysli výber hlasu pre hlásenie (i keď spočiatku sa mi nepáčil), hlasitosť hlásenia (aspoň v tej 5240-ke bola optimálna). I keď je čo na hlásení vylepšovať.