Zaujímavé, nechcú kĺzavú platnosť CL, lebo sa to asi neosvedčilo v Prešove, Bratislave, Žiline, Martine, Prahe atď, atď, atď.
Neviem o žiadnych negatívach z PO.
Re #548 balky: Ty srandista! Mesačný 195 Sk a týždenný 140 Sk. Squelá ponuka.
VLADIMIR: Ako mi dnes povedala pracovnicka predpredaja na Roosweltovej,o systeme klzavych casovych CL sa neuvazuje. Vraj to odmietli na zaklade negativnych skusenosti z Presova. Ake neg. skusenosti boli v PO?
Myslim, ze zaviest klzavu dobu predplatnych CL je zbytocny luxus. Pri sucasnom systeme, kedy ma DPMK 3 tarifne pasma a na nich vydavane casove listky, plus kombinovane pasma az cela siet,by to uz na revizorov bolo vela.Pamätam sa aj na ekologicke CL, ktore boli na trolej a elektr. A na ten posledny sept. tyzden by si mohli kupit len tyzdnove CL.
Zavedenie rezimu na Rkach nema podla mna az taky ucinny zmysel.Zeleziari stale budu stikat listky pre 2.pasmo, teraz to len pri nastupovani vo VA USS zdrziava,navyse by som xel vidiet vodica, ktory tie listky aj kontroluje.Vysledok je taky, ze predna cas bricky je preplnena a zvysok ziva prazdnotou.Ako stale, ludia si stiknu a hned sa krcovito drzia tyce namiesto toho, aby sa posunuli dalej.A tym, ktori maju domacke stikace, tento system len vyhovuje. Stiknu si oskenovany listok, alebo inu primitivnejsiu atrapu listka a v pohode, v poloprazdnom vozni si nastavia koliky na stikaci.
Znova si to vsak odniesli vodici, ktori do stikacov vkladaju dielnou vyrobene pliesky.Zdrziava to a navyse sa s tym musia vlacit.Ak im to samozrejme zeleziari po ceste nevytiahnu.
Pekne si zhrnul tie pravidla. Nemaju chybu. Ze do Solarisov je povoleny nastup prednymi dverami? Cize do Karos a Ikarusov nie. Z akeho dovodu? Nemaju oddelenu kabinu vodica od dveri? To predsa nemaju ani Solarisy, Pokial dobre viem, 3501 az 3510. Pripomina mi to moju debatu so Sarkom, v ktorej sme preberali aj dopyt. otvaranie dveri. Navrhoval som dopyt pouzivat na elektrickach, kde je uz namontovany, cize T6 a na ostanych nie. Sarko protiargumentoval, ze cestujuceho v podstate nema co zaujimat, ktore elektricky maju tlacidlo pri dverach a ktore nie. Takze ked dopyt, tak na vsetkych, komplet, alebo nepouzivat vobec. Cize: Cestujuceho nema co zaujimat, ci pride Solaris, ci Ikarus, ci Karosa ci neviem jaka paripa. Bud je nastup prednymi dv. povoleny alebo nie. O.i. oddelenu kabinu vodica maju aj trolejbusy. Len akosi vodici nie vzdy otvaraju aj predne dvere pre nastupujucich. Detto Solarisy.
OK, spýtam sa takto, čo navrhuješ, aby DPMK nebol nútený zrušiť niektoré spoje, keď podľa tržieb sa na linkách "R" vezie iba niekoľko jednotlivcov, ale realita je iná (totálne preplnené spoje)? Dúfam, že teraz nestratíš reč...
A to je zase dané nejakým predpisom, že prednými dverami môže nastupovať len s preukazom ZŤP? Lebo obyčajných - odkázaných na palicu som videl viackrát privretých v predných dverách.
Dnes v noci sa mi snívalo, že DPMK zaviedol kĺzavú dobu platnosti časových predplatných lístkov. Zaujímavé, aký bol ten sen realistický. Cestujúci, ktorý požadoval, aby mu mesačník neplatil od 1.10. do 31.10., ale napr. od 22.9. do 21.10. musel pred zakúpením lístka vyplniť tlačivo - žiadosť o posun platnosti CL a len s touto žiadosťou mu vydali odlišný kupón, kde pani za okienkom ručne vpísala čas platnosti. Teraz som už síce hore, ale nedal by som ruku do hoňa, že raz také niečo fakt nebude.
Dobre. A ja sa Ťa teraz spýtam: Čo TÝMTO ustanovením vyriešili? Odpoveď: NIČ!
Je to zbytočné buzerovanie cestujúceho, ktoré zákonite musí viesť len a len k ďalšiemu odlivu cestujúcich z MHD k iným druhom dopravy.
Malé zamyslenie > Zastávka OC Optima je obslužná k vysokoľkolským internátom TU. Ako je známe, na ranný zvoz vysokoškolákov na prvú hodinu o 7.30h je zabezpečený trojnásobný spoj linky R4 - tri totálne napráskané súpravy plné študentov. Zimný semester sa na TU začína 22.9. Každý študent (najmä tí naivní, ktorí sú v prvom ročníku a prišli z iných miest) si bude chcieť kúpiť mesačný predplatný lístok. Môže? No NEMÔŽE! Pretože v Košiciach ešte stále doba nedozrela na kĺzavú platnosť predplatných CL. Čo mu teda zostáva? No jednorazový lístok, čím sa nehorázne ošklbe, pretože ho to vyjde oveľa drahšie ako s mesačníkom. Už to je od DPMK neféer. Už sa teším, ako 22.9. ráno prídu študenti na to, že jednorazové lístky si majú označiť v prednom vozni. V prednom vozni pri prvých dverách! Nárazová vlna cca 800-900 študentov má ísť cez predné dvere a štikať si tam lístky??? Veď je to absurdné!
Ak mi zasa niekto vytkne, že rýpem, položím mu otázku. Som študent TU bývajúci na internáte (ja nie som, ale keby som bol). ČO PRE MŇA SPRAVIL DPMK, ABY MA PRESVEDČIL, ŽE MÁM POUŽIŤ JEHO SLUŽBY? Nie, odpusťte mi, ale DPMK dokázal, že cestujúci budú skákať tak, ako DP píska a že ich z tých električiek vyženie.
Invalid, resp. občan s preukazom ŤZP (ťažko zdravotne postihnutého) má povolený nástup prednými dverami. V prípade potreby zakúpenia lístka u vodiča si nie som istý, ale ešte sa na to mrknem. Logicky je správny nástup cez predné dvere, nakoľko po nástupe cez iné dvere príchod k vodičovi trvá dlhšie a predaj líska je povolený iba počas státia na zastávke.
Celý systém ad bod 7 funguje tak, že cestujúcemu hodlajúcemu sa prepraviť na jednorazový CL je povolené nastúpiť len prednými dverami prvého vozidla, UKÁZAŤ JEDNORAZOVÝ CL VODIČOVI a svoj lístok znehodnotiť v prvom označovači umiestnenom pri vodičovi.
Podrobnejšou analýzou bol zistený prudký pokles tržieb za jednorazové CL, pričom počet cestujúcich naopak pozvoľna narástol. Zistilo sa, že už veľký počet železiarov vlastní vlastnoručne vyrobený miniatúrny znehodnocovač, pričom pri nástupe si označí vystrihnutý čistý papier v tvare CL pozrie rozmiestienie kolíkov a poslepiačky prestaví vlastný znehodnocovač vo vrecku alebo taške s vloženým a neznehodnoteným pravým CL.
Keďže sa zistilo, že sa v najbližšom období z finančných dôvodov nepodarí presadiť zmenu za elektronické znehodnocovače, polícia odmieta v týchto prípadoch spolupracovať (z dôvodu nejasne formulovaného zákona) a vzhľadom k minimalizovaniu neustáleho klesania tržieb sa pristúpilo k tomuto nepopulárnemu kroku.
balky
Myslim, ze zaviest klzavu dobu predplatnych CL je zbytocny luxus. Pri sucasnom systeme, kedy ma DPMK 3 tarifne pasma a na nich vydavane casove listky, plus kombinovane pasma az cela siet,by to uz na revizorov bolo vela.Pamätam sa aj na ekologicke CL, ktore boli na trolej a elektr. A na ten posledny sept. tyzden by si mohli kupit len tyzdnove CL.
Zavedenie rezimu na Rkach nema podla mna az taky ucinny zmysel.Zeleziari stale budu stikat listky pre 2.pasmo, teraz to len pri nastupovani vo VA USS zdrziava,navyse by som xel vidiet vodica, ktory tie listky aj kontroluje.Vysledok je taky, ze predna cas bricky je preplnena a zvysok ziva prazdnotou.Ako stale, ludia si stiknu a hned sa krcovito drzia tyce namiesto toho, aby sa posunuli dalej.A tym, ktori maju domacke stikace, tento system len vyhovuje. Stiknu si oskenovany listok, alebo inu primitivnejsiu atrapu listka a v pohode, v poloprazdnom vozni si nastavia koliky na stikaci.
Znova si to vsak odniesli vodici, ktori do stikacov vkladaju dielnou vyrobene pliesky.Zdrziava to a navyse sa s tym musia vlacit.Ak im to samozrejme zeleziari po ceste nevytiahnu.