Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #532:
Prečo nie? Aj oni sa dovedu zasmať.
Reply on: Sarko #534:
A to je zase dané nejakým predpisom, že prednými dverami môže nastupovať len s preukazom ZŤP? Lebo obyčajných - odkázaných na palicu som videl viackrát privretých v predných dverách.

Dnes v noci sa mi snívalo, že DPMK zaviedol kĺzavú dobu platnosti časových predplatných lístkov. Zaujímavé, aký bol ten sen realistický. Cestujúci, ktorý požadoval, aby mu mesačník neplatil od 1.10. do 31.10., ale napr. od 22.9. do 21.10. musel pred zakúpením lístka vyplniť tlačivo - žiadosť o posun platnosti CL a len s touto žiadosťou mu vydali odlišný kupón, kde pani za okienkom ručne vpísala čas platnosti. Teraz som už síce hore, ale nedal by som ruku do hoňa, že raz také niečo fakt nebude. 🙂
Reply on: Sarko #533:
Dobre. A ja sa Ťa teraz spýtam: Čo TÝMTO ustanovením vyriešili? Odpoveď: NIČ!
Je to zbytočné buzerovanie cestujúceho, ktoré zákonite musí viesť len a len k ďalšiemu odlivu cestujúcich z MHD k iným druhom dopravy.

Malé zamyslenie > Zastávka OC Optima je obslužná k vysokoľkolským internátom TU. Ako je známe, na ranný zvoz vysokoškolákov na prvú hodinu o 7.30h je zabezpečený trojnásobný spoj linky R4 - tri totálne napráskané súpravy plné študentov. Zimný semester sa na TU začína 22.9. Každý študent (najmä tí naivní, ktorí sú v prvom ročníku a prišli z iných miest) si bude chcieť kúpiť mesačný predplatný lístok. Môže? No NEMÔŽE! Pretože v Košiciach ešte stále doba nedozrela na kĺzavú platnosť predplatných CL. Čo mu teda zostáva? No jednorazový lístok, čím sa nehorázne ošklbe, pretože ho to vyjde oveľa drahšie ako s mesačníkom. Už to je od DPMK neféer. Už sa teším, ako 22.9. ráno prídu študenti na to, že jednorazové lístky si majú označiť v prednom vozni. V prednom vozni pri prvých dverách! Nárazová vlna cca 800-900 študentov má ísť cez predné dvere a štikať si tam lístky??? Veď je to absurdné!
Ak mi zasa niekto vytkne, že rýpem, položím mu otázku. Som študent TU bývajúci na internáte (ja nie som, ale keby som bol). ČO PRE MŇA SPRAVIL DPMK, ABY MA PRESVEDČIL, ŽE MÁM POUŽIŤ JEHO SLUŽBY? Nie, odpusťte mi, ale DPMK dokázal, že cestujúci budú skákať tak, ako DP píska a že ich z tých električiek vyženie.
Reply on: Vladimír #529:

Invalid, resp. občan s preukazom ŤZP (ťažko zdravotne postihnutého) má povolený nástup prednými dverami. V prípade potreby zakúpenia lístka u vodiča si nie som istý, ale ešte sa na to mrknem. Logicky je správny nástup cez predné dvere, nakoľko po nástupe cez iné dvere príchod k vodičovi trvá dlhšie a predaj líska je povolený iba počas státia na zastávke.
Reply on: Vladimír #529:

Celý systém ad bod 7 funguje tak, že cestujúcemu hodlajúcemu sa prepraviť na jednorazový CL je povolené nastúpiť len prednými dverami prvého vozidla, UKÁZAŤ JEDNORAZOVÝ CL VODIČOVI a svoj lístok znehodnotiť v prvom označovači umiestnenom pri vodičovi.

Podrobnejšou analýzou bol zistený prudký pokles tržieb za jednorazové CL, pričom počet cestujúcich naopak pozvoľna narástol. Zistilo sa, že už veľký počet železiarov vlastní vlastnoručne vyrobený miniatúrny znehodnocovač, pričom pri nástupe si označí vystrihnutý čistý papier v tvare CL pozrie rozmiestienie kolíkov a poslepiačky prestaví vlastný znehodnocovač vo vrecku alebo taške s vloženým a neznehodnoteným pravým CL.

Keďže sa zistilo, že sa v najbližšom období z finančných dôvodov nepodarí presadiť zmenu za elektronické znehodnocovače, polícia odmieta v týchto prípadoch spolupracovať (z dôvodu nejasne formulovaného zákona) a vzhľadom k minimalizovaniu neustáleho klesania tržieb sa pristúpilo k tomuto nepopulárnemu kroku.
Reply on: Vladimír #527:
Tak tie pravidla mi privodili (aj vsetkym ostatnym na izbe) asi dve minuty sustredeneho smiatia sa. To tam fakt tak funguje??? 🙂
Nové Solarisy ešte neprišli, včera večer som na ploche pre nové busy videl iba 3511 a 3514, ktoré sa vrátili z pápežovania v Bratislave.
Reply on: J #524:

Neviem prečo sa nad tým pozastavuješ. Ak Ti niekto nadáva za to, že dávaš iný prízvuk, tak je to len prejavom obmedzenosti. Ja som naopak zažil príjemnú príhodu v Prahe, keď ma jeden Bratislačan prosil o radu, ako sa ma dostať k intrákom na Strahove. Poradil som mu a vzápätí sa slušne opýtal, čo nové v Bratislave. Ten chalan bol úplne v šoku, čo usudzujem podľa toho, že sme spoločnou debatou strávili ešte niekoľko hodín 🙂.

Čo sa týka nápisov "VÝSTUP" a "NÁSTUP" (pozor, nie opačne), u električiek to tak, ako aj v AD a TD, definuje predpis. Horný nápis udáva, že z vozidla sa najprv vystupuje, dolný opačne. Možno budeš argumentovať, veď je to predsa samozrejmé a logické. Žiaľ, pre niektorých jednotlivcov ešte stále nie. Zažil som už konflikt, keď sa cestujúci rozčuloval, prečo by nemohol nastúpiť ešte pred výstupom ostatných cestujúcich, keď mu vodič slušne vysvetlil, že je tak podľa predpisu a má to napísané aj vedľa dverí. Dotyčný nechcel veriť, a keď sa presvedčil, sčervenel od hanby a necekol už ani slovo 🙂.
Reply on: J #528:
Hej, môže byť, že cez víkend nástup prednými dverami platí do 8.00h.
Ja som mal info, že do Solarisov možné nastupovať prednými dverami je. Ak si chceš kúpiť lístok u vodiča, cez predné dvere môžeš nastúpiť v Prešove, no Košice také ustanovenie nemajú. Rovnako výnimka platí pre invalidov v Prešove, ale neviem o tom, že by invalid mal povolený nástup prednými dverami v Košiciach. Aspoň podľa mojich skúseností sa mi nezdá.

Mne sa košický systém zdá tiež zložitý. Mnohé opatrenia sa mi zdajú výslovne zbytočné - napr. bod 7.
Vladimír: No ja by som ťa opravil
Ak si dobre pamätám tak nástup prednými dverami bol cez víkend bol do 8:00
Čo mi hovoril vodič, tak nástup do Solarisov prednými dverami bol len keď chcel lístok, alebo je invalid.

Vôbec sa mu nelúbi, že by DP mal hovoriť kde má cestujúci nastupovať. Pokial je zavedené natupovanie len prednými dverami v uvedenom čase, tak to berem. Ale také vy môžete prednými, ale vy už nie. Veď to je ako SAD. Autobus ak vôbec pôjde tak len v sobotu, pri splne a to nie 24.12 a 1.1 pri konjukcii s Marsom. Pravidlá musia byť určené striktne a jasne.

Inak v Bratislavských novinách bol článok s názvom Kedy Slovensko a Rakúsko spojí dialnica? a v ňom okrem iného bolo aj toto: V delegácii, ktorá navštívali Bratislavu boli aj zástupcovia rakúskych firiem orientujúcich sa na mnoh oblasti. Nechýbal ani zástupca firmy Blaguss, ktorá má záujem o privatizáciu autobusovej dopravy. (moja poznámka, zrejme SAD Bratislava) "Táto firma má veľmi dobrý vozový park a je schopná o dvochmesiacov vymeniť všetky autobusy v Bratislavskom kraji" uviedol po skončení stretnutia bratislavský župan Ľubo Roman podľa ktorého by jej vstup na Slovensko bol veľmi pospešný.

Myslíte si, že existuje firma, ktorá je schopná dodať do dvoch meisacov toľko busov a vôbec, či Blaguss je schopný vôbec do dvoch mesiacov vyhlási tender a ostatné záležotosti.
#525 Nodes: Každý máme svoje pozorovania a svoje skúsenosti. Ja L2 a L4 v úseku Štadión Lokomotívy - Nám. osloboditeľov, resp. až na stanicu používam v pracovných dňoch medzi 6.00 až 19.00h a nepociťujem potrebu zahustiť ich interval. Čo sa týka konkrétneho vzťahu Štadión Lokomotívy - Nám. Maratónu mieru, tam by sa ziša posilniť L9. Ideálny by bol 10 min. interval preložený s L2+4 na spoločný 5 min. interval.
Skús sa virtuálne previezť linkou č. 5. Myslíš, že tam potrebuješ dvojičky? Ja si myslím, že nie.

Keď už J začal na tému usmerneného nástupu a výstupu cestujúcich v Košiciach, skúsme si to zhrnúť, pretože to v žiadnom prípade nie je jednoduché.

1. Do vozidiel možno nastupovať a z nich vystupovať všetkými dverami. Zakázané je nastupovať prednými dverami.
2. Výnimku z bodu 1. tvoria električky, trolejbusy a autobusy značky Solaris - nastupovať možno aj prednými dverami.
3. Výnimku z bodov 1. a 2. tvorí nočná doba v čase od 20.00h do 5.00h pracovného, resp. 7.00h voľného dňa. V tomto prípade je povinné nastupovať len prednými dverami a vystupovať ostatnými dverami.
4. Výnimku z bodu 3. tvoria električky, do ktorých je a v situácii podľa bodu 3. povolené nastupovať a vystupovať ktorýmikoľvek dverami.
5. Výnimku z bodov 1., 2. a 3. tvoria vybrané autobusové linky, na ktorých platí nástup prednými a výstup ostatnými dverami po celý čas prevádzky. Táto skutočnosť je vyznačená pre cestujúcich v cestovnom poriadku.
6. Na linke č. 28 je kombinované ustanovenie, kedy v úseku Staré mesto, železničná stanica - Krásna nad Hornádom, motorest platí usmernenie podľa bodu 1. a v úseku Krásna nad Hornádom, motorest - Nižná Myšľa, štadión platí usmernenie podľa bodu 5.
7. Výnimku z bodu 5. tvoria električkové linky "R", na ktorých je povlený nástup a výstup všetkými dverami, ale cestujúcim hodlajúcim sa prepraviť na jednorazový cestovný lístok je povolené nastúpiť len prednými dverami prvého vozňa súpravy a svoj lístok znehodnotiť v prvom označovači vozňa, pričom výstup majú povolený všetkými dverami.

Chce ma ešte niekto doplniť, či opraviť? 🙂
J: Co sa tyka nasej T1, mozem Ti poslat fotku, na ktorej som sfoteny v kabine vodica T1.
Reply on: Vladimír #522:
Cize, ked som pochopil, na Tvojej l. c. 5 by jazdili sola? Inak sa mi to mozno celkom pozdava. A co smer Loky - Oslobod., prpadne Loky - Stanica? Mas tiez nejake riesenie?
Vladimír: Sorry, len ja už som trochu alergický na podobné prejavy, lebo vždy keď sa rozprávam s človekom od Nitri na východ a od Piešťan na sever mi nadávajú ako strašne rozprávame. Ešte raz sorry.

Tá T1 (203) je nááádherná. Romantickejšiu električku som ešte nevidel. Snáš ešte naša 104ka. Je úplne super. 😃 To mi len stále viac pripomína ako sa teším na popisy vozidiel. Koľko bolo T1 v KE.

Len jedna otázka. Prečo si busy a eliny špatíte tým nápisom nástup výstup pri každých dverách. Keby sa nastupovalo len prednými a vystupovalo ostatnými tak nápisy pochopím, ale hentak. A keď už by fungovalo nástup v predu a výstup v zadu tak tam dajte piktogramy.
Ale či sa toho dožijem, je otázne. 🙂
Reply on: Nodes #521:
Zdôverím sa svojím snom. Vždy ma štvalo, že od DPMK na námestie, hoc sú všade koľaje, sa jazdí autobusom. Mojím snom je električková linka č. 5 v trase: Západ, DPMK - Bardejovská - Trieda SNP - Moldavská cesta - Štúrova - Nám. osloboditeľov - Južná trieda - Juh, hotel Strojár a späť. Táto linka by bola osadzovaná sólo vozňami a jazdila by v 20 min. intervale. Linka by zabezpečila spojenie DPMK s centrom električkou, zahustila dopravu na ťahu Moldavská - centrum (spolu s L6) a zahustila by tiež dopravu na Južnej triede po Strojár. Stačili by dva vozne, v čase nároku na prestávku zo ZP by vypomohol tretí (jazdný čas 14´ jedným smerom).

A práve táto linka by v čase špičky mohla byť osadená tretím vozňom a premávať až do Barce, kde by v čase navyšších nárokov na prepravu nárazovo skrátila interval na 10 min.
Reply on: Vladimír #518:
Tak by som anvrhoval kompromis: V spicke na c. 4 dvojicky. V Barci su stredne skoly, takze mnozstvo nasej studujucej svetlej buducnosti sa nejako do a zo skoly dostat musi. a tie dvojicky by v useku Oslob. - Loky ciastocne mohli kapacitne vypomahat solam na c.2.
Reply on: J #519:
Odpoveď Ti napíšem do tohto fóra, ale ak to chceš ďalej rozoberať, radšej pokecajme cez mail, pretože vo fóre o MHD asi táto téma nikoho nezaujíma, i keď som si vedomý, že som ju zbytočne začal ja.

To hodnotenie "jazykového ochudobnenia" bolo čiste z nášho subjektívneho pohľadu, kedy mnohé výrazy, ktorými možno opisovať situácie na východe, nám v BA chýbajú. Tak isto zrejme aj obyvateľ BA v KE si musí zvykať na úplne iný jazyk. Nárečovosť mi nevadí, kto ma pozná, vie, že sa v nech kochám, vyžívam. Ja predsa proti BA nič nemám, veď som pri svojich úvahách dal aj smajlíka 🙂
Vladimír: No dovolil by som ti oponavať v tom, že Bratislavčnia majú malú slovnú zásobu a to z čisto historického hladiska.
1) Bratislava čiže Pressburg, Pozsony, Prešporok bola trojazyčné mesto a veľa slov sa prebralo a poslovenčilo.
2) veľa súčasných obyvateľov mesta je mimobratislavský rodáci a tí si doniesli do hlavného mesta aj svoj dialekt. bežne počuješ slová ako šialka namiesto šálka etc.

Inak ked prišli mimobratislavčania, po 2.WW tak im hrozne vadila tá nemčina a madarčina zakorenená v slovákoch.

Vy používate ci pana mi zase panenka skákavá, ty kokos, či kokso alebo aj obyčajné do kelu, riti etc. A ešte niečo. Každý normálny Bratislavčan (a tých je väčšina) vie vypráávať týýpicky bráátislafsky a nááťahovať slóóva ale každý vie hovoriť aj normálne. Nie tak mäkko a prízvuk tam kde ho dávate vy, avšak nie je to také ako to vy popisujete. Neviem prečo vlastne by sme v Bratislave mali hovoriť vašim dialektom a prečo chcete zničiť tú krásnu nárečovitosť Slovenčiny.

Z rozhovoru s tým vodičom som postrehol jedno. Váš strach z Bratislavčanov až tak, že vidíte problémy tam kde nie sú. Napríklad mi hovoril, že cestoval z Pasienkov na dovolenku a čakali na bus 5 hodín. Majitel blízkej reštiky im nedovolil na sucho sedieť v podniku a on bol presvedčený, že to bolo preto, že sú mimobratislavčania. A to je hlúposť. Nikto tu nerobí rozdiely podľa národnosti, či polohy kde býva, kde s narodil. Jasné nájdu sa blbci ale tí súvšade. Aj v Košiciach. Poznám jedného ktorý vykrikoval, "všetkých Blavákov by som postrielal" a ked som sa ho spýtal prečo tak mi nevedel povedať a nakoniec vyriekol lebo sú to blaváci a majú sa dobre. Takze tak.
Dufam, ze sa teraz niekto nenastve alebo urazi.
Reply on: Nodes #517:
Linkami 2 a 4 cestujem takmer denne v úseku Komenského - Nám. osloboditeľov. Iste, necestuje sa luxusne, ale v porovnaní s L3 vychádzajú určite lepšie. Úsek Nám. osloboditeľov - Barca je mimo špičky slabý, k špičke sa vyjadriť neviem. Myslím si však, že dvojičky na L2 a 4 sú zbytočné. Skôr by som sa priklonil k zahusteniu intervalu na 15 min.
A vôbec, napadá ma otázka. Dňa 8.7.2003 to boli už rovné tri roky, čo električky jazdia podľa prázdninových cestovných poriadkov. Neplánuje sa už konečne zaviesť režim platný pre školský rok?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.