Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tak dnes mame v DP znova "veselo". V presne nezistenom case sa vykolajila ktorasi cerveno-kremova suprava T3. Suprava sa na linke c. 2, pri vyjazde zo Zel. stanice, v obluku rozhodla "vyoravat zemiaky".

No a este o 9:45 som videl na L6 na Mestskom Magistrate, smer NMMM, klbovy Ikarus ev.c. 42xx a v zavese so suupravou na L9. Mozno to bolo kvoli spominanemu vykolajeniu na Zst.
Reply on: J #473:
Z Prešova asi nedostanete nič - tie naše sa obracajú každý deň ako môžu 🙂
Podľa info od Colora (iMHD/BA dispečerské fórum číslo príspevku #12017 ) je fakt, že prídu do BA zapožičané NP. Tak mením prosbu na toto znenie:

Príde do BA nejaký Košický Solaris (resp. viac) a ako áno viete zistiť, ktorý/é?

Vladimír: Nevieš niečo o tom, že by mohol prísť aj prešovský Suchoj.
Čo viete o tom, že by KE mali na tento víkden na NP linku pre postihnutých požičať nejaký Solaris?
Reply on: J #464:
Pracujem na tom ale neda sa stihat aj robota a web pokial robis neskoro do noci. Slubujem uz bude coskoro
Reply on: Diggi #468:
Joj úplne som nato zabudol. Minule mi(už neviem kto) povedal,že videl bus SAD asi Karosu - ťahaný s predkom narazeným a sklo bolo rozbité až za vodičom
Reply on: Diggi #468:
Jeden Illiade jazdi do Hambugru ( ci Hannoveru? ). Zeby on?
Dnes opäť jazdí 417+418. 418-ka bola posledný krát vonku v januári.

Neviem, nestala sa včera niekde búračka busu košickej SAD, teda Eurobus?
Dnes okolo obeda totiž dotiahlo diaľničné vozidlo s CZ špz na parádne rozbitý Renault Illiade spoločnosti Eurobus.
Adresátom môjho predošlého príspevku je samozrejme J 🙂
Viď príspevok #401 - Ikarusom 415 prislúcha predčíslie 50 a je ich šesť kusov - t.j. #5001 - 5006.
Vlado, byť Tebou tak sa do toho nemontujem, za posledné dni si si proti sebe poštval väčšinu Košičanov.
J : Máme aj Ik 415(6ks), ale k tej 5002-ke. Tá behala na 100% namiesto 3510, ktorú som dlhší čas nevidel, vodič bol z 3510, naviac ako som písal do dispečera tak solarisy 3513, 3514, 3517 boli na objednávke, a pravdpodobne nejazdí ani 3501 a ešte nejaký tam stojí.
V KE máte aj Ik415? 🙂 Sakra BM kedy bude už ten popis vozidiel?
Reply on: Ayreon #461:
V KE je teraz nejaky chemicky kongres. A Solarisy asi sluzia na prevoz ucastnikov.
Reply on: Ayreon #461:
A nech mi ešte niekto hovorí, že je dobré, že v KE nie sú garantované spoje s NP vozidlom... 😕
Dnes som sa viezol v 19-ke smerom Nad Jazero 😉 a na namesti oslob. chceli pristupit vozickarka + jej doprovod. Nemohli. Preco? Nebol to Solaris, ktory ocakavali, ale maly Ikarus 415 ev. c. 5002 (ktory, mimochodom, nehlasil zastavky ;-)) Tak museli ostat cakat dalsich 30 min...
A rano a aj pred obedom som videl pri Aule Maxima TU 2-3 Solarisy. V Aule bola nejaka registracia... Neviete, co sa tam dialo, preco tam boli tie Solarisy?
na zaklade velkych namietok z viacerych stran, sa zacina nanovo robit novy CP linky cislo 25. system ostane rovnaky, len prevedenie samotneho grafikonu sa zmeni.
Reply on: Diggi #457:

Ak toto nie je odborna publikacia, tak hadam by to mala byt aspon odborna web stranka, nie? Ak sa tu budu pliest niektore skutocnosti, tak blbi z toho budu aj veci znalejsi.

To oznacovanie SUCS1 atd. som uviedol ako priklad, nie, ze sa tak oznacovat ma. Rozhodne by to vsak bolo mensie zlo, ako oznacenie SU.

Ano, jednoznacne odporucam kupit si niektore publikacie, ktore sa tomu seriozne venuju. V Prahe ich najdes hned niekolko. Vo vsetkych je seria T3 z roku 1982 oznacovana ako T3SUCS 😉.
Reply on: Diggi #457:
Myslím, že jednotlivé série T3 SUCS nie je najmenší dôvod v prehľadoch na tejto stránke rozlišovať, pokiaľ sa jednotlivé série neozačili už oficiálne nejak odlišne. Názov T3 SUCS stačí.

A pokiaľ ide o T3 SU, som nachýlný veriť Sarkovi a jeho argumentom, a teda označovať aj košické vozne č. 336 - 355 ako T3 SUCS. Ak je je dôvodom na ich odlišné značenie len iný typ usporiadania sedačiek, to nestačí.
Sarko : Ja len toľko, toto tu nie je odborná publikácia a tu je predovšetkým prvoradá podať informáciu o niečom, aby to pochopil aj idiot. Mne keby si písal SUCS1, 2, 3 atd. tak tiež by som sa musel zamyslieť o ktoré ide.
Ale ináč som sa dozvedel niečo nové, musím si už aj kupiť knihu keď tam teraz budem 🙂
Autor: d3k0 4.9.2003 17.16 #19689
Re #19683 Sarko: Pokial viem, tak T3SU z roku 1982 mali na zadnej plosine sedadla a tie boli v DPMB odstranene...

Autor: Sarko 4.9.2003 21:10 #19698
Re #19689 d3k0:
O tych odstranenych sedadlach viem. Praha takisto odstranovala, ale len prostredne sedadlo, pricom krajne zostali.

Opakujem vsak, ze ine usporiadanie sedadiel este neurcuju prevedenie SU. Dolezita je informacia, ze seria z r. 1982 bola urcena pre domaci trh. To, ze sa CKD v roku 1982 rozhodlo pre zjednotenie prevedeni SU a CS na tom nic nemeni. Naopak, prave preto sa pouziva od zaciatku tohto obdobia oznacenie SUCS. Dolezity je medznik ukoncenia vyroby typu T3CS pre domaci trh a tym je rok 1976. Dodavka pre domaci trh bola obnovena az v roku 1982, v nudzovej situacii vsak v zjednotenom prevedeni tak pre domaci trh, ako aj export.

Typickym prikladom standardnych T3SU bola kosicka suprava ev.c. 229/III+298/II. V roku 1978 na amfiteatri havarovala povodna suprava T3CS ev.c. 229/II+298, ktora bola v roku 1980 nahradena nahradnymi vozidlovymi skrinami (pozor, seriova vyroba T3CS skoncila v roku 1976). V skutocnosti vsak islo o kompletne vozidla typu T3SU, ktore Rusi udajne vratili na reklamaciu CKD. Spat ich uz vsak odmietli prevziat a tak skoncili v Kosiciach. Na tychto vozidlach boli odstranene zvisle madla v tvare obrateneho pismena "U", ktore boli instalovane uprostred dverneho priestoru. Takisto boli na celach na streche odstranene 600V zasuvky pre jazdu na jeden zberac. Sedadla v usporiadani 2+1 a trojsedadlo zostali ponechane. Bez upravy zostala aj zasuvka mnohoclenneho riadenia, ktora je odstredena napravo a vlavo od nej sa nachadza mala zasuvka riadenia pomocnych obvodov. Do roku 2000 boli zachovane rovnake male zasuvky aj na karoserii, ktore sa nachadzali vedla krytu zasuvky mnohoclenneho riadenia. Kryty smeroviek su umiestnene na medziokennych stlpikoch v hornej casti, nie v spodnej. A napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji NEUMOZNOVALI JAZDU s ostatnymi vozidlami typu T3SUCS, dokonca ani so seriou z roku 1982! Vozidla mali usporiadanie 2+1, co ich predurcovalo pre spriahanie do trojiciek 3xT3. Seria z roku 1982 sa dala bez problemom spriahat do trojiciek aj s poslednou seriou z roku 1989 a taketo trojicky aj existovali. vozidla T3SU ev.c. 229/III+298/II vsak aj napriek tomu po 20-tich rokoch prevadzky az do vyradenia z osobnej prevadzky v roku 2000 dojazdili v nemennej suprave.

V sucasnoti tieto vozidla sluzia ako meracie vozidlo ev.c. 101/II (ex 298/II) a brusiace vozidlo ev.c. 112 (ex 102/II, reex 229/III) a dnes som si vo vozovni osobne overil, ze na zadnom a prednom cele na streche su viditelne skrutky po zasuvkach na 600V s rozmiestnenim na sirku a dlzku cca 10x40 cm, zachovali sa po jednej malej zasuvky vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a pod gumou su na podlahe diery po madlach vo dvernom priestore. Na ovladacom paneli sa dochovali aj texty v rustine.

Tieto T3 opravnuje nosit doplnkove oznacenie SU. Naopak, vsetky serie od r. 1982 az do uplneho ukoncenia seriovej vyroby T3 v roku 1989, ktore boli od zaciatku urcene pre domaci trh, su logicky oznacovane ako SUCS. Akekolvek ine oznacovanie je tendencne a populisticke.

Maly detail na zaver, typ T3SU sa vyrabal vylucne na podvozkoch s rozchodom 1435 alebo 1524 mm. Ak by nejake T3SU Bratislava kupila, predpokladam, ze by musela menit aj podvozky. Seria z roku 1982 vam vsak bola vyrobena a prisla na podvozkoch s 1000 mm rozchodom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.