Joj úplne som nato zabudol. Minule mi(už neviem kto) povedal,že videl bus SAD asi Karosu - ťahaný s predkom narazeným a sklo bolo rozbité až za vodičom
Dnes opäť jazdí 417+418. 418-ka bola posledný krát vonku v januári.
Neviem, nestala sa včera niekde búračka busu košickej SAD, teda Eurobus?
Dnes okolo obeda totiž dotiahlo diaľničné vozidlo s CZ špz na parádne rozbitý Renault Illiade spoločnosti Eurobus.
Vlado, byť Tebou tak sa do toho nemontujem, za posledné dni si si proti sebe poštval väčšinu Košičanov.
J : Máme aj Ik 415(6ks), ale k tej 5002-ke. Tá behala na 100% namiesto 3510, ktorú som dlhší čas nevidel, vodič bol z 3510, naviac ako som písal do dispečera tak solarisy 3513, 3514, 3517 boli na objednávke, a pravdpodobne nejazdí ani 3501 a ešte nejaký tam stojí.
Dnes som sa viezol v 19-ke smerom Nad Jazero a na namesti oslob. chceli pristupit vozickarka + jej doprovod. Nemohli. Preco? Nebol to Solaris, ktory ocakavali, ale maly Ikarus 415 ev. c. 5002 (ktory, mimochodom, nehlasil zastavky ;-)) Tak museli ostat cakat dalsich 30 min...
A rano a aj pred obedom som videl pri Aule Maxima TU 2-3 Solarisy. V Aule bola nejaka registracia... Neviete, co sa tam dialo, preco tam boli tie Solarisy?
na zaklade velkych namietok z viacerych stran, sa zacina nanovo robit novy CP linky cislo 25. system ostane rovnaky, len prevedenie samotneho grafikonu sa zmeni.
Ak toto nie je odborna publikacia, tak hadam by to mala byt aspon odborna web stranka, nie? Ak sa tu budu pliest niektore skutocnosti, tak blbi z toho budu aj veci znalejsi.
To oznacovanie SUCS1 atd. som uviedol ako priklad, nie, ze sa tak oznacovat ma. Rozhodne by to vsak bolo mensie zlo, ako oznacenie SU.
Ano, jednoznacne odporucam kupit si niektore publikacie, ktore sa tomu seriozne venuju. V Prahe ich najdes hned niekolko. Vo vsetkych je seria T3 z roku 1982 oznacovana ako T3SUCS .
Myslím, že jednotlivé série T3 SUCS nie je najmenší dôvod v prehľadoch na tejto stránke rozlišovať, pokiaľ sa jednotlivé série neozačili už oficiálne nejak odlišne. Názov T3 SUCS stačí.
A pokiaľ ide o T3 SU, som nachýlný veriť Sarkovi a jeho argumentom, a teda označovať aj košické vozne č. 336 - 355 ako T3 SUCS. Ak je je dôvodom na ich odlišné značenie len iný typ usporiadania sedačiek, to nestačí.
Sarko : Ja len toľko, toto tu nie je odborná publikácia a tu je predovšetkým prvoradá podať informáciu o niečom, aby to pochopil aj idiot. Mne keby si písal SUCS1, 2, 3 atd. tak tiež by som sa musel zamyslieť o ktoré ide.
Ale ináč som sa dozvedel niečo nové, musím si už aj kupiť knihu keď tam teraz budem
Autor: d3k0 4.9.2003 17.16 #19689
Re #19683 Sarko: Pokial viem, tak T3SU z roku 1982 mali na zadnej plosine sedadla a tie boli v DPMB odstranene...
Autor: Sarko 4.9.2003 21:10 #19698
Re #19689 d3k0:
O tych odstranenych sedadlach viem. Praha takisto odstranovala, ale len prostredne sedadlo, pricom krajne zostali.
Opakujem vsak, ze ine usporiadanie sedadiel este neurcuju prevedenie SU. Dolezita je informacia, ze seria z r. 1982 bola urcena pre domaci trh. To, ze sa CKD v roku 1982 rozhodlo pre zjednotenie prevedeni SU a CS na tom nic nemeni. Naopak, prave preto sa pouziva od zaciatku tohto obdobia oznacenie SUCS. Dolezity je medznik ukoncenia vyroby typu T3CS pre domaci trh a tym je rok 1976. Dodavka pre domaci trh bola obnovena az v roku 1982, v nudzovej situacii vsak v zjednotenom prevedeni tak pre domaci trh, ako aj export.
Typickym prikladom standardnych T3SU bola kosicka suprava ev.c. 229/III+298/II. V roku 1978 na amfiteatri havarovala povodna suprava T3CS ev.c. 229/II+298, ktora bola v roku 1980 nahradena nahradnymi vozidlovymi skrinami (pozor, seriova vyroba T3CS skoncila v roku 1976). V skutocnosti vsak islo o kompletne vozidla typu T3SU, ktore Rusi udajne vratili na reklamaciu CKD. Spat ich uz vsak odmietli prevziat a tak skoncili v Kosiciach. Na tychto vozidlach boli odstranene zvisle madla v tvare obrateneho pismena "U", ktore boli instalovane uprostred dverneho priestoru. Takisto boli na celach na streche odstranene 600V zasuvky pre jazdu na jeden zberac. Sedadla v usporiadani 2+1 a trojsedadlo zostali ponechane. Bez upravy zostala aj zasuvka mnohoclenneho riadenia, ktora je odstredena napravo a vlavo od nej sa nachadza mala zasuvka riadenia pomocnych obvodov. Do roku 2000 boli zachovane rovnake male zasuvky aj na karoserii, ktore sa nachadzali vedla krytu zasuvky mnohoclenneho riadenia. Kryty smeroviek su umiestnene na medziokennych stlpikoch v hornej casti, nie v spodnej. A napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji NEUMOZNOVALI JAZDU s ostatnymi vozidlami typu T3SUCS, dokonca ani so seriou z roku 1982! Vozidla mali usporiadanie 2+1, co ich predurcovalo pre spriahanie do trojiciek 3xT3. Seria z roku 1982 sa dala bez problemom spriahat do trojiciek aj s poslednou seriou z roku 1989 a taketo trojicky aj existovali. vozidla T3SU ev.c. 229/III+298/II vsak aj napriek tomu po 20-tich rokoch prevadzky az do vyradenia z osobnej prevadzky v roku 2000 dojazdili v nemennej suprave.
V sucasnoti tieto vozidla sluzia ako meracie vozidlo ev.c. 101/II (ex 298/II) a brusiace vozidlo ev.c. 112 (ex 102/II, reex 229/III) a dnes som si vo vozovni osobne overil, ze na zadnom a prednom cele na streche su viditelne skrutky po zasuvkach na 600V s rozmiestnenim na sirku a dlzku cca 10x40 cm, zachovali sa po jednej malej zasuvky vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a pod gumou su na podlahe diery po madlach vo dvernom priestore. Na ovladacom paneli sa dochovali aj texty v rustine.
Tieto T3 opravnuje nosit doplnkove oznacenie SU. Naopak, vsetky serie od r. 1982 az do uplneho ukoncenia seriovej vyroby T3 v roku 1989, ktore boli od zaciatku urcene pre domaci trh, su logicky oznacovane ako SUCS. Akekolvek ine oznacovanie je tendencne a populisticke.
Maly detail na zaver, typ T3SU sa vyrabal vylucne na podvozkoch s rozchodom 1435 alebo 1524 mm. Ak by nejake T3SU Bratislava kupila, predpokladam, ze by musela menit aj podvozky. Seria z roku 1982 vam vsak bola vyrobena a prisla na podvozkoch s 1000 mm rozchodom.
Autor: Igorko 4.9.2003 12.24 #19681
Re #19667 Sarko: Séria z roku 1982 bola vyrábaná výhradne pre ZSSR, až po zistení akútnej potreby dodávok nových vozidiel bola povolená ich dodávka aj do ČSSR. Vozidlá okrem iného fatálne nespĺňajú vtedajšie platné ČSN. Takže by som ostal u T3SU a označením T3SUCS by som označoval až ďalšie série.
I.
Autor: Sarko 4.9.2003 12.48 #19683
Re #19681 Igorko:
Informacie z vyroby vsak hovoria o zjednoteni a teda o spolocnej vyrobe tak pre Ceskoslovensko, ako aj pre ZSSR. CKD bolo postavene pred hotovu vec a vidiac bezvychodiskovost situacie sa v roku 1982 zmohli len na vyrobu jednej serie, ktora vychadzala z T3 vyrabanych pre ZSSR, pretoze ZSSR bol hlavnym odberatelom.
Vtedajsie platne CSN predsa nesplnali ani dalsie serie, presnejsie modifikacie, ktore boli vyrabane v rokoch 1983, 1985, 1986 a 1987. Da sa povedat, ze tie splnala az posledna modifikovana seria z roku 1989, kde sa konecne nainstalovali aj odpojovace.
To, ze prva seria z roku 1982 ma usporiadanie sedadiel 2+1 a ostatne nie, predsa nemoze zvadzat k oznacovaniu za T3SU. Ako som uz uviedol v KE fore, tento jediny argument povazujem za nedostatocny.
Domace dopravne podniky predsa protestovali a pozadovali upravy podla povodnych zvyklosti, preto sa dalsie serie do roku 1989 postupne upravovali.
Exportne serie T3SU a neskor T3SUCS boli od roku 1972 dodavane so zasuvkami pre prenos 600V na streche (na laminatovych celach vpredu i vzadu), s pridavnymi zasuvkami pomocnych obvodov do riadeneho vozidla (vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a vedla vyklopneho krytu od zasuvky mnohoclenneho riadenia), madla na schodoch vo vsetkych troch dverach (neuvazovalo s prevozom kocika, preto sa montovalo trojsedadlo na zadnej plosine) a napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji. Toto vsetko su protiargumenty a dodavky pre domaci trh taketo prevedenie predsa nikdy nemali.
Aby sa kvôli veľkému počtu nových príspevkov v BA fóre "nestratili" príspevky venujúce sa problematike označovania prevedení električiek typu T3, kopírujem ich do tohto fóra:
Na NO niekedy skutocne stoja 4(!) busy urcene na L4A. Je to trapne, ked na zastavke stoji plno ludi a vy pomaly neviete prejst cez pesiu zonu medzi pamatnikmi, kvoli odstavenym busom. A ak to nestaci, videl som aj 4 busy stat priamo na zastavke NO (2xL3A,2xL4A). A veru, ludia sa natrepu do prvych a dalsie uz su prazdne. Ked este vcera o cca 21,15 sa na Polskej otacal Solaris a za nim jazdila prazdna Karosa, tak tomu uz vravim stupidny nezmysel!!!Alebo takto si DPMK nabeha objednane vozokilometre? Ak o par mesiacov budu lamentovat nad tym, ze nemaju peniaze na vykrytie prevadzky a budu rusit a obmedzovat spoje, dvihat ceny cestovneho, tak prave tu si tie peniaze zbytocne prevozili a dal by som to zosobnit dispecerom a tomu, kto zostavil tieto nezmyselne CP. V case kompikov by tento problem lepsie vyriesilo aj 5rocne decko.
Druhy bus na L3A by kludne mohol jazdit len v spicke,mal by trhanu. V sedle by stacil aj Solaris.Na tejto linke chapem aj jazdu dvoch busov za sebou.Kvoli prestupom na elektr.Ale na L4A? Kedze sa z busov neprestupuje, jazdia celu docasnu trasu, tak tam by mohli byt intervaly hustejsie, v sedle kazdych 10 min 1 bus. Alebo ten druhy bus tiez len na vypomoc v spicke.
Nechapem tiez, preco sa snazili prisposobit tieto CP k beznym elektrickovym CP 3,4? Ved je to docasne, tak na L4A kludne mohli prisposobit odchody k L3A a posunut odchody z NO napr. o 10 min.Alebo L4A dat docasne odchody z NO take, ake mal CP L7. To by vsak zodpovedni za CP museli pouzivat aj hlavu.
A nebolo by lepšie keby tie dva busy nejazdili spolu a potom 20min nič ale každých 10min jeden bus? Či to by si košičania zvykli na lepší interval a potom by frfľali? Bože majú logiku ako DPB, možno ešte aj kúsok horšiu a to je čo povedať. Veď je logické že cestujúci pozrie najprv na prvý bus a keď vidí svoje číslo tak nastúpi do prvého. Len tí z posledných dverí si všimnú čo je za nimi a niektorý aj prestúpia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
J