pre vykoľajenie 4,7 premáva cez moldavskú,teda spon v smere do barce:),isiel som od kr.sudu L4 okolo 14:58,zrazu zacala brika cuvat a vysla vodicka a povedala,ze je vykolajenie a kto chce na nam.oslobod,musi peso
Ešte doplním, že 2-dverová T3SU v Košiciach je unikátna v rámci celej strednej Európy. Toto vozidlo bolo zapísané už aj ako technická pamiatka a zariadila to istá nemenovaná osoba bez vedomia DPMK. Paradoxne sa tak školské vozidlo #100/II stalo súčasne aj historickým vozidlom, do ktorého DPMK by podľa zákona mohol zasahovať iba v prípade zmien smerujúcich k pôvodnému stavu.
Originálne T3SU na Slovensku sú iba tie 3 vozidlá, ktoré som spomínal. DP Bratislava však takto označuje sériu 20ks T3, dodaných v roku 1982 ( #717 - 736), rovnako sa objavuje toto označenie aj pre tú istú 20ks sériu T3 pre DP Košice ( #336 - 355). V tomto roku sa však začala opätovná výroba medzitým zrušenej výroby T3 a z časových a kapacitných dôvodov sa pristúpilo k exportnému súbehu aj pre ZSSR, čo trvalo až do definitívneho ukončenia sériovej výroby T3 v roku 1989. Všetky tieto série v rokoch 1982-1989 v rozmanitých modifikáciách (najmä na základe tlakov DP) sú presnejšie označované ako T3SUCS.
Kým 3-dverové Ikarusy v KE nikdy neboli, jediná 2-dverová T3 existuje a funguje dodnes. Je to konkrétne T3SU, r.v. 1970, ktorá bola do KE dodaná ako náhradná vozidlová karoséria. V osobnej doprave bolo prevádzkované pod #261/II a v súčasnosti je to školské vozidlo #100/II. Ako náhradné vozidlové karosérie sa do KE dostali aj 3-dverové T3SU #229/III a 298/II, r.v. 1980, ktoré nahradili súpravu 229/II+298, ktorá sa v roku 1978 smutne preslávila nehodou pri amfiteátri. Aj tieto vozidlá existujú dodnes ako brúsiace vozidlo #112 a meracie vozidlo #101/II. Iné 2-dverové, ani T3SU už do KE dodané neboli.
No tak o bludných prúdoch si nám tu nakopíroval publikáciu, teraz môžeme pristúpiť k pantografu. Je možné, že správne slvensky nebude pantografický ale pantografový zberač. Skús sa spýtať študenta stavebnej priemyslovky, či sa náhodou nestretol s pantografom (napr. pri kreslení). Pantograf je totiž druh prevodu a pantografový zberač je takýám ktorý ho používa. A paralelograf nie je len polpantograf ale aj klasický pantograf, takže pozdravujem pána riaditeľa električkovej prevádzky DP Brno aj s jeho 1324 typmi električiek a končím diskusiu.
Vysvetlenie k opačnej polarite dodám neskôr, teraz nemám čas ale len krátko:
28.2.1914 ste mali v Košiciach veľa vysielačiek? A rozhlasových a televíznych prijímačov?
balky: Ja som len poukázal na zaujímavosť, že pri spomenutých autoroch publikácií som nenašiel doslovné spojenie "pantografický zberač". V slovníku cudzích slov nájdeš presnú definíciu pantografu: "druh zberača prúdu tvaru dvojitých nožníc, ktorým sa z vrchného trolejového vedenia privádza prúd do elektrického vozidla." Z uvedeného teda vyplýva, že správne definície pomenovania sú: strmeňový zberač, tyčový zberač, lýrový zberač a pantograf. Ešte aj výraz polpantograf nie je najvýstižnejší a napr. riaditeľ električkovej prevádzky DP Brno používa výraz paralelograf.
Len doplním múdrosť zo včerajšieho školenia- L3 a L4 ostávajú v doterajšej podobe, solo vozidlá boli zamietnuté, jediná úprava ku ktorej má dôjsť (čaká sa na vyjadrenie dráh.úradu) rušenie popoludňajšej R7, takže popo výprava bude 2x T6(sólo) do celodenných B služieb na R.
Diggi: To zrkadlo sa dá sklopiť dopredu jednoduchým otočením zaisťovacej páky na opačnú stranu(zvislé otočenie) a tak sa dá otáčať rameno len v tej polohe, v ktorej sa opačne nedalo.
To s tými zberačmi prúdu je aj pre mňa novinka. Ale mňa to skôr zaujíma zvonku,
teda asi skôr ako štatistu.
Čo sa týka "Dopravákových" 3 dverákov v Košiciach, možno si jednoducho spomenul na C744, ktorá ma 3 dvere. Ja som sa tiež už na tom skopal.
Maťo : 6375 o takom nie je nikde žiaden záznam, aj keď tu ho už dávnejšie niekto spomínal.
Ale 6355/II - 6357/II. Tie sú v evidencii. Teda sa prikláňam k tej 6357. Nevieš odkiaľ bol zakúpený, keďže nešlo o nový voz.
Ak to je 6357 tak bola vyradená v roku 1996, bolo tam toho viac ako dosť.
K 26.2.1996 boli vyradené : 6238,6239,6250,6369,6370,6371 a potom tá 6357/II
K 13.5.1996 : 6225
K 1.7.1996 : 6032, 6033
K 16.12.1996 : 6017,6035,6368
K 30.12.1996 : 6012
Teda ak dobré rátam tak 14 busov prevažne typu B731 a C734.
Ešte, aký bol rozdiel medzi Ik280.02 a Ik280.10?
rl: Okrem Ik280.10 má Šaca aj ďlašie kĺbaky medzi ktoré patria aj Ik280.08M 4093 a 4094. Môžu nasadiť hociktorý z nich.
Iné by to bolo keby išla taká 6407 - ka.
Ďalej 6270 nie je CNG.
Všetky CNG sú rovnaké okrem 3 a to 6222, 6236 a 6230.
6230 však bola dodatočne uvedená do stavu ako sú ostatné (6258, 6243...) nastriekaním reklamy, ale 6222 a 6236 majú lepenú reklamu, teda aj podkladovú farbu, na pôvodný zeleno-biely náter. Preto majú zelené predné čelo a spodný bočný pás a vzadu tiež je zelený pás.
Znova mam pocit, ze s tymi zberacmi prudu si odporujes. Napises, ze si sa nestretol s pojmom "pantografovy zberac", len s "pantografom".Nie je vsak vyraz "pantograf" skratenym pojmom pre "pantografovy zberac"?Hned v dalsej vete pises, ze si videl"tycovy zberac bol nahradeny pantografovym". Cim bol nahradeny tycovy zberac?Inym zberacom, pantografovym.Vyjadruje to predsa typ konstrukcie zberaca (tycovy, pantografovy, polopantografovy).
Situacka z dnesneho rana,cas 7,20:Skrizeny Ikarus 4089 na L53 pri VSE, smerom na Vodnu. Pred nim, kolmo na betonovy mur, stal sivy Favorit. Kedze stal na mieste, kde sa napaja aj cesta od ZST, resp. je odbocovaci pruh okolo VSE smerom na krytu plavaren, okrem jedneho pruhu bola zablokovana cela premavka. Autobusy od ZST boli odstavene v jednom pripajacom pruhu.Urcite to bude mat velky vplyv na meskanie viacerych spojov.
Bielo-zelena suprava....A interier zas jak stodola....zachran sa kto mozes pred VPMK....sem s menom toho pracovnka ministerstva. Na buduci tyzden idem do BA, tak s nim dam pokec.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
rl