Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: balky #3010:

Kým 3-dverové Ikarusy v KE nikdy neboli, jediná 2-dverová T3 existuje a funguje dodnes. Je to konkrétne T3SU, r.v. 1970, ktorá bola do KE dodaná ako náhradná vozidlová karoséria. V osobnej doprave bolo prevádzkované pod #261/II a v súčasnosti je to školské vozidlo #100/II. Ako náhradné vozidlové karosérie sa do KE dostali aj 3-dverové T3SU #229/III a 298/II, r.v. 1980, ktoré nahradili súpravu 229/II+298, ktorá sa v roku 1978 smutne preslávila nehodou pri amfiteátri. Aj tieto vozidlá existujú dodnes ako brúsiace vozidlo #112 a meracie vozidlo #101/II. Iné 2-dverové, ani T3SU už do KE dodané neboli.
Reply on: Sarko #3006:
Myslim, ze uz sa dost dlho natahujeme na slovickach, pricom kazdy si predstavuje tu istu vec. S499 to tiez velmi dobre vystihol.

Zaujimalo by ma, ked uz tu bola taka burliva diskusia o 3dverovych ikarusoch, ci v KE behali aj 2dverove T3.
Reply on: Sarko #3006:
No tak o bludných prúdoch si nám tu nakopíroval publikáciu, teraz môžeme pristúpiť k pantografu. Je možné, že správne slvensky nebude pantografický ale pantografový zberač. Skús sa spýtať študenta stavebnej priemyslovky, či sa náhodou nestretol s pantografom (napr. pri kreslení). Pantograf je totiž druh prevodu a pantografový zberač je takýám ktorý ho používa. A paralelograf nie je len polpantograf ale aj klasický pantograf, takže pozdravujem pána riaditeľa električkovej prevádzky DP Brno aj s jeho 1324 typmi električiek a končím diskusiu.
Vysvetlenie k opačnej polarite dodám neskôr, teraz nemám čas ale len krátko:
28.2.1914 ste mali v Košiciach veľa vysielačiek? A rozhlasových a televíznych prijímačov?
Reply on: Sarko #3006:
Mas kvalitny vykladovy slovnik? Najdi si tam cesky vyraz "hnidopich".
balky: Ja som len poukázal na zaujímavosť, že pri spomenutých autoroch publikácií som nenašiel doslovné spojenie "pantografický zberač". V slovníku cudzích slov nájdeš presnú definíciu pantografu: "druh zberača prúdu tvaru dvojitých nožníc, ktorým sa z vrchného trolejového vedenia privádza prúd do elektrického vozidla." Z uvedeného teda vyplýva, že správne definície pomenovania sú: strmeňový zberač, tyčový zberač, lýrový zberač a pantograf. Ešte aj výraz polpantograf nie je najvýstižnejší a napr. riaditeľ električkovej prevádzky DP Brno používa výraz paralelograf. 🙂
Len doplním múdrosť zo včerajšieho školenia- L3 a L4 ostávajú v doterajšej podobe, solo vozidlá boli zamietnuté, jediná úprava ku ktorej má dôjsť (čaká sa na vyjadrenie dráh.úradu) rušenie popoludňajšej R7, takže popo výprava bude 2x T6(sólo) do celodenných B služieb na R.
Diggi: To zrkadlo sa dá sklopiť dopredu jednoduchým otočením zaisťovacej páky na opačnú stranu(zvislé otočenie) a tak sa dá otáčať rameno len v tej polohe, v ktorej sa opačne nedalo.
Jak sa da napisat nieco tucné ???
Menšia oprava

6375-Karosa B731.00-červená-biela (farba)-vozidlo je vyradené-rok výroby:1988-rok zaradenia:18.2.1991-kapacita: 32+63-rok vyradenia:???-ŠPZ:???-Garáže:???
Reply on: Diggi #3001:


Ja mam databazu, v ktorej sa pise (zistil som to)

6375-Karosa B731.00-červená-biela (farba)-vozidlo je vyradené-rok výroby:1988-rok zaradenia:18.2.1988-kapacita: 32+63-rok vyradenia:???-ŠPZ:???-Garáže:???
To s tými zberačmi prúdu je aj pre mňa novinka. Ale mňa to skôr zaujíma zvonku,
teda asi skôr ako štatistu.

Čo sa týka "Dopravákových" 3 dverákov v Košiciach, možno si jednoducho spomenul na C744, ktorá ma 3 dvere. Ja som sa tiež už na tom skopal.

Maťo : 6375 o takom nie je nikde žiaden záznam, aj keď tu ho už dávnejšie niekto spomínal.
Ale 6355/II - 6357/II. Tie sú v evidencii. Teda sa prikláňam k tej 6357. Nevieš odkiaľ bol zakúpený, keďže nešlo o nový voz.

Ak to je 6357 tak bola vyradená v roku 1996, bolo tam toho viac ako dosť.
K 26.2.1996 boli vyradené : 6238,6239,6250,6369,6370,6371 a potom tá 6357/II
K 13.5.1996 : 6225
K 1.7.1996 : 6032, 6033
K 16.12.1996 : 6017,6035,6368
K 30.12.1996 : 6012
Teda ak dobré rátam tak 14 busov prevažne typu B731 a C734.

Ešte, aký bol rozdiel medzi Ik280.02 a Ik280.10?

rl: Okrem Ik280.10 má Šaca aj ďlašie kĺbaky medzi ktoré patria aj Ik280.08M 4093 a 4094. Môžu nasadiť hociktorý z nich.
Iné by to bolo keby išla taká 6407 - ka.
Ďalej 6270 nie je CNG.
Všetky CNG sú rovnaké okrem 3 a to 6222, 6236 a 6230.
6230 však bola dodatočne uvedená do stavu ako sú ostatné (6258, 6243...) nastriekaním reklamy, ale 6222 a 6236 majú lepenú reklamu, teda aj podkladovú farbu, na pôvodný zeleno-biely náter. Preto majú zelené predné čelo a spodný bočný pás a vzadu tiež je zelený pás.
Tak a je tu 3000-ty prispevok
Reply on: Sarko #2989:
Znova mam pocit, ze s tymi zberacmi prudu si odporujes. Napises, ze si sa nestretol s pojmom "pantografovy zberac", len s "pantografom".Nie je vsak vyraz "pantograf" skratenym pojmom pre "pantografovy zberac"?Hned v dalsej vete pises, ze si videl"tycovy zberac bol nahradeny pantografovym". Cim bol nahradeny tycovy zberac?Inym zberacom, pantografovym.Vyjadruje to predsa typ konstrukcie zberaca (tycovy, pantografovy, polopantografovy).
Situacka z dnesneho rana,cas 7,20:Skrizeny Ikarus 4089 na L53 pri VSE, smerom na Vodnu. Pred nim, kolmo na betonovy mur, stal sivy Favorit. Kedze stal na mieste, kde sa napaja aj cesta od ZST, resp. je odbocovaci pruh okolo VSE smerom na krytu plavaren, okrem jedneho pruhu bola zablokovana cela premavka. Autobusy od ZST boli odstavene v jednom pripajacom pruhu.Urcite to bude mat velky vplyv na meskanie viacerych spojov.
Ikarus 280.87 #4204 má novú ŠPZ: KE-092 CS

................................................................................

Prečo má 6236 (po CNG) zelený predok, keď napr. 6270 ho má biely. Teraz každá CNG-čka bude mať iný predok ???
Reply on: Sarko #2995:
Bielo-zelena suprava....A interier zas jak stodola....zachran sa kto mozes pred VPMK....sem s menom toho pracovnka ministerstva. Na buduci tyzden idem do BA, tak s nim dam pokec.
No a konečne sa dostávam k bežnej prevádzke. 🙂

Celovozidlová reklama (CVR) na električke T6A5 #629 (zo súpravy 628+629) je dokončená! Momentálne stojí pred umývacou linkou už spriahnutá v súprave. Na 629 bola v úrovni prostredných dverí (aj z opačnej strany v rovnakej úrovni) do stratena nastriekaná veľká čierna machuľa, ktorá na červenom pozadí vyzerá ako rozplývajúca sa hmlovina a dolepili sa nálepky firmy RAVEN, obchodujúcej s hutníckym materiálom. Reklama teraz vyzerá veľmi pôsobivo, až je škoda, že je zaradená ako "B" vozidlo. Evidenčné čísla sú z malých bielych nálepiek. Aj napriek tomu, že boli doplnené reflektory, vozidlo je bez spätných zrkadiel. Zaujímavosťou je, že zo sklenených výplní posledných dverí sa pozabudlo s odstránením lepidla po nálepkách pôvodnej CVR Reklamné predmety.

Včerajšia (rozumej 9.3.) vidlicová jazda KT8D5 #538 malo vážne následky. Na vozidle vplyvom vidlicovej jazdy (vykoľajenie pri cúvaní na neprehodenej výhybke) vznikla škoda až 150.000,- Sk, pričom vodič z vlastnej viny má údajne uhradiť až 50-tisícovú čiastku.

Po požiari KT8D5 #501 dňa 29.2.2004 je na vozidle dosadený nový mech v kĺbovej časti a vymenená poškodená kabeláž. Zostáva ešte obnoviť požiarom zasiahnutý náter v interiéri a poškodené žiarivkové svietidlo. Podľa zistených informácií z nemenovaného zdroja, tak rozsiahlemu požiaru kabeláže muselo predchádzať cca dvojdenné tlenie izolácie.

Po vykonaní veľkej prehliadky (VP) sa už v maliarskej dielni nachádza súprava T6A5 #610+611. Nepodarilo sa zabezpečiť žiadneho adepta na CVR, takže čoskoro vyjde do prevádzky prvá bielo-zelená súprava typu T6A5 (všetky ostatné bielo-zelené T6 sú sóla). Momentálne je na vozidle nanesený biely základ, zajtra bude nasledovať zelená a modrá.

Menej príjemnou správou je, že po VP nedostane nový náter T6A5 #616, na ktorej boli opravené iba poškodené žlté plochy. Vozidlo má celovozidlový žltý náter a zelené nárazníky po pôvodnej CVR.

No a na záver ešte informácia o KT8D5.RN2 s nízkopodlažným prostredným článkom #517 a 521. Po dnešnej čerstvej informácii priamo z riaditeľstva koľajovej dopravy tieto ešte stále nebudú prevádzkované. Dôvodom je doslova obštrukčné jednanie pracovníka ministerstva dopravy, chýba už len jediná pečiatka jedinej osoby. Pripomeniem len, že tieto električky vo vozovni zbytočne postávajú už 4 mesiace.
Reply on: Vladimír #2993:
Kiež by si mal prevdu ? ? Normálne sme sa zhodli ?
Reply on: Dopravák #2990:
Ja nechcem vyznievať bezstarostne, ale ja akosi urevím zrušeniu L70 až keď ju skutočne zrušia. Len za posledné tri roky ju už naisto rušili asi trikrát. Chcem preto veriť, že ani teraz sa nezruší.

Články som pridal na stránku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.