6313 v rokoch 1988 a 1989 už nejazdil, teda som ho už ani nestihol zaregistrovať (tak ako neskôr som nikdy nevidel jazdiť 6375). Bola to tajnička, ktorá sa týmto objasňuje.
Dík za objasnenie, históriu číslovania som nijako špeciálne neštudoval. Máš informácie aj o číslovaní viac do minulosti? Bol by som rád, keby sa nám spoločnými silami podarilo uzavrieť kapitolu vozidlového parku autobusov čo najviac do minulosti.
Re #2889 RW: Nešlo o ten požiar na Bankove? Mám totiž 4 ČB foto z požiaru nejakej 3-dverovej Karosy, ako ju hasia požiarnici. Je úplne zhorený, takže ev. č. nie je identifikovateľné.
Mimochodom prednedavnom tu niekto pisal,že 6313 bol vyradeny v roku 1989.To nie je pravda,pretože bol vyradený po požiary v roku 1987.Bola to prva vyradena Karosa radu 700 v Košiciach.
Teraz tu bolo viacej histórie.
Vie niekdo niečo o osude mikrobusov, asi to bola značka Chavdar, také niečo. Zaznamenal som ich v roku 1988, mali evidenčné čísla 5901-5906. Na bežných mestkých linkách nejazdili. Potom ma nezaujímali a neskôr sa vytratili.
Vďaka posledným príspevkom ma to vyburcovalo, aby som vo svojom neprehľadnom "poriadku" pohľadal nejaké informácie, takže niečo sem hodím.
Čo sa týka IK ev.č. 4048, tiež mi utkvel v pamäti, možno som ho niekedy aj odfotil, ale nie som si istý. Veľmi dobre si pamätám aj na ev.č. 4049, ktorý mal tiež problémy s unikaním exhalátov do priestoru vozidla. No smrť.
ŠPZ ev.č. 4083 a 4084 sedia. Čo sa týka K B731 s ŠPZ KEB 13-65, podľa stavu z 1.4.1994 mal ev.č. 6357. Vôbec Karos B731 bolo k uvedenému dátumu 15ks (ev.č. 6323, 6348, 6355, 6356, 6357, 6365, 6366, 6367, 6368, 6369, 6370, 6371, 6372, 6373 a 6374). V tom čase boli nepridelené ev.č. 6330 až 6337 a 6359 až 6363 z dôvodu prečíslovania.
Len pre zaujímavosť, kompletný stav vozidlového parku autobusov bol k 1.4.1994 nasledovný:
Ikarus 280.08 - 49ks (4038 - 4094 s medzerami)
Ikarus 280.10 - 10ks (4124 - 4133)
Karosa B731 - 5ks (6323 - 6357 s medzerami)
Karosa B731.20 - 10ks (6365 - 6374 s medzerami)
Karosa B732 - 5ks (6206 - 6212 s medzerami)
Karosa B732.20 - 46ks (6215 - 6261 s medzerami)
Karosa B732.40 - 23ks (6262 - 6284)
Karosa B732.1652 - 6ks (6285 - 6290)
Karosa B732.1654 - 24ks (6291 - 6299 a 6401 - 6415)
Karosa B741.1908 - 5ks (3001 - 3005)
Karosa C734.00 - 2ks (6002, 6004)
Karosa C734.20 - 34ks (6005 - 6038)
Karosa C734.40 - 7ks (6039 - 6045)
Karosa C744.24 - 5ks (3101 - 3105)
TAM 272A 180M - 1ks (4501)
ŠPZ KEB 13-65 mal 6357, nebol to asi pôvodný košický bus, ale po GO. V roku 1991 takto začali jazdiť 6355, 6356 a 6357.
4048 po prvej omladzovacej kúre a premaľovaní začal jazdiť už v lete 89. To ako dojazdil, som nepísal. Ale dopadol ako si napísal. Foto pruhovaných Ikarusov je v knihe 100 rokov MHD v KE a na sieti som našiel tento z Brna http://sandl.publish.cz/inside/ikarusy/foto/00621.jpg, teda takto jazdily aj v tam, foto z roku 1992.
Čo nie som si istý, je 4127. Na začiatku bol modrý určite, po GO určite modrý nebol. Spomínam si ho aj ako celočerveného. Ale to už je skoro jedno.
Čo je ale naozaj smutné, že Košice nemajú ani jeden historický autobus...
V "novodobej histórii" (90-te roky) električkovej dopravy a ich lakovania bola "najoranžovejším" vozidlom T3SUCS #374, ktorá dlhé roky premávala sólo a prezývali sme ju "POMARANČ". Po oprave #375 po vážnej nehode (čelo má z vyradenej T3 #334/II) sa dostala do súpravy a neskôr na celej súprave vznikla celoplošná reklama ALLIANZ. Dnes nám akosi zmodrela. Naopak, najbordovejší lak malo po realizovaní prehliadky KT8D5 #519, ktoré malo prezývku "IKARUSÁK". Po nasledujúcej prehliadke už získal štandardný odtieň a momentálne toto vozidlo brázdi "glajzy Štatlu" (koľajnice Brna) ako typ KT8D5.RN2 #1737. V súčasnosti už len veľmi ťažko násť nejaké výraznejšie odchýlky.
Ja sa ešte vrátim k tým 4083 a 4084.
Teda zakúpené boli rsp. zaradené 16.11.1992, ŠPZ KEB 24-31 a 24-36. Vyradené boli 16.12.1996
V mhd teda jazdili len 4 roky. Dôvodom bol určite aj fakt, že rok výroby bol 1983.
Ďalej Maťo tu písal, že séria 40xy - 4049 dojazdila červeno-krémová, ak som to dobre pochopil. Ja
som však chodil každé ráno spojom o 7.25 hod na L18 Ikarusom 4048. Zážitok na celý život.
Bol tmavo červený, povedal by som že až do hneda a okrem toho, že sa v ňom človek takmer sfetoval
a dymová clona bola taká väčšia než autobus bol doslova poskladný a ponitovaný z malých, možno aj
niekoľko desiatok, plechov.
No vrak na prvý pohľad.
Vladimír možno si naňho spomenieš aj Ty, keď som Ti vravel, že dostal nový lak a o 3 mesiace sa
po ňom zľahla zem.
Takže to zhrniem ja si ho pamätám ako červený a nový lak, tiež červený, dostal len 3 mesiace pred
odstavením. Evidenčné číslo bolo žlté.
ALE keďže rok výroby by mal byť 1986 a vyradený bol v 1997 nie je vylúčené, že za to obdobie bol
červeno-krémový, ak boli aj 4083 a 4084 v roku 1992.
Naviac by to aj sedelo, nakoľko v roku 1992 bol 4048 v polovici svojej aktívnej služby.
Ešte keď sme pri tých busoch.
Nevie niekto evidenčné číslo B731-ky, ktorá bola vyradená v roku 1996 a zaradená v roku 1991?
Rok výroby je 1982 !!! ŠPZ KEB 13-65.
Mohlo by ísť o 6326/II keďže pôvodnú r.v.1984 už DP v roku 1991 nemá v evidencii, ale v roku 1992 jazdí.
Nevylučujem, že pôvodná nie je v evidencii len pre to, že v tom bol vtedy bordel.
Pokiaľ Sarko dovolí tak by som zaradil do updatu vyradenú 6370 z roku 1996.
To, že skoro každý voz mal iný náter je pravda. Základná schéma bola rovnaká, len odtiene sa menili, hlavne po opravách. Na Ikarusoch od skoro jasno červenej až po skoro hnedú. V tej dobe asi boli radi, že nejakú podobnú farbu vôbec zohnali. Aj električky toho obdobia mali tiež viac variantov odtieňov. Niekedy červená bola viac do oranžova (394), inokedy zas tmavšia. I krémová bola niekedy skôr žltá (311-319 alebo 314-315?). Aspoň niektoré vozidlá bolo možné okamžite spoznať, veď neboli celovozové reklamy.
Na akom principe pracuju tie nove elektronicke tabule s cislom spoja a smerom?
Stale ked mrzne, tak to cislo tam zamrzne a neda sa zmenit.
Minule musel vodic (3209) novinami zakryt vsetky tabule a normalne dopredu dat zastaralu dosku s cislom linky. Lebo v predchadzajuci den premaval tento bus na L27 nedalo sa zmenit na ine cislo - bolo to zamrznute.
To iste dnes, spoj 4311 premaval na L27, lenze vzadu mu cely cas svietila L18 - na ktorej robil vcera.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Diggi
Teda zakúpené boli rsp. zaradené 16.11.1992, ŠPZ KEB 24-31 a 24-36. Vyradené boli 16.12.1996
V mhd teda jazdili len 4 roky. Dôvodom bol určite aj fakt, že rok výroby bol 1983.
Ďalej Maťo tu písal, že séria 40xy - 4049 dojazdila červeno-krémová, ak som to dobre pochopil. Ja
som však chodil každé ráno spojom o 7.25 hod na L18 Ikarusom 4048. Zážitok na celý život.
Bol tmavo červený, povedal by som že až do hneda a okrem toho, že sa v ňom človek takmer sfetoval
a dymová clona bola taká väčšia než autobus bol doslova poskladný a ponitovaný z malých, možno aj
niekoľko desiatok, plechov.
No vrak na prvý pohľad.
Vladimír možno si naňho spomenieš aj Ty, keď som Ti vravel, že dostal nový lak a o 3 mesiace sa
po ňom zľahla zem.
Takže to zhrniem ja si ho pamätám ako červený a nový lak, tiež červený, dostal len 3 mesiace pred
odstavením. Evidenčné číslo bolo žlté.
ALE keďže rok výroby by mal byť 1986 a vyradený bol v 1997 nie je vylúčené, že za to obdobie bol
červeno-krémový, ak boli aj 4083 a 4084 v roku 1992.
Naviac by to aj sedelo, nakoľko v roku 1992 bol 4048 v polovici svojej aktívnej služby.
Ešte keď sme pri tých busoch.
Nevie niekto evidenčné číslo B731-ky, ktorá bola vyradená v roku 1996 a zaradená v roku 1991?
Rok výroby je 1982 !!! ŠPZ KEB 13-65.
Mohlo by ísť o 6326/II keďže pôvodnú r.v.1984 už DP v roku 1991 nemá v evidencii, ale v roku 1992 jazdí.
Nevylučujem, že pôvodná nie je v evidencii len pre to, že v tom bol vtedy bordel.
Pokiaľ Sarko dovolí tak by som zaradil do updatu vyradenú 6370 z roku 1996.