Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ked sa tu bavite o ikarusoch, dodam, ze raz davno, niekedy v prvej polovici 90tych rokov stal v Asku na Hranicnej i260!

Rad by som vedel kolko mal DP brusiacich vozov. Mne vychadzaju 3:

Prvy mal celo z nejakej T2. Dalsi bola nejaka T3 z prvej dodavky (s prednym sirokym a uzkym transparentom). Posledny je ten, ktory tu mame.

Kolko meracich vozov?

~>Vladimir - asi to ma na svedomi elektronika, ked aj bezne LEDkove systemy v dobrej zime ukazuju nezmysly.
Ja sa ešte vrátim k tým 4083 a 4084.
Teda zakúpené boli rsp. zaradené 16.11.1992, ŠPZ KEB 24-31 a 24-36. Vyradené boli 16.12.1996
V mhd teda jazdili len 4 roky. Dôvodom bol určite aj fakt, že rok výroby bol 1983.

Ďalej Maťo tu písal, že séria 40xy - 4049 dojazdila červeno-krémová, ak som to dobre pochopil. Ja
som však chodil každé ráno spojom o 7.25 hod na L18 Ikarusom 4048. Zážitok na celý život.
Bol tmavo červený, povedal by som že až do hneda a okrem toho, že sa v ňom človek takmer sfetoval
a dymová clona bola taká väčšia než autobus bol doslova poskladný a ponitovaný z malých, možno aj
niekoľko desiatok, plechov.
No vrak na prvý pohľad.
Vladimír možno si naňho spomenieš aj Ty, keď som Ti vravel, že dostal nový lak a o 3 mesiace sa
po ňom zľahla zem.
Takže to zhrniem ja si ho pamätám ako červený a nový lak, tiež červený, dostal len 3 mesiace pred
odstavením. Evidenčné číslo bolo žlté.
ALE keďže rok výroby by mal byť 1986 a vyradený bol v 1997 nie je vylúčené, že za to obdobie bol
červeno-krémový, ak boli aj 4083 a 4084 v roku 1992.
Naviac by to aj sedelo, nakoľko v roku 1992 bol 4048 v polovici svojej aktívnej služby.

Ešte keď sme pri tých busoch.
Nevie niekto evidenčné číslo B731-ky, ktorá bola vyradená v roku 1996 a zaradená v roku 1991?
Rok výroby je 1982 !!! ŠPZ KEB 13-65.
Mohlo by ísť o 6326/II keďže pôvodnú r.v.1984 už DP v roku 1991 nemá v evidencii, ale v roku 1992 jazdí.
Nevylučujem, že pôvodná nie je v evidencii len pre to, že v tom bol vtedy bordel.

Pokiaľ Sarko dovolí tak by som zaradil do updatu vyradenú 6370 z roku 1996.
Reply on: Diggi #2875:
Zrejme teda boli odkúpené už ako staršie kusy.
Co sa týka 4083 a 4084 myslím, že už som to tu raz písal. Boli odkúpené od vtedajšej CSAD Košice a v mhd jazdili len zopár rokov.
Reply on: Peter #2872:
Zaujímavé. Je skutočne možné, aby terčíky pod vplyvom vonkajšej teploty primŕzali? Ale nesporne zaujímavé...
Reply on: RW #2871:
To, že skoro každý voz mal iný náter je pravda. Základná schéma bola rovnaká, len odtiene sa menili, hlavne po opravách. Na Ikarusoch od skoro jasno červenej až po skoro hnedú. V tej dobe asi boli radi, že nejakú podobnú farbu vôbec zohnali. Aj električky toho obdobia mali tiež viac variantov odtieňov. Niekedy červená bola viac do oranžova (394), inokedy zas tmavšia. I krémová bola niekedy skôr žltá (311-319 alebo 314-315?). Aspoň niektoré vozidlá bolo možné okamžite spoznať, veď neboli celovozové reklamy.
Na akom principe pracuju tie nove elektronicke tabule s cislom spoja a smerom?
Stale ked mrzne, tak to cislo tam zamrzne a neda sa zmenit.
Minule musel vodic (3209) novinami zakryt vsetky tabule a normalne dopredu dat zastaralu dosku s cislom linky. Lebo v predchadzajuci den premaval tento bus na L27 nedalo sa zmenit na ine cislo - bolo to zamrznute.
To iste dnes, spoj 4311 premaval na L27, lenze vzadu mu cely cas svietila L18 - na ktorej robil vcera.
Nevie niekto z vas ktorý ikarus 280.10 mal vzadu reklamu Dr.Oetker či jak sa to pise?
Druha vec...keď si vezmeme seriu 4038-4044+4045-4046 tak zistime ze skoro každy jeden mal iný nater.
Napriklad 4046 mal najprv taku bordovu a potom červeno-kremovu.4041 a 4042 mali taku bordovo-kremovu kombinaciu.
To čo som napísal ničomu neodporuje.
V 88, 89 boli dvojdverové Ikarusy v troch farebných kombináciach:
Klasické bordové (4103-4109, 4114) - vzhľadom na svoj vek, už určite boli po GO alebo nejakej oprave a nič tomu nebráni, že po vyrobení mohli byť modré. V roku 90 sa posledné 4104 a 4107 objavovali aj na mestkých linkách (34).
Červeno-krémové boli určite tiež po oprave, takže pôvodne mohli byť tiež modré.
Modré boli 4119, 4124, 4125, 4126, 4127 a práve novo dodané 4128-4133. Všetko busy ešte pred nejakou veľkou opravou. Takže pôvodný náter u nich bol modrý.

GO, ako si napísal, sa vykonávali aj v ČSAD Košice, neskôr sa to premenovalo na Asko. Je to areál pri bývalej konečnej jedničky pri VSS. Opravovali sa tam Ikarusy pre rôzne DP a ČSAD v Československu, takže na nádvorí alebo pri presunoch bolo možno vidieť kopec cudzích Ikarusov. Robili sa celofarebné, ale aj prúžkované nátery. Takže pre DPMK sa asi najkôr robili celočervené nátery a až potom prúžkované. Preto nízke čísla 40xx a 41xx dojazdili takto. Prúžkované nátery si vo veľa mestách nepamätám, Ke a Po určite, boli vôbec v BA?
Neskôr opravy Ikarusov prevzala firma v BB.

Inak v netradičnej farebnej kombinácii okrem 4501 bola po oprave od roku 92 aj 6014. Červená bola nahradená takou bordovo-fialovou.
Aby bolo jasne prvý Ikarus 280 v Košiciach bol typ 280.02, to je dvojdverový.Ikarusy 4083 a 4084 boli už červeno-kremove od začiatku prevadzky v DPMK.
Reply on: rl #2831:

Ohľadne prevzatých fotografií nemáš byť čo nahnevaný a vykopávať tu vojnovú sekeru. Autorské práva nie sú naším výmyslom, ale sú stanovené zákonom.

Čo sa týka mojích fotografií, môžu byť voľne šíriteľné, dokonca netrvám ani na tom, aby sa neobjavovali na rôznych serveroch duplicitne, akurát autorstvo by malo byť samozrejmosťou.

Ešte k Tvojej stránke, na linku http://www.kosice-mhd.wz.cz/t3su.htm máš dosť vážne chyby:

"Tieto električky (T3, pozn. prispievateľa) dodávané v rokoch 1963 - 1991 boli klasickom krémovobielo - červenom nátere. Neskôr sa začali premaľovávať na bielo (350 - 351) na svetlomodro (344+CVR). V roku 2000 bola upravená T3 SU č. 349 na T3 MOD."

-električky typu T3 boli dodávané v rokoch 1963-1989 (nie 1991);
-presnejšia definícia náteru je červeno-krémová (opačne to može pôsobiť, že vozidlá boli s krémovým podokenným pásom);
-neskôr sa nezačali premaľovávať na bielo a svetlomodro, ono to boli/sú nátery celovozidlových reklám (CVR), nie štandardný náter DPMK (čo treba rozlišovať), tie sú v súčasnosti štandardná červeno-krémová, bielo-zeleno-modrá a existujú aj dva exempláre s modro-žltou kombináciou (T3SUCS #374 a T3MOD #359);
-v roku 2000 bola upravená T3SUCS (nie T3SU) ev.č. 359 (nie 349);
-pri nákresoch vozidiel máš ďalšie chyby - ČKD T3SUCS (nie T3 SU), T3MOD ev.č. 359 (nie 349), ČKD KT8D5 (nie KT3 D8), no a napokon, T3MOD už aktuálne jazdí na všetkých linkách (t.j. už nie len na linke -preklep "likne"- č. 2).

Čo sa týka typu T3SU (export do ZSSR), z tejto exportnej dodávky sa do KE dostali len 3 exempláre (261/II-v súčasnosti školské vozidlo #100/II, 298/II-v súčasnosti meracie vozidlo #101/II a 229/III-v súčasnosti brúsiace vozidlo ev.č. 112-predtým 102/II). Všetko ostatné od #336 sú do jedného T3SUCS (spoločný export ČSSR/ZSSR). Toľko k električkám, autobusy a trolejbusy som z časových dôvodov nekontroloval, lebo tu už neovládam informácie narýchlo z hlavy. Dúfam, že tento príspevok nevezmeš ako nejaké zatracovanie Tvojho diela, ale že si tieto informácie napr. z iných zdrojov overíš a poopravuješ ich.
Reply on: Sarko #2864:
To, či sa Maťo pomýlil alebo nie, musí už napísať on sám. Osobne však nevidím problém ani v tom, aby nejaké Ik280.10 dostali po GO náter bordový. Ale lepšie bude keď Maťo napíše...
Mato to napisal
KE mali aj 4083, 4084 ? ? ?
Reply on: Vladimír #2858:

Možno sa Maťo pomýlil a chcel povedať, že dojazdili v klasickom (t.j. pôvodnom) modrom nátere. T.j. 2-dverové Ikarusy boli dodávané zásadne modré, niektoré dostali dodatočne červeno-krémový náter a výnimočne niektorý späť pôvodný modrý, ako si sám spomínal v príspevku #2840.

Detto to platí o 4-dverových, dodávané boli zásadne bordové, niektoré dostali červeno-krémový náter a možno nejaký ojedinelý exemplár získal neskôr opäť bordový náter.
Cize, ak tomu dobre chápem:

Vsetky prisli z modrym naterom. Potom sa premaľovávali na červeno-biele (niektoré tak dojazdili). Niektoré sa opäť premaľovali na modre, aké sú dnes.
UZ MI SIBE Z TYCH FARIEB. IDEM SI LAHNUT, LEBO UZ MAM V HLAVE S TOHO MIŠ-MAŠ
DOBRE JA SOM UROBIL CHYBU ?
No sak dojazdili. Cize aj prisli v bordovom

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.