4116 bol dovezeny ako modry. v roku 1980 boli dodané 4111-4118 tak som usudil, ze do roku 1980 boli dodavane ako cervene. Nemam to este na 100% dolozene ale snazim sa.
Tak to jo. Myslím, že teraz už niet o čom pochybovať.
A teraz sa mi dokonca vynorila pradávna spomienka na prešovský Ikarus 280.10 #247 (r. v. 1987) ako pomerne nový a GARANTOVANE bol natretý namodro. Pritom dojazdil v roku 1997 ako červeno-krémový.
Farba toho ikarusu bola už po dodaní modrá.Rok výroby a dodania toho ikarusu je 1980.Taký istý starý je aj 4111 a na snimke v knihe 100 rokov MHD je uz premaľovany na červeno-kremovu kombinaciu.
Vôbec neviem, čo je na tom na hlavu. Maďari natierali Ikarusy do bordova alebo do modra. V druhej polovici 80. rokov sa pri generálkach pretierali do červeno-krémového náteru. Neskôr sa tak od toho upustilo a aj po generálkach vozy dostávali pôvodný náter. Takto určité vozy pásikavý náter ešte "stihli", tie novšie už boli generálkované bez zmeny náteru.
Ak bol nejaký Ikarus, ktorý dostal červeno-krémový náter a potom späť pôvodný, mohol to byť nejaký exemplár, ktorý prekonal dve generálky, alebo v závere života prešiel ešte nejakou strednou prehliadkou v DP, kde ho natreli späť jednofarebne. V Prešove myslím (ak si dobre pamätám) takto nátery vystriedal voz č. 226.
Mimochodom, mám ten dojem, že DPMP v tej dobe generálkoval autobusy v ČSAO Košice, takže zrejme aj DPMK. Ale toto ešte musím overiť.
Napokon ešte raz tá istá otázka - prečo by mala byť zmena náteru blbosť? Veď aj dnes sme svedkami toho, že po opravách dostáva séria Ikarusov 4085 - 4094 zeleno-biely náter napriek tomu, že pôvodný taký nebol.
Štvordverové Ikarusy boli od začiatku určite dodávané v ich klasickom bordovom náteru. Farebná fotka z knihy Kolesá pre všetkých to aj dokladá. Ikarusy č.15 a 22 mohli mať v čase vydania knihy tak do dvoch rokov. 15-ka je podľa ŠPZ v novom číslovaní 4015 (dojazdil v 89) a 22-ka predpokladám je 4008. Ďalšie dodávky boli pravdepodobne v podobnom náteru, 4049-4082 a 4085-4094 určite. 4083 a 4084 ako nie nové vozilá, ale po GO, prišli ako červeno-krémové. Takto dochádzali po GO koncom 80. rokov aj pôvodom košické Ikarusy. Teda súhlasím s Vladimírom. Aj v Po boli také. Takto boli určite po GO natreté 4028-4033, 4037-4049. Posledný bol 4049, asi od 12/90. Ikarusy ako 4002, 4004, 4007, 4010 ... dojazdily ako klasické bordové.
A dvojdverové? 4103-4109 a 4114 dojazdili v klasickom bordovom náteru, 4110-4113 (asi po GO), 4115-4125 (po GO) a 4127 (po GO) v červeno-krémovom. Posledný bol 4125, po 4124, od 7/92. 4119, 4124, 4125, 4126 a 4127 boli určite pred GO aj modré, takže asi pôvodný náter. 4128-4133 od výroby boli určite modré.
To by bola riadna blbost keby najprv dosli do KE modre, potom ich pri GO v 80-tych rokoch premaľovali na červeno-krémové, a potom zasa na modre. Ved je to na hlavu. ? ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Maťo
A dvojdverové? 4103-4109 a 4114 dojazdili v klasickom bordovom náteru, 4110-4113 (asi po GO), 4115-4125 (po GO) a 4127 (po GO) v červeno-krémovom. Posledný bol 4125, po 4124, od 7/92. 4119, 4124, 4125, 4126 a 4127 boli určite pred GO aj modré, takže asi pôvodný náter. 4128-4133 od výroby boli určite modré.