Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: rl #2849:
A na základe čoho súdiš, že predtým prichádzali červené?
A prvý IKARUS 280.10 bol dodaný v roku 1975
4116 bol dovezeny ako modry. v roku 1980 boli dodané 4111-4118 tak som usudil, ze do roku 1980 boli dodavane ako cervene. Nemam to este na 100% dolozene ale snazim sa.
Reply on: rl #2846:
Prečo od roku 1980? Ak sa nemýlim, prvý Ik DPMK prevzal už v roku 1976...
A to este nemam dorobene #5401/I (NIE JE TO NOVOPLAN) KAROSA ŠD-11, 55xx , 50xx , 51xx maju byt teiz karosy. A jedno stych 50xx mal byt aj JELCZ
Nejako som to doplnil takto:

od roku 1980: sa dodávali už modré
Reply on: RW #2841:
Tak to jo. Myslím, že teraz už niet o čom pochybovať.

A teraz sa mi dokonca vynorila pradávna spomienka na prešovský Ikarus 280.10 #247 (r. v. 1987) ako pomerne nový a GARANTOVANE bol natretý namodro. Pritom dojazdil v roku 1997 ako červeno-krémový.
RE:Vladimír

Lenze ja som bol vtom, ze bol dodany cerveno-biely.
Reply on: rl #2838:
Prečo by mal byť voz 4116 ako dvojročný už premaľovaný???!!! Veď práve príspevok od RW dokazuje, že jeho pôvodný náter bol modrý!
Reply on: rl #2838:
Farba toho ikarusu bola už po dodaní modrá.Rok výroby a dodania toho ikarusu je 1980.Taký istý starý je aj 4111 a na snimke v knihe 100 rokov MHD je uz premaľovany na červeno-kremovu kombinaciu.
Reply on: rl #2832:

Vôbec neviem, čo je na tom na hlavu. Maďari natierali Ikarusy do bordova alebo do modra. V druhej polovici 80. rokov sa pri generálkach pretierali do červeno-krémového náteru. Neskôr sa tak od toho upustilo a aj po generálkach vozy dostávali pôvodný náter. Takto určité vozy pásikavý náter ešte "stihli", tie novšie už boli generálkované bez zmeny náteru.

Ak bol nejaký Ikarus, ktorý dostal červeno-krémový náter a potom späť pôvodný, mohol to byť nejaký exemplár, ktorý prekonal dve generálky, alebo v závere života prešiel ešte nejakou strednou prehliadkou v DP, kde ho natreli späť jednofarebne. V Prešove myslím (ak si dobre pamätám) takto nátery vystriedal voz č. 226.

Mimochodom, mám ten dojem, že DPMP v tej dobe generálkoval autobusy v ČSAO Košice, takže zrejme aj DPMK. Ale toto ešte musím overiť.

Napokon ešte raz tá istá otázka - prečo by mala byť zmena náteru blbosť? Veď aj dnes sme svedkami toho, že po opravách dostáva séria Ikarusov 4085 - 4094 zeleno-biely náter napriek tomu, že pôvodný taký nebol.
Ikarus 280.10 ev.č. 4125 mal podľa všetkého červeno-biely (pôvodný), ktorom aj dojazdil (ŠPZ: KEA 63-04)
To je chore. Je mozne aby ako 2-rocny bol uz premalovaný ???

? ? ?
Mam na obrazku Ikarus 86(4116) ako 2 ročny a jeho nater je modrý.
Teraz som bol na stránke http://autobusz.budapest.hu/ a je tam milion tisic fotiek Ikarusov 280 a ziaden s troma dverami som nenasiel
Nejaký dôkazový materiál:

http://www.kosice-mhd.wz.cz/4062.jpg

Rok: 1998
AUTOR: Jiří Boháč

http://www.kosice-mhd.wz.cz/4097.jpg

Rok: 1998
AUTOR: Roman Vanka
Vyzerá divne. Linka: 16

Teraz najlepšie:

http://www.kosice-mhd.wz.cz/4125.jpg

Rok: 1998
AUTOR: Roman Vanka

Na fotke je Ik280.10 4125 (cerveno-kremovy) a Ik 280.10 #4126, ktorý je uz modrý
Štvordverové Ikarusy boli od začiatku určite dodávané v ich klasickom bordovom náteru. Farebná fotka z knihy Kolesá pre všetkých to aj dokladá. Ikarusy č.15 a 22 mohli mať v čase vydania knihy tak do dvoch rokov. 15-ka je podľa ŠPZ v novom číslovaní 4015 (dojazdil v 89) a 22-ka predpokladám je 4008. Ďalšie dodávky boli pravdepodobne v podobnom náteru, 4049-4082 a 4085-4094 určite. 4083 a 4084 ako nie nové vozilá, ale po GO, prišli ako červeno-krémové. Takto dochádzali po GO koncom 80. rokov aj pôvodom košické Ikarusy. Teda súhlasím s Vladimírom. Aj v Po boli také. Takto boli určite po GO natreté 4028-4033, 4037-4049. Posledný bol 4049, asi od 12/90. Ikarusy ako 4002, 4004, 4007, 4010 ... dojazdily ako klasické bordové.

A dvojdverové? 4103-4109 a 4114 dojazdili v klasickom bordovom náteru, 4110-4113 (asi po GO), 4115-4125 (po GO) a 4127 (po GO) v červeno-krémovom. Posledný bol 4125, po 4124, od 7/92. 4119, 4124, 4125, 4126 a 4127 boli určite pred GO aj modré, takže asi pôvodný náter. 4128-4133 od výroby boli určite modré.
Po hodinovom hrabaní internetom som sa dohrabal k tomu, že Ik280.10 mali (už pri modrej farbe) čierne ev.č.
Reply on: Vladimír #2818:

To by bola riadna blbost keby najprv dosli do KE modre, potom ich pri GO v 80-tych rokoch premaľovali na červeno-krémové, a potom zasa na modre. Ved je to na hlavu. ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.