Okolo 11:00 na zastávke OC Optima dobiehal na električku jeden starší pán, ktorého vodič počkal. Na nasledujúcej zastávke za kruhovým objazdom (ev. č., ani číslo linky som nezachytil) však tento cestujúci, ktorý medzitým odpadol a opieral sa o dvere, po ich otvorení vypadol, dopadol chrbtom na zastávku a rozbil si hlavu. Vodičom bola privolaná sanitka.
presne na túto tému som chcel dnes písať. Neviem a ani si nechcem predstaviť, že sa to skutočne zrealizuje. Je to miesto úplne nevhodné na semafór (tak ako je to dnes pred poliklinikou Východ - 24hodín nonstop funguje a nič iné nerobí iba komplikuje dopravu). ? ? ?
Ešte som zabudol: Podľa Košického Večera vyrastie čoskoro v súvislosti s OD Lidl na Furči medzi Kalinovskou a Fábryho ďalší semafor. Nebude ich už nejako veľa? Čo poviete?
Staré dobré Košice Nejaký čas sa tvárili civilizovane, ale len nejaký čas. S mimoriadnym záujmom som si prečítal článok (na hlavnej stránke je, ako vždy, odkaz) o tom, ako sa počas jazdy s cestujúcimi vznietil oheň v KT-čku. Veru, už to tu asi začínalo byť nudné.
Samozrejme, mnohé záhadne výborné CP sa dajú ľahko vysvetliť. Väčšinou padli za obeť zriaďovaniu nových a nových a nových a nových liniek.
L6 mala skvelý interval, ale bola to okrem L17 jediná linka, ktorá spájala Terasu s centrom. Dnes "šestke" veľmi konkurujú linky ako 11, 15, 19, 20, 32, 34, 36, 71, 72...
Obdobne žiaden div pri intervale L30 - toho času jediná linka z centra na Furču.
Ani nočné spoje na L52 sa nestratili, len boli prečíslované na L107.
Myslím, že história ukazuje smer do budúcnosti - mať opäť menej liniek a hustejšie intervaly.
Ono najväčší problém je, že v KE žiadne K2 nemáme. ?
Aj napriek tomu si tu dovolím skopčiť zaujímavé vyjadrenia kolegu Jenkiho z Ostravy, ktorý reagoval na debatu vo fóre "Tramvaje v Brně" na www.k-report.cz, citujem:
"Technicky by to nešlo, protože K2 nemá mnohočlenné řízení, a hlavně by ho ani mít nemohla.
Jiné by to bylo u K2 s Progressem nebo Europulsem, ale tam by byl problém s rozdílnými dynamickými charakteristikami, protože vozy by se neustále mezi sebou dost silně přetahovaly nebo přetlačovaly a na to nemá K2 ani T3 dimenzovaná spřáhla a hlavně upevnění spřáhel."
"Ani K2YU neměly mnohočlenné řízení. K5AR ho měly, ale kdybys to spojil s T3 tak to dopadne v lepším případě tak, že vyskáčou všechny myslitelné pojistky. T4 byly taky upravené, ale zase jinak. Koneckonců mezi sebou nejsou spřahovatelné ani různé série T6.
Samozřejmě by to šlo nějak přeprasit, aby to alespoň nějak jelo, ale rozhodně by se nedaly sladit dynamické parametry natolik rozdílných vozů."
Diggi: Takže 1018 ma už predbehol, tak len doplním, že žlté tučné evid. čísla z nálepiek boli ručne vystrihnuté z bežnej fólie, ktorá na takýto účel nebola vhodná. V podstate išlo o provizórium, keď sa pri prvej prezentačnej jazde s 517 zviezla smotánka. Nálepky sa následne strhli a mali byť vyrobené nové, po vzoru striekaných ev. č. Riaditeľ PKD bol tomuto prevedeniu naklonený, avšak asi prevážil hlas hlavného majstra ED, ktorý sa vyjadril v zmysle, že medzi striekaným a lepeným číslom rozdiel nevidí..
Chcel by som vediet Vas nazor na toto: Bolo by mozne prevadzkovat K2 v spriahnuti s jednou T3? (Viem, znie to ako sci-fi, ale je to zaujimave :)). Nieco ako nahrada za trojicky.
Zastávka sa volá Hala Cassosport, aj keď je stanovište inde. Všetko to je pod spoločným názvom. A čo sa týka 521, nie je sama s nastriekaným číslom, aj 517 má nastriekané. Aj s tieňovaním, takže dvomi farbami.
Nuz, kedze som tu par dni absentoval, tak by bolo vhodne napravit si reputaciu
V piatok aj s kolegom sme nabehli okolo osmej do DP a zacali pracovat - kazdy na svojom
Ja som si zobral, ako obvykle na paskal CP, konkretne z 1.5.1981. Niekolko zaujimavosti:
Dlzka L1 je 6 420m, L4 (o dve zastavky viac) 12 300m, tento rozdiel (~6km) ma prejst za 2 minuty! ? Z toho mi vychadza priemerna rychlost na tomto useku (ZTS - Barca) ~180km/h ?
Pre L6 chyba zastavka Vsl. Tehelne
Pozrime sa na intervaly
Jednoznacnym favoritom je L6 s 8/6/4/6/5/4/5/6/12 minutovym intervalom pocas pracovneho dna
L16: s 10/8/7/5/10/5/10/12 minutovym intervalom pocas PD
L17: 10/dve prelozene 15/10/18!!!//miesany 13/11/12//dve prelozene 15/18 min. interval. Cez. volne dni 18/19 minutovy interval.
L22 so 45/90 a 60 minutovym intervalom
Na L29 figuruje zastavka Ryba, rozmyslam ci sa nejedna o spominanu restauraciu, zeby L29 zastavovala i tam?
Dalsi dobry interval bol na L30: dve prelozene 15/5/10/5/dve prelozene 15/kratko 12/15
Ale najvacsi udiv u mna sposobili odchody expresu L52:
Odchod zo Sace (sidlisko po NO) uz o 3:30!!! ? ? ?
Odchod z NO do Sace: 0.20!!! ? ? ? Naviac oba spoje zastavovali na Peresi, Polove a L. Dvore. Interval bol mix 20/15/kratko 5 a 10/. Posledny spoj odchadzal o 23.30 zo Sace po NO. Naviac tak isto +/- nieco ubudlo, premaval aj cez volne dni. Tiez spominanych 3.30 ci 0.20 aj v soboty a nedele.
Čo sa týka 6270 no neviem, keby som nebol Košičan tak tie skratky na prednom BUSE by mi veľa nehovorili, ale to je politika jednej osoby v DP. ?
1018: Keďže nám už všetky busy hlásia (predpokladám, že je to Tvoja robota) tak som si všimol na L37, že konečnú hlási Hala Cassoport a nie Pri prachárni, kde v skutočnosti končí.
Nie som si istý či som dobre videl, ale 521 má striekané číslo? No čistý humus. #vomit#
Ďalší bus s novou ŠPZ by mal byť 4201. Bez nej totiž stojí na Hornádskej. Posledný prírastok je 4208 -> KE 681 DB.
Ešte pred 3002 sa menila aj na 4204 na KE 092 CS.
Videl som dnešnú výpravu trolejbusov a neviem čo tam robila 2002 - dokonca aj zajtra je 72051) Dnes tam bola uvedená aj 1013 ale namiesto nej jazdila 1019. ?
Vladimír
Sarko: Moju odpoveď si už predčasom dostal: nový font sa mi vôbec nepáči ?