Najlepsi by bol asi predaj listko priamo u vodica, tak by sa vyhlo este vyssim stratam -> neoznacenie CL. Ale tesim sa, ked sa budu robit prepravne kontroly na tejto linke
1. Otázka znie ako často k tomuto problému dochádza. Nechcem problém bagatelizovať, ale s L14 som šiel cez inkriminovaný úsek veľakrát a nikdy sme neúmerne dlho nečakali.
2. Nikto sa neozve, pretože k Baumaxu ani nikdy MHD jazdiť nemala. Baumax prišiel k doprave ako slepé kura k zrnu. A aj tak tam nikto necestuje.
3. Uisťujem Ťa, že Kavečanci by Ťa zožrali aj s topánkami, keby si im také niečo navrhol. Takáto zachádzka je neúmerne dlhá.
Myslím, že strata bude ešte vyššia, pretože väčšina cestujúcich si namiesto lístka za 20 Sk nekúpi lístok za 19 Sk, ale len za 7 Sk, nakoľko väčšina z nich má platný predplatný CL pre 1. tarifné pásmo.
Ale inak som rád, že sa na tej linke zaviedla riadna tarifa. Bolo to len otázkou času.
1.) Cele toto vzniklo, ako reakcia ludi, vzhladom na to, ze kvantum sa ich stazuje na neumerne dlhe cakanie pri rampach, ktore su zbytocne dlho spustene. Ak sa bude opakovat situacia, ze sa rampy pokazia, nacakaju sa este viacej. Je to problem zeleznic, ktore doteraz nereagovali na staznosti DP.
2.) Povodne som tuto zastavku ani nechcel pisat, ale co ak by sa niekto ozval, ze kde je zachadzka k HM TESCO & Baumax.
3.) Asi tak isto sa vozia stavajucou L14 cez Anicku. Spominana zachadzka by trvala iba 7 ci 8 minut.
Nech v priebehu dna (od zaciatku prevadzky L40 - 8.00 po jej posledny odchod z Jahodnej 21.15) Sa odvezie 100 ludi TAM aj SPAT, z toho je 50 dospelych a 50 deti.
Povodna tarifa bola takato:
20 Sk - dospeli, 10Sk deti
Trocha matematiky
za den: 50 *(20 + 10) = 1 500 /jeden smer/ -> 3 000 obojstranne. Mesacne to cini 90 000 Sk - To beriem ako zaklad.
Nova tarifa: 19 Sk dospeli, 9 Sk deti
za den: 50 * (19 + 9) = 1 400, 2800 za obe smery (strata 200 Sk). Mesacne 84 000 Sk, strata 6 000 Sk
Moja tarifa, navrhnut Jahodnu do tretieho pasma, 23Sk dospeli, 11 Sk deti. Za den 50 * (23 + 11) = 1 700, Obojsmerne 3 400 Sk. Mesacne 102 000 Sk, zisk 12 000 Sk
Doplnkovy predaj, predpoklady (pre prve a druhe pasmo):
25 dospelych predaj u vodica 14Sk
25 deti predaj u vodica 8Sk
25 dospelych 19Sk (so sebou)
25 deti 9Sk (so sebou)
Denne: 25 * (14 + 8 + 19 + 9) = 1 250 Sk, obe cesty 2 500 Sk
mesacne: 75 000 Sk, strata 15 000 Sk)
Doplnkovy predaj, predpoklady (pre prve a tretie pasmo):
25 dospelych, kupa u vodica: 14Sk
25 deti, kupa u vodica: 13Sk
25 dospelych, listok so sebou: 23 Sk
25 deti, listok so sebou: 11Sk
Este by som mohol zahrnut pocty, ohladom predplatenych mesacnych kuponov, ale nechce sa mi
Z tohoto tu vidiet, ak by Jahodna bola zaradena do tretieho pasma, tak by DP zarobil 12 000 Sk, ostatne varianty, mimo posledneho by boli stratove.
Celym tymto prispevkom mi islo o to, ako sa zmenia trzby po zavedeni druheho tarifneho pasma. Upozornujem, ze 100 ludi bolo zvolenych ako rozumne maximum, a aj preto, ze sa to lahsie pocita.
TIETO CISLA A VYPOCTY ROZHODNE NEMUSIA KORESPONDOVAT S KONKRETNYM STAVOM!!!
Islo mi iba o ziskovost/stratovost L40 velmi jednoduchym pocitanim po zavedeni novej tarify.
1. Myslíš si, že železničné pricestie po trase linky je taká hrozná vec, že kvôli nemu treba linku odkláňať?
2. Načo by Tvoja L14 zachádzala k Baumaxu? Veď to sú vyhodené kilometre, absolútne bezúčelná zachádzka.
3. Ty si naozaj myslíš, že sa celé Kavečany + návštevníci ZOO budú voziť po Aničke? A mne poniektorí nadávajú do optimistov...
?
Oprava: Lingov - Tr. L. Svobodu - OD Mier - M.B. - N.O. - Dom umenia - UPJS - Hlavna posta - Poliklinika Zapad - Starozagorska - Huskova - Klastor.
Ale aj druha trasa je zaujimava :): do (N.O. ako minule) N.O. - Krajsky sud - Mestsky magistrat - KVP: Most - Poliklinika - MU - Huskova - Klastor
Iste ste citali, ze su problemy s L14 a priecestim na Tahanovciach, nieco som vymyslel, ako by sa dali obist rampy, ale nieco by utrpelo (nic nieje zadarmo)
Konkretna trasa L14:
Tahanovce: Kostol - ZS - Magnezitka - Slovnaft - HM Tesco (Dopravna ul.) - HM Tesco & Baumax - HM Tesco (Hlinkova ul) - Pri Hati - OD Mier - OD Beta - Nar. namestie - M.B. - Vodna - Jakabov palac - N.O. - Z. St. - Posta 2 - Zel. nemocnica - Alvinczyho - Svornosti - Piloimpregna - Slovenska - Pri Hati
Na useku Majova - Zel. zastavka Tahanovce by zastavovala L29 nasledovne:
Kavecany -> Alpinka (vysek)
variant a) Na kazdej zastavke by zastavovala: Atleticka, Majova, Anicka, Chrastie, Zel. zastavka Tahanovce, Chrastie, Anicka, Majova, Vodarenska a zbytok po starej trase
variant b) Presun na Zel. zastavku Tahanovce a potom Chrastie ... Majova, Vodarenska atd
Alpinka -> Kavecany
Variant a, alebo Vodarenska, Majova, ... Zel. Zastavka Tahanovce, presun na Atleticku, zbytok po starom.
Variant (c) - zastavka na znamenie, ak by niekto potreboval vystupit/nastupit na tomto spoj by zastavil.
T.j. L29 by zachadzala na tento usek. Interval by bol hodinovy, v spicke 30 min. Prelozeny s L14 tak, aby ludia mohli pohodlne prestupit z L29 na L14 a opacne. Rampy by sa takto obisli.
~> Valec - ak sa Ti postasti - tak hadam uvidis aj KT8D5.RN2 Najstastnejsi ju videli live, menej stastni aspon z fotiek
Jáááj? Nejak sa na to zabudlo. Tak ja by som asi odporúčal:
- previezť sa po rýchlodráhe do U. S. Steel
- odchytiť autobusy slovenskej výroby Novoplan
- asi sa dosýtosti navoziť Solarismi, ak nepoznáš
- odviezť sa električkou po Južnej triede a zažiť prechod z jedného z najhorších úsekov na najlepší v koľajovej sieti
- možno Tambus a nejaké plyňáky...
Zatiaľ si na viac vecí nespomínam, ja mám vo zvyku si v cudzom meste prejsť celú elektrifikovanú sieť. Záleží od toho, koľko máš času.
Tak na druhý pokus: ☺
Zdravím, niekedy v apríli sa chystám krátko navštítiť Košice a preto by som sa chcel radu čo a kde by som si z oblasti MHD rozhodne nemal nechať ujsť.
Vďaka
Vodic by vozidlo opustat nemal, pretoze je zan zodpovedny. Pokial vodic autobusu opusta vozidlo, ma ho vypnut, trolejbusak plus stiahnut palice a elektrickar obdobne stiahnut zberac. Je ale pravda, ze bufet zastavka na Nar. namesti je takto okupovany uz roky a nic zle v tom nevidim. Vsetci si ale pamaetame salinu v Dubravke, ked sa pohla sama z konecnej a skoncila az o par stoviek metrov dalej... A nebola zabezpecena.
Re Sarko - balky: Tak ted oukej - bavíme sa o všetkých dopravných prostriedkoch. Ja som sa na trolejbusy zameral preto, lebo o autobusoch sa niet dôvodu baviť, nakoľko tieto sa už dávno na konečných odstavujú. Problém teda spočíva v trolejbusovej prevádzke.
Re #2670 balky: Elektrická energia skrýva v sebe tú záludnosť, že jej cena v priebehu dňa kolíše. Z väčšej časti podnik platí nie za skutočný odber, ale za namerané odberové maximum. Dá sa povedať, že keď v Košiciach jazdí na Furču trolejbus v špičke každých 5 min. a v sedle každých 10 min., je to takpovediac mrhanie, pretože veľkým rozdielom v obere špička/sedlo sa zbytočne navyšuje maximum, ktoré je navyše krátkodobé. Inými slovami, DPMK v sedle jazdí trolejbusmi každých 10 min., ale "šťavu" im platí tak, ako keby jazdili povedzme každých 6-7 min. Aj to je jedným z dôvodov, prečo najmä vozidlá elektrickej trakcie na trhaných službách by nemali zaťahovať do vozovne a z vozovne.
Ale samozrejme, máme dôvod sa baviť aj o autobusoch, cena za naftu je tak isto zaujímavá.
Re #2671 balky: Ako som už napísal. Osobne si myslím, že by vodič veľmi vozidlo s cestujúcimi vnútri opúšťať nemal, ale keďže dnes vodič (ktorý tiež len človek) často nemá inú možnosť ako si obstarať pitie a pod., v obmedzenom rozsahu také niečo viem pochopiť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
I.