Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Situacia z dnesneho rana:Linka 29, voz 5243, cas 5:56, zastavka Narodne namestie. Vodic otvara predne dvere a odbiehava si k bufetu Zastavka. Do minuty je spät, v ruke drzi pollitrovu flasu mineralky .Zatvara dvere a odchadzame, miname vypnute semafory.
Je to podobny pripad, ako sme prednedavnom rozoberali, ked si vodic L13 odskocil kupit pivovu flasu. Preco by si vodic nemohol nieco kupit pocas prace, ked na konecnej nema moznost si nieco kupit?
Reply on: Vladimír #2665:
Nemyslis, ze ak sa tu bavime o odstavovani dopr. prostriedkov DPMK na konecnych, tak by bolo dost kratkozrake bavit sa len o trolejoch a busy z toho vynechat?Ak sa ma realizovat nejaka zmena, tak to musi jednoznacne viest k lepsiemu a musi sa to odzrkadlit napr.financnymi usporami.Ak sa zamerias len na troleje, tak dajmetomu odstavis 4 troleje na konecnej, no ked sa do nich pustia sprejeri, tak mas este vyssie naklady ako predtym. Usetrena elektricka energia ti urcite nepokryje naklady spojene s odstranovanim sprejovych kresieb na vozoch.Nakoniec, elektricka energia je urcite lacnejsia ako nafta.
Neviem čím to je , ale na L71, L72, L19 a L34 najviac úradujú vreckári. Takže dávajte si pozor!! ?
L40 prechádza na normálnu mestskú linku - dvoj tarifnú
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=21497


Obyvatelia Terasy by sa mali konečne dočkať aj prístreškov na zastávkach električkovej dopravy v úseku od Ferrocentra po križovatku Trieda SNP - Ondavská.
Do roku 1999 sa trolejbusy normálne odstavovali aj na Lingove aj pri Kláštore. Tak neviem prečo je to také ťažké aj teraz. Jedná sa o jednu službu 71075.



Práve si pozerám fotku od Furčana z novembra na ktorej je 2006 vzadu potágovana. Ale už za niekoľko hodín bola očistená. ?
Reply on: Vladimír #2665:
A to akože autobusy odstavovať netreba? Preto som zobral do úvahy všetky miestá, kde by to mohlo byť ako-tak zabezpečené.
Re balky - Sarko: Aký zmysel má podmienka, že by to museli byť konečné obsadené dispečermi??? Veď sa bavíme o trolejbusoch, kde všetky (dve)konečné tieto podmienky spĺňajú!!!
Akurát nepočítam Myslavu, ale tam samozrejme vôbec nikoho odstavovať trolejbusy nenapadlo.
A keď dnes každý jeden pracovný deň môžu stáť odstavené autobusy na Lingove i pri kláštore bez ohrozenia, v čom spočíva odlišný prístup pre trolejbus.

Ad chvíľka nepozornosti: Veru, stačí chvíľka nepozornosti a potagovaný môže byť aj bus v ktorom sedí vodič.
Reply on: Sarko #2663:
tahanovce - miestny urad
Reply on: balky #2662:

Konečné, kde sa nachádzajú dispečerské stanovištia, sú tieto:
DPMK (R6)
Hala Cassosport (16, 30, 34, 37)
HM Tesco a Baumax (14)
Letecká akadémia (22)
Lingov (31, 55, 70, 71, 72, RA7)
OC Važec (3, 7, 9, R2, 60)
Sídl. KVP, Kláštor (19, 31, 35, 36, 71, RA3)
Štadión Lokomotívy (2, 4, 9, R3)
Vstupný areál U.S.S. (R1 - R8, 26, RA1 - RA8)
Zoborská (12, 16)
Železničná stanica (2, 3, 5, 6, R1, 17, 21, 23, 24, 33)

Ak som na niečo zabudol, doplňte ma. Ešte som si spomenul, že dispečerské stanovište sa kedysi nachádzalo aj na NO a mohli tak byť chránené aj vozidlá s konečnou na tomto mieste. Otázne je, či by si to dispečeri ustrážili. Podľa mňa by museli pravidelne vychádzať von a obchádzať vozidlá. Inak fakt stačí pár minút nepozornosti a vozidlo je poškodené.
Reply on: Vladimír #2661:
Ale museli by to byt konecne, kde maju sluzbu dispeceri. Myslim, ze potom by bolo velke riziko poskodenia busov a trolejov vandalmi,sprejermi.Oni to vedia dokonale vyuzit,staci im malo casu a voz uz je poznaceny.
Reply on: S499.1023 #2660:
Nuž, nechcem to zakríknuť, ale myslím, že v Košiciach ešte situácia rozhodne nie je taká dramatická, aby sa nemohli vozidlá odstavovať na konečnej v čase sedla. Aspoň ja neviem o žiadnom poškodení autobusov, ktoré sa takto odstavujú.
Reply on: Vladimír #2654:
No bratislavskými pomermi mám na mysli to, že xoxoti postriekajú aj idúci trolejbus, takže trolejbus odstavený na konečnej, bárs aj obsadenej, by musel byť vybavený aj nejakým tým pitbulom na dlhej reťazi...
I.
Neviem o com tu ide debata, lebo Wapisti to sem s pristupom maju velmi tazke, ale, vsimli ste si, ze doslo k miernej reorganizacii dopravy a preprogramovaniu cestnej svetelnej signalizacie na krizovatke pri Carrefoure?
Reply on: BM #2657:
To je v pohode, ja som to len ozrejmil, aby si niekto nemyslel, že takto vyzerá VP v KE 🙂
Reply on: Sarko #2656:
Ospravedlnujem sa za preklep, ktory vznikol nedopatrenim ?
Reply on: J #2655:
Tak to nie sú vozidlá po VP, to je zjavne nejaký omyl... Po VP je tam akurát 388, to z tých fotiek poznať.
Reply on: eMareq #2631:
Sorry, ale Ty chceš linky z Ázijskej ťahať až na Madridskú a naopak zriadiť expres s východzou zastávkou MiÚ Sídl. Ťahanovce a ďalej po Americkej??? Nemám slov...
K tej L53 - ja len poviem, že takúto linku už raz ktosi kompetentný navrhoval a mala sa volať 54. Nerealizovala sa. Osobne z princípu nemám rád linky, ktoré prekrížia samú seba.
A rovnako som, žiaľ, zásadne a neústupčivo proti zastavovaniu zrýchlených liniek pri Hypertescu. DPMK už takéto hlasy od cestujúcich zaznamenal a zatiaľ im úspešne odoláva. Naopak, ja môžem menovať zastávky, kde dnes expresy stoja a kde by nemuseli. Ešte jedna zastávka pre expresy v Košiciach navyše a to potom už skutočne môžeme celý rad liniek 5x zrušiť ako absolútne bezúčelný.

Neber si nejak osobne, že by som práve s Tebou nechcel súhlasiť, ale jednoducho s tým, čo píšeš, nemôžem na základe svojich vedomostí, skúseností a presvedčenia súhlasiť 🙂

Re #2634 eMareq: V zásade s Tebou súhlasím. Možno som trochu tolerantný, keď má vodič meškanie a aj tak musí stáť, ale aj tak sa mi takéto veci nepáčia. Sú tam viaceré dôvody.

Re #2635 Dopravák: Ak ja som sklamal Teba, tak sa nebudem tajiť ani ja tým, že Ty si sklamal svojimi názormi mňa. Odporúčam Ti vystrčiť nos niekedy aj mimo Košíc a pozrieť sa ako funguje v iných mestách. MHD nie je pre vodiča, ale pre cestujúceho.

Re #2637 Sarko: Súhlas. Cestujúcemu je vždy lepšie každých 5 min. spoj s prestupom ako raz za 30 min. priamo.

Re #2643 Sarko: Súhlas.

Re #2647 S499.1023: Čo myslíš pod "bratislavskými pomermi"? V Košiciach sa takto odstavujú autobusy, zároveň sa jedná o konečné, ktoré sú neustále obsadené. To nie že niekde v poli nechám trolejbus....
Reply on: Radka #2650:
Takovi cestujici jsou bohuzel vsude. Kdyby ridic kontroloval kazdyho , tak na nekterych linkach by za den udelal 2 kola a na zastavce by se stalo klidne i pres 5 minut. Takovi se neuhlidaji . A ridic muze tak maximalne nechat zavolat hlidku , aby onoho cloveka vyprovodila. Ale to znamena cekat na ni. Takze obcas je i lepsi to nejak vydrzet (i kdyz ten smrad nejni k vydrzeni) .
Reply on: Radka #2650:
Myslim, ze by nebolo mozne, aby vodic na kazdej zastavke kontroloval kazdeho cestujuceho. Nakoniec, v pripade vykonavania spoja dvojickami si to ani neviem predstavit. Pochybujem o tom, ze podnapiti a kdejaki ini sa nevyskytuju vo vozidlach MHD napr. v Cechach ci v mestach inych statov na zapade. Co sa tyka technickeho stavu elektriciek, ked je vozidlo pekne cerstvo natrete zvonku aj v interieri, este to nemusi odrazat jeho skutocny technicky stav. Ten je mnohokrat zalostny, co mozno beznemu cestujucemu zostava skryte.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.