Som zvedavy, ci sa bude zastavka nadalej volat oproti (alebo blizko pri) tom novom Auparku. Namestie Osloboditelov alebo Aupark. Narazam na to, ze v Bratislave sa da prenajat (alebo kupit - neviem co z toho je vhodnejsie) zastavka.
O akych mechanickych prestavnikoch na rychlodrahe to pises? Ze by tam potom boli aj stavadla? Tie vyhybkove spojky vyhybni su zeleznicne vyhybky zabezpecene mechanickymi vymenovymi a odtlacnymi zamkami. Tuto temu sme tu pred casom so Sarkom podrobne rozoberali. Predpokladam, ze si sa len pomylil v nazvoslovi.
Po rekonštrukcii sa zmenilo len zhlavie vedúce do slučky, t.j. 3 žliabkové výhybky za železničné, s tým, že sa zmenila aj ich poloha (vznikla koľajová spojka). V samotnom obratisku sa nachádza ešte celkovo 8 žliabkových výhybiek vyrobených vo Vítkovických železiarňach. Vo vonkajšej slučke sú to 3 výhybky (2 proti hrotu, 1 po hrote) a vo vnútornej-obojstranne prejazdnej sa nachádza 5 výhybiek, z toho jedna vedie na slepo ukončený kanál. Ten mal prvotne slúžiť na čiastkové opravy vyskytnutých sa porúch, medzitým však našiel využitie pri odstavovaní súpravy 3xT3, aby sa v špičke do obratiska zmestili všetky vlaky. Rozpadajúce pätky kanála sa však neopravovali, takže pred časom došlo k demontáži koľají na kanáli, aby niekoho nenapadlo vojsť "do pasce" a vstup sa zakázal červenou tabuľou. Len pre zaujímavosť, kanály vo zvyšných dvoch obratiskách, kde sa nachádzali vlaky dispozičnej zálohy (OC Važec, Št. Lokomotívy), boli zasypané.
A na rychlodrahe su klasicke zeleznicne vyhybky (tvoria kolajove spojky) s mechanickymi prestavnikmi a prenosnymi vymenovymi zamkami. Ale je pravda, ze sa prakticky nevyuzivaju.
Ako je to v slucke v USS? Mam take informacie, ze po rekonstrukcii su tam tiez take iste vyhybky, ako pri Strojari-uzamykatelne. Vies to upresnit?
Takéto výhybky, do ktorých nepasujú klasické tága (perové výhybky), máme v KE už 3:
-Športová hala (v smere z NMM na Čs. armády alebo Kuzmányho)
-Hotel Strojár (odbočenie do slučky Hotel Strojár)
-VSS križovatka (v smere z OC Braniska na Južnú tr. alebo Alejovú ul.)
~> Vladimir - no neviem ktoru vyhybku si myslel, ja tu smer NMM -> sportova hala (L2, L4). Vsimol som si, ze niekto to robi rucne, bez toho aby zmackol tlacidlo, iny to prehodi tlacidlom .
~> SDF - niektore vyhybky su u nas robe aj tak (napr. pri sportovej hale), ze je pri vyhybke na retazi pripevnena aj palica, a nou sa prehadzuje, lebo palica ktoru ma vodic u seba v kabine jednoducho nepasuje do otvoru.
~> Ten vystupok je umiestneny tak, ze dalsie vozidlo nema sancu ju prehodit, naviac aktivny je len "clanok" u vodica. Keby bol aj v druhom vozni, tak by druhy vozen nasledne vykolajil (prvy voz by prehodil do ziadaneho smeru a druhy by to navratil vzad - ak by to fungovalo tak, ze by isli oba "clanky").
~> SDF tu (KE) to funguje na elektromagnetickom principe. Podla mojich vedomosti: Nedaleko od vyhybky medzi kolajami je taky maly vystupok, ktory je citlivy na magneticke pole. Vodic, ked sa blizi k takejto vyhybke, stlaci u seba tlacidlo, prejde ponad ten senzor, a nakoniec rele preklopi vyhybku. Da sa prehodit aj obycajnym permanentnym magnetom.
Nodes