Ono je ot tak všade. Istý ing. z DPB chcel do územného rozhodnutia o stavbe *marketu TRESKO na Lamačskej ceste presadiť predĺženie T-busovej trate z Patrónky. Mesto škrtlo, vraj "načo"?
I.
No máš pravdu, že trolejbusová trať by bola lepšia, ale musíš mať aj autobusy a musíš nahrádzať Ik280.
Aj keď tu už pomaly prichádza otázka, že či sa nevytvorí viac toxických látok pri výrobe elektriny v tepelných elektrárňach ako pri prevádzke busov
Aj keď SR vyrába takmer 2/3 elektriny v jadrových elektrárňach, ktoré splodiny nevytvárajú, len si po nehode môžme na záchode svietiť sami
Inak v tomto má BA výhodu, lebo zrekonštruvaná spalovňa komunálneho odpadu OLOa.s. vyrába aj elektrinu. Čiže to čo Bratislavčania hodia do koša sa spáli a vyrobí sa z toho šťava. Ak sa otvorí trh s el. energiou, tak DPB, ako mestská organizácia, bude môcť kupovať časť elektriny od OLO, tiež mestská organizácia. Samozrejme asi za lepšie finančné podmienky. Napríklad len za cenu nákladov.
O 11.00, ak máte možnosť, pozrite si dokument o histórii a súčasnosti (=1995) Čiernohronskej železničky na STV 2. Volá sa to "Čierny Hron pod bielou oblohou".
Tak mááálo? To sa mi až nechce veriť. Sólo CityBus má okolo 38-40 l/100km.
Re #2158 J: V tomto som ja konzervatívny Za dobrú správu pre ekológiu považujem výstavbu trolejbusovej trate a nie modernejší autobus.
Re #2159 balky: Nie tak celkom. L22, 25 a 38 vznikli s primárnou funkciou prepojenie MČ Šaca, Poľov, Lorinčík a Pereš S CENTROM. Naproti tomu L31 pôvodne vznikla s funkciou prepojenie MČ Sídl. KVP, Západ, Naj jazerom a Dargovských hrdinov S VSS. Preto je celkom logické, že k VSS zachádza. (I keď je pravdou, že postupne vývojom sa pre túto linku stávajú dôležitejšie iné úseky trasy a pri VSS nastupuje/vystupuje čoraz menej ľudí).
Ja som v tomto nekompromisný. Keď sa sem s veľkou slávou Optima privalila, vedela do čoho ide. Vystavala si šialené monštrum uličiek a semaforikov pred vchodom.
Že obratisko busov bude nezmyselne celkom vzadu, kam nikto necestuje? No a čo?! Veď my budeme mať vlastný BUS.
Že nebude žiadna zastávka busov na Moldavskej? No a čo?! Veď ľudia prídu autami a trocha tej sedlače privzeie náš bezplatný BUS.
Že mohla by byť električka v trase linky W. Nie! Nechceme!
Že by sa vám oveľa viac oplatilo vybudovať koľajové obratisko a voziť ľudí električkou priamo k OC? A čo my máme robiť charitu, mestu budovať otočky???!! Nechceme! Nemáme záujem! Nebudeme potrebovať! Nezaplatíme! Nedovolíme!
A história sa znovu opakuje. Optima bus mimo trasy na stanicu nie je príliš úspešný. Nasledujú pokusy so zachádzkami L15 a dokonca aj zvrátené zachádzky RA-čiek od U. S. Steel.
A teraz oni od nás niečo chcú? Ja tvrdím, že jednoznačne ani pol spoja!!! Prečo by primárna funkcia MHD mala ustupovať komerčným zámerom jednej firmy. Ak si ja prenajmem nejakú šopu kdesi v Poľove a budem tam čosi premávať, DPMK mi tiež nepošle spoj.
Neda mi,ale musim sa po vikende vratit k tvojmu napadu s ostrovcekom pre L5 pri Optime.
Vidim,ze si znaly, ale niekedy to trochu prekombinujes. Nepozeras vsak na naklady spojene s tvojim navrhom. Vystaval by sa ostrovcek a nakoniec by sa po skusobnej prevadzke zistilo, ze bol uplne zbytocny, lebo linka sa rusi pre nedostatok financii. Navyse by nebol bezpecny, bol by pre cestujucich zmatocny a aj vodici by hromzili.
K tym busom. Nie je nic jednoduchsie, ako otocit dopravne znacky, prip. upravit vstup na privadzac-to by sa mohlo upresnit na miestnom setreni. A zrazu by bola jednosmerka od Optimy.
A ako by busy chodili od USS? Cez svetelnu krizovatku k Optime, ludia by znova vystupovali na uz vytvorenych ostrovcekoch, tou istou pristupovou cestou by sa dostali na privadzac a dalej znova na Moldavsku. Taky problem?
Vladimir vsak oponoval,ze by na to mali doplacat obyvatelia Sace, Peresa...Na to len tolko,ze su to normalne linky,ziadne zrychlene spoje, ktore zastavuju len na vybranych zastavkach.To mas to iste, ako ked 31 sa prepleta po Barci-tiez na to doplacaju ludia z KVP,Furce.Takze L23,22,25 su normalne linky, ktore by s kludom mohli zachadzat k Optime.
Sarko: No veď ja vám to len prajem. Vždy ma poteší dobrá správa pre Ekológiu a k tomu určite patrí, že bus, ktorý odveze 130 ludí potrebuje o 100l na 100km pohonných hmôt menej ako porovnateľné množstvo áut, teda 26 aút a v každom 5 ľudí pri 5l/100km.
Ci pana. Tak to ak sa tento či budúci rok 50 Ik280 nahradí 50 SU 15 tak keď len rátam najvyššiu spotrebu SU15 a najnižšiu Ik280 ušetrí na 100km 1750l nafty za cca44tis. A to denne tie vozy najazdia od 100 ale aj 400km! Tak to je už slušná pálka. A keby to bolo len tých 100km denne tak je to 16mil ročne Ak by sme rátali že najazdia 200km denne tak ročne až 32mil. A keď zobereme do úvahy, že to bude CNG No normálne mám lepšiu náladu.
A este ked som pri spotrebe: Mal som moznost rozpravat z testovacim vodicom Karosy na jednej vystave a Karosa B952 mala na dialnici nameranu spotrebu 11,2 litra/100km. Je to uz co povedat.
Áno, pozrel som pozornejšie a máš pravdu, ST18 ju má na streche.
Čo sa týka bočných transparentov, na všetkých SU15 máme bočné transparenty naviac aj hneď za druhými dverami. Podľa môjho názoru by sa viac hodilo, aby boli v okne nad 2. a 3. nápravou.
Sarko: Sú parádne len 18metrové majú jednu chybu. vlek je s predkom spravený ako jeden celok a tak nemáš otocny kĺb. To iMHDcke vystrihovačky majú vymyslené. Avšak nie sú tak prepracované
Asi budem vystrihovať a lepiť.
Tu sa v ZIP súboroch na stiahnutie nachádza 15 veľmi podarených vystrihovačiek, ako prezentácia nových, vylepšených modelov Solaris Urbino, Trollino a Vacanza! Solaris Trollino 18 už na streche nemá výzbroj, takže ak to má byť aj v skutočnosti...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
J