Ja Ti na to poviem len toľko, že na také "poctivé" zachádzanie potrebuješ aj ostatných "poctivcov". A tí, pochybujem, že by s Tebou spolupracovali. Tobôž, ak na chrbtoch budú nosiť ťažké vaky. Takže asi tak.
A mám Ťa tam, kde som chcel:-). Fajn, tak mi teda jazykom predpisu, bez predpokladov a filozofických úvah popíš rozdiel medzi prvým a druhým prípadom. Aké by asi tak mohlo byť protiopatrenie? Že by som mohol z Optimy vyjsť až najskôr za 10 minút alebo čo:-)?
I.
A tio už je čo, že "každá koľajová križovatka by rýchlodráhu len zdržiavala". To ako súčasná koľajová spojka zdržiava menej? Klesla by premávková rýchlosť rýchlodráhy zo 160 km/h na 159.99 km/h alebo čo?
A načo by v PO mali dvojsystémové električky? Zadrôtujú vlečku pri Tresku 3kV= a budú tú Tvpoju trasu jazdiť s EM488.0. A medzi Košicami a Prešovom budú jazdiť olúpané bobiny s plesnivými Bh-čkami, ideálny to prostriedok prímestskej dopravy:-)).
I.
OK, v bode 1) je úmysel, a teda zneužívanie, v bode 2) je to neúmyselne. Neverím však, že by si len pre obalamutenie štatistiky prechádzal cez počítadlo pri vchode a skôr či neskôr by k nejakému protiopatreniu došlo.
No DPMK navrhoval OC Optima vybudovanie klasickej dvojkoľajnej otočky, ale vedenie o tom nechcelo ani len počuť. Aj tak si však myslím, ak sa začne L5 postupne riadne zapĺňať, že súčasný stav bude vyhovujúci. Každá koľajová križovatka by rýchlodráhu len zdržiavala a úvraťový systém je nielen zaujímavý, ale aj ojedninelý. Medzi Alejovou a Rozvojovou ul. čoskoro vyrastie ďalšie OC - Corvinius a tu sa chce DP posnažiť tiež aspoň o vybudovanie úvrate. Tak som zvedavý, ako to dopadne.
V PO si už urobte tú preložku žel. trate a môžete si kúpiť dvojsystémové električky, ktoré by premávali po trase Tesco - úvrať Jilemnického - žel. stanica - Prešov-mesto - Dúbrava - Veľký Šariš '-)
Nechcel som filozofovanie okolo. Chcel som odpoveď ,či sa v prvaj a v druhej situácii jedná o zneužitiew Optima Busu alebo nie.
A nie je síce podmienkou, že kto utráca veľa peňazí, má aj auto, ale je medzi tým vysoký stupeň korelácie.
I.
Nepostrehol. V roku 2004 som este nebol na Slovensku, nieto v Kosiciach Ale sucasne riesenie, teda ciastocne dotovana elektrickova linka je vyborna vec. Len by to chcelo potiahnut jednu kusu kolaj az k OC Optima
Skoda ze v PO nemame elektricky, jedna kusa kolaj uz pri Tescu je
Lenže, mýlime si dva základné pojmy. Prvý status (ako) je určenie bezplatnej prepravy, to je OK. Druhý status určuje, za akých podmienok. Ak by to nebolo bližšie určené a špecifikované (neobmedzený nástup/výstup všade), je to využívanie. Ak je určená podmienka "len pre návštevníkov obchodného centra", iný spôsom ako navštívenie obchodného centra je zneužívanie.
Neviem, či si len nepostrehol, ale od 2.1. už Optima bus neexistuje a namiesto nej funguje platená električková linka č. 5. Ak by OC čiastočne danú linku nedotoval, nápad s ponúknutím CL pri nákupe nad 100 Sk by bol zaujímavý. Terajší stav, je zdá sa, zatiaľ najideálnejší.
No to vôbec nie je podmienkou, že kto utráca veľa peňazí, má aj auto. Tá bezplatná linka chodila pritom priamo ku obom vchodom do OC. V bode 1) je už len samotná myšlienka špekulatívna. Chcel by som Ťa vidieť, ako prejdeš 50m naviac len kvôli tomu, aby si sa otočil na opätku. To by som si nenechal ujsť. '-) Bod 2) nastane len málokedy, lebo do OC, vzdialených od centra sa chodí vačšinou s pevným rozhodnutím. Široký výber sortimentu (presnejšie z každého rožku trošku) nakupujúcich aj tak niekedy zláka kúpiť aj zbytočné veci. O tom by vedeli rozprávať mnohí a je to aj politika veľkých obchodných reťazcov umiestňovať tovar tak, aby sa predávalo všetko. Moji rodičia napr. navštívia behom jedného dňa viacero OC a v každom kúpia iba presne to, čo je v pomere kvalita/kvantita/cena najvýhodnejšie.
A vobec, keby MNE jazdil priamy bus z Hlavniho nadrazi na intraky, hoci aj spoplatneny, tak som rad jak blcha. Ja musim ist na dva prestupy (metro/metro/bus alebo metro/tram/bus) a nachodim sa pritom pesi do aleluja. A keby bol ten bus este k tomu bezplatny...
JSEM ZA VYSTAVBU NOVYCH KOLEJI UK U TESCA LETNANY A ZLICIN!
ODS je tu jednou z najvyznamnejsich parlamentnych stran
Ale vazne: uvedom si, ze pokial tento stav existuje, tak bude vyuzivany (to hovorim ja, ty hovoris zneuzivany), pretoze this status is designed to be exploited.
Mam este jeden navrh: Spoplatnit Optima Bus, resp. zaviest k OC nejaku normalnu linku. A ked chce OC nalakat zakaznikov, tak nech im ku kazdemu nakupu povedme za 100 a viac Sk ponukne zdarma jeden listok na MHD Kosice. A bolo by.
Kto nakupuje za hromady peňazí, nechodí sociálnou bezplatnou linkou. Ak chcela Optima zabrániť "zneužívaniu", tak to mala riešiť trebárs tak, že by autobus vchádzal priamo do OD.
Teraz pár príkladov o zneužívaní:
1) Ak špekulatívne pôjdem na internát ale budem chcieť dodržať podmienky prepravy, pôjdem Optima linkou a po vystúpení z linky vstúpim najprv do OD Optima, otočím sa na opätku a odídem, je to špekulácia?
2) Ak idem do OD Optima s dobrým úmyslom nakupovať aole nakoniec si nič nevyberiem, zneužil som Optima linku?
I.
Dúfam (i keď viem, že to tak nebude), že košický Optima Bus definitívne ukázal, že bezplatné linky k obchdným reťazcom sú nezmyselný "leta hit", ktorý by mal čím skôr zaniknúť. Som šťastný, že v mojom rodnom meste žiadne také linky nie sú, tie, ktoré v minulosti boli, boli zrušené, a tie, ktoré zaviesť chceli, DP nezaviedol.
No neviem, čo má dlhodobý pobyt v ČR spoločné s ODS.
Som rád, že si úprimne priznal, ako by si to robil/robíš Ty, čo je tiež len dôkazom toho, ako to naozaj funguje. Ale ja sa nečudujem, ak sa niečo také deje, ale protirečím, ak niekto takýto stav obhajuje. A to aj napriek tomu, keď sám dobre vie, že to takto dlhodobo fungovať nemôže. Toto považujem za maximálne pokrytecké.
Na všetko raz dôjde. Aj na prešovské nočné linky. Keď sa nebude tento stav riešiť, DP možno zrazu nočnú dopravu zruší ako nepoužívanú a nerentabilnú. Nastane vlna prostestov, ale DP bude chránený číslami. Tento odstavec je síce len úvaha, ale scenár určite nie nereálny. Najskôr sa DP naštve a dopadne to minimálne ako v KE s nástupom cez predné dvere.
Čo sa týka spoplatňovania resp. preukazovania pokladničným blokom, už som to tu niekoľko krát spomenul, že by sa doprava neúmerne zdržovala a úroveň klesala. Načo robiť zložitejšie riešenia, keď existujú jednoduchšie a účinnejšie. OC čiastočne dotuje platenú linku a DP si zvyšok dorovnáva z použitých CL. Kto cestuje do obchodných centier pravidelne, má mesačník, kto len občas, na ten jeden nákup tých 12 Sk oželie.
Dlhodoby pobyt v CR ma naucil neverit mnohemu z toho, co tvrdi ODS
Sarko, sak uz to tu stale dookola neries. Ja keby som mal byt studentom ubytovanym na Jedlikovej, i ja by som jazdil Optima busom. Ked existuje priamy spoj zo stanice na intraky, navyse zadarmo, tak preco by som to nevyuzil?
Ked si hypersajrajt za svoje sidlo strategicky zvoli lokalitu, ktora je len par sto metrov od internatu a zavedie tam bezplatnu linku (este k tomu zo stanice!), tak nech sa laskavo necuduje a ani nedivi, ze vacsinu cestujucich tvoria studenti. Nejake horekovanie nad tymi strasnymi studentami, ktori to zneuzivaju, mi silne pripomina socialisticko-zelezniciarske myslenie: "My sme pre vas nieco urobili a vy nechapete, ako sme to mysleli a zneuzivate to!"
Zapamataj si zakladnu vlastnost ludi: ked je nieco zadarmo a mne sa to hodi, tak to pouzijem. DIXI.
Myslis, ze som niekedy v poslednych 5 rokoch (teda od cias, co nemam v Presove stale platny mesacnik a teda cvakam jednorazove listky) niekedy cvakol listok pri jazde v N2 alebo N3? Nie, tymito linkami chodim tak ako vacsina Presovcanov zadarmo, pretoze sa mi od roku 1994 dodnes nestalo, aby som tam stretol revizora!
A aby ma kvoli tomu tazilo svedomie, ze oberam DPMP o tych 20 korun, ktore mu podla tarify za jednu cestu nalezia? To by som musel byt iny fanda dopravy. (Alebo Nemec.) Ked si to DPMP nevie osefovat, tak sa nadalej budu ludia v nocakoch vozit zadarmo. Ked si OC Optima zavedie krasnu a naviac bezplatnu linku od intrakov k stanici, tak sa v nej budu prevazat hlavne studenti. Bez ohladu na to, ako to OC Optima a DPMK "mysleli". A lamentuj tu ako chces, pokial sa Optima bus nespoplatni, alebo nezmeni jednu zo svojich konecnych (co nejde), NIC sa nezmeni.
Navrhoval by som toto: pri nastupe do Optima busu na stanici zaplati cestujuci 20 Sk a vodic mu o zaplateni vyda potvrdenie. Toto potvrdenie zakaznik odovzda v OC Optima pri plateni a z celkovej sumy za nakup mu bude tych 20 Sk znovu odpocitanych. Pri ceste spat z OC Optima na stanicu ako cestovny doklad posluzi pokladnicny blok z OC Optima.
Tym by si eliminoval studentov, ktori idu fakt len na intraky. Respektive by si ich prinutil vzdy pocas cesty z intraku na stanicu a naopak zastavit sa v Optime a nieco si kupit. A teraz pride zaludna otazka: Myslis si, ze keby sa toto zaviedlo, bude v Optima buse tych studentov menej?
Iste, ale podľa mňa obchodníkovi viac ako na kvantite návštev jeho centra záleží na výške sumy, ktorú návštevy utratili (resp. konkrétne, aby aspoň za dotovanie bezplatnej linky mal návratnosť). Tak kým taký študent možno každý deň utratí za rožky, maslo a trebárs nejaké párky medzi 30 až 50 Sk, ja pri menej pravidelných nákupoch utratím aj niekoľko násobne viac. Nehovoriac o tom, že napr. v rámci predvianočných nákupov a obmeny šatníka sme spolu so súrodencom nechali v tomto OC v priebehu mesiaca min. 10.000 Sk. Za takú cenu by nás mohol OC voziť domov v nejakom bavoráku a nie v autobuse, do ktorého sme sa vždy horko-ťažko dostali alebo radšej šli domov peši.
Ja som nikde nenapísal, že nie si slušák. Ak ideš platenou linkou a označíš si lístok, je to OK. Ak ideš bezplatnou linkou bezplatne tam, na čo je určená, je to tiež OK. Ale ak ideš bezplatnou linkou len preto, aby si špekulatívne ušetril daný úsek a zvyšok prešiel pešo alebo platenou linkou po inej trase tak, aby to bol pre teba kratší a lacnejší úsek, tak to už slušák určite neurobí.
OC Optima si ešte pred časom nechala nainštalovať pri vchodoch/východoch elektronické počítadlá vchádzajúcich/vychádzajúcich zákazníkov, aj z dôvodu, že nedôverovali argumentom DPMK o zneužívaní ich objednávky a nechceli pristúpiť k predloženým návrhom. Tieto počítadlá však jasne ukázali, že po vystúpení stovky cestujúcich, do obchodného centra vošla zakaždým sotva tretina. Tak isto ani počet stojacich ľudí nekorešpondoval s počtom odchádzajúcich zákazníkov z OC. Zavedenie platenej električkovej linky je v prom rade vyjdenie v ústrety priamym návštevníkom OC, pre ktorých je 12 Sk z celkového nákupu zanedbateľnou položkou a naviac zlepšením kultúry cestovania.
Nasledujúcu vetu prosím nepovažuj za argument za používanie Optima Busu študentmi, ale nedá mi nepovedať, že --> Ktorýkoľvek priemerný obyčajný študent TU Košice ubytovaný na internáte Jedlíkova určite nakupuje v OC Optima častejšie ako Ty. Ja Ti nechcem vnucovať presvedčenie, že do Optimy nechodievaš, ale predpokladám, že ak sa ráno zobudíš a potrbuješ si ísť kúpiť niečo na raňajky, t.j. nejaké rožky, maslo a pod. tak sa kvôli tomu netrmoceš do Optimy. Študenti oproti tomu pri Optime bývajú, čiže aj takéto jednoduché nákupy každodennej potreby realizujú v Optime. Kto iný by chodil do Optimy kúpiť si päť rožkov?
V prvom rade prijmi ospravedlnenie, ak máš pocit, že som na Teba nejako zaútočil. Svoju rétoriku nepoužívam proti namiereniu voči danej osobe.
Optima bus v KE bol naozaj zriadený len pre zákazníkov obchodného centra a všade, nielen na autobusoch, ale aj na zastávkach bolo zreteľne uvedené, pre koho konkrétne je preprava určená. Vlado tu argumentuje psychologickým rozmerom, ktorý však podľa mňa nie je namieste a hneď aj vysvetlím prečo.
K tej najvernejšej skupine totiž patrím napr. aj ja. Do Optimy mám totiž z domu najbližšie. Ale, bývam "len" o jednu zastávku ďalej. Tak tak, ako študenti by mali teoreticky nárok, že spoj OC Optima je pre nich ako "najvernejších", rovnako by som mal mať nárok aj ja. Lenže... Ak si nastúpil na zastávke v trase linky, vodiči každého nekompromisne vyhodili a ak si nechcel vystúpiť, nepohol sa dovtedy, kým si nevystúpil. Raz, keď som sa veľmi ponáhľal do práce a vyhovoval by mi práve spoj OC Optima, som aj cez predné dvere vodičovi povedal, že som pravidelným návštevníkom OC a mal by som mať nárok sa odviezť tak, ako sa vezú aj študenti priamo od OC Optima. Ten sa len zarehotal a takmer ma privrel do dverí. Asi s tým mal bohaté skúsenosti. Za žiadných okolností som nikdy nemal možnosť uvedenú linku takto využiť. Študenti áno, lebo im prišlo vhod, že zastávka OC Optima je nástupná.
ODS DPMK prieskumom zistilo, že Optima bus je zneužívaný a nie je to žiadna imbecilita, ale realita, ktorej som bol dennodenným svedkom. Zavádzať pri takej frekvencii nástup na základe bločka by znamenalo obrovské zdržanie spoja a výrazné znekultúrnenie cestovania. Riešenie, ktoré sa podarilo presadiť ODS vo forme nahradenia bezplatnej autobusovej linky za platenú električkovú linku je toho výsledkom a len potvrdením, že niečo nebolo v poriadku. Jednak z pohľadu nedostatočných intervalov v spojení internátov so žel. stanicou, ale hlavne z pohľadu jednoznačného a neustáleho zneužívania bezplatnej linky.
Optima má záujem aj ako náhradu zaviesť ďalšie linky. Ich trasy už budú (mali by byť) pravdepodobne riešené ako bezplatné napájačové linky ku prestupným uzlom, čím by sa tiež malo predísť zneužívaniu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
No neviem, čo má dlhodobý pobyt v ČR spoločné s ODS.
Som rád, že si úprimne priznal, ako by si to robil/robíš Ty, čo je tiež len dôkazom toho, ako to naozaj funguje. Ale ja sa nečudujem, ak sa niečo také deje, ale protirečím, ak niekto takýto stav obhajuje. A to aj napriek tomu, keď sám dobre vie, že to takto dlhodobo fungovať nemôže. Toto považujem za maximálne pokrytecké.
Na všetko raz dôjde. Aj na prešovské nočné linky. Keď sa nebude tento stav riešiť, DP možno zrazu nočnú dopravu zruší ako nepoužívanú a nerentabilnú. Nastane vlna prostestov, ale DP bude chránený číslami. Tento odstavec je síce len úvaha, ale scenár určite nie nereálny. Najskôr sa DP naštve a dopadne to minimálne ako v KE s nástupom cez predné dvere.
Čo sa týka spoplatňovania resp. preukazovania pokladničným blokom, už som to tu niekoľko krát spomenul, že by sa doprava neúmerne zdržovala a úroveň klesala. Načo robiť zložitejšie riešenia, keď existujú jednoduchšie a účinnejšie. OC čiastočne dotuje platenú linku a DP si zvyšok dorovnáva z použitých CL. Kto cestuje do obchodných centier pravidelne, má mesačník, kto len občas, na ten jeden nákup tých 12 Sk oželie.