Je to zla informovanost cestujucich. Chyba je vsak v DPMK, lebo sa to nemedializuje tak ako by sa malo. Najlepsiu informovanost som videl asi v Bratislave.
Ad odpoveď J: Ako bývalý vodič môžem miestoprísažne vyhlásiť, že práca na súčasnom modernom trolejbuse nie je o nič namáhavejšia ako na tramvaji - volant utočí aj malé decko. Rozhodne je namáhavejšie na T6A5 nasádzať ohavnú redukciu na kuplovačku v prípade kuplovania napr. poruchového vozidla na trati. A najťažšia práca na antabuse (bratislavskom) je vláčenie koniev s vodou a olejom:-).
I.
Ad obojsmerné vozidlo: Tak portom nepotrebujú T6C5, stačí keď na ľavú stranu vozidla dorobia nejaké dvere, dozadu zrkadlá a jednu jazdu môže bždy vodič robiť na zadný pomocný panel:-).
I.
Na každej zastávke je predsa oznam, vo vozidlách tiež a aj v OC Optima sú vyvesené veľké informačné "plachty", tak nerozumiem. Aj moja mama mi predvčerom vytkla, keď šla do Optimy, prečo som jej nepovedal, že Optima bus nejazdí. Na označníku sa pritom hompáľa veľký oznam a nikoho nenapadne si ho ani zhliadnuť.
Tak to je ne-, ne-, ne-, neuveriteľné!!! Tá časť, ktorá sa nepomestila, sa natrieskala do spoja L6, ktorý meškal 3 minúty (príchod na SOU dopravné namiesto 18:06, o 18:09) a L5 išla za ňou tiež meškajúca, lebo pred ňou stála ona L6, takže v závese šlo kapacitné KT8 (500) sotva s 20-tkou ľudí...
A je to tu!!! Pred chvíľou sa mi prevalila popod okno T6 ev.č. pravdepodobne 617 na linke R1z, ktorá bola totálne natrieskaná študentami. Chudáci, ešte asi neprišli na to, že o 12 minút im ide aj L5... Časť, ktorá sa do R1 nepomestila, možno na to príde...
No časť študentov prichádza aj dnej, aj napriek skúškovému obdobiu. Zatiaľ som na L5 zvýšený výskyt nezaznamenal, príčina čoho tkvie aj v krutom košickom severáku, takže sa nikomu nechce vystrčiť ani ňufák
Zle som sa vyjadril, všetky KT8, ktoré už sú zobojsmernené (teda všetkých 19 ks), má elektromagnet aj v opačnej kabíne. Pôvodne sa uvažovalo, že pri otáčaní KT-čka po 10.000 km sa budú len premontovávať, ale pri výluke na Južnej triede, minulý rok v lete ich dostali všetky (t.j. nielen tie, ktoré jazdievali na linke W). Spomínané KT8 #523 malo len poruchu elektromagnetu, ktorá už však bola odstránená.
Viete preco je Dutko taki dilinko? Ja vam poviem preco! Jemu nestaci ze mu napisali do obcianskeho preukazu ze je duti KO..T. On to totiz musi aj davat na javo!!!
Je rozdiel, či by zákon prikazoval pomerom k 4 hodinám stáť 45 minút alebo striktne po štyroch hodinách vkuse 45 minút nedelene. Ak by to bol ten druhý prípad, schyľuje sa k tragédii a chcem radšej veriť, že sa to MHD netýka.
Podľa slov samotných vodičov, z radov ktorých mám niekoľko známych, všetky tie šialené "európske" normy ich maximálne rozčuľujú. Zatiaľ stačil na ukážku stupídny zákonník z 1.4.2002, ktorý zaviedol nedelené prestávky 30 min. po 4 hodinách a obmedzil pracovný čas. Vodiči sa išli zblázniť, ešte dobre, že to, i keď nie som si istý, či nielen dočasne, zrušili. Čím menšie mesto, tým citlivejšie sa ho takéto zmeny dotýkajú.
Vladimír: ale mal by začať platiť nejaký zákon, kde po uritej dobe, teraz neviem koľko ale buď 4, 6 alebo 8 hodín, bude musieť vodič stáť 45min. No neviem či sa to týka iba kamionistov alebo aj vodičov busov a to dialkových i mestských.
To vieš keď odborári sa starali len o zvýšenie popularity pána Fica, tak to sa potom zabúda na skutočné pripomienky z praxe. Á vlastne, oni už nerobia, len politizujú.
Neviem, či to ešte stále platí, ZP sa menil v ostatnom čase niekoľkokrát. Ale istý čas určite ZP nedovoľoval riadenie trolejbusu ani autobusu ženám. Chápalo sa to nie ako diskriminácia, ale ako ochrana žien pred namáhavou prácou - na električke mohli jazdiť aj naďalej.
Re #1684 Sarko: Ej, ale si rýpač! A to Ťa nenapadlo, že absolútna väčšina študentov z Jedlíkovej je momentálne mimo Košíc? A keď sa vrátia, aj tak bude ich pobyt obmedzený, pretože je skúsškové. Počkaj do polovice februára a potom vynášaj súdy.
Re #1687 J: Ja sa niekedy sám čudujem, čo všetko je možné pri našom ZP, ktorý sa tvári byť európsky a neviem, čo všetko. Niekedy som si naivne myslel, že v profesii vodiča sa aspoň približne dodržiava 8 hodinový pracovný čas. Ale som svedkom toho, že v prípade maródiek a pod. nie je problém, že vodič vykoná dopoludňajšiu služba na celodennej linke (dajme tomu od 4:30 do 12:30) a potom berie z vozovne iný voz a vykoná ešte za niekoho popoludňajšiu špičku (dajme tomu od 13:00 do 18:00).
Ono samozrejme to ani vodičom nevadí, oni sú radi, že majú robotu. Hlavne, že zrušili tú buzeráciu, že po 4 hodinách min. musí byť nedelená 30 min. prestávka. To bola hlúposť jak hrom.
Re #1691 S499.1023: To je obojsmerné vozidlo na košický spôsob
Sarko
- spoj L6 mešká 2 min. a je úplne preplnený
- o 18:39 prechádza 536 na L5 s 10 cestujúcimi...