Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #107:
Neviem mas trochu pravdu ohladne 23 ale aj tak sa mi nezda, ze by mala take vyuzitie na letisko. Podla mna maximalne len pre ludi, ktory pojdu do Kauflandu alebo do Hypernovy . Ale podla mna skor pojdu Optima busom, ktory je navyse zadarmo. ved 23 to je vlastne predlzena Optima. A na letisko mozu chodit ludia akurat tak do muzea alebo na par odletov a priletov. Najviac to vyuziju zamestnanci. A podla mna clovek, ktory si dovolit cestovat lietadlom nebude predsa cestovat neakou MHD. To nevypliva z logiky Slovaka, totiz velka cast Slovakov ma MHD na haku, riadia sa myslienkou Kto ide autom ten je frajer a kto MHD ten je obycajny chudak.

Vymysli k elektrickam pois a ja ho zmenim.
Reply on: Zdenko #108:
To ti presne neviem povedat lepsie to bude vediet Sarko alebo Diggi.
Voz cislo 398 na tejto fotografii vysiel akurat z UD (ustredne dielne) alebo tak uz jazdi dlho?

P.S.: Ma vyborny nater. Strasne sa mi paci.

A tu je fotka, aby ste vedeli o com hovorim:
http://imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&u=f9f1f0edf3f0f0f2&no
=2
#106 BM:
Ja stale tvrdim, ze vyprava na linke rozhoduje, kolko cestujucich ju vyuzije a nie naopak. Ak das aj v pripade linky c. 23 dobry interval, cestujuci si vsimne, ono to ide aj castejsie, tak pouvazuje a nerozhodne sa ist na letisko autom alebo taxikom, ale spojom MHD. Cim kvalitnejsie spojenie na linke bude existovat, tym menej sa bude cestujuci zamyslat, ze na ukor lacnej prepravy je tu slaby interval a teda zla dostupnost. Takze aj v pripade linky c. 23 som naopak nespokojny, ze je tu este stale slaby interval, miestami 120'. Optimalne by bolo po cely den 60', ale uvidime, ako zareaguju cestujuci.

Co sa tyka historickych elektriciek, len nezavadzaj, fotky su na kosickej podstranke, tak povazujem za logicke, ze nebudes vsade uvadzat "kosicke". Historicke vozidlo moze byt aj vozidlo, ktore sa nikdy neprezenie ulicami Kosic a sucasne aj take, ktore sa bude prehanat ulicami kazdy den. Historicke vozidlo urcuje historickym parameter povodnosti, resp. parameter prevedenia v urcitom danom obdobi v minulosti. Vek tu pritom nehra ziadnu rolu. Historickym sa pokojne moze stat aj 17-rocne KT8 ev.c. 501, pokial sa vycleni z beznej prevadzky alebo zapise ako technicka pamiatka a da do stavu, v akom premavalo na zaciatku prevadzky (cerveno-kremovy nater, seda maska vedla 1. dveri, kozene putka na madlach a pod.).
Inac hovorite na zmenu 23-ky. Podla mna bolo na case skratit 23 o nezmyselny usek na Letecku akdemiu. I ked sa mi nepaci to kolko krat bude chodit denne ved aj tak nosi iba vzduch a sem tam aj cestujucich 🙂

SARKO> Na margo tvojho prispevku ohladom historickych elektriciek. Nenapisal som, ze ide o Kosicke vozidla len to ze sa jedna o historicke vozidla ktore sa sem tam prehanaju ulicami Kosic. je tam napisane, ze pochadzaju z inych miest. Pokial viem tak sa kazde vozidlo ktore prekroci vek 20 rokov stava teoreticky historickym. Priznavam sice neviem ako to je u elektriciek ale u automobilov to plati.

#100> myslel som to Sarko srandovnou formou 🙂
Jedna poznamka na margo fotogalerie "Historicke vozidla elektrickovej dopravy", kam je odkaz z hlavnej stranky, a to, ze elektricky "Cassovie" ev.c. 103 a 104 NIE SU historicke. Len DPMK tvrdosijne na tom trva, pritom si neuvedomuju, ze tieto vozidla videli kosicke kolajnice prvy krat az v roku 1985 (v KE su teda presne iba 18 rokov) a uz od zaciatku boli rekonstruovane a zaradene ako jedalne, resp. vyhliadkove vozidla. Boli odkupene z DP Praha ako vyradene sluzobne vozidla ev.c. 4030 a 4031, ktore ako sluzobne sluzili od roku 1964, pricom im bol odstraneny charakteristicky pristresok s vetracimi okienkami a zmeneny bol aj interier. Vozidla su pritom vyrobene v roku 1920 a ich povodne ev.c. su 363 a 364 (ak som dobre pozrel). T.j. tieto vozidla su uz sice poriadne 83-rocne babicky, avsak s takymi "kozmetickymi" upravami, ze ich mozno nazvat maximalne starymi vozidlami. Napokon o tom vypovedaju aj pridelene evidencne cisla, ktore su z radu sluzobnych: 100-skolske vozidlo, 101-meracie vozidlo 102/112-brusiace vozidlo a napokon uvedene 103 a 104.
Reply on: Dopravák #101:

Ano, zabudol som este na tu 1014. Do konca septembra, na vyrocie, sa vsak vsetky tri nestihnu. Leda, ze by si na nich vybavil zaujemcov na realizaciu CVR 😉.

Re #100 BM:
No, mlady, nebud drzy, hej?! 😉
Dnes som o 17:10 isiel okolo Komenskeho, tak som sa pristavil pri dispecerovi, ktory stal oprety o stenu Tvojej byvalej skoly. Stalo tam KT-ko ev.c. 525 a chcel som vediet, ktory voz je na Loky (513). Bol velmi zhovorcivy, takze mi prezradil, ze navarovanie obluka stihli v predstihu, ale kvoli vylukovym CP nechceli zrusit vyluku, aby nenastal chaos. Prezradil aj, ze bezne posiela vozy tak, ze je tam aj interval 5 minut, dokonca mi vyratal za posledne 2 hodiny niekolko casov, kedy tak bolo a ze CP pre linku X je "na paradu". Nestihol som si tie casy v hlave zapamatat, takze Ta nebudem trapit dalsimi argumentami 😉.

Ze vraj DP nestihol napisat CP pre linku X, to je podla mna hlupost! DP uz dost dlho v predstihu vedel, kedy bude vyluka, ale tiez sa vedelo, ze linka X bude v znacnej miere koordinovana dispecermi.
Reply on: Dopravák #101:
To je dobre
Reply on: Sarko #96:
Zabudol si na 1014 v pôvodnom nátere.Takže pôvodny náter majú 1004(super ošúchaná),1008 a 1014.Dúfam,že sa dočkajú výročia ,ktoré sa blíži!

345: Mám fotky 1013(flash)-(s úplne ošúchanou CVR).
Reply on: Sarko #94:
Cestak je spraveny podla sluzobakov. Takze nemam slov. Z Loky sa chodi presne na čas a jazdna doba jednym smerom je 4 minuty. Ked priratame 3-4 minuty pokial ludia prestupia to je dokopy 7-8 minut a nakoniec cesta spät to je tak isto 4 minuty to dava dokopy priblizne 12 min. Vodic potom cerpa prestavku na Loky. Podalsie interval stanoveny Ing.Kuzmon a dispecermi je stanoveny na 10 min. Takze bud ti idu pomali hodinky alebo ich nepoznas. Bez urazky.

Tieto cestovne mali byt na oznacnikoch ale pre nedostatok casu to DP nestihol napisat na stroji.

Ano vtedy ked chodia R-ky na ktore musi byt bezpodmienecny prestup. NJo dnes som dispecera videl ako popija kavicku a vala nemenovane casti na Loky.

1015: Aby ste neostali prekvapeny, ked ho nastriekaju na reklamu umyvarky.
Reply on: 345 #97:
Peter Mešša, konečne sa rozhodni, akú prezývku budeš používať! Je prinajmenšom čudné, že v každom fóre a v každom druhom príspevku si pod iným menom! Inak nič v zlom...
Sarko : 5 minútový a na X-ke? Ani náhodou. KT-čka sa míňajú pri Kr.úrade, čo je tesne pred konečnou.
Dispečer sedel v búdi na Loky a ten mal celú výluku na háku.

345: A prečo by Flash nemali dať dole? Reklama je len na obdobie, ktoré si predplatia.
Prečo CVR Radio Flash z 1013 dali dolu?
Reply on: Dopravák #95:

Vybrate skla a svetla su preto, lebo to takto vyslovne pozadoval veduci trolejbusovej prevadzky, ktory dba na to, aby striekana farba bola rovnomerne a kompaktne nanesena a vozidlo nevyzeralo o rok ako rumunske dvojca...

Na elektricke c. 607 tak neurobili, takze aj ked nesie tu istu farbu nastriekanu tymi istymi pracovnikmi, tipujem na minimalne o polovicu nizsiu zivotnost nateru.

Co sa tyka realizacie samotnej CVR boli sme vsetci milo prekvapeni, ze namiesto planovanej vlastnej podnikovej reklamy nohejbaloveho klubu DPMK sa na ev.c. 607 realizovala CVR Kartago tours.

Co sa vsak tyka nateru na ev.c. 1015, aby na nom bola reklama Orange, musi splnat standard stanoveny hlavnou materskou firmou a odtien farby je presne definovany. V tomto pripade by muselo byt vozidlo prestriekane, takze je mala pravdepodobnost, aby to robili na tomto trolejbuse a vyhodili tak zbytocne peniaze za sucasny nater. Ak by sa DPMK dohodol s Orange na CVR, urcite by tak sla na ev.c. 1004 alebo 1008, co su posledne osumele cerveno-kremove trolejbusy.
Reply on: Sarko #54:
K tej 1015-no súhlasím,zle som to vyjadril.Ale aj dnes je 1015 ešte stále v depe na Bardejovskej.Vybraté má sklá zo stredných dverí,predné aj zadné svetlá a nemá ani blatníky.A nie je pravda,že má CVR.Rozhodujú sa,dokonca možno bude mať CVR na Orange.
Trošku sa mi to zdá čudné,že kvôli výmene CVR je vozidlo odstavené už dva mesiace.
Co sa tyka vylukovych CP pre linku X, tie su podla mna cisto orientacne, nakolko v znacnom pocte pripadov o odchodoch rozhoduju dispeceri pomocou vysielacky. Ak tito zahlasia odchod z konecnej zastavky, vypravia sa obe KT8 z oboch konecnych naraz. Podla mojich pozorovani je tu interval neraz od 5 do 8 minut a nie 10, ako je oficialne deklarovane. Napokon, vodici odchody doslova tocia, takze ich najneskor do 4-och hodin striedaju tzv. striedaci.
Reply on: BM #89:

Nesuhlasim, vcera po 20:00 a dnes rano a takisto poobede boli na trati na krizovatke Komenskeho-Strojarenska odstavene 2 dispecerske auta a dokonca s dvoma dispecermi.

Re #90 Peter K:
Uznavam, ze minulotyzdnova vyluka bola chaoticka. Jedna z pricin je, ze sa tato nezacala uz v piatok 18.7.2003 o 19:00, ale mimoriadne az v sobotu od 4:00, co zaskocilo najma dopravne oddelenie a vypravu.
Reply on: Sarko #88:
Tak dal som si tu namahu a spracoval som vylukovy cestak .Mozte si ho pozriet.
Reply on: BM #86:
Po Namestie by ta reko trvala mozno este take dva az tri mesiace dlhsie. A to asi aj v pripade, ze by skutocne na cely usek mali financie. Kedze sa o mesiac zacina skolsky rok, prestupovanie z elektriciek na autobusy a naopak by bolo neunosne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.