Co sa tyka dialnic...keby sa bolo pokracovalo vo vystavbe aj od roku 1998, mohla by uz byt situacia ina. Nehovorim, ze by uz bolo dokoncene spjenie
BA - KE, ale viac km by uz bolo. Tak, jak sa vtedy vysmievali z dialnicneho programu, tak sa teraz do stavby pustili.
Presne tak! J si vie asi len ťažko predstaviť situáciu, keď samospráva hľadá v zahraničí kontakty, pozýva návštevy na Slovensko, vybavuje, presviedča, ponúka... A potom sa niekto z investorov spýta na diaľnicu... Častokrát to skončí tak, že investor sa nechá presvedčiť na Slovensko, ale investuje na západnom Slovensku.
Keď J vyhlási, že je v záujme východoslovenských miest a obcí vybuovať si z vlastných zdrojov diaľnicu, asi sa rozosmejem.
Fiškálna decentralizácia, a to som už povedal tisíckrát, je dobrá vec, ale všetky regióny musia mať rovnaké štartovné podmienky.
A teraz späť k MHD:
Všimol som si novinku o nových busoch. SU 12 sa v prvý deň objavil na L29. Znamená to, že tu zakotví natrvalo?
Iste, ale keby Bratislava nebola centralistická a štát už dostaval aspoň jednu diaľnicu na východ, tak sa rovnako maká na celom Slovensku. Aj z tohto dôvodu veľa ľudí odchádza za prácou do Bratislavy a okolia, kde vznikajú nové pracovné príležitosti. Hádam jedinou svetlou výnimkou je priemyselný park v Kechneci, ale jedna veľká firma to nespasí.
Podľa toho aké dotácie. Kapitalové či bežné. Napríklad v ČR majú iba kapitálové, bežné nie a vo veľa iných štátov tiež. Jednoducho fiš. dec. je jediný spôsob ako donútiť mestá snažiť sa zvyšovať svoj HDP. Bolo to vidieť hlavne v ČR keď prešli na tento systém prerozdelovania daní.
Nejde jednoducho, že tu sa maká a vy berete. A teraz sa prosím neurážaj. Ja viem, že keby na východe boli možnosti, tak tiež sa tam maká, ale je to tak ako to je a mesto Bratislava už potrebuje svoje prachy, resp. prachy, ktoré vyprodukujú jej obyvatelia.
Okrem iného nemyslím, že Košice budú na tom až tak zle. Majú oceliarne a tým sa darí.
A veľmi sa bude dariť aj Trnave, po rozbehnutí výroby PSA.
Nodes: Dohoda je taká, že dotácie do MHD sa zrušia až v tedy, keď prebehne fiškálna decentralizácia, čiže mestá budú mať väčší podiel z daní. Bratislava sa môže tešiť, keďže produkuje 35% slovenského HDP, avšak či Košice, Prešov,... budú mať dostatok peňazí na MHD?! To je veľmi otázne.
Fiškálne decentralizácia by mala prebehnúť k 1.1.2005.
Aby sa ta financna situacia nemenila od desiatich k piatim...:-( Co v pripade, ked stat zrusi dotacie na MHD? Buduci rok je sce vyrieseny, ale co dalej...?
Dopravný podnik mesta Košice, a. s. si dnes na podnikovej oslave pripomenul dve významné etapy v živote podniku. Je to 90 rokov od začatia prevádzky električkovej nákladnej koľajovej dopravy a 10 rokov odo dňa, keď trasu Sídlisko dargovských hrdinov - Námestie maratónu mieru po prvýkrát absolvovali trolejbusy. Základy súčasného DPMK sa začali klásť ešte vo vtedajšom Uhorsku a ako prvá sa zaviedla prevádzka osobnej konskej železnice, po nej prišla električková nákladná doprava a v roku 1914 sa rozšírila i na električkovú osobnú prepravu. Mimochodom, práve včera uplynulo 25 rokov od veľkej tragédie, pri ktorej pri amfiteátri v útrobách električky č. 6 prišlo o život 9 ľudí.
lia
Tak toto napísal Košický večer - neviem odkiaľ čerpal autor info -10 rokov odo dňa, keď trasu Sídlisko dargovských hrdinov - Námestie maratónu mieru po prvýkrát absolvovali trolejbusy.
Sarko: No to je možné, že máte objednaných ešte 26 vozov avšak pri tempe vašich dodávok prídu posledné v roku 2008. Neverím, že pri súčasnej finančnej situácii mesta Košice by prišli naraz všetky na budúci rok. Avšak bolo by to dobré.
Je tu však jedna možnosť a to, že využijete Bbratislavskú dodávku na budúci rok za tých 683mil. hodíte k tomu ešte svoju. Vtedy by jeden bus vyšiel lacnejšie. Teda pri takej veľkej dodávke. Pomohlo by to vám i nám. Teda dúfam, že by ste nás nechceli trhnúť.
Áno DPB má kontrakt a hlavne kontakt so Škodou O. Sú tam proste styky a aj keby sa zmluva dala v pohode vypovedať, neverím, že tak niekto z DPB spraví.
Vladimír: Záleží od veľkosti MHD v danom meste. Ak mestu stačí ročne kupovať 6 busov, tak je naozaj zbytočné robiť kontrakt na dlhšiu dobu. ale ak je to mesto ako Bratislava, ktorá by ročne mala kúpiť 50 vozov, tak je výhodnejšie spraviť kontrakt na 4 roky a 200 vozov. Tá cena tam dosť klesne.
Staci len velmi malo logicky pouvazovat, ze ked sa v celej tabulke nevyskytuje mesto ani ziadan bus pri ktorom by bolo cislo v tabulke "Dostarczono" vacsi ako v tabulke "zakontraktowano" tak to znamena, ze objednane su vsetky doteraz objednane, a dodane su vsetky doteraz dodane...
Spolu bolo objednaných 26 ks SU15 a 1 ks SU12 - (”zakontraktowano” = contracted = zmluvne objednané)
z toho dodane : (podla stranky)
1 x SU 12
20 x SU 15 => dodaju este 6 ks SU 15 (Ak uz nie su v Kosiciach
Ja som to urcite pochopil dobre . Tak ako pise Vlado, su tam dve tabulky a ta "zakontraktowano" bola aktualizovana ku 31.7.2003, odkedy tam figuruje cislo 26ks SU15. Zistim na DP, co je pravda a co nie. Ale teoreticky to sedi, DP si "zakontraktowal" 50ks SU, mame 26 a ak ma prist este 20, tak to je spolu 46 a zostavalo by uz len one 4 kusky . A nezavid nam, ked uz mame otrasne elektricky, tak nech uz mame aspon zavideniahodne autobusy .
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Re #880 J: Veď ani nikto nečaká, že o rok budú mať KE 60 Solarisov. Teraz ich majú 27 a na ďalší rok má prísť okolo ďalších 10 ks.