Keď som v pondelok prechádzal cez KE, všimol som si na zastávke Mier na Národnej triede smer mesto oznam o nejakej rekonštrukcii Watsonovej, kvôli ktorej majú byť obmedzené ranné spoje 14-ky. Je tu nejaké bližšie info?
Hmmm niečo mi pripomína analýza za Rašiho a analýza za Polačeka ktorej výsledok ešte síce nevieme oficiálne ale určite nás neprekvapí, obe analýzy ukázali čo im vyhovovalo a aký zámer oni chceli a vôbec sa nepozerajú na verejný záujem.
Vpodstate od zaciatku boli trolejbusom hadzane polena pod nohy. Potom prisiel rok 2007, ked zahadny americky podnikatel chcel v priestoroch trolejbusvej prevadzky vyrabat autobusy. Vtedy sa prvykrat podarilo zachranit trolejbusovu prevadzku. Prisiel rok 2010, uz ina garnitura, primator Rasi, ktory sluboval dobudovanie trolejbusoveho okruhu. Potom vsak zmenil retoriku, jeho garnitura vyrukovala s tym, ze chce autobusovu prevadzku odovzdat sukromnej firme. A tomu prekazali znovu trolejbusy, tak prisla druha peticia na ich zachranu. Aj vtedy sa to podarilo. Len to uz bolo iba prezivanie. Navyse si mesto dalo vypracovat analyzu v sukromnom Vyskumnom ustave dopravnom, ktora mala potvrdit ich zamer. nechat trolejbusy dozit. S nadejou sme vnimali volby v roku 2019 a predvolebny program terajsieho primatora, ktory sluboval o.i. navrat trolejbusov. Ako vidime udalosti z poslednych tyzdnov a mesiacov, zostali len sluby. Realita je ina. Dalsi primator, ktory sluboval trolejbusy a ktory sa opacnym krokom vysmial verejnosti do ksichtu.
Jednoduchá odpoveď, mesto sa o MHD absolútne nezaujíma, MHD nezaujíma poslancov, vedenie mesta proste nikoho. Ak si dobre všimnete aj na mestskom zastupiteľstve v rade poslancov je asi každý odborník na školstvo, stále sa riešia školy, škôlky, ihriská potom športoviská, ono to je normálne lebo je to dôležitá súčasť mesta ale v prvom rade by poslancov a celkovo magistrát mali zaujímať všetky oblasti akými mesto má disponovať a to sa týka aj mestskej hromadnej dopravy a tá sa riešia úplne aleže úplne minimálne len keď je to už strašne alarmujúce. Preto nemajú ani šajnu o tom čo je dobré pre rozvoj verejnej dopravy a jej ekológiu. No ja osobne si myslím že všetko je o tom komu z čoho pôjde najviac peňazí do vačku, zrejme najviac peniažkov získajú z elektrobusov a z trolejbusov by zrejme nemali až tak plné vačky .
Drew5: "Elektricka trakcia. Elektricky a elektrobusy. Pre trolejbusy tu miesto nie je." - to je vazne tvrdenie, co znemená, že za Schusterových čias sa nerobila zmysluponá analýza a peniaze sa investovali neefektívne? A v podobnej situácii je Bratislava, Brno, Plzeň, Ostrava, Szeged, Debrecen a iné? Teda ešte raz sa pýtam Drew5: PREČO tu nie je miesto pre trolejbusy?
Je tu zrejme nejaký záujem na tom, aby sa to nevrátilo. Košice sa stávajú zrejme široko-ďaleko jediným mestom, ktoré zrušilo trolejbusovú dopravu. Nerozumiem, ako môže byť v jednom meste trolejbusová doprava neekonomická, keď v iných mestách porovnateľnej veľkosti to ekonomické je. Možno košickí ekonomickí experti používajú iné vzorce.
Ummmm.... ako tak čítam nemali sa štúdie a také veci ohľadom návratu TD robiť pár rokov dozadu ?
Prečo sa tu všetko robí neskoro, však Polaček predsa sľuboval návrat trolejbusov ešte v roku 2018 a myslím si že teraz je už tak trošku prineskoro na to... 6 rokov toto nedokázali urobiť. Každopádne veľmi by ma zaujímalo ako dopadne analýza, nechajme sa prekvapiť, ja osobne som na to veľmi zvedavý čo im analýza ukáže (elektrobusy ) či sú výhodnejšie elektrobusy alebo parciálne trolejbusy .
Folasik