No takto sa opýtam, podľa vás a keďže ešte žijeme v Košiciach kde aj prerábka cesty trvá večnosť ako sa dlho budú okolo týchto plánov motať a kedy a za ako dlho sa to zrealizuje ? lebo na papieri je všetko pekné už len to preniesť do reality
Trošku budem teraz špekulovať ale ja si osobne myslím že komunisti pôvodne plánovali trať viesť popri Tr. KVP štýlom takým ako je na Slaneckej kde keď vychádzame z toho princípu že kde je pri ceste rovná plocha bez využitia ako keby tam na niečo čakala, tak som dospel k názoru že el. trať smer KVP a Sídl. Kopa-Girbeš mala odbočiť zo začínajúcej rýchlodráhy niekde v miestach dnešnej koľajovej spojky OC Optima a pradpokladám že mala ísť popri zjazde z Moldavskej na Tr. KVP a potom popri Tr. KVP (Na strane jak je Luník VIII) až po zast. Kremnická kde by pravdepodobne prešla z jednej strany na druhú a potom na križovatke Tr. KVP a Moskovskej mala dajak odbočiť na nikdy nepostavené sídl. Kopa-Girbeš, ale toto je len špekulácia ale áno takáto trať by podľa mňa pomohla dopr. obsluhe KVPčka ale tak nič z nej no
edit: nepochopil som hneď ako bola myslená ta popradská..
ako územný plán asi fajn, ale chcelo by to začať aj realne na tom niečo konať, lebo keď pôjde podnik súčasnou situáciou naďalej, tak o pár rokov sa bude dať na ten plán pozerať ako na krásnu spomienku aká krásna by tu MHD mohla byť, kebyže ju ešte niekto poriadne využíval.
pride mi ale smutne že sa upustilo od nejakeho planu trate po triede KVP, resp. medzi L8/L9, myslím si že priestor tam na to je... cestu zužiť na 1 a 1 pruh, do stredu koľajový pás v úrovni cesty, resp. kľudne by to mohlo byť na štýl toho, žeby sa dalo jazdiť oficialne aj po kolajniciach, napr. pre predbiehanie... a natiahnuť to až po KVP, ak by sa nakúpili obojsmerné električky, tak by sa nemuselo riešiť ani obratisko ani napojenie niekam na tr.SNP
Čo sa týka využitia, neviem, kebyže L9 nebol v takom stave ako je... tak by to mohlo byť celkom fajn spojenie pre obyvateľov L9 najmä.
Poďme to tu trošku oživiť. Zverejnili návrh územného plánu mesta KE, pozrel som sa teda naň a v časti ktorý sa zaoberá VHD a celkovo dopravou (3 - Verejné Dopravné Vybavenie) a hneď mi udreli do oči električkové trate. Konkrétne mám namysli hneď 2 trate na Ťahanovce a jednu novú na Barčiansku stanicu ale nie na tú Krásniansku, 458. variant trasovania el. trate k nemocnici v Šaci, finálne upustenie od el. trate k letisku a medzi Luníkmi VIII a IX, ale pridanie trate na Popradskú ul. (a vytvoriť okruh okolo vozovne) a potom za (?!) KFA ale nie po križovatku na Železníkoch a nakoniec vybudovanie novej vozovne (asi) na konci obytnej časti obce Ťahanovce. Zaujímalo by ma že čo si o tom myslíte vy o trasovaniach a pod., lebo keď máme tento návrh takpovediac na paieri tak by na to mohla byť celkom zaujímavá diskusia. Tak, čo si myslíte?
Len 10tka kde sa pridáva spoj o 22tej, 18tka cez víkend bude chodiť z nemocnice na madridskú 2x za deň a 27čke zo stanice na tahanovce pridali spoj o 21:16
Vážení kolegové, zeptám se. V ulici Alejová mezi zast. Rozvojová - Autocamping bylo Bezpečnostní zastavení. Je tam i v současnosti? V Košicích jsem už dlouho nebyl, tak nevím, zda se to nezměnilo.
Předem děkuji za odpověď.
„Najväčšiu časť financií plánujeme použiť na rekonštrukciu a modernizáciu električiek KT8, po ktorých budú nízkopodlažné, klimatizované a tiež sa predĺži ich životnosť o 20 rokov.
Praha si rekonštrukcie robí sama, takže ťažko čo porovnávať, ale 1 kus nízkych článkov ML8LF kupujú za (po prepočte) 205 000€. Udávaná cena je z roku 2022.
tbus