tak snad už bude len lepsie...Danko by mohol byt v pohode a ked je to dlhorocny zamestnanec DPMK tak by sa mohol zaujimat o to čo skutocne tento podnik potrebuje.
opat zas Bratislave mozme vsetci zavidiet.. https://www.youtube.com/watch?v=tYTe9j1VU2o snad si nove vedenie dpmk spolu s vedenim mesta vezmu priklad.. oni uz nakupuju trietiu dodavku novych elektriciek + aktualne aj busy na vodik o niekolkych dodavkach nizkopodlaznych trolejbusov ani nehovoriac..a my? len spinkame a nic nekupujeme.. vsak naco nie? ziadne sutaze nic doteraz mesiace roky lebo covid lebo kriza na trhoch, vojna na ukrajine co este? ake vyhovorky najdeme? .. pritom eurofondy davno bezia utekaju nam medzi prsty.. mame za sebou akurat len jeden nekonecne sa tahajuci a nakoniec ajtak neuspesny tender na elektricky..a + par nakupenych smradobusov to je tak vse za posledne roky "uzasny" vykon snad sa aspon prichodom toho Danka lady pohnu a nakupy a tendre vramci dopravy v meste sa konecne rozbehnu aj u nas naplno
Bohužiaľ, v článku v Pravde hovorkyňa DPMK na podobnú otázku reagovala trošku nešťastne, čo mohlo vyznieť, že miesto trolejbusov sa budú riešiť elektrobusy, čo nie je pravda:
"S trolejbusmi je to trochu zložitejšie. Zatiaľ nie je jasné, či sa v dohľadnej dobe vrátia na cesty a konečne budú premávať na klasických linkách 71 a 72. „Čo sa týka trolejbusov, plánujeme vo výraznej miere elektrifikovať mestskú hromadnú dopravu. Môžeme potvrdiť informáciu, že v súčasnosti čakáme na eurofondové výzvy, z ktorých by bolo možné financovať nákup vozidiel. Aj na základe týchto výziev sa budeme rozhodovať, či pôjde o nákup trolejbusov alebo elektrobusov,“ doplnila hovorkyňa DPMK."
Bol som, videl som. Ale to len kvôli množstvu slovanistov a ich povesti. Ani na lm ani iné zápasy cesta uzavretá nebola. Takže to riešenie je najlepšie.
Predpokladám, že si na danom zápase nebol... Pred aj po zápase bola cesta medzi KFA a bývalým blšákom uzavretá políciou kvôli fans hostí. Teda ty by si poslal linky obchádzkou presne na zablokovanú cestu.
- Okrem iného by sme radi vrátili do Košíc trolejbusovú dopravu, aj keď to už nebude úplne v tej pôvodnej podobe. Ako je dlhšie známe, chceme ísť cestou parciálnych trolejbusov, ktoré sa budú z trolejov nabíjať na konečných zastávkach a časť trasy linky môžu prejsť i bez trolejí vďaka batérii. Veľmi aktívne komunikujeme s ministerstvom dopravy a výstavby, aby sme na to získali eurofondy. Osobne som v tomto veľmi optimistický, že do dvoch, maximálne troch rokov sa nám to podarí dotiahnuť. Našou ambíciou je dosiahnuť cieľový stav, že 50 percent vozového parku autobusovej dopravy bude s nulovými emisiami.
Pokračujem v diskusii k doprave na futbalový štadión z dispečerského fóra:
Linky 16 na stanicu boli posilnené a videl som názor, že presmerovať linky z Moldavskej v čase zápasov a akcií okolo KFA. Nie je to zlý nápad, dokonca si myslím, že taká linka 23 (s výnimkou tých do priemyselného parku) by tam mohla zachádzať pravidelne, aj keď jej interval je mizerný. Prikladám obrázok ako by mohli chodiť v smere k optime, opačným smerom by chodili normálne ako teraz linka 34. Zaznačil som, kde by mohla byť zastávka- je to pozemok mesta. Plus pri rekonštrukcii Alejovej by pomohlo vybudovať vjazdy pre autobusy na koľaj, aby mohli potom zastaviť na zastávke kruhový objazd, čím by sa zlepšila dostupnosť tejto lokality s Luníkom VI.
Uvažuje sa jedine asi viac nad elektrobusmi, takže ak do roku 2025 chceme a musíme mať trolejbusy už dnes by sa musela začať renovácia trolejbusovej infraštruktúry aj meniarní ale nič sa nedeje takže neviem čo s tým bude. Každopádne som čítal článok z pred roka že do roku 2024 chcú mať zelektrifikovanú celú linku 71
To je logické, keď som autobus nešoféroval že som teoretik nie je logické smiať sa, že je tu tlačenica na pozície, kde inde záujem nie je a prirovnávať k balkánu. Ak áno ,tak za ten balkán môžu aj politici z hlavného mesta. Hold, nie všetky mestá môžu byť hlavné v prosperujúcom regióne, kde je dostatok pracovných miest.
Nie, vek na kurz na dráhove vozidlo som ešte nedosiahol, to je vedľajšie. Myslel som že vodič dráhoveho vozidla musí byť pred kurzom v 100% zdravotnom stave. Maximálne nosiť dioptrické okuliare do určitej dioptrie. Osobné čo som počul že je to 50:50, protekcia vs. nezamestnaný z úradu práce. A že tých protekčných ľudí je tam dosť.
Neuznaný uchádzač, ktorý neprešiel psychotestami? Sú diagnózy, ktoré zakladajú nárok na ZŤP a súčasne nebránia výkonu práce vodiča električky. Čo konkrétne má ten, čo je ti tŕňom v oku?
Mimochodom, už len fakt, že treba protekciu na prácu, na ktorú majú všade inde problém zohnať ľudí, je také typické pre metropolu severného Balkánu.
Je to o známostiach, ako inak by sa na električku dostal ZŤPčkár. To mám potvrdené od 3 ľudí z koľajovej. Sem tam na oko výberu nejakých dlhodobo nezamestnaných z úradu práce žeby sa nepovedalo.
Je pravda, že sa uhnúť nemáš kam. Ale zas busy sú v hustej premávke, musí si vypočítať či stihne vojsť medzi autá a je tým pádom aj viac nehôd busov. Električka má zvyčajne prednosť, akurát musí vodič ešte viac predvídať či už odbočujúce vozy alebo chodcov. Akurát v zime som videl ako jedna chodkyňa prebehla popred autá, keď jej už zasvietila červená, cez koľaj už bola červená skôr. Brika sa pohla ale myslela že ešte prebehne a len tak bokom ju odhodilo..To ešte mala celkom šťastie. Dostala aj pekne vynadané
Ako jeden z tých, čo majú skúsenosto s tým aj oným s Tebou to hodnotenie zdieľam - električka je najjednoduchšia na riadenie a najhoršia na nervy - presne kvôli tomu "dlho vopred viem, že to bude rana ale môžem len zvoniť a brzdiť, hoci by stačilo 15 cm uhnúť. Najväčšia pohoda je drôtolez. Osobne mám pocit, že jazdenie s autobusom/trolejbusom je jednoduchšie, ako s osobákom, pretože máš k dispozícii hranatú krabicu, o ktorej všetkých rohoch mám neustále prehľad.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Yogi616
Čo si máme presne predstaviť pod dekarbonizáciou?
- Okrem iného by sme radi vrátili do Košíc trolejbusovú dopravu, aj keď to už nebude úplne v tej pôvodnej podobe. Ako je dlhšie známe, chceme ísť cestou parciálnych trolejbusov, ktoré sa budú z trolejov nabíjať na konečných zastávkach a časť trasy linky môžu prejsť i bez trolejí vďaka batérii. Veľmi aktívne komunikujeme s ministerstvom dopravy a výstavby, aby sme na to získali eurofondy. Osobne som v tomto veľmi optimistický, že do dvoch, maximálne troch rokov sa nám to podarí dotiahnuť. Našou ambíciou je dosiahnuť cieľový stav, že 50 percent vozového parku autobusovej dopravy bude s nulovými emisiami.