Bez ohľadu na príčiny problémov... celodenný štrajk v zmysle, že sa deti nedostanú do školy a dospelí do práce spôsobí prelomovú stratu dôvery cestujúcej verejnosti s ďalekosiahlymi následkami na ďalší odliv cestujúcich, a v konečnom dôsledku sa štrajkom docieli presný opak toho, čo sa chce. Takže môj názor, korektné by bolo jazdiť aspoň v špičkách a štrajkovať mimo špičiek. Inak to považujem za čistú rukojemnícku drámu bez domyslených dôsledkov.
Nezavádzaj, mesto neočakáva, že DPMK bude jazdiť zadarmo. Mesto iba očakáva, že DPMK bude hľadať ďalšie možnosti, ako šetriť.
P. S.: Vzhľadom na to, že viaceré linky, ktoré dodnes premávajú premávajú v zásade v podobe ešte na základe požiadaviek starostov z rokov 2007 - 2011 (lebo "prestupy odrádzajú"), dá sa ešte čo-to na objednávke ušetriť (netvrdím však, že to bude toľko, koľko sa prezentuje, že DPMK by mal ušetriť).
Neviem, či si to niekto uvedomuje, ale výdavky na MHD tvoria posledné roky cca 10 - 12% výdavkovej časti rozpočtu mesta (celý program č. 5 Doprava tvorí zhruba 20% (cca 42,3 mil. € v roku 2021); výdavky pre rok 2021 predstavovali vyše 222,6 mil. €). (Rýchle výpočty z rozpočtu, za prípadnú chybu sa vopred ospravedlňujem.)
Ak je sekera na strane príjmov vďaka nedávnym opatreniam štátu cca 34 mil. € (ako už spomínal primátor vo svojom poste v polovici decembra), čo je suma, ktorá by reprezentovala cca 20% celkových výdavkov rozpočtu, úprimne si neviem predstaviť ako by mesto mohlo urobiť rozpočet tak ako si predstavujú odborári, že by šetrilo všade inde, len nie na MHD.
FYI: Ak správne čítam rozpočet, magistrát samotný na svoju prevádzku má výdavky cca 14 mil. €. Takže keby niekto chcel rozpustiť celý magistrát, stále by to nestačilo na Igorovu atómofku.
"Od 1. februára plánujeme vstúpiť do cestovných poriadkov liniek č. 11, 12, 14, 17 a 26. Vo februári vykonáme úpravy aj na linkách 18, 55 či 33. V marci sa dotknú úsporné opatrenia aj liniek 51, 52 a 56."
Ozaj, kedy sa plánuje "vstúpiť" do vyššie spomínaných CP liniek, ktoré boli menované v minulomesačnom rozhovore s Dankom v košickom Korzári?
The Súčasný evidenčný stav vozidiel page does not count #201/II, therefor the total number of trams is 110, instead of 111.
Is this a bug or is there a reason? https://imhd.sk/ke/vozidla/evidencny-stav
dpmk nejazdí zadarmo, dotácie má. Tak môže podľa toho jazdiť. Keby jazdili zadarmo a dostali by 0€, tak ok nejazdiť, ale cestujúci platí tak nech jazdia
takže spoje do USS budú zabezpečené, ale len tie autobusové..Som zvedavý ako vysvetlia uss, že z terasy a jazera nedopravia zamestnancov na smeny. Asi by sa tu fakt zišiel súkromný dopravca, lebo vydierať mesto nezabezpečením služby pre ľudí je nonsens. A tie požiadavky- viac peňazí na dopravu, viac na výplaty. No kde v dnešnej situácii sa majú nájsť peniaze? Škrtnúť zo školstva, či na sociálnu pomoc? Zvýšenie cestovného? To zas len viac ľudí prejde na IAD. Možno potom nastane len prepúšťanie.
Populistické drísty, že niečo "pokračuje" a odfajknut to ako hotovo....čo keby nám súdruh ústredný tajomník prezradili kus tajomstva a to:
1. v akom presnom štádiu sú modernizácie a aký je sklz
2. čo je hotové na elektrifikacii do Moldavy
3. a ako stojí elektrifikacia do Marcheggu? Radšej nepovie...
počas víkendu kedy som si planoval cestu mi ponukalo odchody v rámci z "oboch" variant, aj ked som sa pozrel do sekcie cestovnych poriadkov tak tam ešte boli obe, no kedže už tam nie su tak nie je čo riešiť
Keď už si pri opravovaní, mohol by si opravit aj tie zdvojene CP linky 37 keďže platia už len tie so 40 minutovým intervalom a keď už som tu, poradím aj človeku čo píše vozy do výpravy vozidiel, pokiaľ máš toľko času sledovať celú autobusovú výpravu (čo pochybujem), tak aspoň počkaj do konca dňa či tam ten voz reálne do konca služby aj bude podobná poznámka je pripísaná aj pri celodennej 36tke... alebo tieto detaily vynechaj úplne
Jedná sa o chybu zo strany DPMK, ktorá sa objavuje prakticky so železnou pravidelnosťou. Pri poslednej zmene to boli zase spoje linky R1 a R5, ktorým zastávky chýbajú. Čo sa ostatných webov týka, dovolil by som si namietať. Na hnonline, webe DPMK, aj tu sa objavili rovnaké chyby. Rovnakú chybu som spätnou kontrolou našiel aj na spoji linky R4 o 8:03 z B. Němcovej.
Každopádne, ďakujem, že ste si to všimli, chyby opravím ešte dnes.
Vzhľadom na to, že ten spoj nie je nijako označený v CP na dpmk.sk, len nemá napísaný odchod z menovanej zastávky a podľa cp.hnonline.sk aj UBIAN-u tam zastavuje, nemohlo sa skôr stať, že niekto nedopísal k danej zastávke odchod? Realitu nepoznám a papierový CP si na zastávke nemám kedy pozrieť.
Podľa mňa je to somarina podobne ako spoj linky R7 s odchodom zo Vstupného areálu USS o 7:56 počas voľných dní. Celkovo tie CP pôsobia chrobačne v poslednom čase.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer
Ak je sekera na strane príjmov vďaka nedávnym opatreniam štátu cca 34 mil. € (ako už spomínal primátor vo svojom poste v polovici decembra), čo je suma, ktorá by reprezentovala cca 20% celkových výdavkov rozpočtu, úprimne si neviem predstaviť ako by mesto mohlo urobiť rozpočet tak ako si predstavujú odborári, že by šetrilo všade inde, len nie na MHD.
FYI: Ak správne čítam rozpočet, magistrát samotný na svoju prevádzku má výdavky cca 14 mil. €. Takže keby niekto chcel rozpustiť celý magistrát, stále by to nestačilo na Igorovu atómofku.
Zdroj: https://www.kosice.sk/mesto/ekonomika