Štátny tajomník MD SR sa pochválil na FB:
"(...)
Pokračuje modernizácia uzla Žilina, tratí Devínska Nová Ves – Kúty – štátna hranica SR/ČR a Čadca – hranica SR/ČR, ako aj v elektrifikácii trate Moldava nad Bodvou – Haniska,
ukončenie modernizácie trate Poprad – Lučivná, TIOP Trebišov a realizácie TIOP v uzle Bratislava,
ukončenie verejných obstarávaní na elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné a modernizáciu železničnej trate Poprad – Spišská Nová Ves úsek Poprad – Vydrník. Obidve sú vyhlásené prebieha proces vyhodnotenia,
(...)
začali verejné obstarávanie aj na prípravu štúdie realizovateľnosti pre výstavbu nových tratí Lamač – Záhorská Bystrica – Stupava – Lozorno a Bratislava-Vajnory-Pezinok, pripravujú sa súťaže na štúdiu realizovateľnosti pre Železničnú stanicu Košice či pre dispečerizáciu trate Prešov – Strážske.
(...)" https://www.facebook.com/jaroslavkmetIT/posts/pfbid0yNwXuUnnAAturoY9zrqxJ2Vm6uSs7MRx9yP3wSvuf2vnfKVGAbVdEhFHoa47mVLBl
Dnes zablokovana vyhybka na kruhaci a cela siet obrovske meskania- az 50 minut. K tomu este do Dopravneho servisu hodil nejaku foto poslanec z THC, kde je sfoteny prechod z BKV panelov na asfalt pri zastavke Rovnikova. Spravne tam konstatuje, ze tam najskor dojde k lomu oboch kolajnic, to je zase oprava ako Pat a Mat. Plus ked s k tomu pripocitame, ze opat rastie investicny dlh na udrzbe, tak aj trate sa vracaju do starych kolaji. Katastrofa ta doprava v Kosiciach.
Obrady sa konali o celej hodine, každý deň rôzne hodiny, ale v zásade začiatok vždy niekde medzi 9:00 a 16:00. Ak si pozriete CP pre pracovné dni, tak odchody z mesta (od 7:27 do 16:27) boli odjakživa prispôsobené možným začiatkom obradov (príchod ku krematóriu vždy na 40' ). Takže áno, tento hodinový tak bol primárne kvôli obradom. Sporadickým návštevníkom kolumbária a záhradkárom z Mončieho potoka určite takýto hodinový takt netreba. Nie je tam nič iné, čo by vytváralo potrebu hodinového taktu.
Podobne by sa dalo pozrieť aj na L14 - konkrétne vetva Bankov. V takých mesiacoch november až marec je to tam ľudoprázdne a určite by tam bohate postačoval hodinový celodenný takt namiesto súčasného 30/30/60.
Áno, cintorín a krematórium majú v kalendári priestor na 2-3 rozlúčkové obrady denne, spravidla o 12.00, 13.00, 14.00. Aj keby krematórium nemalo prerušenú prevádzku, je jasné, že hlavnú potrebu MHD tam nevytvárajú návštevníci tých obradov.
Podobne to maju aj v Prahe a kolaps uplne nenastal, v Kosiciach nebudu podstatni turisti, ale studenti jazdia len na skusky, takze tych cestujucich bude menej. Zrejme chcu usetrit hodiny vodicom, aby mohli jazdit normalne pocas zvysku roka.
Co sa tyka krematoria, mozno to prazdne nejazdi, predpokladam, ze uz tam bezia opravy a zase tam tusim je aj kolumbarium.
Neviem kedy ale majú robiť nové časy do cestovný poriadkov a majú to obmedzovať, na všetkých linkách čo znamená že keď teraz jazdí taká linka 72 / 72 cez pracovné dni každých cca 10 minút tak môžu to kľudne zmeniť že bude jazdiť každú pol hodinu alebo 25 minút nejak tak a ak bude ešte meškať alebo vynechá spoj tak ľuďom spoj príde autobus o takú skoro hodinu, netuším ako to majú meniť ale určite budú obmedzovať MHD, však už teraz naša MHD je reálne na úrovni 150 tisícového mesta a nie 240 tisícového a ešte to majú viac obmedzovať a že vraj aj prepúšťať zamestnancov, to reálne rozmýšľam že pôjdem pracovať do DPB, niesom rád že práve u nás musí byť taká situáciá ale reálne sa to deje
A zase to pocíti kto? Obyvatelia veľkých sídlisk odkázaných na AD, kde budú ešte aj garantovane vynechávať spoje.
A zase sa to nedotkne koho? Gadžo liniek, ktoré majú rovnaké CP cez školský rok aj prázdniny, a na ktorých je vynechanie spoja absolútne neprípustné.
A zagratulujeme dopravnému podniku prečo? Že nemá peniaze, nemá kto jazdiť, nemá čo jazdiť, škrtia čo sa dá... ale že prevádzkujú bez povšimnutia linku 33 do krematória v bežnom režime každú hodinu napriek tomu, že už 9 MESIACOV sa v ňom nepochováva.
"bude aj po termíne 09.01.2023 premávať autobusová doprava podľa cestovných poriadkov platných v režime ,,pracovné dni - školské prázdniny“. Školské spoje budú premávať, električková doprava bude premávať podľa cestovných poriadkov platných v režime ,,dni školského vyučovania“.
Vzhľadom na predbežne oznámenú výšku dotácie mesta Košice pre výkony MHD vo verejnom záujme možno v blízkej budúcnosti predpokladať realizáciu ďalších obmedzení."
Tak cena zalezi hlavne od toho, kolko je mesto ochotne prisypat a v tom su Kosice udajne najhorsie, co celkom zodpoveda realite. Podobne teraz poslanci znizili zvysovanie poplatkov za odpad, takze opat budu musiet hladat chybajuce peniaze v rozpocte (alebo bude Kosit hladat zefektivnenie svojej prace a nakladania s odpadom).
Ono staci sa pozriet na linky, kde jazdi Eurobus a SAD Poprad a zistime, ze SADka je skoro vsade drahsia, co je tiez dobry bizar, ak mam cestovat z A do B v ramci nejakej objednanej dopravy a s jednym zaplatim x a s druhym y pricom x < y
Lenže vzhľadom na to, že sme v Košiciach, tam s cenami sa nebude najbližších x rokov zas hýbať. Posledné zdražovanie v roku 2019 bolo prvé po možno aj viac ako 10 rokoch (zaolrúhlenie cien nahor o 5 centov nerátam, lebo to sa zdražením nedá ani poriadne nazvať )
Nuž, good luck with that. Už vidím ako si tie firmy budú platiť električku keď dnes to v pohode odvezie výrazne lacnejší autobus. A aj keby, firmy si zadotujú pár spojov denne "na zmeny", čo výstavbu trate neodvôdňuje.
Úprimne, celý ten nápad od idey až po realizáciu (trať je pri letisku vedená ako jednokoľajka a tak, že minie všetky firmy v časti pri letisku a obratisko bude ešte ďalej od vstupu na letisko, ako súčasná nástupná zastávka 23-jky) je podľa mňa blbosť a presne tento argument som pri tom používal, ale nedostal som nikdy naň veľmi relevantnú odpoveď. Ale keďže zárodok toho nápadu zrejme vznikol v jednom z lokálnych investorov v PP pri letisku, zjavne sa očakáva, že to budú jednotlivé firmy dotovať podobne, ako USS dotuje R-ky...
No dobre, ale tá ponuka dopravy je niekde inde. Nehovoriac o tom že v BA sa tá cena zaviedla aby sa kompenzovalo zlacnenie ročných lístkov (ktoré sú dnes v BA o 50 eur lacnejšie ako v Poprade pri neporovnateľných vzdialenostiach a rozsahu dopravy).
To je v poriadku, ale predpokladám že štát tam nebude objednávať električkovú dopravu, "len" to postaví. A potom čo? Bude tam jazdiť jeden spoj za hodinu, lebo mesto viac neobjedná?
Dispecer