Reply on: monoblok #85653:
Zalezi v akom useku cestujes, niekde mas alternativny spoj o minutu, niekde ti ostava cakat uz len na dalsiu 36. Napr taka 15 je z Exnarovej jedina linka bez alternativy. Alebo 71 z Huskovej. Tam si vybaveny ked nepride.
mi.v
Na Komenského sme mali 1 KT po každej koľaji. Jazero by podľa mňa znieslo 2 KT po každej koľaji s jednou dočasnou úpravou (jeden z 12 ostrovčekov treba posunúť vybudovaním panelového ostrovčeka*). Prínos: netreba skladať linku X z busov a električiek ako je to teraz. Upresňujúce otázky a odpovede boli v #85630 a #85633.
Ak len v rámci teoretického cvičenia ešte zvýšime počet KT na jednej koľaji na 3, už by sa nevošli do 3 zo 4 ukončení koľají za ostrovčekmi na koncoch trate. Vošli by sa len na Važeckú, smerom k obratisku. Ale pri pôvodne uvažovanom počte 2 KT na koľaji som zatiaľ nenašiel žiadny náročnejší problém. Ak som na niečo nezabudol, mne to vychádza ako celkom konkurencieschopné riešenie voči súčasnému, keďže si nepýta zdroje autobusovej dopravy ani na vozidlách, ani na pracovníkoch. A 4 KT odvezú viacej ľudí ako teraz KT+busy.
@Luky - máte pravdu, L9 do Barce jazdí od začiatku výluky.
* ) Doplnenie: po napísaní som si uvedomil, že 2+2 KT sa dajú prevádzkovať aj BEZ dokladania panelového ostrovčeka pri VSS. Stačí len začať prevádzku... Ako to? To KT, ktoré príde ako prvé z Jazera k ostrovčeku VSS pri koľaji smerom do mesta, odíde cez koľajovú spojku a tak uvoľní ostrovček tomu, čo príde za ním a po jeho odchode sa k ostrovčeku vráti. Teda netreba dokladať predĺžený panelový ostrovček ale namiesto toho 3x ručne prestaviť výhybky na spojke (2x svoju, 1x opačnú; pri predpoklade, že sa pri jazde po hrote prestavia samy). Pri pravidelnom intervale v CP je totiž opačná koľaj vždy práve prázdna, keďže obidva jej KT sú práve preč (ak obidve dvojice KT sú na trati a na prestávkach zrkadlovo voči sebe).