Reply on: Vševedko #8549:
No takze ako si urcite pochopil jednotka (J - Joule) udava pracu potrebnu na vykonanie cinnosti v nasom pripade pohon vozov. Pracu samozrejme trba vyrobit a to sa deje spalovanim paliv alebo premenou elektrickej energie. Urcite vies ze ucinnost spalovacieho motora je !!20-30%!! Tych 30% to su spickove spalovacie motory. Kam sa straca zvisok energie tu myslim ze nemusim rozvadzat ale ked bude zaujem tak vpohode napisem. U elektrickej trakcie je ucinnost elektromotora od 70-80%. Takze uz len teraz ked si to vezmes ze by si do takeho isteho voza dal jeden a potom druhy motor tak dostanes ze pri elektrickej trakcii potrebujes dodat menej energie na tu istu pracu. A zlaty klinec je ze u elektrickej trakcie existuje pojem ako rekuperacia energie, pre laikov (znovuvracanie energie do siete). Takouto formou mozes pri brzdeni vratit az !70%! energie pouzitej pri ROZBEHU spat do siete. Samozrejme sofer to musi vediet a trecie brzdy pouzivat len na uplne zastavovanie. A ked si to spetne prepocitas tak na pohnutie a zabrzdenie busu spotrebujes viac prace ako pri elektrickej trakcii. ? ?
PvvS
Re Vsevedko. Tu splitku mas na emailu .