Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pete. #8506:
keď už hovoria o KE, aspoň fotka by mola byť tiež z KE

Re #8509 Irisb : ak by vodiči boli disciplinovaný a parkovali len tam, kde majú, aj tam by sa otočil

Re #8512 5 : zbytočne veľa 15m busov? ani by som nepovedal. Určite by to zvýšilo kultúru cestovania, ak by sa DPMK rozhodol nasadzovať miesto 12m busov 15m busy. Pričom 12m busy by ostali len na menej vyťažených linkách, napr. L22, L14 atď.
Reply on: 5 #8512:
Na l. c. 16 a 30 mozu by 15 m vozidla, ale v tom pripade urcite o jeden spoj viac. V sedle urcite a v spicke aj dva.
Reply on: Peter #8504:
no, no! ak by dali na 38-ku krátke busy, polovica ľudí by sa do busu nedostala

Re #8505 čo by na tom bolo zlé, keby na každej linke jazdili Solarisy?
Reply on: 280 #8511:
samozrejme aj na optimu jeden ?
Reply on: Sarko #8510:
tak sa na mna nehnevaj, uznávam, že sa to dalo napísať aj slušnejšie, ale ma posúd sám, že v lete, ked tam medzi autami prechádzajú na milimetre karosy, solarisy by určite neprešli, nevravím, že by sa tam neotočili, ale po tom preplnenom parkovisku by neboli schopné prejsť pomedzi zaparkované autá, ved koko krát tam ostánú visieť karosy, lebo nevedia výjsť, ta mi nehovor, že solaris by to zvládol,

a s tým súhlasím, že na vyťažené linky treba klbáky, ale uvedom si, že solaris nie je klbák ?
Reply on: 5 #8508:
No tak na L32 pri otacani Letna Zimna nevidim problem. Ked odbocuje zo Zimnej na Letnu tak ma priestoru as as a ked opacne tak to moze pustit cez elektrickove kolaje. Takze toto ako problem nevidim. Ine je to u L12 ktora pri odbocovani na Letnu musi zachadzat do protismeru kde samozrejme stale stoji nejaky nervozny vodic.
Na L32 je podla mna najvecsi problem medzi Zeleznicnou stanicou a Maratonom mieru kde je totalne znicena (tankodrom) a velmi uzka cesta. A samozrejme zakon schvalnosti plati ze este aj na tej uzkej ulicke sa najdu debili ktori zaparkuju na chodnik po oboch stranach cesty. Inac s tymto mam jednu usmevnu skusenost ked pred asi rokom vodic busu v tychto miestach prudko zbrzdil a presiel pomedzi 2 zaparkovane auta. A ked zom sa pozrel dozadu tak na jednom z aut spetacik uz lietal ako vlajka... ? Tak mu treba ked nevie parkovat... ?
Reply on: 280 #8511:
Od KVP, až po Amfiteáter majú 18 a 32 totožnú trasu, z čoho usudzujem, že aj ich vyťaženosť je v danom úseku približne rovnaká. Ale na zvyšnej časti ich trás je z mojich skúseností vyťaženejšia L18.
O SU 15 na L32 som uvažoval len s podmienkou navrátenia klbákov na L18, ale ako som už písal, ťažko vyberať.

Podľa môjho názoru v KE máme dnes zbytočne veľa 15 m autobusov. Ideálnymi linkami pre ne sú podľa mňa 12, 16, 19 a 30, a preto sa počet 15 m vozov mal podľa mňa ustáliť na čísle 20-25. Dnes je ich ale 34, klbákov je málo a tak sa aj SU 15 pchajú na linky, kam nepatria (18, 27 a semtam 32, 34). No ale čo už teraz s tým...
Ja osobne by som 15 m vozy rád videl napr. na L15, nakoľko ju považujem za najvyťaženejšiu linku s krátkymi busmi. Čiže záver: treba už kúpiť klbáky ?
Reply on: 5 #8508:
kratke Karosy (aj Ik415) na L32 pocas letnych prazdnin jazdili! Od jej zavedenia na Exnarovu tak bolo kazdy druhy rok, ale teraz ako som uz pisal, za posledne dva roky na nej neboli.
Vytazenost L32 je pomerne rovna L18, cize ak by sa dali Soalrisy na L32 bolo by to nedostatocne! Mozno v sedle (aj to vecernom) ako-tak, ale tak ako denno denne je sardinkaren na L18 v spicke, tak isto by to dopadlo aj na L32. A tak ako si pisal, odbocenie pri Technike nie je moc dobre, uz tam manevruju Solarisy na L12 a maju co robit.

Irisb: Solarisy fakt vsade! Aj na Tescobus si jeden prosim! ?
Reply on: Irisb #8509:
Myslím si, že by si svoj príspevok dokázal napísať aj oveľa slušnejšie. Dohodnime sa, že toto je diskusné a nie invektívne fórum a som presvedčený, že Pete na to ani reagovať nebude, pretože sa na takú úroveň nezníži.

Čo sa týka otáčania Solarisov, neraz som videl sa v Kavečanoch v ZOO otáčať, takže som presvedčený, ak to dokáže aj SU15 s najväčším polomerom odbočenia, tak to určite dokáže aj akékoľvek sólo a kĺbak.

A nakoniec Pete správne podotkol, že by na vyťažených linkách mali premávať výlučne kĺbové autobusy a nech to bude Karosa, Solaris, alebo pre mňa-za mňa aj protekčne vybavené CityBusy. A smajlík dostatočne dáva najavo, že to myslí obrazne povedané...
Reply on: pete. #8506:
dilino, si ušiel so Šemšy??? podľa teba aj na L15 alebo L29 by mali ísť solarisy a ešte k tomu klbové??Si normálny? Ty musíš mať papiere na hlavu, Však kde by sa otočil solaris v kavečanoch v zoo, a najmä v lete, ked sú tam také plné parkoviská, že karosy tam majú problémy? sa spamätaj čo hovoríš.
Reply on: Diggi #8501:
Krátke Karosy na L32 boli ešte za čias, keď jazdila po Klimkovičovej a na Furči len po Lingov. Po predĺžení na Exnárovu si na krátke nespomínam (iba ako občasný dôsledok nedostatku klbákov), posledné leto myslím jazdili klbáky.

Tiež si myslím, že SU 15 by boli na L32 vhodné z hľadiska kapacity, aj z mnohých ďalších hľadísk... okrem jedného - a tou je kľukatosť tej linky, množstvo ostrých zákrut (odbočenie z Letnej doprava na Zimnú), s ktorými by mohli mať SU 15 problémy. Iste, problémové úseky v tomto zmysle sú aj na iných linkách, ale L32 je v tomto majstrovská. Za naj považujem úsek linky od Amfiteátra po Jakabov palác, radšej ani neskúšam počítať množstvo ostrých odbočení... nehovoriac už o "kvalite" vozovky na Svätoplukovej...
Reply on: pete. #8506:
He he, takže Nový čas sa opäť blysol bleskovkou 🙂 Ale nech máme zrušenú pešiu zónu pre prostriedky MHD a obnovenú pôvodnú električkovú L1, tak by to na košickej Hlavnej aj bolo možné. ?
http://www.bleskovky.sk/?cid=42581&sid=26&ref=clanok_titulka

Ta fotka sa im fakt podarila ?

Re #8505 280: Samozrejme, ze by vsade mali jadit Solarisy... Ale klbove! ?
Reply on: Diggi #8501:
nuz to co tu vravis je sice pravda, ale na druhej strane takmer kazda linka chodi okolo neakej nemocnice, polikliniky ci autobusovej, prip. zeleznicnej stanice. Tak by sme potom nemali mat na kazdej linke Solarisy?? Tak kdeze!!! A na L32, za posledne dva roky neboli cez letne prazdniny ziadne kratke vozy ?
Ale na L18 msia naspat klbove karosy. Napr. z L38 - tam by stacili kratke karosy, prip. v rannej spicke solarisy.

Co je s 4501 ??? Jazdi este?
SOLARIS MANIAK

SOLARIS MANIAK

DIGGI: SORRY!
!5401!
Reply on: SOLARIS MANIAK #8500:
Predchodca 5103 bol 5401. ?
Reply on: Irisb #8499:
Lenže tu nejde len o novú nemocnicu. Ide totiž okolo polikliniky KVP, polikliniky na Tr. SNP (teda nová nemocnica), cez mesto (Nám.MM, Jakabov palác), železničná nemocnica, železničná a autobusová stanica z oboch strán (Staničné námestie, Palackého) a Poliklinika Východ. Teda ideálnejšia linka pre Solarisy ako L32 asi ani neexistuje a aj vyťaženosťou sa nedá povedať, že ide o nosnú linku, kde musia byť klbáky, lebo súbežne s ňou idú iné linky (L18, L13, L15). Veď ešte pár rokov dozadu krátke Karosy neboli na L32 nič výnimočné a taktiež počas letných prázdnin sú samozrejmosťou.
SOLARIS MANIAK

SOLARIS MANIAK

5103 má nalepené na predných dverách zelenú fóliu ako jeho predchodca 5502. Ozaj, 5502 bol vo štvrtok na L55.

4303 má biele predné smerovky a má vymenené všetky zadné svetlá. Vizerá ako nový! ☺
Reply on: Pivix #8498:
Novú nemocnicu už pokrýva solarismy aj L36 aj L18 aj L12, takže na L32 už netreba žiadny solaris, radšej nech tam dajú staré 280 Ikarusy alebo B941 Karosy ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.