Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: afeno #84812:
Existuje mnoho investícií, ktoré by bolo vhodné v meste Košice zabezpečiť. Napríklad: Električka na Ťahanovce možno v kombinácii s električkou na železníky/futbalovú arénu(resp.po Optimu). Ale netýka sa to len MHD. Napr.Zabezpečenie viacerých vstupov pre automobilovú dopravu na Ťahanovce. Zrušenie úrovňových železničných priecestí v meste. Preložka cesty na Družstevnú. Riešenie križovatiek, napr.Amfiteáter, Crown arena. Prepojenie Masarykovej ulici s 4-prúdovkou pod Furčou. Prepojenie Barce a sídl.Nad Jazerom cez ul.Napájadlá. Obchvat Krásnej. A Ďalšie, napríklad zosieťovanie svetelnej signalizácie celého mesta s dynamickým riadením a centrálnym dispečinkom. A určite by sme toho našli ešte viac. Aj keď ten zoznam je dlhý a na mnoho rokov, čo sa vlastne vytvorilo ako nové za ostatných 30 rokov?
Reply on: mi.v #84811:
Nie je potrebná pre teba, ktorý si si hraničné zastávky už ikskrát zažil. Ale zavádzanie IDS má byť čo najzrozumiteľnejšie pre každého. Je rovnako nepotrebná aj pre dedinčanov, ktorí celý život využívali kilometrickú tarifu, v ktorej nič podobné neexistovalo?

(Celkovo som zvedavý, ako zrozumiteľne budú komunikované ošemetnejšie situácie. Napríklad V. Kapušany - Budkovce, mám si obe hraničné obce priradiť priaznivo pre seba a platiť len zóny 515 a 518, alebo rátať prejdené a teda platiť aj 517? A potom taký Betliar - Gombasek, rátam aj tu počet prejdených hraníc alebo si zónu 610 rátam iba raz? Ja si odpovede viem domyslieť, ale niekto s menej skúsenosťami si domyslí inak a hneď je pôda na nedorozumenia a konflikty, čo by podľa mňa bola dosť škoda, keďže ide o dôležitú a potrebnú akciu, ktorá ako politikmi kontrolovaný projekt je logicky závislá od rozsahu podpory medzi voličmi...)
Reply on: afeno #84812:
Čo je nezmyselné na električke na Ťahanovce? Resp. akú zmysluplnú rozvojovú investíciu vidíš ty?
Reply on: Granite01 #84807:
Zabetónovanie stavu z 80. rokov na ďalšie aspoň dve dekády bude musieť stačiť.
Koniec koncov, ak sa stále topíme v nezmysloch typu električka na Ťahanovce, tak je možno aj dobré, že sa nedeje nič.
Reply on: Viko #84810:
Ja som sa na to tiež chcel opýtať, ale potom som si uvedomil, že na prípad obce na hranici zón nie je potrebná žiadna vysvetlivka. Napríklad na rozhraní zón 110 a 111 (juhozápadne od Košíc) sú štyri obce. Ak z nich cestujem smerom do zóny 110, tak zjednodušene povedané moja cesta je v zóne 110 a platím podľa tarify pre zónu 110. Ak z nich cestujem smerom do 111, tak všetko platí pre 111.
Takto isto to platilo napríklad v Košiciach na zastávkach, ktoré boli na hranici tarifných pásem.

Vysvetlivka by sa možno hodila pre ten opačný prípad, keď spojnica ide cez obe pásma bez zastávky na ich hranici. Napríklad zo 110 do 111 na juh (Valaliky-Belža).
Reply on: Matej M #84808:
Mapa sama osebe je fajn, len by to asi chcelo vetičku niekde do vysvetliviek, že obec umiestnená do bieleho priestoru hranice sa (predpokladám) zarátava tam, kde to pri konkrétnej ceste je výhodnejšie.
Reply on: Matej M #84808:
Oceňujem. Keďže obrázok je v pomerne malom výreze stránky, možno by sa hodil aj priamy odkaz na obrázok otvárajúci sa na samostatnej stránke?
Dnes bola zverejnená tarifná mapa IDS východ:
https://idsvychod.sk/tarifna-schema-mapa/
Všetko toto je len zúfalá snaha o zabezpečenie "obnovovacích" investícií, keď staré dožíva a mestský rozpočet nie je schopný zabezpečiť žiadne udržiavanie majetku na rozumnej úrovni. Ale robí sa z toho nafúknutý marketing (a to je jedno či za predchádzajúceho vedenia ako aj za terajšieho). Kde a kedy budú nové, rozumej "rozvojové" investície? Toho sa v tejto banánovej republike nikdy nedočkáme?
Náš pán primátor včera na Facebooku streamoval, a okrem iného sa zmienil aj o:

- oprave ciest v najhoršom stave
- súťaží na 30 električiek
- skoro pripravenej rekonštrukcii električkového depa
- ministerstvu financií, ktoré schválilo mimoriadnu pôžičku pre DPMK, pre účel nákupu 31 autobusov

Som zvedavý koľko z týchto bodov sa v najbližšom období splní a koľko bude ich realizácia trvať 🤔
Reply on: N/A #84802:
Linky 71 a 72 už sú dostupné, rovnako aj všetky ostatné linky dotknuté výlukami
Dobrý deň. Kde sa v cestovných poriadkoch vytratila L71 aL72?
Reply on: Dispecer #84798:
Ďakujem. Prvú vetu predošlého článku (konkrétne "nedostal od mesta Košice všetky požadované a zákonom stanovené doklady z komplexnej prehliadky úsekov") som chápal tak, že mali dodať iba niečo, čo majú mať aj tak už v šuflíku. Ak im zadali vyhotoviť niečo nerutinné, potom je časová medzera pochopiteľná, akurát o tom asi mali spolu komunikovať.
Ale škoda, že o tom nenapíšu tak, aby z toho nevznikali žiadne ak. Lebo nečudoval by som sa, keby by si nejaký čitateľ odvodil, že DPMK si bez cudzej pomoci nedokáže zistiť, či má vôbec zjazdné trate. (Aj keď osobne dúfam, že rozchod merali krabom na diagnostiku GPK, nie pásmom 😃 )
Reply on: reparil #84797:
... ako Hurvínek válku ... 🙂
Reply on: Viko #84789:
V Korzári to dnes objasnili:
Dopravný podnik na merania stavu električkových tratí nestačí
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22652551/dopravny-podnik-na-merania-stavu-elektrickovych-trati-nestaci.html
Reply on: myslavcan #84796:
vsetko to zmeni novy zakon o VO a toto natahovanie navzdy skonci! a chysta sa aj novy stavebny zakon a klepnu tymto idiotom po prstoch konecne! vsetky lehoty priprav sa skratia na polovicu minimalne sam MD Dolezal to povedal ze spolu s Holým chystaju nove zakony a tomuto natahovaniu v tendroch a cakackam navzdy odzvoni! uz aby to tu bolo!
Reply on: reparil #84795:
Ja neviem, ale ty si sa dnes narodil, alebo vážne vôbec netušíš ako funguje verejné obstarávanie a jeho lehoty? Len pre porovnanie. Pri nákupe LF2+ bol termín na predkladanie ponúk koniec mája 2013 a výsledky boli zverejnené 24.10. V Bratislave pri nákupe 29T a 30T bol termín na ponuky 28.12.2012, víťaz oznámený v júli 2013. Medzi termínom na predkladanie ponúk a oznámením víťaza je aj niekoľkomesačný odstup. To či je termín dnes, zajtra, o týždeň alebo o mesiac je pre nás úplne jedno, to je dôležité len pre tých, ktorí predkladajú ponuky, čo nie je nikto z nás.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.