Tlačidlo "vyhýbka 0" naše vozy nikdy nemali a neumožňuje jazdu cez delič so zadanou jazdou. Slúži na blokovanie výhybky prehadzovanej cez trolejový kontakt tak, že odpojí pantograf a neprechádza cezoň prúd a využíva sa to na deličoch pri vozoch s rekuperáciou. Naše vozy majú zas tlačidlo "mycí stroj", ktoré umožní zadať jazdu pri nižšom napätí (ale nie na deliči, lebo v ňom nie je napätie). Na deliči sa používa na odbrzdenie aby voz samospádom zišiel z deliča ak tam nie je rovina, lebo zadaním jazdy by voz neodbrzdil tým pádom že nemá napätie.
"Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) už pripravuje nový grafikon na budúci rok, súčasťou ktorého by malo byť aj nové trasovanie linky 20L. Tá bude môcť ísť z Pereša priamo cez Háje do Lorinčíka. O tom, či to tak naozaj bude, sa rozhodne na budúci rok."
A čo je na tom chyba vodiča? Že inžinier dal delič na najhoršie miesto? Čo viem, niektorý vodiči to schválne prechádzajú so zadanou jazdou “na protest“.
Asi preto, lebo keď sa mu šmykne je lepšie to povoliť a byť si istý, že je za deličom ako na ňom ostať stáť a niektorý vodiči nemajú až takú predstavu, kde je pantograf, či pred alebo za deličom.
S tými plochami súhlasím, to trhá uši. Pri čakaní na križovatkách som narážal na neexistujúcu preferenciu. Sice som sa nedíval na komplet celé video, ale videl som ukážkový príklad pred (asi) magistrátom. Električka sa blíži ku križovatke a pár sekúnd pred tým, ako by do nej vstúpila, skáče stopka a zelenú dostávajú postupne všetky ostatné smery. Stačilo by přitom podržať niekoľko sekúnd voľno pre električku a tá by nestála celý cyklus na semafore.
Predzvesti sa umiestňovali práve kvôli tomu, aby tá električka zbytočne nemusela čakať na križovatke, ale mohla vyčkať na zastávke a pobrať potenciálnych cestujúcich, pri 5-min. intervale by sa niekto našiel prakticky kedykoľvek. Ale to by cestujúci mohli predsa zneužiť
Celkove to nie je veľmi výstavná jazda - voz s plochými kolesami, ich neustále brúsenie sklzom, pričom štýl jazdy nasvedčuje tomu, že pôvodcom plôch je práve autor videozáznamu... Ale čo ti vadí na čakaní na križovatkách? To, že nečaká na predvesti?
Logické by bolo tú zastávku predĺžiť dopredu do úrovne, v ktorej tam vozidlo stojí a vytvoriť priechod aj pri označníku. Keď tam teda tá zastávka už musí byť. Ostrovček tej nasledujúcej začína o neskutočných 160 metrov ďalej a najbliží v opačnom smere ešte menej.
Matejo