Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #82265:
Ako si to potom predstavuješ? Palice by tiež niekto musel nahodiť. Jednoduchšie by bolo postaviť sa pod drôty, vysunúť ten fras a nestaráš sa. Jaj aha, potom by sa nemohli zbaviť trolejbusov... Tak niekto dostal geniálny nápad, že sa bude s tými zázrakmi šachovať v hale.
Reply on: rpopo #82266:
*nie len že autobusy dobehneš............

PS: Pridajte tu už konečne EDIT tlačídko.
Reply on: 110mat110 #82259:
Do áut by som ich neposlal. Koľko ľudí cestuje v úseku ktorý berieš za kľúčový ? Konkrétne v tom úseku ? Ak beriem 52 a R1 ako referenčné, podľa času je 52ka rýchlejšia o minútu. A potom príde špička, stratení cezpoľní zablokujú križovatku pri optime a čakáš. Ako som mnoho krat povedal, papier veľa znesie. Nepochybne, 56tka je rýchlejšia, ale iba v tomto úseku. Akonáhle sa priblížiš centru, nie len, že električky dobehneš, ale ak pokračuješ ďalej, tak ich aj obehneš. Ostatne to isté platí aj pri opačnej ceste, to meškanie ktoré s busom chytíš v kolóne či na semafóroch už nedobehneš nikde, električka týmto netrpí. Ja napríklad netvrdím, že treba odrezať Šacu od mesta, tvrdím len, že 52ku by som nahradil električkami, a terajšiu 52ku by som riešil prestupom. Ak ľuďom ponúkneš priamy spoj z mesta do Šace, ktorý ale pôjde mimo špičky raz za hodinu a zvyšok bude kryť električka, tak ver že do áut ich nedostaneš. Treba nájsť rozumný kompromis. 52ka takto ako je je hovadina, nikde inde vo svete by niečo takéto proste netolerovali. Ak bude dobrá ponuka tak bude aj dopyt. Ale keď je ponuka 15 minút zmeškaná, tak dopyt bude len sotva, z dlhodobého hľadiska. 🙂 Ideálne by bolo potiahnuť trať do Šace.

A čo sa parciálnych trolejbusov týka, ja som jednoznačne za. Linky ako 16 a 27 určite, ale dali by sa takto riešiť aj zmeny trás stávajúcich trolejbusových liniek, napríklad potiahnutie 72ky na Mašu alebo časom keď sa oblasť okolo Heringeša rozostavia, tak potiahnuť jeden z nich namiesto Lingova tam. Okrem toho parciálny, baterkový trolejbus má nesporné výhody v tom, že ho neodstaví nejaká nehoda pre ktorú cez daný úsek neprejde a ani pri tom nezožerie svetovú zásobu ropy, ako to vedia duobusy. Osobne si myslím, že parciálny trolejbus je do rozrastajúceho sa mesta najvhodnejšie riešenie.
Reply on: afeno #82264:
No, nutne to nemusí byť pantograf. Len je podľa mňa lepšie, ak sa vozidlo a nabíjačka "obslúžia samé", bez ľudského zásahu. ?
Reply on: Podhradovčan #82258:
Načo pantograf? Stači obyčajná nabíjačka s káblom, nie vymýšľať nejaké nezmysly.
Parcialne trolejbusy by mali v Košiciach uplatnenie, o konkrétnych linkách tu však špekulovať nebudem.
Reply on: 110mat110 #82262:
Bratislavské 25 Tr i 30 TrDG majú pomocný pohon na základe naftového motora a generátora elektrického prúdu (Kirsch APU 100 DIPME = motor Iveco NEF + generátor).

Viď:
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/221/Skoda-25-Tr-Irisbus
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/738/Skoda-30-Tr-SOR

V dnešnej dobe by som šiel skôr do parciálneho trolejbusu, teda trolejbus + baterky.
Reply on: Dispecer #82261:
V BA maju tie duobusy naftovy alebo baterkovy pohon?
Ja by som vseobecne nic na 2 trakcie nekupoval - vratane baterky + trolej. Ale tak no... sme v KE a mozeme si vybrat zo zlej a horsej moznosti.
Reply on: 110mat110 #82260:
Trolejbusy s pomocným naftovým pohonom v dnešnej dobe by som už nekupoval. ?
Reply on: romeo #82257:
Predstavit si ich utcite vieme viaceri. Duobusy (parcialne troliky whatewa) su najefektivnejsie ked maju stavu hore kopcom. Cize u nas by trebalo zatrolejovat Secovsku, Zelezniky, Podhradovu, vyjazd na KVP od nemocnice a podobne kopce. Potom by sme zistili, ze na mnohych miestach staci zatrolejovat len maly kusok naviac a mozeme tam pustit normalny trolejbus. To je v KE nepripustne.
Reply on: rpopo #82254:
Situaciu na jazere poznam len okrajovo, cize ccasy neviem.
Do sace chodim na kratkych busoch a tie maju jednoducho navrch. Aktualne JE bus rychlejsi od USS po SOSA. A kym nebude rozumne spravena rychlodraha tak ludi prestupom (dvoma ak zaratame aj 56) jednoducho posles do aut.
Reply on: romeo #82257:
No ja tiež. Dokonca by som si vedel predstaviť na Lingove a na KVP, Kláštor nabíjať elektrobusy, ktoré by mali pantograf na streche ako sa skúšalo v Prahe. Konkrétne by sa to dalo na linkách 17,19,34,55,71 a 72
Keď už sme tu pri tejto téme, niektoré mestá skúšajú parciálne trolejbusy. Vedeli by ste si ich tu predstaviť? Síce pri súčasnom vedení dp a mesta asi nereálne,ale ja by som si vedel predstaviť na linkách 16,22,25,27
Reply on: 110mat110 #82253:
ked uz mas natahanu elektrickovu drahu tak ju treba vyuzivat, elektricka sa rozbehne rychlejse oproti cikulisu ktory najprv cuvne 2 metre a pri 50tke mas pocit ze ides aspon 180 a v cieli budes urcite rychlejsie
Reply on: 110mat110 #82253:
Prosím ? Aké zastavenie a rozbeh električky ?

Takže fakty z reálu, rozbeh Citelisu z Pereša na Poľov z 0 na 40 pri plnom voze činí 25 sekúnd. Za ten čas už električku tretí krát vypne obmedzovač rýchlosti. Nemáš o tomto najmenšiu potuchu, prepáč.

Pomalšia je podľa chronometráže, viď príspevok ktorý som napísal medzi tým, kým som ten Tvoj nevidel, opäť, papier hovorí niečo iné od reality, schválne sa choď niekedy previezť a sleduj svoju polohu na mape a s tým pribúdajúce meškanie. 🙂

VA je rozhodne lepší terminál. Na druhú stranu, ak chcem skrátiť cestovný čas, tak nebudem robiť nezmyselnú zachádzku, a električka by na VA išla ajtak, takže Eurobus by som týmto riešiť nemusel, a naviac €bus má zastávku pokiaľ viem aj na Valcovniach. Prestup do/zo Šace na Valcovniach je fajn, je tam podchod, doplnil by som ho o plošiny pre vozíčkarov a rampy pre kočiare, hoci tých do Šace chodí fakt minimum. Prestup by sa dal riadiť dispečerom ktorý sedí na VA na diaľku cez vysielačku, vďaka kamerám, ako už majú po celom meste.

Reply on: afeno #82252:
Paradoxne ak sa tak pozriem na cestovný čas pri ceste z mesta tak z valcovní je na SOŠ podľa chronometráže autobus o minútu skôr ako električka, v skutočnosti to však električka kvôli zachádzke autobusu na optimu a tým spojeným zdržaním, ktoré v žiadnom prípade netrvá iba minútu, zvládne skôr. Pre autobus tá zachádzka znamená asi +2 minúty, takže zrátajme meškanie ktoré naberie a električka nezíska... +2 Optima, jedna minúta z toho ide dole kvôli zastávkam na Moldavskej, to hneď ale dorovná na križovatke pri steel arene kde autobus z moldavskej v špičke naberie minút aj 7 a po palackého minút bude 10 pretože premávka. Ak stojíš po Opátskom na každej zastávke čo nie je nič mimoriadne, tak Ti tam minúta až dve pribudnú, ale počítam ideálny prípad, že nestojš, takže Ti tých 10 ostane po Levočskú. Ak vychytáš správny čas tak stojíš iba od zastávky po Dneperskú, ak nie tak stojíš už pred Levočskou, rádovo tam naberieš meškanie 4-5 minút. Po Važeckú už ďalšie meškanie nechytíš, ale zdrží ťa semafór pri McDonalde. Potenciálne zdržanie v Krásnej kvôli semafóru nezapočítavam, pretože to nie je pravidlom a nie je to ani v spoločnej trase. Teda nech rátam ako rátam, chronometráž vraví niečo iné ale reálny stav je takýto. Aby som nepreháňal, poviem že aj električka na tej trase môže mať meškanie do 5 minút, takže zrátajme si to, a vyjde mi že v úseku spoločnej trasy Valcovne-Važecká bude električka v špičke zhruba o 10 minút rýchlejšie a ušetrí sa najmä v meste v úseku od SOŠ po Važec, v tomto úseku je linka využívaná teda hodne. Takže ja fakt nechápem, načo živíme takehoto žrúta kilometrov ako je linka 52. Nechápem...
Reply on: rpopo #82251:
"za predpokladu, ze autobus stoji" za toho isteho predpokladu musis pocitat a tym, ze aj elektricka bude stat, ked sa na nu presunu ludia. Zastavenie a rozbeh elektricky je casovo narocnejsie, cize sa rozdiel este predlzi.

Dnes je R1 z valcovni po kaufland voci 52ke aj so zachadzkou 1 minutu pomalsia!. 56 je este o dalsie 3 minuty rychlejsia.

VA USS je vhodnejsi terminal aj do buducnosti pre Eurobus. Na Valcovniach nemas vizualny prehlad o prestupe, cize musi byt pritomny dispecer.
Reply on: 110mat110 #82250:
Asi to bolo myslené na NO.
Keby bola na rýchlodráhe linka s intervalom 15 minút, tak by boli asi aj uvoľnené eurofondy na rekonštrukciu rýchlodráhy. S tou by mohlo súvisieť napr. aj také zvýšenie cestovnej rýchlosti.
Takže je to viazané jedno s druhym.
Dalšia vec by bola aj predlženie trate do Šace...
Reply on: 110mat110 #82250:
Samozrejme, prave preto som pisal o prestupe na valcovniach. Eventuelnu zachadzku na VA dorovná zachádzka 52ky ku optime, kde je to v špičke aspoň na 4 minúty. Rychlodraha 5 minut neda, za predpokladu že autobus stoji na každej zastavke po ceste, ide zarovno s električkou. Odsledované mnoho krát. To neplatí len pre 56 ktorá nestojí po ceste.
Reply on: rpopo #82248:
Zo sace rychlejsie do KE? To by sa musela prestavat "rychlodraha". Pretoze dat 3 minuty len na zachadzku na Areal, 2 minuty prestup. A potom samotna rychlodraha da 5 minut a 2 minuty sosa-stadion. A mas svoju zapchu na sturovej vyrovnanu.
Reply on: rpopo #82248:
EDIT tu nie je, ale nebolo to adresované Tebe, no uživateľovi KosickyTiger.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.