Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: afeno #82246:
Priemerné meškanie 52ky v špičke je tých 7 minút v smere do Šace a opačným smerom v Krásnej záleži od dňa ale tých 12-14 minút je skôr pravidlom. Obyvatelia MČ Krásna by s týmto problém nemali, pretože, síce neviem čo hovoria oficiálne čísla, ale z môjho pravidelného pozorovania sa okrem rannej špičky, nasype do autobusu najviac ľudí práve na jazere, hoc netuším prečo, asi im škodí ten zápach sídliska... Práve obyvatelia MČ Krásna by mohli byť povďační najviac zato, že sa vyhnú zápche na Slaneckej, a že ich vozidlo nebude 10 minút zmeškané už od Steel arény resp. auparku. Ostatne to už vidno aj na Važeckej, že práve tam smerom do Krásnej mnoho ľudí nastupuje, buď na 52 alebo 28 a dovolím si povedať, že ak nestihnem 52ku z NO tak celkom určite tú istú 52ku stihnem z Važeckej. Ja sa osobne Krásnej neobávam... A ľudí ktoré idú celú trasu je skutočné minimum.

Osobne najväčší problém vidím so Šacou, lebo tam by to asi neprešlo, hoci myslím si že po skúšobnej prevádzke by sme ľuďom rýchlo ukázali, že je to takto do mesta rýchlejšie a efektívnejšie, hoc s prestupom trvajúcim dve minúty. Ale nejaký občasný priamy spoj z NO do nemocnice by veru trebalo zachovať.
Reply on: afeno #82240:
Električka pri slabšej intenzite síce stráca zmysel, ale jej výhoda je stále v oblastiach, kde sú časté a veľké dopravné zápchy. Minule som išiel na Ťahanovce a autobus išiel 3 zastávky 30 minút. Myslím, že obyvatelia takýchto MČ by električku využili.
Reply on: rpopo #82244:
Asi tak. V podstate by to aj nahradilo celodennú R1.
#82245- Dúfam že sa nemýlim, keď poviem že obsluha Krásnej v takomto podaní je len otázka času.
Reply on: rpopo #82244:
Skús o tom presvedčiť obyvateľov Krásnej... ?
Svoj nápad zmeniť linku 52 na električkovú som prezentoval už dávno a niekoľko krát a stále snívam, že raz vstanem, a niekto z podniku si všimne, že cela trasa autobusovej linky ide pozdlž trate...... hoci pardon, už to nechodí po južnej eveňjú, ale ajtak... 4 celodenne varia a dve trhane by sa tam uživili a rychlodraha by ziskala využitie. A pekne prestup na VA alebo idealne valcovniach, aby sa nestrácal čas, na niečo do šace.
Reply on: cedin #82239:
Nakupili sa hura systemom nove vozidla, ziadna postupna obnova ale narazova, jazdia teda prevazne nove a starsie (solo T6 a 701) stoja. Tak isto ako pred par rokmi ked sa nakupilo hura systemom 127 busov, vyradovali sa pojazdne autobusy, a nove vozidla jazdili (a vela ich doteraz jazdi) na delenych sluzbach alebo sa vyuzivali ako dispozicne. Po vyluke, ked bude niektora linka obsluhovana solo T6 tak sa tam hadam sem tam prevetra aj vario.
Reply on: cedin #82238:
Eurofondy sa dajú čerpať na to, na čo sa jednotlivé balíky prachov nastavia. Tu proste sólovozy zatrhli a podľa mňa úplne legitímne. Buď si sprav z električiek nosnú trakciu, kde budeš mať potrebu väčších vozov, alebo sa na to vykašli a ťahaj všade autobusy.
Reply on: cedin #82238:
Ak by si to vyargumentovali, tak by aj tie sola dovolili. Ved ked si mesto vie s ministerstvom vyrokovat kadejake posuny terminov a dodatocne upravy po pruseroch, tak ani solovozy rozpajatelne cez vikendy by nemuseli byt problem. Podla mna. Len taky moj neodborny nazor ?
Reply on: cedin #82238:
Električková doprava pri slabej intenzite stráca zmysel. Kedże vo väčine prípadov (v našom nie) to je nosný systém, tak je podľa mňa nezmysel mať linky s 30 minutovym intervalom a sólo vozom.
Obsluha Barce aj Železiarni by sa dala vyriešiť aj bez použitia 15 metrových električiek
Štvorka.. ak by jazdila častejšie 24ka (aj namiesto eurobusu, tým pádom v 30 minutovom intervale) tak by pohodlne nahradila električku, ktorá teraz obsluhuje len okrajovú časť Barce. Električka by tam mala význam keby sa vybudoval nejaký terminál alebo také niečo, vtedy hej. Ale teraz určite nie. Zas bez náhrady ju rušiť je blbosť.
Odsek slabá intenzita mimo špičiek- 7 chodí plná (v sedle v 15 minutovom intervale) takmer po celý deň. Niečo ako špička pri żeleziarňach neexistuje, tam sú iba návozy na smeny.


Reply on: KosickyTiger #82237:
Taký postreh: Aj teraz by mohla jazdiť - na štvorke alebo R-ke, čo jazdia aj mimo špičiek.
Reply on: veteran #82222:
Myslím si, že ani Vy ani afeno v tomto nemáte pravdu.
Ak máme nejaké trate, kde je slabá intenzita cestujúcich po celý deň (Barca) alebo mimo špičiek (Němcovej, železiarne) a nechceme ich zrušiť (či už kvôli silnej špičke alebo kvôli tomu, že sa tá trať hodí do siete z prevádzkových dôvodov), je dobré na tento účel ich zopár mať, pretože to umožní tam električkovú dopravu zachovať, a to v prijateľnom intervale a pri čo najmenších prevádzkových nákladoch.
Ak tam dáte väčšie električky a menej husto (aby to nebolo pridrahé), tak Vám odtiaľ časť cestujúcich zmizne kvôli nízkej frekvencii spojov a bude to celé ešte neefektívnejšie.
A eurofondy sa dajú čerpať aj na krátke električky - len Košiciam to nedovolili...
Čerstvý príklad: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/11/18/takto-bude-vypadat-polsk-variolf.
Reply on: Rudyke902 #82236:
Taký postreh: #701 nejazdila ani počas minulých výluk, ale po ich skončení sa opäť zaradila do premávky. Možno to tak bude aj teraz. ?
Reply on: tbus #82234:
To že som spomenul vo svojom prispevku len ako MOJU UVAHU možnost spriahnutia s variom - to nebola podstata mojej otázky ani môjho príspevku - niesom odborník v tomto smere, jasne ak je to technicky nemožne nebudeme o tom diskutovat,,,, len som poukázal na fakt že to solo vario čo tu máme 701 - Veroniku , tak veľa toho nenajazdila pravidelne vo výpravách a ani teraz aj ked sice ešte stále prebieha rekonštrukcia trati, tak nieje nasadzovana denne na linky kde by kľudne mala opodstatnenie tak ako bežne solo vozy voľakedy , alebo aj cez víkendy /2,3,4,/kde by kapacitne určie vyhovovala,,ešte nemá svoje ani z polovice odjazdené si myslím, škoda je že väčšinu času stoji v depe. toto bola hlavna myšlienka môjho príspevku.
Reply on: 110mat110 #82233:
No, ak si väčšinu ciest robil cez niečo ako "predĺžený víkend" alebo letné prázdniny, tak sa ani nečudujem.
Reply on: Rudyke902 #82223:
Stokrát jednoduchšie a efektívnejšie by bolo vložiť do CP jeden spoj 9 navyše, kde by šlo to vario 701 v rovnakej minúte hneď za LF2+, so svojim vlastným vodičom - oddelene, bez sprahania a komplikácií s atypickou súpravou, ktorá je zložitá po technickej stránke aj z hľadiska výpravy.
Reply on: Viko #82232:
Vazne som mal "stastie" a aj ked som prechodil cele mesto hore-dole nestretol som ani jediny
Reply on: 110mat110 #82231:
Takze tych 23ks Urbino 18 si kupili len tak z pleziru na postavanie v garazi? ?
Prosim, posluz si linkom http://seznam-autobusu.cz/typy/dp-olomouc/autobusy skor, nez sa budes dalej vyjadrovat na danu temu.
Reply on: LUKYmhd #82230:
7 dni co som tam stravil som videl len 15m solaris od Arrivy. Klbak ani jeden. Vsetko novucke urbina 9/12. Radost cestovat. A nalepsia pecka je 10 minutovy interval 11/111 obsluhovany SU9 a 12 😛
Reply on: 110mat110 #82229:
Olomouc ma aj klbaky siel som jednym.
Reply on: afeno #82228:
Celkom ma zaujal olomouc. Zakladnu obsluhu maju elektrickami kde jazdia aj cez vyluku dvojicky alebo astry (cca ako LF2ka) a inak maju len kratke busy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.