Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KVKV #82220:
Z dlhodobého hľadiska (električka nie je vec ktorú vymeníš po prvej zmene linkového vedenia) je sólo voz blud. 22 metrové Variá tiež nič moc, navyše za tú cenu...
Nemá zmysel teraz polemizovať nad niečim, čo sa nezmení, sóla sa kupovať určite (našťastie) nebudú, skôr 30 metrové "električky" (...)
Reply on: Rudyke902 #82223:
Ty rúra ropovodná, spriahnuť vieš aj Ringhoffer s Variom, ale takto to nefunguje. Už Ti to tu bolo neraz objasňované...
Reply on: Rudyke902 #82223:
701 sa neda spriahnuť s inym variom tak aby to fungovalo, niesu kompatibilne
Zdravim vospolok mal by som otazky ohladne prijimania novych vodicov ak mozem, beru aj na ED? Ci len busy a druha otazka elektrickar zarobi menej ako busak ci to iste?Mozno ste to niekde preberali tak potom sory inac otazky myslene samozrejme na KE. Sluzby na ed su take ako v Ostrave 4 ranne 2 volno 4 poobede 2 volno alebo 5 trhanych a 2 volno? A este jedna otazka ranne koniec a zaciatok poobednych cca kedy . Vopred dik ak by bol nniekto ochotny, vazim si.?
Ja si naopak myslím, že LF by uplatnenie nemali. Ak sa výluka skončí, tak ruku na srdce, na linky 3 a 6 je dvojička/KT viac menej zbytočné, sólo tam je nedostatočné. LF2 je ideálna voľba čo do kapacity. Kde by LF2 nepostačovali je však linka 9 a ak 4/7 ostane takto, tak ani sedmička. LF2 sa nezahanbí ani na linkách R, v špičke je to použiteľnejšie než obyčajné sólo, ajkeď tam by sóla postačovali, čo ak sa nemýlim, sú tri vozy. Linka 4 by sa tak isto zaobišla iba so sólami, a dvojka, ak sa 4 neobnoví v celej trase tak na 2 tie LF2 treba. Ale skutočne by som sa nepohneval, keby sa zhustili intervaly, hoci za cenu komplet výpravy LF2, rozhodne by bola KD atraktívnejšia pre cestujúcich. 🙂
Reply on: KVKV #82220:
Pýtal som sa konkrétne na to jedno našd krátke vario "VERONIKU" - prečo neje bežne nasadzovaná na Linky kde by dostatočne vyhovovala /ako si spomenul 2,4/, teda tam kde jazdili vežne sólo vozy T3 .. Neriešil som čo by sa uživilo čo nie, o tom by bolo čo písat,,, Reagujem na to čo máme a čo tu jazdí, či nejazdí.. Čo sa týka "košických klbových varii +" teda ak už si ich tak nazval, určite su vybavene možnosťou spriahovania sa do súprav- bola to aj jedna z podmienok a pokial viem technologicka jazda prvých kusov 801+802 v súprave sa aj uskutočnila ešte pred tým ako dostali tieto vozy "zelenú" od úradov že môžu u nas jazdit.. Samozrejme taká súprava nemá momentálne uplatnenie v našom linkovom vedeni,, no spomenul som kratke vario 701 + jendo kĺbove, taka suprava bežne jazdi v čr, a takato suprava by už uplatnenie v špičke na L9 mohla mať.. Samozrejme som to len spomenul v tej súvislosti že ta 701 /krátke vario/ aj nieje nasadzovane na patrične linky kde by sa hodilo /neviem prečo/ tak možnosť by tu bola spriahnuť ho "na dobro" s jedným klbovým a do buducna v špičke aspon na L9 taku súpravu si predstaviť viem... Viem že niektore spoje L9 ak boli vypravovane cez školský rok ešte pred rekonštrukciou trati jadzili dosť naplnene.. samozrejme chcelo by to odsledovat ktore,, To všetko len je úvaha, pôvodne mi ide o to krátke Vario, prečo nieje bežne vo výprave ako solo voz ked uplantnenie určite má na niektorých linkách,,
Reply on: KosickyTiger #82221:
Neboj sa, v podniku veľmi chceli sólovozy, len to malo dva problémy:

1. Nijaká normálna firma toto už nevyrába. Keď máš takú dopravu, že ti treba nakupovať "až" 15-metrové električky, tak skús porozmýšľať o niečom gumokolovom.

2. Na sólovozy ti €Ú prachy nedá. Kúp si sa svoje (ktoré nemáš).
Reply on: KVKV #82220:
Namiesto kúpy toľkých LF2+ mohli kúpiť a na linky zaradiť LF a skrátiť intervaly.
Reply on: Rudyke902 #82213:
Krátke Varia v KE by podla mňa našli uplatnenie ako dostačujúca a ekonomická varianta obsluhy liniek 2 a 4.
10 - kusová séria by sa uživila (to namiesto plánovaného nákupu klbových varií)
Košické klbové a krátke Varia sice nie sú vybavené možnosťou spriahovania a dvojčlenného riadenia, ale technicky možné to je (vo vyspelejších dielňach) . Tak to jazdí napr. v Brne, predtým dokonca dvojička klbových varií.
Podla mňa takáto súprava v KE momentálne nemá uplatnenie.
Reply on: Jason #82218:
Skús sa pripomenúť tu: ludskezdroje@dpmk.sk
Ako sa dozviem o ďalšom kurze na ED, je to niekde zverejnené? V DP mám už dlhšie žiadosť ale ozvali sa len vtedy keď som ju posielal, potom už nie. A to je už niekoľko rokov, za ktoré sa kurz párkrát otvoril. Ako dlho sa zvykne čakať?
Reply on: Rudyke902 #82213:
Nemám až taký prehľad o využití spojov, ale podľa mňa na šestke (aj tej bežnej aj tej súčasnej výlukovej) by kapacitne stačili VLF2+. Čiže pár dvojičiek T6 by nemuselo premávať, lebo veľké električky by stačili iba na jednej mestskej linke (bežne na deviatke, teraz na sedmičke) a na niektorých špičkových R-kách. A tým pádom by na dvojke alebo niektorých R-kách (tých, čo premávajú aj mimo špičiek) mohli premávať sólo T6 + tá jedna VLF1, pretože tam sa spravidla preváža len vzduch. A aj by sa ušetrilo - a pritom bez toho, aby to cestujúci nejako negatívne pocítili.
Reply on: Rudyke902 #82213:
701 sa neda spriahnuť s inym variom tak aby to fungovalo, niesu kompatibilne
K tej 100ke a 701čke len toľko, v súčasnosti je LF2 celkom dosť, tak nevidím dôvod, prečo by sa 701 mala objaviť vo výprave. 701 vidím práve naopak, ako dokonalé výcvikové vozidlo. Nemá význam dnes školiť vodičov na starom zrýchľovači, keď to uvidia už akurát tak v múzeu. 701 nemá momentálne v Košiciach uplatnenie, a prestavba na výcvikové vozidlo by bola snáď jediným rozumným krokom, čo s tým vozidlom spraviť.
Reply on: Rudyke902 #82213:
701 bola dnes vonku len preto, že výcviková 100vka mala malé technické problémy. Takže s jej znovu zavedením na linky to aktuálne asi nevyzerá ružovo.
Hm, po dlhšom čase som videl dnes na tratiach naše "solo" vario 701 "Veroniku" .. nedá sa mi opýtať sa, či vôbec je niekde tento voz ešte zaradovaný do výpravy? Kym sme tu nemali ešte tie "VARIA +" z EU fondov , tiež ju veľmi nebolo vidiet na linkách, počas reko trati a obmedzených linkách tiež bežne vo výprave denne nejazdila, teraz ak je už väčšina liniek na ktorých "sporadicky" jazdila (2,4,R) v v pôvodných trasách už akosi ich obsadili "plusky" .... Zda sa mi že veľa km asi fakt nenabehala v prevádzke s cestujucimi , od začiatku tam boli aj problemy nejake to viem ,no a teraz akosi nieje pre nu miesto ?? Myslím si že svoje ešte nemá odjazdene, a určite su linky kde by mohla mať svoje "domovske" miesto a denne jazdiť vo výprave.. ako sólo voz uplatnenie určite má.. A ak už nie ako solo, tak moja uvaha - skusit so v suprave s nejakým "pluskom" .. Takuto spravu si viem predstavit napr. na L9 v špičke ak bude spustená, celkovo by to nebola dĺžka súpravy ani ako "trojičky T3" teda zo zastávkami po trase problem nevidím, a rozpájat by sa nemusela, tých "plusiek" máme aj tak dosť - až 42 ks, teda nikdy fuul všetke aj tak vo výprave nebudu.. Kludne by jedno "plusko" + 701 mohli tvorit súpravu,, ak už ako "sólo" voz 701 nasadzovane do výpravy nieje..
Reply on: 381+383 #82209:
O Bardejovskej a vozovni som nepísal ani slovo...
Myslel som len na to, že dočasná koľajová spojka v alebo južne od zastávky „Spoločenský pavilón“ (a k tomu pravdepodobne potrebné iné prepojenie napájacích úsekov, t.j. odizolovanie na jednom mieste a a prepojenie so susedným úsekom na inom mieste - to neviem, to len tipujem) by podľa mňa umožnili obsluhovať na pešo o dosť väčšiu časť Terasy ako len od zastávky „SOŠA“a o také 3 minúty zrýchliť prestupy z Triedy SNP na smery do železiarní a na Jazero.
Ale ak sa má Bardejovská čoskoro opäť pre električky spojazdniť (tak som vyrozumel), tak je to už aj tak jedno.
Reply on: 381+383 #82210:
Vejárovito tvarované koľajisko = harfa.
Reply on: 381+383 #82209:
* oprava - vejárovito tvarované koľajisko na výjazd Bardejovská
Reply on: cedin #82208:
Fakt si myslíš, že by dobrovoľne celá koľajová výprava bola realizovaná jednokoľajkou na výjazde Moldavská + extrémne náročná manipulácia s električkami v depe, ktoré má vejárovito tvarované koľajisko na výjazd Moldavská, ak by sa dalo "dočasne poprepájať, aby to fachčilo?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.