asi sa inspirovali remetom ? kazdopadne u eurovii by som taky exces necakal ale snad sa to zmeni... tak ako aj u chodnikov najprv len zacali platat ala duha (prva polka bozenky-vid ako vyzera) a teraz po staznostiach ludi sa uz pustaju do prerabky aj u chodnikov ,snad nakoniec prekopu a obnovia aj tie predosle zbabrane
asi takto nejako ma vyzerat poriadna firma, ktora si plni vsetko nacas aj s bonusmi navyse:
(tohto by sme sa pri remetovej duhe nikdy nedockali)
Na ulici Boženy Němcovej práce napredujú svižným tempom, električkové koľaje sú už natiahnuté až po obratisko Botanická záhrada.
(08.06.2017)
„V sobotu a nedeľu budeme betónovať, od pondelka začneme dávať živicový povrch, v utorok frézovať povrch komunikácie v celej šírke. Vyfrézovaná bude aj celá križovatka pri obratisku a takisto pokrytá živicovým kobercom. Snažíme sa nielen o to, aby stavba bola urobená kvalitne, ale chceme, aby vyzerala aj z estetického hľadiska čo najlepšie."
Podľa Š. Bálinta, v spolupráci so Správou mestskej zelene v Košiciach dajú napríklad do poriadku aj všetky zelené plochy, ktoré museli z nevyhnutných dôvodov počas stavby „zdevastovať". Zároveň potvrdil to, čo už bolo spoločnosťou Eurovia SK, ale aj mestom Košice viackrát deklarované, a síce, že ulica B. Němcovej bude pre motorové vozidlá obojsmerne sprejazdnená presne podľa harmonogramu prác, čiže do konca júna. Sprejazdnený tak bude celý úsek, od obratiska Botanická, až po ulicu Československej armády.
p.s. len skoda ze vsade trepu ten asfalt, ale asi sa inac nedalo,co uz (mam na mysli aspon kamen, dlazbu ci beton ,zatravnenie je na bozenke/zimnej hlupost to je jasne)
To bolo na mňa? Nič také som nenapísal.
Videl som dakde na webe, že SOR na nejakej výstave predstavoval aj 12 m-ový elektrobus.
Na svojej stránke (http://www.sor.cz/site/index.php) však v tom majú už mesiace chaos:
klikneš raz - uvádza sa 10,5 m, klikneš druhý raz - ukážu sa 8 a 10,5 m, klikneš na ktorýkoľvek z nich a klikneš na katalógový list - vyskočia 8, 9,5 a 11 m...
Rád by som sa mýlil, ale som si takmer istý, že táto opcia (alebo len jej časť) sa využije.
Inak škoda, samozrejme, čokoľvek štandardné 12 m-ové by bolo vhodnejšie.
Preto vravím časť, lebo až také veľké využitie pre elektrobusy v KE nie je (premávanie celý deň na jedno nabitie nezvládnu) a zrejme to kompetentným dôjde.
A budovať po konečných rýchlonabíjačky v situácii, keď všetky získané elektrobusy majú veľké (a teda drahšie) baterky, ktoré by sa rýchlym dobíjaním zrejme rýchlejšie ničili, nedáva veľmi zmysel...
No, ja nie som od fachu, ale mám pocit, že zmysel tej na prvý pohľad absurdity vidím (a nik tu to podstatné nenapísal):
Doteraz sa v slučke na Boženke 2 električky (napr. intervalová linka 7 a nepravidelná linka R4) predbehnúť nemohli (teoreticky cez slepú koľaj áno, ale to by bolo časovo, manipulačne aj bezpečnostne náročné).
Keďže slučku rozšíriť asi nevedeli, tak protismerným riešením sa ostrovčeky dali premiestniť do vnútra slučky, tým sa mohli zväčšiť oblúky a tak im tam vyšla aj druhá koľaj. A tým pádom tam bude možné predbiehanie električiek hocikedy a jednoducho. Myslím, že vďaka tomu grafikonistom aj dispečerom odpadne menší kameň zo srdca.
Zjem kefu, ak toto nebol pravý dôvod.
Teraz budem výnimočne mesto a DPMK brániť - ohľadne druhej vety (trolejbusy):
Dakde na nete som videl (nechce sa mi hľadať) celostránkovú tabuľku s názvom tuším „Demarkačné línie medzi OPII a IROP“.
Pochopil som to tak, že na električkovú a trolejbusovú dopravu slúži výhradne OPII a na autobusovú (vrátane elektrobusov) výhradne IROP.
Takže prípadné investície do trolejbusovej dopravy by museli byť na úkor investícií do dopravy električkovej.
Je to síce podľa mňa umelé a až choré delenie, ale tak to je.
A na Meste a v DPMK si určite raz-dva spočítali, čo je potrebnejšie. To je totiž naozaj veľmi jednoduché rozhodovanie...
Alebo ak už chcú baterkáče,tak sú aj 12m,ale však vieme dobre prečo to takto nastavili-aby vyhrala ta správna firma. A nech mi nevravia že by nedostali dotáciu na 18m trolíky
Nahradiť s´olo vozy tými 10m baterkovými zázrakmi je neskonale úžasný nápad. ˇClovek by čakal, že bude aj niečo na CNG, ktovie či sa vôbec oplatí živiť pumpu pre tých pár vozov čo zostane.
Operacny program "Zavedenie ekologickej stacickej dopravy" pre cestujucich, ktori sa svojho spoja dockaju bude poskytnuta klimatizacia a wifi pripojenie na komfortnejsie vyuzitie casu straveneho v kolonach, a autobusy so systemom start*-stop, pocas statia v zapchach nebudu produkovat emisie. Taktiez sa zvysi podiel nevypravenych spojov, ktore su priaznive na zivotne prostredie, pretoze nedochadza k opotrebeniu autobusov, a spalovaniu pohonnych latok, 114% eko
reparil
(tohto by sme sa pri remetovej duhe nikdy nedockali)
Na ulici Boženy Němcovej práce napredujú svižným tempom, električkové koľaje sú už natiahnuté až po obratisko Botanická záhrada.
(08.06.2017)
„V sobotu a nedeľu budeme betónovať, od pondelka začneme dávať živicový povrch, v utorok frézovať povrch komunikácie v celej šírke. Vyfrézovaná bude aj celá križovatka pri obratisku a takisto pokrytá živicovým kobercom. Snažíme sa nielen o to, aby stavba bola urobená kvalitne, ale chceme, aby vyzerala aj z estetického hľadiska čo najlepšie."
Podľa Š. Bálinta, v spolupráci so Správou mestskej zelene v Košiciach dajú napríklad do poriadku aj všetky zelené plochy, ktoré museli z nevyhnutných dôvodov počas stavby „zdevastovať". Zároveň potvrdil to, čo už bolo spoločnosťou Eurovia SK, ale aj mestom Košice viackrát deklarované, a síce, že ulica B. Němcovej bude pre motorové vozidlá obojsmerne sprejazdnená presne podľa harmonogramu prác, čiže do konca júna. Sprejazdnený tak bude celý úsek, od obratiska Botanická, až po ulicu Československej armády.
p.s. len skoda ze vsade trepu ten asfalt, ale asi sa inac nedalo,co uz (mam na mysli aspon kamen, dlazbu ci beton ,zatravnenie je na bozenke/zimnej hlupost to je jasne)