Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Bjorn #78855:
Nehovorím o drôtoch... len o tej spojitosti výpadku s mrazmi, mne tiež nedávno zblbol teplomer v aute, a podozrievam z toho práve mrazy.
Reply on: Bjorn #78856:
Bežný cestujúci z toho bude mať zarosené okná ? ? ?
Košický dopravný podnik sľúbil, že električky predhreje
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8113631/kosicky-dopravny-podnik-slubil-ze-elektricky-predhreje.html

Za nevykúrené električky sa dopravný podnik cestujúcim ospravedlnil. Chystá nápravu.

KOŠICE. Korzár v pondelok informoval, že nové električky Vario LF2+ majú problémy s kúrením. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) ich potvrdil.

Jeho hovorkyňa Michaela Karaffová vysvetlila, že sa naplno prejavili až v týchto dňoch, keď vonkajšie teploty výrazne klesli pod bod mrazu.

„Väčšina Varií preto prechádza servisnými prehliadkami. Ak sa pri nich potvrdí slabší výkon kúrenia, najvýhodnejším riešením je výmena vykurovacích telies. Tú v našich dielňach zabezpečujú pracovníci Pragoimexu s použitím vlastného materiálu. Ide o záručné opravy, teda bez vynaložených finančných prostriedkov zo strany DPMK,“ informovala.

V pondelok odmietla, že by do výpravy zaraďovali aj vozidlá s nefunkčným kúrením.
„Všetky električky, ktoré DPMK vypravil, majú kúrenie v poriadku. Električky Vario, na ktorých sa v depe pracuje, čiastočne na trati nahradili električky typu T6 a KT8D5.“

Tie však nie sú na rozdiel od Varií nízkopodlažné, takže niektorí cestujúci, ktorí s bezbariérovými vozidlami počítali, boli nemilo prekvapení.

„Za vzniknuté komplikácie sa cestujúcim ospravedlňujeme,“ dodala Karaffová.

Cestujúci sa sťažovali aj na to, že predovšetkým ráno sú električky absolútne nevykúrené.

„Keďže električky sú vo vonkajšom depe vystavené poveternostným podmienkam, ich vykúrenie na prijateľnú teplotu istý čas trvá. Aby sme predišli sťažnostiam na studené električky, počas týchto mrazivých dní ich budeme pred každou rannou výpravou v depe 'predhrievať'. Na trate budú vypravené temperované električky,“ prisľúbila hovorkyňa DPMK.

____________________________________________________________________________________

To akože o štvrej ráno tam založia vatričku v každom voze? Alebo ako to chcú "predhrievať"? Čo bude mať bežný cestujúci z toho, že neidentifikovaným spôsobom o štvrej nadránom zvýšia teplotu, keď za pár minút to bude na úrovni vonkajšieho prostredia?
Reply on: tbus #78851:
Tak to museli byť drôty hrúbky vlasca a navyše napnuté. Inak si neviem vysvestliť, prečo počasie nemalo na žiadne iné elektrické zariadenia vplyv. Navyše v súčasnosti sa používa odolná meď.
Reply on: tbus #78851:
Ten, kto tie infopanely projektoval, si myslel, že Košice sú v Karibiku?
Reply on: Alco #78845:
Výborne! Všetko je v súlade s projektom...?
Reply on: tbus #78851:
No tak to hádam nie. Bral by som, že niekde na nejakých svorkovniciach je to ešte možné, ak je niečo sfušované.? Alebo kľaká elektronika...
Reply on: Bjorn #78848:
trplotou sa rozne materialy roztahuju, pri nizkych teplotach sa stahuju, na nejakom slabsom mieste to potom moze sposobit vypadok... vplyv mrazov sa pri kolaudacii asi neskusal, a prislo sa na to az teraz
Reply on: 110mat110 #78849:
Občas je aj v T6 takmer až horúco. Aj v zime. Minule bolo asi 18 stupňov aj v KT (zázrak)
Kurenie v elektrickach: Dnes som siel T6 tkou (na NP poradi 7) a sadol som si strategicky rovno k radiatoru. A on psrchant fukal studeny vzduch! T6 maju vyhrievanie zbytkovym teplom, a to jednoducho nestacilo. V tomto smere je kurenie vo variu lepsie (keby slo) kedze to cirkuluje uz teply vzduch v salone

Displeje: Na FB sa objavil obrazok, kde su presuny oznacene ako 900 dnes uz boli oznacene ako D14. Nema to spolu nejaky suvis?
Reply on: Crossfire #78847:
Tak predsa len mi nezamrzol zmysel pre humor...
Zaujíma ma spojitosť s mínusovými teplotami a výpadkom prúdu pre tabule a automaty.
Reply on: Bjorn #78842:
a ja nie som dement, aby som to nevedel .. sklonovali sa tabule a mraz, tak som to obrazne takto pomenoval .. v kazdom pripade, porucha je odstranena, tabule funguju
Reply on: Alco #78845:
Čo tam po nejakých poruchách... Ale sú naše a všetci nám ich závidia. Neviem, ako ostatných, ale mňa ten pocit hreje pri srdci, takže mi nechýba ani to kúrenie ?
Vyzerá to tak, že s Variami si užijeme kopec srandy dlhší čas. Všetky vykurovacie telesá boli na VŠETKÝCH vozoch vymenené pekne potichu už v lete. Okrem toho už máme 9 - 10 tečúcich prevodoviek(!), začali praskať brzdové kotúče, vymeneé boli 3 statické meniče, odchádzajú svorkovnice na podvozkoch atď. No proste kúpa storočia.
Reply on: Tatranka #78839:
lol tak to je ina haluz ? ? ? asi najlepsi a najrozumnejsi prispevok tam opat ma K.Labas a jeden chalan co tam napisal v reakcii na toho snowmena... cit. "Tak Siemens alebo Skoda ? Ved si sam protirecis. Pokial viem, tak v BA problem nie je. A stare eliny kuria ako besne a funguju do dnes.
Ide jasne o konstrukncy problem, neodstatok. Faktom je, ze tie eliny co kupili v Kosiciach je smejd za vela penazi. Proste zobrali nieco stare, dali nove plechy z hnusnym designom, spravili akoze nizkopodlazne a predali za vela penazi.
Je mi luto Kosicanov, zasluzili si lepsie 😞. Typicky EU fond tunel, nic viacej.
Reply on: Bjorn #78842:
Rovnako ako tebe zjavne zamrzol zmysel pre humor. A to tiež nie je vodovod. ?
Reply on: Crossfire #78834:
Ako môže zamrznúť prívod elektriny? To predsa nie je vodovod.
Reply on: Tatranka #78839:
električka síce slabo kúri, ale za to nemá klímu ?
Reply on: marek_41 #78838:
To nič. Špecialisti na oblúky mali vtedy dovolenku, tak to špecialistom na rovné úseky trochu ušlo no... ?
Dobre som sa zabavil...? ? ?

Problém môže byť aj inde
Problém nemusí byť iba v poistke ale je dôležité si uvedomiť, že tak ako pri klimatizácií tak aj pri kúrení je dôležité správne nastavenie a v neposlednom rade aj otváranie a zatváranie dverí na električkách... čím viac električka zastavuje a otvára dvere dvere tým viac je kúrenie namáhané... a to môže spôsobovať skrat a vybíjanie poistiek... ľudia by si mali uvedomiť že električka nie je obývačka alebo spálňa, dopravný prostriedok slúži na prepravu nie na vyhrievanie....
mínus Reagovať | 16 SnowmanT
04.01.2016 9:45 | Oznám správcovi | Odkaz

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.