Pár postrehov z dnešného Miskolca:
Trate: KIvalita na jednotku, rovina je rovina, oblúk je oblúk, žiadne "drncanie" a vlnenie, teda aspoň na linke 1, linka 2 neabsolvovaná. Tlmenie vibrácií koľají asi podobne riešené ako Budapešť, je to niečim zalievané. V historickom centre medzi koľajami betón s imitáciou dlažobných kociek, zaujímavé riešenie...
Vozy: Tak to je jasné... Samá Škodovka, plus Karásconyi villamos KT8D5 na L1 ?. Nepodarilo sa odchytiť a zviezť, škoda... Jazda veľmi pohodlná, hluk minimálny ako von, tak aj dnu, interiéry priestorné, bez bariér a nástrah. Jediná výhrada k sklonu operadiel sedadiel, príliš kolmé. Vozy vzorne čisté.
Zastávky: Skutočne bezbarierové, bez výnimky! Prístrešky všade jednotné, veľké, dizajn jednoduchý a nadčasový, informačné displeje dobre čitateľné aj z väčšej vzdialenosti, obojstranné, dobre umiestnené a viditeľné, čas a aj teplota vzduchu samozrejmosť. Automaty na lístky som nejak nepostrehol, asi nemajú žiadne.
Tarifné odbavenie: Veľké mínus - neprestupný tarif, jednorázový lístok za cca 1 Euro. Inak pochvala, tetuška v predpredaji komunikovla aj po anglicky. Pred rokmi nemysliteľné, nevieš maďarsky, smola...?
Fotenie vozovne zvonku cez plot, do 5 minút SBSkár pri nás a veľmi slušné (!) upozornenie na zákaz fotiť. Zdokumentované nejaké tie Éčka - motorové 2ks, jeden vlek, stav asi prevádzkyschopné. KT8 videné cca 5 - 6 vozov, jeden už rozobratý asi na ND. ?
Prikladám detail bokovnice s tmelom na Széll Kálmán tér v Budapešti... Na vrch - ako písal veteran - ešte príde súvislá vrstva vyliatej gumy.... estetické a hlavne funkčné
Excesom by som to nenazval, no pár dní dozadu som tam zámerne sledoval technológiu bokovníc. Prakticky identická s našou. Medzi jednotlivými kusmi fugy, sem-tam dačo nesedelo výškovo s asfaltom a tak. Trošku lepšie ako u nás, ale...
Zato v Pešti na Széll Kálmán tér (ale aj na Hungária krt.) stavili na inú technológiu. Bokovnice sú len do výšky stojiny koľaje. Výšku od prechodu do hlavy po hlavu vypĺňa liata guma. Medzeru medzi hlavou a gumou, resp. gumou a asfaltom/panelom ihneď zaceľujú tmelom. Tmel ide takisto aj na boky bokovníc (pod gumou). Je to estetickejšie a nazdávam sa, že aj účelnejšie.
Ked nejde ziadna citacka, revizor sa neprihlasi do systemu. Dokonca som zazil, ze ked si revizori nevedeli stiknut listok, tak proste na dalsej zastavke bez slova vystupili. Ale to bude skor vynimka.
To by ma potom zaujímalo, prečo v Brne také excesy nespravili, ale majú to tam všetko celkom na úrovni (vrámci štandardov Strednej Európy), ale Košice musia ísť cestou, akou sa snáď ani Náhorný Karabach nevybral.
Stáva sa, že funguje len jediný označovač a revízori pritom veselo kontrolujú cestujúcich. A tiež by som si nebol istý, či sa nekontroluje aj pri všetkých nefungujúcich označovačoch. Keďže za správne označenie cestovného lístka zodpovedá cestujúci.
Je to v súlade s projektom? Bohužiaľ je! S takým od zeleného stola v Brne...
Takže teraz päť rokov sa na nič nesmie šahať, nič meniť, nič upravovať. Lebo Únia...
A DPMK s tým nemá nič, oni len prevádzkujú a udržiavajú ten stav aký dostali.
Remetove fušeriny sa krásne odhalia do jari, o to nemám obavy...?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Tatranka
Takže teraz päť rokov sa na nič nesmie šahať, nič meniť, nič upravovať. Lebo Únia...
A DPMK s tým nemá nič, oni len prevádzkujú a udržiavajú ten stav aký dostali.
Remetove fušeriny sa krásne odhalia do jari, o to nemám obavy...?