Ťažko povedať nakoľko mal na to vplyv, ale vedieť o tom musel. Električky boli v dezolátnom stave hlavne vďaka prístupu hl. majstra údržby I.B., predražené nákupy Solarisov zasa vďaka M., atď.
A debilné nápady s likvidáciou električiek a náhradou trolejbusmi mal hlavne Schuster...?
Skúsme myslieť trošku technicky - také malé mentálne cvičenie. Kde majú jednotlivé typy vykurovacie telesá?
T3 - v stojanoch sedadiel, ľavá strana, v plechovom kanále, pravá strana, zdroj tepla - špirály, s miernym prefukom od chladiaceho vzduchu zo zrýchľovača
KT8 - kúrenie v boxoch na strechách krajných článkov s výkonným prefukom od dvojventilátora a s vyústením v strope neďaleko okien
T6 - ako T3, plechový kanál je na oboch stranách, mierny prefuk od chladenia pulzných meničov
KT8.RN2 - "fukáre" (boxy so špirálami a ventilátormi) umiestnené pod sedadlami (priečne fúkanie do stredu voza) alebo pod schodíkmi (stredný článok)
Variá "malé" aj "veľké" tak ako KT8.RN2
Podľa toho vychádza, že na rosenie okien sú viac náchylnejšie vozidlá s vykurovaním "fukármi"
a teraz sa do mňa pusťte, páni, ale po jednom, prosím...
,,, hm , píše sa tam že nahradia "zastarale naftové autobusy jazdiace na linkách 18, 20, 20L, 31 ... ? To mi ešte take máme?? Veď na tých spojoch jazdia väčšinou "nove" SOR-ky, ak nie sem tam nejaký TEDOM .. !!! Tak to by ma fakt zaujímalo ktorých 9 busov chcú baterkami nahradiť?? ?
chudáci Bratislavčania, im sa rosí dokonca aj klimatizovaná električka.. prejdi sa v zime po parkovisku niekedy v noci, pomaly každé jedno auto je zarosené, dokonca aj pokrokové a moderné autá z Nemecka!
Lukas, ostatne vozy su tak derave z kazdej strany, ze to vsetko jednoducho prefuka .. tak ako pise tbus .. mne sa bezne rosila aj prazdna dvojicka T6, najma pri takom pocasi ako je teraz ..
No ja by som na to mal jednoduche vysvetlenie, nove Vario je pokiaľ ma zatvorené dvere takmer hermeticky uzatvorené t.j. nevymieňa sa tam vzduch kdežto stare polorozpadnute T3ky KTčka a T6ky maju nejaku "fugu" odkiaľ prefukuje vzduch každých 10cm, to bohato stači na to aby sa znižila vlhkosť vo voze.
Môžem dosvedčiť, čo píše. Niekoľkokrát som v totálne prázdnom Taškentwagene zažil ustavičné rosenie okien. Podotýkam, v prázdnom (max. 2-3 osoby). Jeden prípad bol v decembri minulého roku, vtedy bolo podobne sychravo. To dajme tomu nepočítajme.
Lenže keď sa detto začalo opakovať napr. v októbri t. r., vtedy nebolo ani sychravo, ani nebol lejak, električka bola prázdna, je to prinajmenšom podozrivé... A to som vtedy šiel smer USS a tým istým vozom hneď späť. Dennodenne skoro ráno zažívam rosenie skiel v preplnenej desiatke, preto ma to v prípade električiek udivuje.
Fyzikálne to vysvetliť ale neviem. Nie som fyzik. Milerád si to ale nechám nejako vysvetliť.
Nepreháňam, choď prázdnym Variom (kde teda nevzniká para z dýchania a pod.) a uvidíš, ako sa rosia sklá Krásne som si to otestoval v prázdnej R1 na rýchlodráhe... a potom tam choď napríklad s rovnako prázdnym KT
Takže nerob zo mňa blbca, ja dobre viem, že sklá sa rosia, ale nie bez príčiny v prázdnom voze ? A nikde som nepovedal, že je to chyba električky, ale samozrejme, že skiel...
Ja si teda nejako nespomínam, že by za Reipricha DPMK nejako prekvital. Reiprich mal šotohračku trolejbusy a pre zemnu boli na odpis električky. To je klasická filtrácia spomienok na vojnu - zlé zabudneš, na dobré spomínaš.
kiezby sa do vedenia dostal takyto clovek ako je Reiprich,skoda ho ,on mal byt na cele DPMK nie mantaci typu hrehorcak ci smeracky posluhovac sudruha RR majza, hned by to cele inac vyzeralo.. nemali by sme tu taskentwageny ale poriadne nizkopodlazne klimatizovane briky ako spomenul v rozhovore miskolc ci bratislavu, trolejbusy by naopak namiesto zrusenia boli este viac podporene a nakupilo by sa ich vo vacsom pocte(teda z eurofondov by sa obmenil prakticky cely vozovy park) a takisto tendre na reko trati by nevyhravali sra.ckofirmy typu duha a pod.. skoda fakt takychto ludi..otazka znie co sa do prdele musi stat aby takito ludia prisli naspat do vedenia dpmk a dostali priestor realizovat svoje plany..
Luky uz trosku naozaj prehanas. To, ze sa rosia skla, nie je problemom typu elektricky, ale vymenou tepla. Fyzika nic? Staci, ak v elektricke zakuris a nikde sa skla nezarosia. BTW takmev vo vsetkych typoch vozidiel mhd sa to rosi, pretoze ludia vstupuju do vozidla z vlhkeho prostredia, zakonite s vlhkymi vetrovkami a bohuzial musia aj dychat. Ked sa dvere otvaraju v priemere kazde tri - styri minutky, tak chudak kurenie to jednoducho zvladnut nemoze a nestiha susit vzduch, teda sa okna rosia. Odkial si prisiel na to, ze to je typom elektricky? Musel som si sadnut.
"V súčasnosti sa začala prevádzka na časti električkových tratí, ktoré súvisia s modernizáciou električkových uzlov. Električky začali premávať napríklad na triede SNP. Čaká sa už len na rozhodnutie dráhového úradu Košického samosprávneho kraja. Veríme, že príde v najbližších dňoch, aby sa mohli uviesť do prevádzky aj ostatné modernizované trate," povedal primátor Richard Raši (Smer).
Dodal, že kolaudácia nie je podmienená skúškou prejazdu aj súpravy tram train, technická špecifikácia a dimenzia tratí je taká, že problém nebude, robilo sa tak aj v iných mestách.
"Čo sa týka eurofondov, všetko je v poriadku. Mesto nestratí ani euro z čerpania nenávratného finančného príspevku," povedal Raši.
Bjorn