Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mat123 #78231:
Stále si stojím za tým, že to nestačí. Na linky obmedzene áno, ale akonáhle tam chceš zobraziť iný text (výluka, mimoriadka, rôzne iné info) a/alebo ikony nízkopodlažnosti, prepravy bicyklov, alebo iné symboly, jednoducho to NEstačí...

Prikladám fotku z Pešti, kde je displej umiestnený prehľadne a je veľký - zobrazíš aj dlhé konečné, resp. rôzne dodatkové info...
Reply on: master5228 #78230:
Momentálne som v Českých Budějoviciach a tam majú tiež pomaly na každej zastávke displej s odchodmi ( https://imhd.sk/transport/galeria-media/589/ceske-budejovice/90513/Zastavka-U-zelene-ratolesti?&ref=transport%2Fgaleria%2F589%2Fceske-budejovice%3F%26p%3D5 ) Tiež tam nie je nejaký extra veľký text a dá sa to normálne čítať. Displeje sú na menších zastávkach 2-riadkové, na väčších 4-riadkové. Pri dvoj a aj pri štvor-riadkových sa zobrazovanie odchodov pravidelne strieda, aby sa postupne zobrazili všetky linky.
Na Námestí maratónu mieru som dnes zazrel testovaciu prevádzku panelu (iba v smere na radnicu) s dátami zo zastávky Staničné námestie.

Presne ako som predpokladal - displej (resp. text na ňom) je veľmi malý a z diaľky (napr. zastávka pri Dome umenia za slnečného dňa) bude ťažšie čitateľný. To ale nie je veľké mínus oproti tomu, že zobrazuje len 3 odchody, čo je IMHO veľmi málo. Dve hviezdičky pri zastávke Pri hati pôsobia komicky, keďže je to konečná a dáta z EM-Testu tam "hádžu" aj ** ako to je v palubáku.
Na mnohých zastávkach je umiestnený v zákryte s prístreškom a teda výhľad na neho je nulový. To je ale chyba projektu IKD.
Čo ale môžem vytknúť displeju samotnému je opäť jeho veľkosť, kde si neviem predstaviť v prípade mimoriadok a výluk vypisovanie dlhších textov s informáciami o zmenách v doprave (tak, ako tomu je na západe), čo je veľká škoda a mrhanie potenciálom 😞

Uvidíme ale v ostrej prevádzke ako to bude... najviac som ale zvedavý či budú implementované real-time odchody (t.j. ak sa vozidlo zdrží a príde na zastávku s meškaním, posunie sa aj odchod na displeji - opäť štandard v civilizovanom svete)
Reply on: veteran #78227:
Za evropeňeži še dobre betonuje... ?
Reply on: ITSManík #78226:
Dá sa zhruba povedať, že odchodom Ing. Tkáča odišla z vrcholového vedenia DPMK odbornosť nadobro. Stredný manažment potom ťažko pretlačí svoje racionálne požiadavky, hlavne ak sú proti záujmom ich nadriadených. Musia brať, čo im dajú a byť radi, že to vôbec nejako funguje. Aj keď kiksy idú aj odtiaľ, viď nadšenie pre Taškentwageny.

S tým vrážaním do iných aktivít... Na hovadiny bolo, je a bude vždy a to všade a vo všetkom. Sprostosti na jedno použitie a za drahé peniaze sa robili stále. Veď aj mnohí jednotlivci často radi míňajú požičané peniaze za nehorázne úroky na zbytočné hovadiny, krátkodobé zábavky, atď., namiesto užitočných investícií do budúcnosti... Koniec mentorovania. ☺
Reply on: ITSManík #78226:
Prosím, veľmi, veľmi, veľmi... Rekonštrukciu kasární nevyťahovať. Tá sa radí svorne do jedného šíku spolu s "obnovou" vozového parku električiek a autobusov. Veď to je taký predražený moloch, že až nedobre. Milióny utopené v betóne a prázdnych priestoroch. To je projekt presne pre jednoduchý košický plebs, ktorý si povie, že "aspoň niečo sa urobilo", lebo za Knapíka a Bauera sa nerobilo nič ?
Reply on: Bjorn #78221:
Nepochopím ... také pekné mesto tie naše Košice a taká demencia na čele. Nebudem kritizovať vedenie, lebo urobili aj dobré veci, rekonštrukcie kasární, oprava červenej hviezdy a pod. ale čo sa týka mhd je to na nulovom bode. S každej strany sa stretávam s negatívnym ohlasom na Sory a podobne. Všetko financované,dohodnuté,nahrabané do vrecka. Na stratégie za milióny peniaze sú a na iné hovadiny tak tiež. Ale na obnovu trakcie, ktorá je ekologická, preferovaná vo všetkých ostatných mestách, u nás podporovaná košičanmi sa peniaze nenájdu. Vrážame do iných aktivít. Môžu sa hambiť v tom smere celé vedenie a slová primátora "dobudovanie okruhu TD" duchaplné slová do vetra, len ma zvoľte. Nenachádzam slov, pokračujme "atraktívnou SORMHDKE" a napredujme. Zlatý Reiprich a spol.

#5715 z CVR Košice:dnes
Reply on: Jack37 #78216:
Výhybky sú ovládané tyčovým relé.
Reply on: Isidor #78217:
V tabvuľke vidím nejakých 72,5% ale ľahko sa im k takýmto číslam dopracúva, keď budú počítať len výkony DPmBB a nie aj SAD CCC.
Reply on: Bjorn #78221:
Tí ľudia majú vyššie záujmy. Svoje...?
Reply on: ITSManík #78213:
Napľuť do xichtu tomu, čo toto vypustil von. Tí ľudia nemajú chrbtovú kosť, kradnú z verejného a ešte takto nechutne klamú. Až mi je zle z toho. Škoda, že je to (ne)kompetentným kontrolným orgánom jedno, ale tak už to v Slovakistane chodí. Dúfam, že sa tí páchatelia z magistrátu a podniku budú smažiť v pekle.
Ďalší rozvoj trolejbusovej dopravy je možný iba v prípade, ak na nevyhnutné investície bude možnosť čerpať fondy EU.

Táto možnosť bola cielene odmietnutá! Alzheimer súdruhovia???

Autori dokumentu odporúčajú pripraviť pre Košice projekt duobusov – teda vozidiel, ktoré sú poháňané alternatívnym pohonom napr. akumulátorovým, resp. dieselovým.

SOR Libchavy nič také nevyrába. Čo s tým súdruhovia???

Vo väčšej miere by sa mali využívať aj elektrobusy, ktorých má DPMK 5.

Tie našťastie SOR vyrába... Tož přikúpíme! ?
Reply on: veteran #78218:
1. Aj keď trolejbusová doprava tvorí z celkového dopravného výkonu iba 6 %, DPMK má záujem o prevádzkovanie tohto ekologického druhu dopravy.

2. Aj z tohto porovnania je jasné, že prevádzka trolejbusovej dopravy nie je pre DPMK prioritou.

3. Utlmiť prevádzku trolejbusov odporúča aj Stratégia rozvoja dopravy, ktorú si dalo vypracovať mesto Košice.

Vsjo jasno!
?
Reply on: Isidor #78217:
Pokiaľ to vrhne na naše exTrolejbusy ešte horšie svetlo, tak v Bystrici budú mať aj 350%-ný podiel, ňe probľem. To je rovnaká štatistika, ako jeden nemenovaný raz zistil, že sedmička chodí v rannej špičke poloprázdna.
Reply on: ITSManík #78213:
v Banskej Bystrici 100% podiel trolejbusov, je vidiet ze tu spravu pripravoval znalec
Akym sposobom su ovladane nove vyhybky? Vodici vsetkych troch elektriciek co som videl dnes na stanici ich prehadzovali rucne. Je tam klasicky elektromagnet, ci v obratisku sa budu ovladat rucne tak ako predtym, pripadne inou technologiou?
Reply on: ITSManík #78213:
To, že sa vyberú ukazovatele, ktoré ukážu, že trolejbusovú dopravu treba zrušiť, ma neprekvapuje. I keď po tých pár číslach stále nemám tento pocit, že je to nevyhnutné. Vzhľadom na špecifickosť našej trolejbusovej siete by sa v prvom rade mali porovnávať náklady na vypravenie autobusu a trolejbusu na linky 71 a 72. Keď chceme dokázať, že trolejbusy sa neoplatí prevádzkovať, tak nech sa to ukáže na konkrétnej situácii v Košiciach. Prečo nikde nevidieť takéto porovnanie? Lebo by sa ukázalo niečo iné, čo si praje vedenie mesta?
Reply on: ITSManík #78213:
"Utlmiť prevádzku trolejbusov odporúča aj Stratégia rozvoja dopravy, ktorú si dalo vypracovať mesto Košice. Autori dokumentu odporúčajú pripraviť pre Košice projekt duobusov – teda vozidiel, ktoré sú poháňané alternatívnym pohonom napr. akumulátorovým, resp. dieselovým. Vo väčšej miere by sa mali využívať aj elektrobusy, ktorých má DPMK 5."

Presne to, čo som tu ráno spomínal... Štúdia poohýbaná a poskrúcaná tak, aby to sedelo do výjavu hnusných a drahých trolejbusov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.