Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: monoblok #78019:
S akceptáciou kariet máš problém na celom svete a vôbec netreba chodiť po príklad medzi americké karty. Minule som mal problém, keď som v nemeckom supermarkete vytiahol VISA kartu. Inde zas nevezmú Maestro, AmericanExpress atď. Aj na Slovensku má mnoho čerpacích staníc dva termínály (lebo poplatky), v automate to tak ale vyriešiť nemožno. Kompatibilita platobného terminálu s akceptáciou tej-ktorej karty postihne menšiu časť (potencionálnych) zákazníkov, tej výrazne väčšej časti to jednoznačne uľahčí život. Cestujúci z iných kontinentov podobné problémy očakávajú a sú na ne pripravení. A povedzme si úprimne, sú Košice v postavení, kedy by musia urgentne zvažovať ako vyhovejú tým masám amerických, japonských alebo čínskych turistov...? Umiestniť automat a prípadne meničku bankoviek na mince do blízkosti zmenární, bankomatov, terminálu letiska a stanice pokryje 99% prípadov, keď cudzinca môže zastihnúť problém s kúpou lístka.
Reply on: monoblok #78021:
Infocentrum != predajňa lístkov (!!!)

V infocentre má (zahraničný) turista dostať komplexné informácie a služby. Nie len lístky, ale aj informácie o trasách, brožúry, letáky o výlukách, schémy siete liniek, podnikové suveníry a to minimálne v slovenčine a angličtine.

A že z Ázie majú problém si kúpiť lístky za eurá. To nie je problém automatov, ale turistov...
Reply on: master5228 #78013:
Dokonca nemusia byť ani takéto masívne. V Česku sa inštalujú automaty rovnakých rozmerov ako sú v Košiciach (a ostatných mestách), teda tie štíhle žlté s tým, že okrem štrbiny na mince majú aj čítačku kariet. Žiadna veda.
To je samozrejme nezmysel, esteze mame to euro ? V CZ ci HU su hlavne turisti z Azie dost prekvapeni, ze si za drobne eura nekupia listky v automate, ale je to ako pisem, oni si listky kupia rovno na stanici/letisku a pri odchode niekomu daruju, ak je este platny. Inak listky MHD sa daju kupit aj pri pokladnach na stanici, nie? Viem, ze ta trafika, kde to bolo predtym uz nie je, ale mam za to, ze na stanici to este funguje, aj ked je to dost schovane a neoznacene.
Reply on: monoblok #78019:
Keď má problém s kartou, dá sa použiť cash (mince, papierové). U nás len mince. V Budapešti za eurofondy tri možnosti, u nás za eurofondy absolútne najmodernejšia jedna...
Reply on: master5228 #78013:
Super, ze si kupim listok na stadione v centre, lenze na letisku si ten listok tak lahko nezozenies. Minuly rok som zhanal listok hodinu, lebo nemali, automaty pokazene a vodic mi nemal vydat. Vacsina ludi si kupi listok na cely pobyt, takze im je uz automat na tych zastavkach zbytocny. Dalsia vec je, ci vobec akceptuje rozne druhy kariet, hlavne s americkymi kartami mavaju automaty problemy.
Reply on: veteran #78014:
Urcite, ale v tomto mi pridu prave sikovne oznacovace schopne citat karty, urobit z nich terminal nie je zase tak komplikovane a tak by si obsluzil vsetky zastavky v meste za menej penazi, ako by stali tie automaty.
Reply on: veteran #78010:
Jáj keľo domčokov še postavy zos totej IKD a MEU, keľo razy na dovoleku do karybyku, koľkym kurvom še zlate bľancare pokupuju, jajaj....!
Reply on: veteran #78014:
Kedz daco ňeznaš ta še spytaš šofera ta ňe? ?
Reply on: Bjorn #78011:
Ako sa to vezme. Staval to súkromník? Staval. Mal špičkových odborníkov na stavbe? Mal povedzme ZUE, Elzu a zbytok?n Najlacnejší pozberanci á la Fušer a syn,s.r.o.? Čiže tiež šetril ako sa dalo. A o nešetrení na materiáloch, to by som tiež veľmi pochyboval, dám tretiu triedu za cenu prvej a máme to. Bizňis je bizňis. Kvalita bude čoskoro preverená praxou, tak som zvedavý ?
Reply on: monoblok #78012:
Infocentrum na stanici? No načo. Nestačí dokonale zamaskovaná Rooseveltova? ?

Monitorovanie: neboli náhodou všade namontované kamery? Nevidím problém. Pokiaľ by bol automat integrovaný do prístrešku, tak sa dosť výrazne znižujú možnosti na jeho ničenie (samozrejme, vylúčiť sa to nikdy nedá). Jestvujú aj antivandal riešenia mobiliáru, stačilo na vybavenie zastávok vypísať súťaž(e) s konkrétnymi podmienkami a nenechať to projektovať niekoho z pohodlia kancelárie v Brne za vehementnej asistencie "odborníkov" z MMK.
Reply on: monoblok #78012:
Nehodnotil negatívne?? V zahraničí máš automaty (aj) na karty na každej zmodernizovanej zastávke... za príklad ti môžem dať neďalekú Budapešť, kde na Hungária krt. máš z €fondov zmodernizovanú celú električkovú trať s mobiliárom na úrovni 21.-ho storočia (viď. obázok)
Ja by som absenciu automatov na karty nehodnotil az tak negativne, vacsinou byvaju v mestach, kde je metro nosny system a tak sa daju dobre monitorovat a zabezpecit, inde maju skor infocentra, kde ludia dostanu informacie a mozu kupit listky pomocou karty. U nas by som si na tieto veci vedel predstavit oznacovace a prip infocentrum na stanici(je) a na letisku. Posledna vec je, ze aj ked clovek najde automat, nie vzdy akceptuje vsetky karty (americke kreditky, japonske karty, VISA v Holandsku...)
Reply on: Tatranka #78008:
To je trošku o inom. Sú to stavby súkromné a padajú preto, že sa na nich šetrí. Súkromná firma chce za čo najmenej peňazí maximálny možný úžitok. V doprave je peňazí dosť, resp. minimálne v Košiciach s tým problém nebol, veď platil Brusel. O transparentnej súťaži, ktorá tomu predchádzala asi hovoriť veľa netreba... Platí ale, že všetko je to o dôslednej a nezávislej kontrole. Či už sa tendruje verejná zakázka, alebo sa stavia súkromná.
Reply on: Tatranka #78009:
Vo vnútri sa ČERTOVSKY dobre podniká ? ?
Reply on: Bjorn #78007:
DPMK ako taký nepodniká! Ale nedá sa s istotou tvrdiť, že sa vnútri DPMK a cez DPMK nepodniká! ?
Reply on: veteran #78006:
Samozrejme netvrdím, že DPMK má podnikať a vytvárať zisk. Firma vykonáva služby vo verejnom záujme podľa príslušných zákonov. Reagoval som len na "podnikateľské hľadisko" v súvislosti s absenciou automatov a preferovaním bezkontaktných platieb, ktoré ešte nikdy poriadne nefungovali a ktoré spomínal kolega nižšie.

S ostatným nemožno nesúhlasiť. A práve preto, čo si napísal si myslím, že je to PRÁVE o ľuďoch. Je to v zastaranom zmýšľaní, o absentujúcej motivácii, skostnatenom systéme... Aj keď je jasné, že DPMK nemá podnikať, určitá forma konkurencie by mu určite pomohla (stačí sa pozrieť na železnice). Samozrejme nie priama, nikto nechce mať dva dopravné podniky, ale možnosti rozhodne sú. No politická vôľa ani v najmenšom.
Reply on: Bjorn #78005:
1. DPMK nemá čo podnikať.
2. DPMK nemá prečo vytvárať zisk a nie je nič zlé, pokiaľ je dotovaný; MHD je služba verejnosti a ani zďaleka nie všetky linky by boli zaujímavé pre súkromníka (a ak by sa zaujímavými stali, už by neboli zaujímavé pre cestujúceho).

A že sa neprebral zo socializmu... No nie, ale to je stále len a len v ľuďoch ? Pokiaľ sa bude podnik naťahovať s projektantom na typoch koľají, v podstate odignoruje riešenie zastávok a ešte bude vehementne presadzovať otvorený zvršok všade, kde to je možné, tak bohužiaľ, to je na úrovni roku 1985. Absolútny nezáujem čokoľvek inovovať.

A to sa nám v sprievodnej správe k projektu MET potáca nejaké linkové vedenie v roku 2030, ktoré samozrejme citujem: "ÚRD v žiadnom prípade nerobilo a oni o ničom nevedia", hoci je to priamo napísané na predošlej strane pred samotným linkovým vedením. Trošku bordel nie? ? Ako v typickom socikovskom podniku.

A potom sa človek dočíta, že v roku 2030 sa nám tu bude potácať Taškentvagen LF3, na čo príde odpoveď, že to nič neznamená, že tým, chceli povedať len, že to bude niečo v dĺžkovej a typovej podobnosti ako LF3, rozumej náhrada KT8. Áno, vážení, podľa zaužívaných podnikových dogiem totiž existuje len sólo (T3 = Taškentvagen LF), stredná (K2, Taškentvagen LF2) a veľkokapacitná (KT8D5, Taškentvagen LF3). Že v dnešnej dobe moderní výrobcovia (nie nemyslim Takšentimex a jeho nový tromf EVO) už vyrábajú modulové stavby hoci aj v siedmich dĺžkových/kapacitných variáciách, ktoré je možné ľubovoľne prispôsobovať podľa objednávky, to sa na Bardejovskú ešte asi nedostalo ? Nevadí, snáď sa raz z toho roku 1985 zobudia, ak dovtedy neskrachujú, alebo ak im nezrušia celú prevádzku (škrtať po poldruha milióna vozokm asi nepôjde donekonečna, že jo) ?
Reply on: 110mat110 #78004:
1. DPMK nepodniká
2. ak by aj podnikal, takýto podnikateľský plán by bol cestou k bankrotu
3. pre DPMK neexistuje konkurencia a je dotovaný, tzn. bod 2 nehrozí

Tri jednoduché body na vysvetlenie toho, prečo sa všetky mestské podniky na celom Slovensku ešte neprebrali zo socializmu. Zopár ľudí má teplé miestečká, o ktoré sa v podstate nemusí báť, nepotrebujú vykazovať takmer žiadnu činnosť a o nič sa nemusia snažiť. A potom to dopadne tak, ako pri rekonštrukcii, na ktorú sa oplatilo vydržať a ktorá by v konkurenčnom prostredí nemohla obstáť ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.