Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #77982:
Pochybujem, že je to len dočasný stav, keďže ho nahradili jedným obyčajným automatom. Všimol som si, že nefungoval niekoľko mesiacov, keď som volal na DPMK, aby som to nahlásil tak mi zložili. Zaujímalo by ma, ako vlastne prebieha tá údržba, keď tento stav ignorovali? Určite išli okolo xkrát alebo to videli na diaľku, ak bol napojený na sieť. Zaujímalo by ma teda, kam ho presunuli, keďže bol podľa mňa dosť využívaný na nabíjanie kariet a okrem toho tlačí lístky oveľa rýchlejšie ako tie nové automaty. V budove pri ktorej stál som zatiaľ nebol ale možno je tam... Ak ho teda úplne nedali preč kvôli neschopnosti opraviť ho alebo inému dôvodu.
Necakam, ze DPMK bude teraz kondolovat kazdy rok, ale ze pri tychto prilezitostiach nebude hrat brouka pytlika, ked sa o tom toci dokument. Zmiznutia ludi sa konali hlavne v 50 a zac 60 tych rokov, sud by samozrejme nebol, komousi by nikdy nechceli taku medializaciu zlyhania. Aj keby to bolo zapricinene chybou v dielnach, max by niekoho vyhodili z prace a bolo by ticho.
Co sa tyka reko, v Prahe sa robila koncova trat na sidlisko, kym v Kosiciach trate v centre, tam sa moze cakat trochu vyssia cena, ale kvalita je niekde uplne inde, hlavne na Petriny tu trat viackrat podbijali aj premeriavali.
Reply on: Jack37 #77980:
Snáď je to len dočasný stav. Nefunkčný bol už niekoľko mesiacov. Ako je to vlastne teraz? Nekupoval DPMK s automatmi aj ich servis?
Reply on: veteran #77977:
Je mi jasné, že to žiadne nadpozemské veľdielo nie je. Fotky žiadna sláva, no vyzerá to na o tiedu lepšiu prácu, ako košická revitalizácia (združené zastávky, plne bezbariérový prístup, trávnik...), aj keď ani v Prahe sa neobišli bez excesov. Cena v KE teda samozrejme ďaleko uletenejšia...
Vie niekto, kde presunuli multinefunkčný automat z TUKE? Alebo ho úplne odstránili?
Reply on: veteran #77977:
Sú tam dobré nápady a remeselne to vyzera aspoň fotkách kvalitnejšie ako naše "veľdielo"...?
Reply on: monoblok #77974:
Súčasťou histórie to aj je. A tak by sa ku tomu už malo pristupovať a hlavne to skúsiť chápať v kontexte doby, to je snád najdôležitejšie! Bol rok 1978, nie 1998 alebo 2008! Pokiaľ viem, tak pozostalí sa k tomu neustále vracať už dávno nechcú a postihnutí tiež viac nie ako áno, je to trauma na celý život a na to sa akosi občas pozabúda. Mám dojem, že najviac to fascinuje tých, čo s tým nič priamo nemali a nemajú, mnohí vtedy ešte nežili ani v plánoch svojich budúcich rodičov a nemajú poňatia o dobe aká bola. Bjorn to celé vystihol.
Na druhej strane nemám nič proti skúmaniu dostupných faktov a novým svedectvám, ale históriu už reverzne aj tak neopravíme. Pre mňa osobne je dôležité to, že ak je Marta Lileková nevinná, tak nevinná aj je, a to bez ohľadu na to, čo jej kto vtedy pripísal! Pravda je totiž len jedna...

Reply on: Bjorn #77976:
„Velmi zdařilá“ je síce až príliš silné tvrdenie, no aj napriek tomu tam vidím viacero prvkov, ktoré u nás ani po investovaní 40 miliónov do skanzenu neuvidíme (a ktoré kompetentným, šotomafii,... zrejme ani nechýbajú).

(Dĺžka trate pod taktovkou Dúhy má cca 4 km)
Reply on: monoblok #77974:
A preto čakáš, že podnik bude pozostalým kondolovať pri každom výročí tejto nehody, alebo ako? A to o base, zodpovednosti a podobne... Uvedomuješ si v ktorom roku sa to odohralo? V čase, keď bez stopy mizli nie len dokumenty, spisy a fotky, ale aj ľudia. Si si istý, že by si v čase normalizácie uvítal akýkoľvek súdny proces? Nehovoriac o tom, aká medializácia a verejný záujem by sa s ním spájala...
Reply on: Tatranka #77970:
Nesuhlasim, nehoda je sucastou historie DPMK. Chapem, ze vzhladom na dobu a zlikvidovanie dokazov uz vysetrovanie asi vela noveho neprinesie. Ma to ale byt prave memento pre podnik, aby uroven udrzby bola na vysokej urovni a vzhladom na neudrzbu trati ma prekvapuje, ze to podnik berie na tak lahku vahu. Ked pises, ze mnohym zovrelo zadok, to je len dobre, skoda ze par ludi za to neskoncilo v base. Ta zodpovednost dnes je rovnaka a to si vsetci musia uvedomit.
Pridám k tejto smutnej téme pár riadkou. S Martou Lilekovou som začínal v DPMK ako brigádnik - revízor, keď spustili štikačky. Neskôr sme boli spolu v kurze na vodičák električky, ja som jazdil popri výške ako brigádnik, ona ako trvalý zamestnanec. V ten deň havárie som ráno práve išiel po Švermovej od Komenského na prednášky, oproti som stretol kolegu a povedal čo sa stalo. Šiel som tam, bolo to hrozné. Dodnes vidím ten zadný voz položený na prednom, opretý o stromy. Poobede mi volal hlavný výpravca, že či nemôžem prísť zajtra ráno do práce, že má neobsadenú službu. Za Martu Lilekovú.... Zadelenie sa robilo vždy na dva dni dopredu. Zobral som to, ale s podmienkou, že nie šesťku. Na tej linke aj skúsení vodiči sa po nehode istý čas báli jazdiť, museli zaskakovať chlapi z ľahkej a ťažkej údržby. Keď som asi po týždni išiel brigádovať prvý raz na šestku, tak som schádzal ten kopec asi päťkilometrovou rýchlosťou. O pár dní nato som viezol dvojičku štvorku plnú cestujúcich - bolo to podvečer, všetci išli na lampiónový sprievod do mesta /oslavy VOSR/, pri Astórii pred zastávkou pri brzdení som prepálil trolej - neklamem, keď napíšem, že do 10 sekúnd bolo 200 ľudí zo súpravy von, ani som snáď dvere nemusel otvoriť. Bola to šľaha, iskrenie, všetci si spomenuli na Amfik spred pár dní a od strachu vyskakovali von. A na záver - pár razy sa mi stalo, že začali vozy "utekať", zadný napríklad tlačil sám od seba predný. Bolo potrebné ihneď vypnúť riadenie a opäť naštartovať, a zabrzdiť. Tak to učili chlapi z dielní, vraj to robilo, keď sa zlepil palec zrýchlovača. Muselo sa vyprázdniť súpravu, ďalší voz Vás odtlačil na konečnú, a po vozy si prišla dieľňa. Pokiaľ sa pamätám, bola to v tom období častá porucha....
S499.1023 Dakujem za pomoc. Aspon si to dal na pravu mieru. Podclanok od Lukasa Mattu tam uz ani nemal byt a vyzera to dost blbo aj s tym nadpisom. No nic, ked sa k tomu vyjadril aj superodbornik snad na vsetko 🙂
Reply on: hmozdinka #77969:
Vyšetrené a uzavreté to bolo!
Že ako, to už je druhá vec, áno zodpovedá to aj dobe a určite každý, kto sa vtedy "obšmietal" okolo tohto prúseru mal vtedy plné gate, od vedenia DP až po posledného človeka na údržbe vozov. Do basy sa mohol dostať kde, kto a určite im odľahlo, keď to takto dopadlo, inak by padali hlavy, to už nebola maličkosť, vtedy aj za menšie "prkotiny" bola tvrdá basa.
Inak možnosť obnoviť vyšetrovanie stále snáď aj je, ak by bol na to naozaj pádny dôvod, ak by sa povedzme rodina zosnulej vodičky rozhodla očistiť jej meno. Lenže to už je tak robota pomaly pre forenzných detektívov, dokumenty neexistujú, dôkazový materiál taktiež, ostali už len svedkovia a hypotézy. A pokiaľ nie je vážny záujem sa ku tomu vracať, tak nie je dôvod nič otvárať a obnovovať vyšetrovanie. Toto svedectvo ale nemusí byť posledné, možno to povzbudí ešte niekoho po rokoch prehovoriť.
A za druhé, čo má s tým terajšie DPMK? Absolútne nič! Ako spomenul Veteran, sústrasť vtedy vyjadrili v novinách, to bola bežná prax a muselo to stačiť. Vymoženosti dnešnej demokracie boli neznámy pojem... ?
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8054229/vodicka-za-elektrickou-smrti-neverim-vo-vinu-kolegyne.html smutne ze dodnes to nie je vysetrene a dpmk sa tomu vyhyba ako vos chraste a co je najsmutnejsie necitia ziadnu vinu a zodpovednost a potrebu sa oficialne ospravedlnit.. https://www.youtube.com/watch?v=KZokWYY8vk4 https://www.youtube.com/watch?v=WFsZc-kBwHw ?
Reply on: BMko #77967:
Existujú aj také (napríklad na ešusoch). Ale musia byť zhadzované trocha inak, ako prepálením poistky.
Podstatné je, že koľajovky na vozidlách MHD sú už desiatky rokov elektromagnetické (a chudák tatramat110 by sa zbláznil, keby vedel, že zo začiatku bývali napájané brzdovým prúdom) a nejaké úvahy "podľa mňa by to malo byť tak alebo onak" na tragickej udalosti spred skoro štyridsiatich rokov nič nezmenia.
Reply on: 110mat110 #77966:
A z coho by potom bola napajana? Alebo si myslis, ze magnetka je z pernamentneho magnetu? Na margo zavesu na elektromagnet sa nevyjadrujem...
Reply on: S499.1023 #77965:
Mne logika hovori, ze by to malo byt presne naopak. Kolajovka by mala byt drzana hore pomocou elektromagnetu a pri hocijakej polohe ju zhodit na kolajnice a zastavit elekteicku. Vyhodi poistku a kolajovky by okamzite zastavili elektricku.
Reply on: Peter55 #77964:
Koľajovky sú istené poistkami 60 A pre každý podvozok. 100 A poistkou je istená celá 24 V sieť vozidla.
Odber koľajoviek neprepáli trolej ani nevyrazí meniareň, keďže sú na úplne inej napájacej sústave.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.