Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: monoblok #77826:
keby bol na Hlavnej taký interval spojov, ako v Prahe, tak to by som bol len a len rád
To si tam asi nebol, lebo zvonila snad kazda tram a samozrejme vsetky sli krokom, aby ludia stihli odbehnut. Na Hlavnej by to vyzeralo podobne, ked su zahrady, skutocne neostava vela miesta pre chodcov, nehovoriac, ze ak by sa stretli dvaja znamy, tak sa ani neporozpravaju. Mesto potrebuje pesiu zonu, vytvorilo ju na Hlavnej a treba ju zachovat, to ze nejaky Bjorn a podobny maju problem ist 5 minut peso nie je dovod mat MHD vsade.
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8042454/cestujuci-kosickej-mhd-budu-mat-viac-casu-na-oznacenie-listka.html

Osobne vidim riesenie v systemovom zapnuti kontroly az po odchode. T.j. Revizor nastupi spolu s cestujucimi a prilozi kartu. Kontrola sa vsak spusti az po zahlaseni nasedujucej zastavky. Napr Nasledujuca zastavka Namestie osloboditelov. Prepravna kontrola, pripravte si listky a az v tomto okamihu zablokuje stikace.
Reply on: monoblok #77822:
Tak akože chceš porovnávať jednorazovú akciu s bežným stavom? Ty si nemal odchádzať zo Slovenska, bol by si perfektným politikom pri tvojej úrovni demagógie. Tak ťa len doplním, že počas tých troch dní bolo v meste toľko ľudí, ako už dlho nie, v metre to vyzeralo ako v Japonsku počas rannej špičky, kopec ľudí sa do vlakov ani nevošlo. Od niekoho, kto tu poukazoval na nevhodné prirovanie Košíc a Prahy vyznieva toto pomerne smiešne, jeden by povedal, že si slušne ****ieš do huby.
Reply on: monoblok #77822:
Chlapče, máš *****skú smolu, že nie si v Prahe jediný, tak si nemôžeš bezbreho vymýšľať. Po prvé, nepanoval tam chaos a neustále zvonenie. Po druhé, nemôžeš porovnávať dočasnú pešiu zónu s trvalou. Po tretie, nemôžeš porovnávať situáciu, keď je v meste stopäťdesiat tisíc ľudí navyše a na celom území Signál festivalu tlačenica ako v metre v rannej špičke, s bežnou situáciou.
Nakoniec, o realite najlepšie svedčí to, že Praha električky do dočasnej pešej zóny pustila a že nedošlo ku ŽIADNEJ kolízii medzi električkou a chodcom napriek tomu, že napr. piatok bol rekordný deň a bolo PÄŤ kolízií medzi električkou a chodcom (mimo Signál).
Stale tu citam rozpravy o elektrickach na Hlavnej, stacilo urobit zo Smetanovho nabrezi pesiu zonu pocas Signal festivalu a hned tam panoval chaos a neustale zvonenie...
Reply on: tbus #77820:
Semafory v pešej zóne sú problém. Nemyslím si. Tak, ako nebol problém vykúzliť prechod pre chodcov v Mestskom (?) parku, mimochodom cez cestu, kde platí zákaz vjazdu (bez dodatkovej tabule), tak by neboli problém ani semafory na Hlavnej. Hlavná vec, že to nejako na normové minimum spĺňa STN, čo tam po účelnosti a logike.
Reply on: draxter #77819:
Trať na Hlavnej nie je zaujímavá, keďže je to pešia zóna a nie je tam skoro žiadna križovatka. Si to predstav, postaviť kilometer električkovej trate, kde by boli iba dva nové semafory? Chýbajú už len na križovatkách s Rooseveltovou a so Zbrojničnou. To by sa ani neoplatilo stavať trať kvôli dvom novým semaforom....
Reply on: S499.1023 #77810:
presne, z tohto pohľadu sa mohla urobiť nanovo aj trať na Hlavnej a KE by mohli byť nielen kultúrnym mestom ale aj dopravne na úrovni (relatívne teda, lebo čo vysúťažilo, to KE má). Kde sa dá, na pešej nechávajú MHD, električky v KE boli kolorit a aj centrum by sa nevyľudňovalo. Ale holt, psíky a decká...neviem, existuje nejaká štatistika z KE? Podľa mňa ak by v centre šla šalina pomalšie, isto sa nič nestane.?
Reply on: veteran #77817:
Ja sa už nepozastavujem nad aktivitou DPMK. Hlavne, že v DPMK sa prevezú v autách kde potrebujú a návštevníkov a cestujúcich v MHD majú v paži!
Všetci čo čítate tento môj príspevok si uvedomte, že v DPMK ak by bol aspoň jeden človek ktorý je pri moci a má SRDCOM záujem o dianie v doprave tak by neúnavne hľadal spôsoby ako uľahčiť cestujúcej verejnosti a podniku aby nevznikali zbytočne nápätia. Rozumiete čo myslím?
Ja pracujem v zdravotníctve a tam veľmi krásne vidieť koho zo zdr. sestier tá práca bavý alebo odflákne robotu a slovo pacient im nehovorí nič. Jaro.
Bordel na Staničnom námestí, 2. diel.

Dnes si skupinka rusky hovoriacich turistov pozorne prehliadala vitríny pri automatoch. Po naštudovaní dvojjazyčného oznamu z 5.7.2015 (!!!) sa začali okoloidúcich vypytovať, kdeže to teda je tá zastávka Staničné námestie (Eurobus).

Je naozaj taký problém tú vitrínu otvoriť a dať oznam z júla už konečne preč?! A s ním rovno aj už dávno neaktuálne mapy?
Mozno sa boli inspirovat v LA, tam maju viaceri dopravcovia jednu zastavku oznacenu viacerymi stlpikmi, vacsinou bez CP a jednojazycne s pripadnym cislo na dispecink, miestny dopravny podnik tam nejake CP ma orientacne. ?
Reply on: veteran #77814:
Áno, potvrdzujem...
Po príchode intrákistov na stanicu hlúčik z nich stál na zastávke platnej od zajtra (zrejme si nevšimli platnosť nových CP a oznam nebol - ako inak - vyvesený).
Detto na Jakabovom paláci som začul ako chceli ísť študenti na 17-ku, no tá tam podľa CP už nestojí (reálne ale áno).

DPMK opäť raz nezvládol situáciu (ale čo sa čudujeme?). Hanba. ?

A tie nové oznamy čo spomínaš? Videl som to na zastávke a prišlo mi nevoľno. Rád by som vedel, kto ten výtvor dal vonku a opýtal sa:

- prečo nebol dodržaný dizajnmanuál
- prečo chýba bilingválnosť
- prečo je to spravené, ako by to robil druhák pomocnej ZŠ v Giraltovciach

Ale áno, som neobjektívny a nič som pre dopravu neurobil (ako som sa dopočul...) ?
Ďalšia zmena organizácie dopravy, ďalšie zmätky.

Na Staničnom námestí už je nachystaný označník pre linky náhradnej dopravy. Bol skutočne taký neriešiteľný problém naň pre dnešok vycapiť papier, že funguje až od 19.10.2015. Už tam čakajú na godota (pojazdný dispečer stojí asi 50 metrov vedľa, no upozorniť ich neprišiel) ?

Cestovné poriadky liniek 17A a 19A z Jakabovho paláca (a určite aj od inokadiaľ) sú otočené chrbtom (žeby pre istotu, keby sa to ráno nepodarilo spustiť?) a už tam nastávajú zmätky. Na označníku je jedna množina liniek, vo vitríne s CP druhá, no skutočnosť je dnes celkom iná.

Chudáci cezpoľní. A to nehovoriac o príp. náhodných zahraničných turistoch, z najnovšieho oznamu sa zrejme veľa nedozvedia (opäť len po slovensky a na mizernej úrovni) ?
Reply on: Zberatel #77812:
Chlapče, roky som jazdil električkou po pešej zóne a nikdy som nezrazil ani dospelého ani decko. Ale chápem, že v Košiciach asi v kurze neučia, že existuje aj iná technika jazdy ako "plný céres".
Tak si odpusti blbé citové vydieranie.
Reply on: S499.1023 #77810:
no ja neviem čo je na tom stupídne ale ti to hovorím z pohľadu vodiča že ti vojdu do cesty aj na terase na jazere kde nie je toľko ľudi ako na hlavnej.... tak preto keby som ti prešiel tvoje dieťa na hlavnej bol by som zvedavy či by si potom tiež tak stupídne pisal ako teraz keby ti decko vratili vo vreci ...
Reply on: tbus #77807:
no vidis 😃 chceš o tom čitat aj dnes ??? 😃
Reply on: Zberatel #77798:
No jasné,
Košice musia byť vždy a vo všetkom iné, všade inde môžu električky jazdiť po pešej zóne, len v Košiciach by to zabíjalo detičky aj psíky.
Čím nechcem povedať, že musia v Košiciach nutne jazdiť električky po hlavnej ale takáto stupídna argumentácia...
Reply on: veteran #77808:
No jasnéééé... ?
Reply on: Tatranka #77806:
Ale šak fiaska takéhoto druhu nájdeme aj v Košiciach, hoci samozrejme za menej peňazí.

Krytá plaváreň: Najprv to stavali osem rokov, lebo nebolo ľudí (kapacity posťahovali na stavbu metra). Dokončili len jedna a pol etapy (ďalší krytý bazén a hotel zostal len na papieri, máme tam miesto toho Mekáč), potom dva roky u bratislavského Hydrostavu reklamovali bazénové teleso.

Fakultnú nemocnicu stavali polku socializmu, no aj tak nedostavali. V roku 1980 na výškový monoblok montovali okná s výrobným štítkom hlásajúcim rok výroby 1972. Náklady asi nikto oficiálne nikdy nevyčíslil, no plánovaných 450 miliónov Kčs bolo určite prekročených a to výrazne.

Pamätá si niekto nikdy nedostavaný Hotel Šport? V roku 1986 ho prevzala Chirana (ako nedostavaný skelet), chcel z toho spraviť Výskumný ústav zdravotníckej techniky. V roku 1987 odhladla náklady na sanáciu zubom času nahlodaného skeletu na 2 milióny korún a samotnú dostavbu na 31 miliónov. Na skelete bolo dovtedy preinvestovaných necelých 10 miliónov. Veľkolepý odstrel Rudolfom Visarjonovičom si pamätáme ešte asi celkom dobre.

Dom pionierov a mládeže, dnes CVČ Domino na Popradskej, stavali od roku 1978 trinásť rokov, dokončila sa len tretina. Bazény, telocvične zostali len na papieri. Na roky chátrajúcej stavbe v tzv. útlmovom režime šli do vzuchu milióny korún, kopec ukradnutého materiálu atď.

Veľké fiasko, našťastie bez veľkých škôd, bola stavba prevádzkovo-sociálnej budovy Vsl. KNV na Námestí osloboditeľov. Výškovú budovu začali stavať v roku 1987. Vtedy začali robiť preložky inžinierskych sietí. Našťastie, zostalo len pri tom, inak by bývalá Kongresová sála mala na opačnej strane vážnu konkurenciu. Po dokončení preložiek sa už k stavbe základov nikdy nepristúpilo a namiesto toho tam vzniklo "zadné parkovisko" pre autobusy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.