Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 723.6 #77565:
Toto sa tu preberalo už párkrát. Dokonca vzišli aj nejaké rozumné návrhy a nápady. Ale... Naše DPMK je schované za múrmi svojho hradu a robí si všetko po svojom. Keď to mierne nadsadím, ich nejaké podnety a návrhy zvonku ani nezaujímajú, ich nezaujíma ani ich zákazník, čiže cestujúci. My "musíme" brať všetko také, aké nám predhodia. A komu sa naša MHD nepáči, nech MHD necestuje, hotovo... Hlavne, že si zaplatia sebaoslavné PíÁr články v novinách ?
Reply on: monoblok #77563:
Tým pádom klesá význam i návratnosť budovania tak drahej stavby, akou električka na ŤHC, navyše v parametroch TT bude
Reply on: Iv #77562:
Dobre dobre, hamuj emócie. Len tá mapa je chaotická. Sa dakto hral s pastelkami na tej schéme. Keby radšej spravil mapu takú, žeby vystihovala tvar ulíc radšej, každá ulica by bola nanajvýš jedna čiara a na nej by boli napísané čísla liniek, ktoré tadiaľ jazdia. Kľudne by som sa s tým rád vyhral a stvoril niečo súce, keby som mal po ruke program vhodný na to. Myslím, že tu z imhd.sk sú dobré zdroje o trasách liniek, tak by to šlo.
Reply on: veteran #77550:
No ja do zahraničia nejazdím moc. Skôr postupne objavujem rôzne kúty a zákutia Slovenska. Koncom augusta som brázdil 5 dní trate 190, 191, 193, 194 a 196, plus som navštívil aj okresy Stropkov a Svidník. Čistá katastrofa. Svidnícka autobusová stanica, 16 nástupíšť, užíva sa iba 6 a skoro všetky spoje iba pracovné dni!!! Jediné spojenie čo tam cez víkend bolo do Prešova, čo ale boli myslím komerčné diaľkové linky. Otras, bieda a mizéria. Takisto z Bardejova niekam vyraziť SADkou na túru je sci-fi. Mohli by sa jednotlivé kraje zamyslieť či je ozaj normálne aby objednávali toľko autobusov cez pracovné dni kedy jazdia vlaky a či by to radšej nemohli zahustiť cez víkendy. Trebars do najmenšej obce na Slovensku od Príkrej jazdil autobusy iba v stredy a iba od 1.7. do 31.8. ... asi je tá dedina ako atrakcia. Takisto na hovno spojenia po 16-17tej. Chceli sme po návšteve múzea Ukrajinskej kultúry ešte Ladomírovú pozrieť, kde majú podľa popisu 5 pamiatok súvisiacich s rusínskou kultúrou. To sme ale neriskovali, že ostaneme trčať kdesi za humnami.
Do toho všetkého ešte Svidník a Medzilaborce okupované cigáňmi z čoho má človek vyslovene hnusný pocit, ak na Vás zazerajú podaktorí ako albánci v Kosove. ? A to poznám aj zopár správnych ľudí medzi nimi... musím ale pochváliť, že či už Humenné alebo Svidník majú v porovnaní so Zvolenom, B. Bystricou, Bratislavou veľmi krásne námestia. Zeleň, fontána, nápadité tvary a je tam príjemne aj v lete. Ale k doprave... pokiaľ ste turista a nemáte auto, tak ste odpísaný. Jediné šťastie, že MDVRR aspoň objednáva vlaky tak, že minimálne každé 2h niečo ide. Cez víkendy je to ale slabšie. Iba vlaky, autobusy ako kde, niektoré okresy takmer nič. Čo je ozaj smutné, že napr. aj medziokresný spoj Stropkov - Medzilaborce robila 9,5m SORka a v nej 9 ľudí a so mnou a priateľkou ako turistami, ktorí tam prídu 2x po 5 dní za rok 11 ľudí.
Reply on: Bjorn #77559:
Modrany v Prahe maju 31 tisic, takze tazko budu porovnatelne s Krasnou, Reckovice maju 18.
veteran: Aj KVP mas na kopci a to prudsom ako THC a niektori sliapu do kopca, beriem, ze KVP ma aspon medzery medzi bytovkami a je mozne medzi nimi cikcakovito chodit narozdiel od THC.
Nemuseli by byt dva prestupy, len elektricka by obsluzila Americku a bud zahla na Europsku alebo Australsku a z druhej strany by chodili autobusy, ktore by nutne nemuseli byt len zberne ale obsluzit casti, kam by tram nezachadzala.
Reply on: 723.6 #77552:
To, čo myslíš, je Krajský súd a nie Dom umenia, ako si tu písal...takže nabudúce si to lepšie naštuduj, a nerýp do mňa, že ako miestnA by som sa tu malA lepšie vyznať...
Reply on: monoblok #77558:
MHD na Ťahanovciach tam, kde je, je v poriadku. Teda okrem Viedenskej ulice, ktorá je dosť od ruky. Ono to toiž nie je len o vzdialenosti v metroch, ale aj o tom, čo všetko treba prekonať.

Už vidím, s akou radosťou budú obyvatelia dochádzať do kopca v zime v snehu na električku vedúcu pomimo sídliska. Detto v prípade príp. kyvadlovky na električku: rapídne zníženie štandardu, pri ceste na Mier by to znamenalo hneď dva prestupy v prvých 7-8 minútach jazdy.
Ťahanovce sa môžu svojou koncepciou porovnávať akurát tak s Dlhými dielmi v Bratislave, aj to však nie úplne. Ono to nie je len o počte obyvateľov, ale aj o koncepcii sídliska, povrchu, bariérach prirodzených či umelo vytvorených.
Reply on: monoblok #77558:
Řečkovice majú polovicu obyvateľov Ťahanoviec. Navyše neviem ktoré Modřany myslíš, ale tie v Prahe sú porovnateľné tak s košickou Krásnou.
Nepovedal by som, ze to nie je idealna dostupnost MHD, ved 3 strany v pohode obsluzia 2 konecne a poslednu obsluhuje linka 19. Ide skor o priestorove moznosti a to, ze MHD nemozes vopchat vsade len kvoli tomu, ze ludia maju problem prejst par metrov, to by sidliska ako Reckovice alebo Modrany asi skolabovali. Pesia dostupnost zastavky do 10 min je uplne v pohode.
Reply on: monoblok #77556:
Preto, že KVPčko nemá 100% idálnu dostupnosť MHD, tak ju dobabreme aj na ŤHC, aby si náhodou nezávideli? ?
Dobre, obnovis trat na Hlavnej a rovno pocitaj cca 40 dni, ked bude trat zavreta kvoli trhom, koncertom, MMM a dalsim akciam. V lete je Hlavna uzsia o zahradky, obcas je problem pohybovat sa po Hlavnej, takze v lete by ludia skor zavadzali elektrickam. Pri Tescu by vznikol dost neprehladny usek, auta davaju prednost chodcom, teraz elektricky, zase chodci, toto by urcite sposobovalo zdrzania, nehovoriac o rozumnom rieseni pri Rooseveltovej s parkoviskom. Brno ma aspon Zelnak, ale ked su trhy na Svobodaku, tak tramvaje tam aj tak musia neustale zvonit a maju tam aj znizenu rychlost, u nas okrem Hlavnej uz prakticky nemas dostatocnu plochu, aby sa ludia niekde mohli schadzat a nehrozilo im nebezpecenstvo. V Prahe okolo Staromaku existuje okruh, kde sa MHD nedostanes a ludia musia peso a myslim, ze kazdemu to vyhovuje, nechapem potrebu modernych ludi mat zastavku kazdy 5m pod nosom, krasny priklad je tram na THC, kde by ludia mali problem prejst 10 min na zastavku, co sa na KVP bezne praktikuje u viacerych ludi.
Reply on: veteran #77553:
Ale teoreticky by kalifornien mohol byť tam, kde je teraz a električka by mohla nejaký úsek navyše prejsť tam aj späť na jednej koľaji, či nie? ?
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zrj_aMzGPLPE.keRPrV627Zow

Informácie o organizácií MHD budú zverejnené v piatok poobede?
Reply on: 723.6 #77552:
Ten priestor bol rozkopaný až pomaly po polku dĺžky ostrovčeka, povyše ostrovčeka naviac viedla obchádzková trasa, ktorá trať križovala. Bolo v podstate nemožné tadiaľ bezpečne prechádzať, nieto tam ešte montovať Kalifornien.
Reply on: tbus #77544:
Ok. Uznávam. Len mi to prišlo také, že mohlo to ísť až dole ku križovatke, ktorá bola rozrýpaná a kde bol ešte nástupný ostrovček pri ktorom koľaje rekonštruované neboli a ani označník tam nebol sa mi zdalo. Už to nebolo v spáde ale iba mierne v oblúku na rovinke. Pre istotu som spravil takúto mapku aby bolo úplne jasné čo myslím. https://goo.gl/photos/yz234mFTDYHNuMJ5A

Ešte raz pre istotu zdôrazním, že som mal na mysli iba príchod električky k ostrovčeku a nie prejazd rekonštruovanou križovatkou aby bolo jasné, a aby už nikto netvrdil, že som chcel aby električka šla cez rozkopanú križovatku.
Reply on: 723.6 #77549:
Masarykova je oveľa užšia ako Obchodná a jazdia tam dve linky, nie jedna (4 a 9), plus je tam povolený vjazd automobilom. Po Českej MHD v Brne nejazdí, máš na mysli Joštovu, ktorá zas tak úzka nie je, kapacitný problém má pre kríženie viacerých smerov a veľkej časti liniek.

Súhlasím ale, že MHD do centra patrí, funguje to tak nie len v Česku (alebo spomínanej Bratislave) a nikde s tým nie je problém. Ba práve naopak, oživuje a zatraktívňuje to mesto. No v Košiciach chcú mať niektorí ľudia z centra skanzen, ruší sa tam doprava, obmedzuje sa prevádzka podnikov (lebo hluk), už len aby sa zaviedli otváracie hodiny.
Reply on: 723.6 #77549:
Jazda by bola zaiste fajn, ja som dal prednosť veľtrhu v Gdańsku. Kto nebol, môže ľutovať ? Prezentácia moderných technológií v oblasti riadenia dopravy, informačno-odbavovacích systémov, dopytových tlačidiel, dverí, sedadiel a mnohých ďalších prvkov pre vozidlá hromadnej dopravy.

Človek by čakal, že tunajší spiatočníci sa tam pôjdu v rámci služobky inšpirovať, aby vedeli, čo je moderné, aké sú trendy, čo by sa malo požadovať v podmienkach súťaží na nové vozidlá a ako sa dá naša MHD posunúť vpred. Moja naivita ale opäť nesklamala, veď MOR, Taškentimex a EmTrest tam nevystavovali ? ? ?
Porovnávam Brno a Košice iba v tom, že ak ste boli niektorí z Vás v Brne a viete aká je Masarykova ulica úzka, takisto aj Česká a že ani na Náměstí Svobody nie je najväčšie a že je tam plno ľudí, dokonca by som to šírkou na Masarykovej prirovnal k Obchodnej ulici v Bratislave. A električky jazdia aj na Obchodnej aj hentam v centre Brna priamo skrz pešiu zónu! ? Myslím, že keby Hlavnou ulicou v Košiciach jazdili tak dve električky v intervale 10-15 minút, čiže 5 minút v jednom smere, tak by sa nič nestalo, ba práve naopak by MHD bola viac atraktívna. Z toho čo som videl v KE a čo opisujete, tak mám pocit, že ešte je kam rozvíjať električkovú sieť ale musí mesto chcieť a mať na tom väčší záujem ako na likvidácií trolejbusov a šaškovaní s elektrobusmi, čo silno preberalo pár ľudí na sobotnej jazde s 810 na trase Košice - Moldava n. Bodvou - Medzev a späť.

P.S.: Ozaj, kto z Vás váľal doma šunky v sobotu tak môže ľutovať. Jazda do Medzeva bola znamenitá. Jednak sám o sebe fakt, že to bola jedinečná šanca si prejsť opustenú trať, kam jazdia iba manipulačné vlaky ale aj preto, že páni čo jazdu organizovali sa ozaj ukázali, že myslia aj na bonus. Zorganizovali nám dva vstupy do Jasovskej jaskyne a tiež návštevu Premonštrantského kláštora v Jasove, za čo im patrí veľký obdiv a poklona, že pri tej - neviem či biede, ale bohatstvo to isto nie je - situácií akú majú dokážu toto zorganizovať. Do toho ešte zrobili malý bufet s pitím a niečo malé pod zub mali aj. K tomu som mal prvý raz možnosť vidieť U.S.Steel a celý veľký komplex koľajiska Haniska - Hutníky - Veľká Ida aj so 774 v akcií.
Reply on: monoblok #77540:
Dovolím si nesúhlasiť. Jednak skutočné dôvody vysvetlil veteran a jednak umŕtviť Hlavnú bola prvá chyba, Schusterova "rekonštrukcia" to iba dokonala. Prvá trať v meste bola práva na Hlavnej a patrí tam. Nikdy sa zrušiť nemala.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.