Na amnéziotvorné reakcie jednoduchého košického plebsu dochtor namiešal tzv. EMŠ, teda Európske mesto športu, alias lacná predvolebná kortešačka (nie však lacná čo do obnosu peňazí).
K 3.: Konecna Idanska "uprostred nicoho" ma svoj vyznam. Prestupny bod je primarne zastavka SOS automobilova, 9-ka by pokojne mohla koncit uz tam. Akurat jazdi o zastavku dalej. Dalsia zastavka (Zimny stadion) je v kopci, nie je tam priestor pre bezpecne otacanie elektriciek a ani na umiestnenie docasnej vyhybky. Otazne je, ci by vobec niekto vyuzival linku v tomto relativne useku, kedze cestujuci zvycajne cestuju smerom do centra. Nasledujuca zastavka Krajsky sud bola uz prakticky na stavbe, dalej uz elekticka jazdit nemohla.
Mesto stavbu prevezme. Musí! Je to hlavne politická záležitosť a záležitosť nutnosti a povinnosti udržania pozitívneho imidžu zainteresovaných. Tie "drobné" nedostatky najprv poprú, že žiadne neexistujú, prekryjú to odpútavacími manévrami a propagandou v médiách, no a pozdejšie potichu a nenápadne to bude akože "opravovať" DPMK a mesto za svoje. Do roka a do dňa plebs podľahne amnézii a totálne zabudne, čo a ako tu bolo počas dnes ostro sledovaného cirkusu. Budú iné, nové témy... ?
No porovnavat metro a elektricku je uplny nezmysel, tam ide hlavne o podlozie pod Hlavnou a ako pracuje, ked po nej jazdia vozidla s urcitou hmotnostou a sposobuju vibracie a tlak. Spolu s dalsimi faktori je samozrejme elektricka a metro v tychto veciach neporovnatelne, nepovazoval by som za nutne obnovit dopravu na Hlavnej, ked prakticky cele centrum je pokryte dostupnostou zastavky do 10 minut, to nemaju veru mnohe centra miest rozne po svete.
Električka po Hlavnej nejazdí kvôli rekonštrukcii dómu v 80. rokoch, kedy lešenie v západnej časti trčalo hlboko do koľajiska a kvôli rekonštrukcii divadla na prelome 80. a 90. rokov, počas ktorej bola pomaly polovica šírky Hlavnej ulice absolútne neprístupná a západná časť ulice bola preťatá hlbokou jamou pre kolektor a spojovaciu chodbu pre Malú scénu.
Že sa doprava po rekonštrukciách už neobnovila, je druhá vec. Inde po historickými centrami jazdia metrá, električka vs. dóm určite až taký strašný techn(olog)ický problém nebude.
Elektricka po Kuzmanyho obsluzi mesto rovnako ako na Moyzesovej, mesto v Kosiciach ma uplne iny tvar ako Brno, elektricka po Hlavnej nejazdi napr z toho dovodu, ze vibracie skodili statike Domu a myslim, ze Hlavna by mala ostat pesou zonou, uz aj tak tam v lete nie je kade chodit a elektricky by to len zhorsili. Co sa tyka tej orientacie, tak tych zmien uz bolo tolko, ze ani Kosicania sa v tom uz nevyznaju, ta faza utrpenia uz trva prilis dlho a po vyse roku, ked to dokoncia nam ostanu iba oci pre plac, lebo cela rekonstrukcia uz obsahuje tolko fuserin, ze to nie je mozne. Ale mozno to bol ucel, ked mesto neprevezme stavbu a budu nutne opravy, tak zrejme nedostane eurofondy, ta nie?
Ano, mal som na mysli zvierky používané na ukotvenie koľajového lôžka. Všade na vyspelom západe už prešli na pružné ukotvenie, má to oveľa viac výhod ako nevýhod...ale to by vedeli vysvetliť technici lepšie.
Chcel som upozorniť na to, že neviem, či to bolo v projekte IKD, ale tam použili pružné zvierky kdežto na MET používajú pevné Možno by vedel niekto vysvetliť, prečo? či je to naozaj tak v projekte?
Tak ale to potom niekto kto nepozná Košice ani z mapy, alebo nemá vôľu behať od ulici k ulici, tak je nahratý. Ja som mal šťastie, že cca som sa orientoval podľa pár ulíc a námestí, ktoré som mal ako záchytný bod. Najväčšia zrada boli prenosné ploty, ktoré sú priehľadné, niekedy ani človek nezaregistroval, že kde môže prejsť, kde nie, alebo som vošiel niekam odkiaľ som to musel potom obchádzať cez cestu na divoko. Kedy toto celé skončí? Rád by som sa do KE vrátil až bude všetko v centre pokope.
Aha. No ja som v centre bol práveže prvý raz za tmy, takže o to "veselšie som mal". V sobotu zas to isté. Až v nedeľu sa mi zadarilo za svetla ten cirkus vidieť v plnej paráde. Ale ozaj niektoré úseky sú veľmi krásne spravené. Môžem povedať, že to v dobrom košičanom závidím. Len škoda, že sa nedarí skrz BUS-pruhy alebo rozvoj električkovej siete minimalizovať meškania autobusov.
Ešte mám otázku k dvom slepým koľajam, ktoré vedú na Nám. Maratónu mieru smerom k Masarykovej ulici. Jedná sa o nejaké koľaje, ktoré naznačujú kadiaľ povedie nová trať, alebo to je iba tak pozostatok z niečoho z minulosti, čo tam ponechali a opravili to? Lebo niesú ani dosť dlhé aby sa tam otočila ako na hlavovom obratisku KT8D5.
P.S.: Bod č. 4 v mojom príspevku #77533 ignorujte. Som to písal a hodinu som to nechal neodoslané, dal som odoslať a nabehla tam odpoveď #77532 od "tbus", kde mi dôvody meškaní vysvetlil. ?
Ad 2. Planiky su to najmenej. Jazdi sa tamad ako sa aktualne da. Vid dnesna X7 ktora ma v CP novu trasu, v systeme a na zastavkach ma novu trasu a nova trasa este nie je otvorena.
Ad 3. Zaciatok rozkopavok bol priamo pred Steel arenou. Kedze tam bol aj odbocovaci a otacaci pruh pre auta kalifornan sa nevosiel. Jedine miesto je tam kde je.
Ad 4. No predsa pocas obeda. Vodici nemaju sancu stihat tocit a meskanie sa s nimi vlecie cely den.
2. Napríklad ten čo je vylepený vo vitríne pri železničnej stanici a tiež ten farebný čo je tu na imhd.sk ...
3. Práve tam ako je Dom umenia je nejaký krátky ostrovček pre električky. Keby po tú zastávku jazdila L9, tak by nešla cez žiadnu električkovú križovatku, teda by ani nevstupovala do rekonštruovaného úseku Ako miestny by si mohol vedieť ako to tam vyzerá.
4. Neviem ozaj kde sa môže nabrať cez víkend o 20tej 5 minútová odchýlka na L15 a 16. Cez pracovné dni sú kde najväčšie zdržania?
Ešte ma napadla otázka, že prečo na tak veľkom priestore ako je Moyzesova ulica nie je električková trať ale je o ulicu vedľa ďalej od centra na Kuzmányho? Taktiež prečo sa nejazdí po Hlavnej ulici historickým centrom? V Brne stredom pešej zóny stabilne jazdí dlhé roky linka s 5 min intervalom a ešte k nej sa bez problémov pridávajú ďalšie linky ak je inde výluka a jazdí sa tam vo frekvenciách cca 1 minúta. Plánuje sa v KE dobudovanie tratí okolo centra od Nám. Maratónu Mieru po Štefánikovej k železničnej stanici? Alebo radiála na sídlisko KVP a Povrazník, či sídlisko Darg. Hrdinov?
Linka 15 premáva cez Sečovskú cestu, ktorá je hlavný ťah na Michalovce a keďže obchvat mesta zatiaľ chýba, je na nej husto už za bežnej premávky. Teraz sa tá cesta rekonštruuje a púšťa sa striedavo raz jeden a raz druhý smer. Preto linka 15 niekedy mešká aj 20 - 30 minút, v centre sa zdrží na obchádzkach a preto nie je možné reálne presne dodržiavať cestovné poriadky a obehy vozidiel. Skoro každá linka po prejazde centrom mesta môže bez problémov nabrať meškanie okolo piatich minút, záleží od aktuálnej situácie, niekedy menej, niekedy viac.
2. netuším, aký výlukový plánik si mohol vidieť..
3. rekonštruovala sa aj križovatka pri Krajskom súde /Steel aréne/...linka 9 do centra nechodí...chodí tam linka 6, ktorá počas skrátenia taktiež premávala len po Idanskú, keďže nikde inde sa tá výhybka nedala namontovať...
4. 5 minút je super...mal si sa previesť v piatok poobede alebo v pondelok ráno...10-20 minút...
Zdravím Vás! Od piatku do nedele som bol v KE a mám zopár postrehov a otázok, ktoré by som spísal do bodov.
1. Musím povedať, že zorientovať sa vo výluke bol pre mňa riadny problém a to keď prídem do Brna nemám s výlukami nikdy problém, pričom tam je výluk pomaly toľko, koľko liniek... V prvom rade schéma liniek je s dobrým úmyslom byť farebne prehľadná na hračkársky spôsob skôr chaotická, lebo tam kde je viac liniek je hrubá kopa čiar. Nebolo by lepšie vytvoriť väčšiu mapu s obyčajnými čiarami (na súčasnej mapke na imhd.sk iba šedé čiary), ktoré by kopírovali ulice, pričom autobusy a trolejbusy by boli klasicky šedá farba pre komunikáciu, ako máte a červená pre električky. To by pre uľahčenie orientácie stačilo.
2. Behal som každý deň okolo centra a po priľahlých uličkách a videl som behať autobusy krížom krážom ako ani nebolo písané vo výluke. Napr. na ulici pri mestskom parku behali aj linky 71 a 72, ktoré tam nemali podľa výlukového plániku čo robiť. Aj linku X6 som videl úplne kdesi mimo v jednosmerke. Ako sa ulica volala Vám nepoviem, lebo som zabudol, ale bolo to kdesi medzi kostolom Sv. Alžbety a Námestím Osloboditeľov. Inak v ostatnej časti mesta som nemal problém sa orientovať, len v časti mesta kde prebiehala výluka, to bolo ozaj divoké.
3. Musím pochváliť trate na Kuzmányho a Štúrovej ulici, vyzerali ozaj znamenite a zvlášť tá na Štúrovej ulici zasadená do zelene. Nerozumel som iba tomu, že prečo linka 9 končila na Idanskej uprostred ničoho, keď až po Dom umenia trať nebola ani rozkopaná a ani nebola rekonštruovaná, čo mi potvrdzoval stav, keď bol zvršok krytý klasickými betónovými panelmi. Prečo DPMK neurobil až pri Dome umenia úvraťovú výhybku aby mohla L9 premávať čo najbližšie k centru?
4. Cestovné poriadky boli dobré ale ich dodržiavanie bolo otázne. 5 minút hore dole bežne. V sobotu večer pri Starej nemocnici L15 a 16 išli po sebe, pričom mali mať 10min odstup.
Len taky maly detail, zo stanicneho namestia (rovnakej zastavky), sa da k SOS Automobilovej dostat aj linkami 21 a 23. Nechodia tak casto, ale mozno sa hodia.
Tatranka