Po piate, ak niekto cestuje namiesto 15 min. 25 min., usetri tym, ze 30 min. listok stoji ako 4-zastavkovy (resp. moze pouzit papierovy 4-zastavkovy), alebo "mesacniky", tam cestujuci usetri asi 20% - ale iny pripad, teda ak niekto cestuje namiesto 25 min. 35 min. (len priklad), neusetri nic, prip. namiesto 55 min cestuje 65 min., neusetri a este prerobi, zaplati takmer 2x viac - a toto je velmi NEFER kompenzacia IMHO.
Viem ze nie je jednoduche spravit ferovejsie kompenzacie, uplne ferove pre vsetkych uz vobec, ale to nic nemeni na fakte, ze terajsie kompenzacie su nespravodlive, ak jeden cestujuci usetri 20% a iny zaplati takmer 2x viac.
"ktory je teraz sice za cenu 30 minutoveho, ale platim rovnaku sumu za listok"
Máš bipolárnu autistickú poruchu, či si len matke spadol do umývadla, keď ťa umývala? ?
Po prve, pouzivam mestsku kartu, takze ak potrebujem cestovat 60 min., oznacim si 60 min. na zltej krabicke, len sa mi odpocita suma ako za 30 min.
Po druhe, ako som pisal, kvoli rekonstrukcii mi casto cesta trva dlhsie ako predtym, teda napr. namiesto 25 min. to trva 40 min. - z toho dovodu musim oznacit 60 min. namiesto 30 min., ktory je teraz sice za cenu 30 minutoveho, ale platim rovnaku sumu za listok a som nuteny nedobrovolne cestovat dlhsie.
Po tretie, okrem 4-zastavkovych listkov bez kompenzacie je tu dalsi problem, ak by som cestoval kvoli rekonstrukcii namiesto 50 min. napr. 70 min., pouzijem 60 min. listok v cene 30 minutoveho, ale musim dokupit 30 minutovy v cene 4-zastavkoveho, takze zaplatim takmer 2 KRAT VIAC - a nie je to len teoria, hlavne pri prestupoch, ak prvy bus meska len 10 min., potom cakam na prestup, druhy bus meska 10 min., uz to je ten rozdiel 50 vs. 70 min. Tiez pri prestupovani je teraz niekedy nutne chodit dlhsie pesi, az bludit.
Po stvrte, co kompenzacie za listky, ktore sme museli doteraz kupit navyse, kvoli rekonstrukcii, ak to mali byt skutocne kompenzacie, mali zohladnit aj toto.
Ano, presne tak, dvaja vodici na jedno auto zadarmo. Podla mojho nazoru tym MHD aj tak stale viac ziska ako strati, lebo ked ludia z IGK skutocne prejdu do MHD, budu svoje IGK pouzivat menej aj v buducnosti. Mnohi automobilisti maju az nezdravy strach z pomalosti, nepohodlnosti, spinavosti MHD a neviem coho vsetkeho a pritom tu predstavu si vyrobili vo vlastnej hlave a o skutocnom stave sa uz dlho nepresvedcili. Preto ti, ktori sa navyknu z IGK naspat na MHD su pre mesto z hladiska dopravy tak ci tak prinosom, aj keby z pociatku mali moznost hoci aj "5 zdarma na 1 auto".
DPMK k tejto téme píše:
"Otázka:
Aký technický preukaz je potrebné mať pri sebe? Osvedčenie o evidencii Časť I (čipová karta) alebo aj Osvedčenie o evidencii - Časť II papierová verzia)?
Odpoveď:
Nebolo špecifikovaný aký. Pre uplatnenie bezplatnej dopravy postačí predložiť jeden z nich."
A teda "na jedno auto" môžu cestovať aj dvaja cestujúci zadarmo, ak má jeden pri sebe malý a druhý veľký techničák.
Myslim ze dovod je jasny, chcu realne dostat auta z ciest, nie je to v skutocnosti kompenzacia, len zistny dovod, aby nedoslo k uplnemu kolapsu dopravy.
.
K tym 4-zastavkam, nejde len o to, ale napr. ked bezne cestujem MHD 20-25 min., teraz vdaka obchadzkam a zapcham trva rovnaka cesta napr. 35-45 min., takze je nutne pouzit 60 min. listok namiesto 30 min., takze neusetrim NIC a este stratim vela casu.
Tak je to napisane v pravidlach. V pondelok a piatok je TP ako cestovny doklad. Kedze TP od jedneho auta je len jeden, logicky na neho moze cestovat len jeden clovek. Rovnako ako necestujete dvaja jednym mesacnikom.
Co sa zlavy tyka: Mame takeho primatora akeho sme si zvolili. Ak je niekto lekar je dost velky predpoklad, ze sa do starostovania nerozumie a je nad slnko jasnejsie, ze o doprave vie akurat to, ktora cesta spaja KE-BA. Ja osobne jazdim na bicykli. Setrim peniaze aj cas kedze som skratil cas do prace z cca hodiny na 15-20 minut.
Dobry den, zaujimalo by ma preco je to takto obmedzene?Nikde som sa o takomto obmedzeni nedocitala. Tie kompenzacie su smiesne, ludia, ktory potrebuju cestovat len 4 zastavky denne a tyka sa ich pripad, ktory som opisovala neusetria nic. Kompenzacie tym padom pre nich neplatia, lebo si ich nemaju ako uplatnit. RT
Dobry den, chcela by som sa opytat. S manzelom mame auto, ale cestujeme do prace busom. Kedze su kompenzacie pre vodicov, chcem sa opytat, ci ak cestujeme spolu v jednom buse, staci aby jeden z nas mal technicak, alebo staci fotokopia technicaku pre druheho? Dakujem za odpoved.RT
Viacerí písali o tom, že moderné je mať len gumový prejazd električkovej trate. Ja si to nemyslím Stačí sa pozrieť na fotku z MHD jedného mesta na západ od Košíc, kde je často krát použité zakrytovanie električkového zvršku vhodným asfaltobetónom. Samozrejme vo vysokej kvalite odvedenej práce. Vedel by niekto uhádnuť v ktorom meste bola urobená táto fotka? ?
Dead
Po piate, ak niekto cestuje namiesto 15 min. 25 min., usetri tym, ze 30 min. listok stoji ako 4-zastavkovy (resp. moze pouzit papierovy 4-zastavkovy), alebo "mesacniky", tam cestujuci usetri asi 20% - ale iny pripad, teda ak niekto cestuje namiesto 25 min. 35 min. (len priklad), neusetri nic, prip. namiesto 55 min cestuje 65 min., neusetri a este prerobi, zaplati takmer 2x viac - a toto je velmi NEFER kompenzacia IMHO.
Viem ze nie je jednoduche spravit ferovejsie kompenzacie, uplne ferove pre vsetkych uz vobec, ale to nic nemeni na fakte, ze terajsie kompenzacie su nespravodlive, ak jeden cestujuci usetri 20% a iny zaplati takmer 2x viac.